Постанова
від 22.04.2011 по справі 16/189-10
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" квітня 2011 р. Сп рава № 16/189-10

Колегія суддів у ск ладі:

головуючий суддя Шепітько І.І., судді Івакіна В.О., Пелипен ко Н.М.

при секретарі Криво рученко О.І.

за участю представників:

позивача - не з' явився

першого відповідача - ОСОБА_1 ( дов. №04/425 від 18.04.2011р. )

другого відповідача - н е з' явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщ енні Харківського апеляційн ого господарського суду апел яційну скаргу Сумського обла сного управління лісового та мисливського господарства (вх. №1297С/1-8) на рішення госп одарського суду Сумської обл асті від 08.02.2011р. у справі № 16/189-10

за позовом Сумської тов арної біржі “Сумиагропромбі ржа”, м. Суми

до 1. Сумського обласного управління лісового та мисл ивського господарства,

2. Товарної біржі “Українсь ка спеціалізована лісова бір жа”, м. Київ

про визнання організа ції та проведення аукціону з продажу необробленої дереви ни незаконними

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Сумська това рна біржа “Сумиагропромбірж а”, звернувся до господарськ ого суду Сумської області з п озовом, в якому просив визнат и організацію та проведення аукціону з продажу необробле ної деревини заготівлі першо го кварталу 2011р., що пропонуєть ся до продажу державними ліс овими господарствами Сумськ ої області, який відбудеться 28.12.2010р. такими, що порушують нор ми діючого законодавства, а о тже незаконними.

Рішенням господарського с уду Сумської області від 08.02.2011р . по справі №16/189-10 (суддя Моїсе єнко В.М.) позов задоволено час тково. Визнано незаконною ор ганізацію аукціону з продажу необробленої деревини загот івлі першого кварталу 2011 р., що пропонується до продажу держ авними лісовими господарств ами Сумської області, який бу в призначений на 28.12.2010 р. В іншій частині позовних вимог пров адження у справі припинено.

Перший відповідач, Сумське обласне управління лісового та мисливського господарств а, з рішенням господарського суду першої інстанції не пог одився, звернувся до Харківс ького апеляційного господар ського суду з апеляційною ск аргою в якій вважає рішення т аким, що прийнято з порушення м норм матеріального та проц есуального права. Просить рі шення скасувати, прийняти но ве рішення, яким в позові відм овити та стягнути з позивача понесені ним судові витрати .

Позивач та другий відпові дач вимоги ухвали Харківсько го апеляційного господарськ ого суду від 25.03.2011 р. не виконали , відзиви на апеляційну скарг у не надали, в судове засідан ня своїх представників не на правили, про час та місце розг ляду справи повідомлені нале жним чином.

19.04.2011 р. через канцелярію Харк івського апеляційного госпо дарського суду від позивача, Сумської товарної біржі “Су миагропромбіржа“, надійшло к лопотання про відкладення ро згляду справи, в зв' язку з ти м, що його представник не може бути присутнім у судовому за сіданні. При цьому належних д оказів в підтвердження немож ливості забезпечити явку в с удове засідання свого предст авника з поважних причин, а та кож неможливості направити і ншого представника для участ і в судовому засіданні позив ач не надав.

Колегія суддів розглянул а зазначене клопотання та вр аховуючи, що ухвала про прийн яття апеляційної скарги до п ровадження судом апеляційно ї інстанції була винесена 25.03.20 11 р.. розгляд скарги був призна чений на 19.03.2011 р., у позивача було достатньо часу для надання н еобхідних документів та дока зів, дійшла висновку про відм ову у його задоволенні.

Колегія суддів вважає, що не з' явлення в судове засіданн я представників позивача та другого відповідача не переш коджає розгляду справи, тому справа розглядається відпов ідно до статті 75 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни за наявними в справі ма теріалами.

Дослідивши матеріа ли справи, проаналізувавши д оводи апеляційної скарги, ви слухавши у судовому засіданн і пояснення уповноваженого п редставника відповідача, пер евіривши повноту встановлен ня місцевим господарським су дом обставин, що мають значен ня для справи, правильність з астосування норм матеріальн ого та процесуального права, колегія суддів Харківського апеляційного господарськог о суду встановила наступне.

Задовольняючи позовні ви моги, господарський суд Сумс ької області виходив з того , що діями відповідачів було п орушено право Сумської товар ної біржі “Сумиагропромбірж а“ на організацію аукціону з продажу необробленої дереви ни заготівлі першого квартал у 2011 року.

Однак колегія суддів не мож е погодитись з таким висновк ом суду першої інстанції, вих одячи з наступного.

Згідно ст.1 Закону Укр аїни “Про товарну біржу“ Тов арна біржа є організацією, щ о об'єднує юридичних і фізич них осіб, які здійснюють виро бничу і комерційну діяльніст ь, і має за мету надання послуг в укладенні біржових угод, виявлення товарних цін, попи ту і пропозицій на товари, вив чення, упорядкування і полег шення товарообігу і пов'язан их з ним торговельних операц ій. Діяльність товарної бірж і здійснюється відповідно д о цього Закону та чинного зак онодавства України, статуту біржі, правил біржової торг івлі та біржового арбітражу.

Аналогічні норми закр іплені і в статті 279 Господарс ького кодексу України.

Наказом Державного комітету лісового господарс тва України за №42 від 19.02.2007 р., зар еєстрованого у Міністерстві юстиції України за №164/13431 від 28.02 .2007 р., “Щодо вдосконалення меха нізмів продажу необробленої деревини“ затверджено “Поло ження про організацію та про ведення аукціонів з продажу необробленої деревини“. Цим Положенням регулюється поря док реалізації усієї необроб леної деревини, заготовленої підприємствами, які здійсню ють заготівлю деревини, як по стійні користувачі лісових р есурсів, за винятком дров пал ивних, деревини, яка використ овується для розвитку матері ально-технічної бази (будівн ицтво, ремонт тощо) постійних лісокористувачів відповідн о до затверджених кошторисів , деревини, використання якої передбачено колективними до говорами, деревини для індив ідуального ремонту та будівн ицтва згідно з поданими заяв ами, деревини для забезпечен ня потреб соціальної сфери, а також деревини для забезпеч ення потреб виробничих дерев ообробних підрозділів пості йних лісокористувачів.

Відповідно до положень ви щевказаного наказу на підста ві отриманих від продавців п ропозицій на продаж, біржа фо рмує аукціонний бюлетень, як ий містить відомості про обс яги необробленої деревини, щ о виставляються для реалізац ії на аукціоні, кількість та р озміри лотів, якісні характе ристики, початковий рівень ц ін на один метр кубічний, крок аукціону, умови поставки.

Реалізація необробленої д еревини всіма постійними ліс окористувачами, які проводят ь заготівлю деревини на тери торії України в порядку, уста новленому законодавством зд ійснюється через аукціони з продажу необробленої дереви ни на біржі.

Аукціони з продажу необроб леної деревини проводяться о дин раз у квартал на базі бірж , розташованих в обласних цен трах і створених відповідно до Закону України “Про товар ну біржу“ №1956-ХІІ від 10.12.1991 р. та Го сподарського кодексу Україн и. Участь у торгах можуть брат и суб' єкти господарської ді яльності, які займаються пер еробкою деревини.

Статтею 6 Господарс ького кодексу України передб ачено, що загальними принцип ами господарювання в Україні є: забезпечення економічної багатоманітності та рівний захист державою всіх суб' єк тів господарювання; свобода підприємницької діяльності в межах, визначених законом; в ільний рух капіталів, товарі в та послуг на території Укра їни тощо.

У відповідності до статті 25 Господарського кодексу Укр аїни держава підтримує конку ренцію як змагання між суб' єктами господарювання, що за безпечує завдяки їх власним досягненням здобуття ними пе вних економічних переваг, вн аслідок чого споживачі та су б' єкти господарювання отри мують можливість вибору необ хідного товару чи послуги.

Товарна біржа “Українськ а спеціалізована лісова бірж а“, як і позивач, знаходяться у рівних економічних умовах т а є суб' єктами ринкової кон куренції відповідного сегме нту.

Чинним законодавством н е передбачено обмеження у пр аві вибору підприємствами то варних бірж для здійснення р еалізації належної їм продук ції.

Відповідно до статті 1 Го сподарського процесуальног о кодексу України підприємст ва, установи, організації, інш і юридичні особи мають право звернутися до господарськог о суду згідно з встановленою підвідомчістю господарськи х справ за захистом своїх пор ушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтер есів.

Колегія суддів вважає, щ о позивач в позові не обґрунт ував та не довів належними та допустимими доказами того, що організація та прове дення аукціону з продажу нео бробленої деревини заготівл і першого кварталу 2011 р. другим відповідачем порушує його п рава і охоронювані законом і нтереси. Отже, позовні в имоги не підтверджені, тому, у суду першої інстанції не бул о правових підстав для їх зад оволення.

Крім того, згідно з і ст. 20 Господарського кодексу України права та законні інт ереси суб'єктів господарюван ня та споживачів захищаються шляхом: визнання наявності а бо відсутності прав; визнанн я повністю або частково неді йсними актів органів державн ої влади та органів місцевог о самоврядування, актів інши х суб'єктів, що суперечать зак онодавству, ущемляють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживач ів; визнання недійсними госп одарських угод з підстав, пер едбачених законом; відновлен ня становища, яке існувало до порушення прав та законних і нтересів суб'єктів господарю вання; припинення дій, що пору шують право або створюють за грозу його порушення; присуд ження до виконання обов'язку в натурі; відшкодування збит ків; застосування штрафних с анкцій; застосування операти вно-господарських санкцій; з астосування адміністративн о-господарських санкцій; уст ановлення, зміни і припиненн я господарських правовіднос ин; іншими способами, передба ченими законом.

Такий спосіб захисту як ви знання організації та провед ення аукціону з продажу необ робленої деревини заготівлі першого кварталу 2011 р., що проп онується до продажу державни ми лісовими господарствами С умської області, який відбуд еться 28.12.2010 р. такими, що порушую ть норми діючого законодавст ва, а отже є незаконними не заз начений в переліках способів захисту права, що містяться у ст. 16 Цивільного кодексу Укра їни та ст. 20 Господарського ко дексу України, не передбачен ий він й іншими нормами права .

У листі Вищого господарськ ого суду від 25.11.2005 р. № 01-8/2229 "Про дея кі питання практики застосув ання норм законодавства, пор ушені у доповідних записках про роботу господарських суд ів у I півріччі 2005 року" викладе но правову позицію з цього пр иводу, згідно з якою, дійшовши висновку, що предмет позову н е відповідає встановленим за коном або договором способам захисту прав, суд повинен від мовити у позові.

Виходячи з викладеного кол егія суддів вважає, що позива ч обрав спосіб захисту права , не передбачений чинним зако нодавством, правові підстави для його застосування відсу тні, тому позовні вимоги задо воленню не підлягають.

Відповідно до статті 49 Гос подарського процесуального кодексу України, судові витр ати за подачу апеляційної ск арги покладаються на позива ча.

На підставі викладено го, колегія суддів Харківськ ого апеляційного господарсь кого суду, вважає, що рішення господарського суду Сумськ ої області від 08.02.2011 р. у справі № 16/189-10 прийняте при неповному з' ясуванні всіх обставин справ и та з порушенням норм матері ального і процесуального пра ва, у зв' язку з чим рішення су ду першої інстанції підлягає скасуванню, а апеляційна ска рга задоволенню.

Керуючись статтями 22, 49, 99, 101, 102, п. 2 статті 103, п. п. 1, 4 ч.1 стат ті 104, статтею 105 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни, колегія суддів Харківс ького апеляційного господар ського суду, -

ПОСТАНОВИЛА:

У задоволенні клопота ння позивача про відкладення розгляду справи відмовити.

Апеляційну скаргу Сумсько го обласного управління лісо вого та мисливського господа рства задовольнити.

Рішення господарського с уду Сумської області від 08.02.2011 р. у справі № 16/189-10 скасувати та п рийняти нове, яким в позові ві дмовити.

Стягнути з Сумської товарн ої біржі “Сумиагропромбіржа ”, 40030, м. Суми, вул. Першотравнев а,29 код ЄДРПОУ 23820266 на користь Су мського обласного управлінн я лісового та мисливського г осподарства, 40030, м. Суми, вул. За- сумська,12А, код ЄДРПОУ 33218888 витр ати: по сплаті державного мит а в сумі 42 грн.50 коп.; на інформац ійно-технічне забезпечення с удового процесу в сумі 236 грн.

Господарському суду Сумс ької області на виконання по станови видати наказ.

Головуючий суддя Шепітько І.І.

Суддя Івакіна В.О.

Суддя Пелипенко Н.М.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення22.04.2011
Оприлюднено10.05.2011
Номер документу15125516
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/189-10

Ухвала від 28.12.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Моїсеєнко Віктор Миколайович

Судовий наказ від 16.05.2011

Господарське

Господарський суд Сумської області

Моїсеєнко Віктор Миколайович

Постанова від 22.04.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Івакіна В.О.

Рішення від 08.02.2011

Господарське

Господарський суд Сумської області

Моїсеєнко Віктор Миколайович

Ухвала від 17.01.2011

Господарське

Господарський суд Сумської області

Моїсеєнко Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні