ГОСПОДАР СЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Д онецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
04.05.11 р. Сп рава № 41/28
Суддя господарського суд у Донецької області Гончаров С.А.
при секретарі судового зас ідання Говор О.С.
розглянув у відкритому суд овому засіданні господарськ ого суду справу
за позовом: Державної еколо гічної інспекції в Донецькій області, м. Донецьк
до відповідача: Фізичної ос оби - підприємця ОСОБА_1, м. Костянтинівка
про стягнення збитків, запо діяних державі, в сумі 23427,79 грн.
При участі представників:
від позивача: ОСОБА_2 - д овіреність від 11.01.2011р. №02-58
від відповідача: не з' явил ись
СУТЬ СПОРУ:
Позивач, Державна екологіч на інспекція в Донецькій обл асті, звернувся до господарс ького суду Донецької області з позовом до Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про ст ягнення збитків, заподіяних державі, в сумі 23427,79 грн.
В обґрунтування позовних в имог прокурор посилався, на в становлений за результатами перевірки факт вирубки відп овідачем дерев в Костянтинів ському районі, а саме, відпові дачем порублені дерева пород и ясень у кількості 10 штук, що є порушенням природоохоронно го законодавства та чим держ аві заподіяно збитки в розмі рі 23427,79 грн.
Відповідач про день та час р озгляду справи був повідомле ний належним чином, але відзи ву на позовну заяву не подав, н е використав своє право на уч асть у судовому засіданні, пр едставника в судове засіданн я не направив. Враховуючи, що н аявних в матеріалах справи д окументів та пояснень достат ньо для прийняття рішення, су д вважає за можливе відповід но до ст.75 ГПК України вирішит и спір по суті.
Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши пояснення пр едставників сторін, суд ВСТА НОВИВ:
05.10.2009 року державним інспекто ром з охорони навколишнього природного середовища відді лу оперативного міжрайонног о екологічного контролю по Т орецькому регіону Державної екологічної інспекції в Дон ецькій області відповідно до ст. 20 Закону України „Про охор ону навколишнього природног о середовища” проведено поза планову перевірку відповіда ча з питань дотримання вимог природоохоронного законода вства, а саме, по вакту вирубки дерев в Костянтинівському р айоні в лісопосадці, результ ати якої оформлено актом пер евірки дотримання вимог зако нодавства від 05.10.2009 року № 13/111.
Перевіркою встановлено та в акті перевірки зафіксован о, що відповідачем порублені дерева породи ясень у кілько сті 10 штук діаметрами: 40 см, 39 см, 42 см, 28 см, 43 см, 23 см, 43 см, 30 см, 32 см, 45 с м; дерева сироростучі, спилен і до ступеню припинення рост у. В акті перевірки зафіксова но, що ордер на знос не предста влений; на знесені дерева пор оди ясень, сироростучі (живі) а кт обстеження, ордер та лісор убний квиток відсутні; вказа ні дії є порушенням ст. 10 Закон у України „Про рослинний сві т”, ст. 69 Лісового кодексу Укра їни.
На підставі встановленого порушення начальником відді лу оперативного міжрайонног о екологічного контролю по Т орецькому регіону згідно з П остановою КМУ від 23.07.2008 року № 665 „Про затвердження такс для о бчислення розміру шкоди, зап одіяної лісовому господарст ву”, здійснено розрахунок зб итків, заподіяних державі вн аслідок знесення дерев ПП О СОБА_1 м. Костянтинівка, згід но якого розмір збитків, запо діяних державі внаслідок зне сення дерев на території Кос тянтинівського району, склав 23427,79 грн.
Господарський суд вважає в имоги позивача обґрунтовани ми та такими, що підлягають за доволенню з огляду на наступ не.
Відповідно до ст. 40 Закону Ук раїни “Про охорону навколишн ього середовища” викорис тання природних ресурсів гро мадянами, підприємствами, ус тановами та організаціями здійснюється з додержан ням обов'язкових екологічних вимог, зокрема, здійснення за ходів щодо запобігання псува нню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негати вному впливу на стан навколи шнього природного середовищ а.
Згідно ст. 10 Закону України „ Про рослинний світ” спеціаль не використання природних ро слинних ресурсів здійснюєть ся за дозволом юридичними аб о фізичними особами для задо волення їх виробничих та нау кових потреб, а також з метою о тримання прибутку від реаліз ації цих ресурсів або продук тів їх переробки.
Відповідно до ст. 69 Лісового кодексу України спеціальне використання лісових ресурс ів на виділеній лісовій діля нці проводиться за спеціальн им дозволом - лісорубний квит ок або лісовий квиток, що вида ється безоплатно.
Відповідно до п. 3 Додатку № 1 до постанови Кабінету Мініст рів України від 23 липня 2008 р. N 665 „ Про затвердження такс для об числення розміру шкоди, запо діяної лісовому господарств у” до пошкоджених до ступеня припинення росту належать д ерева з переламаним стовбуро м, обідраною корою понад 30 від сотків його периметра (незал ежно від довжини за висотою с товбура), обшморганою кроною понад половину її довжини, об ідраними та зламаними скелет ними коренями понад половину периметра стовбура, а також п овалені дерева та з нахилом, с причиненим дією лісокористу вача, понад 30 градусів від вер тикальної осі.
Як зазначалось та як вбачає ться з акту перевірки дотрим ання вимог природоохоронног о законодавства від 05.10.2009 року № 13/111 відповідачем, без дозвільн их документів було спилено д о ступеню припинення росту д ерева породи ясень у кількос ті 10 штук діаметрами: 40 см, 39 см, 42 см, 28 см, 43 см, 23 см, 43 см, 30 см, 32 см, 45 см .
Таким чином, матеріалами сп рави підтверджується пошкод ження відповідачем до ступен ю припинення росту десяти де рев породи ясень, без наявнос ті відповідного дозволу, що є порушенням вимог ст. 40 Закону України “Про охорону навкол ишнього середовища”, ст. 10 Зак ону України „Про рослинний с віт”, ст. 69 Лісового кодексу Ук раїни.
Відповідно до Конституції України кожен має право на бе зпечне для життя і здоров'я до вкілля та на відшкодування з авданої порушенням цього пра ва шкоди і зобов'язаний не зап одіювати шкоди природі та ві дшкодовувати завдані ним зби тки.
Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни „Про рослинний світ” о хорона рослинного світу пере дбачає здійснення комплексу заходів, спрямованих на збер еження просторової, видової, популяційної та ценотичної різноманітності і цілісност і об'єктів рослинного світу, о хорону умов їх місцезростанн я, збереження від знищення, по шкодження, захист від шкідни ків і хвороб, а також невиснаж ливе використання; охорона р ослинного світу здійснюєтьс я центральними та місцевими органами виконавчої влади, о рганами місцевого самовряду вання, власниками та користу вачами (в тому числі орендаря ми) земельних ділянок, на яких знаходяться об'єкти рослинн ого світу, а також користувач ами природних рослинних ресу рсів.
Згідно з вимогами ст. 26 Закон у України „Про рослинний сві т” охорона рослинного світу забезпечується: встановленн ям правил і норм охорони, вико ристанням та відтворенням об 'єктів рослинного світу; забо роною та обмеженням використ ання природних рослинних рес урсів у разі необхідності; вс тановленням юридичної відпо відальності за порушення пор ядку охорони та використання природних рослинних ресурсі в.
Статтею 40 Закону України „П ро рослинний світ” встановле но, що порушення законодавст ва про рослинний світ тягне з а собою дисциплінарну, адмін істративну, цивільно-правову або кримінальну відповідаль ність згідно з законами Укра їни. Зокрема, відповідальніс ть за порушення законодавств а про рослинний світ несуть о соби, винні у протиправному з нищенні або пошкодженні об' єктів рослинного світу.
Відповідно до приписів ст. 6 8 Закону України “Про охорону навколишнього середовища” п ідприємства, установи, орган ізації та громадяни зобов'яз ані відшкодовувати шкоду, за подіяну ними внаслідок поруш ення законодавства про охоро ну навколишнього природного середовища, в порядку та розм ірах, встановлених законодав ством України.
Відповідно до приписів ст. 6 9 Закону України “Про охорону навколишнього середовища” ш кода, заподіяна внаслідок по рушення законодавства про ох орону навколишнього природн ого середовища, підлягає ком пенсації, як правило, в повном у обсязі без застосування но рм зниження розміру стягненн я та незалежно від збору за за бруднення навколишнього при родного середовища та погірш ення якості природних ресурс ів.
З матеріалів справи вбачає ться факт несанкціонованого знищення до ступеню припине ння росту зелених насаджень відповідачем по справі. Наве дене свідчить про порушення відповідачем природоохорон ного законодавства та його о бов' язок відшкодувати запо діяні такими неправомірними діями збитки.
Як зазначалось, на підставі встановленого порушення, на чальником відділу оперативн ого міжрайонного екологічно го контролю по Торецькому ре гіону згідно з Постановою КМ У від 23.07.2008 року № 665 „Про затверд ження такс для обчислення ро зміру шкоди, заподіяної лісо вому господарству”, здійснен о розрахунок збитків, заподі яних державі внаслідок знесе ння дерев ПП ОСОБА_1 м. Кост янтинівка, згідно якого розм ір збитків, заподіяних держа ві внаслідок знесення дерев на території Костянтинівськ ого району, склав 23427,79 грн.
Сума шкоди у розмірі 23427,79 грн. не сплачена відповідачем на день подання позову і заявле на позивачем до стягнення.
Суму шкоди позивач просить стягнути до спеціального фо нду місцевого бюджету Костян тинівської міської ради.
В ст. 47 Закону України “Про ох орону навколишнього природн ого середовища” зазначаєтьс я про утворення місцевих фон дів охорони довкілля у склад і відповідного місцевого бюд жету за місцем заподіяння ек ологічної шкоди за рахунок з борів за забруднення, частин и грошових стягнень за поруш ення норм і правил охорони до вкілля та шкоду, заподіяну по рушенням законодавства про о хорону навколишнього природ ного середовища.
З огляду на викладене, суд в важає позовні вимоги обґрунт ованими та такими, що підляга ють задоволенню.
Судові витрати згідно ст. 49 Г осподарського процесуально го кодексу України суд покла дає на відповідача.
На підставі викладеного та керуючись ст. 69 Лісового коде ксу України, ст.ст. 40, 68, 69 Закону У країни “Про охорону навколиш нього природного середовища ”, ст.ст. 10, 25, 26, 40 закону України „П ро рослинний світ”, ст.ст. 1, 2, 22, 32, 33, 34, 43, 78, 82-85 Господарського проце суального кодексу України су д, -
В И Р І Ш И В :
Позовні вимоги Державної е кологічної інспекції в Донец ькій області до Фізичної осо би - підприємця ОСОБА_1 п ро стягнення збитків, заподі яних державі, в сумі 23427,79 грн. - задовольнити.
Стягнути з Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (85110, АД РЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) на кори сть спеціального фонду місце вого бюджету Костянтинівськ ої міської ради (УДК м. Костянт инівка, п/р 33111331700058 ГУДКУ в Донець кій області, МФО 834016, ЄДРПОУ 34686631, К БК 24062100) збитки, заподіяні держа ві, в сумі 23427,79 грн.
Стягнути з Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (85110, АД РЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) на кори сть Державного бюджету Украї ни державне мито в сумі 234,28 грн .
Стягнути з Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (85110, АД РЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) на кори сть Державного бюджету Украї ни (р/р 31210264700006 у ГУ ДКУ у Донецькі й області, МФО 834016, ЄДРПОУ 34687001, Отр имувач: УДК у Київському райо ні м. Донецька, код бюджетної к ласифікації 22050003) витрати з інф ормаційно-технічного забезп ечення розгляду справ у суда х в розмірі 236,00 грн.
Суддя Гончаров С.А.
В судовому засіданні 04.05.2011 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини рішення.
Рішення підписане 10.05.2011р
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 04.05.2011 |
Оприлюднено | 11.05.2011 |
Номер документу | 15126177 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Гончаров С.А.
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Орєшкіна Еліна Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні