ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
07 квітня 2011 року 09:08 № 2а-2308/11/2670
За позовом ОСОБА_1
до відповідача Держав ної податкової інспекції у С вятошинському районі м. Києв а
про визнання дій неправ омірними та зобов' язання вч инити певні дії,
Суддя Добрянська Я.І .
Секретар судового засідан ня Пономарьов Д.Г.
Представники:
від позивача: ОСОБА_1
від відповідача: ОСОБА_2 (довіреність № 38/10-021 від 31.01.2011 р.)
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодек су адміністративного судочи нства України 07.04.2010 р. про голошено вступну та резолюти вну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністр ативного суду м. Києва зверну вся позивач ОСОБА_1 з позо вом до відповідача Державної податкової інспекції у Свят ошинському районі м. Києва пр о визнання дій неправомірним и та зобов' язання вчинити п евні дії.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та просив суд визнати неп равомірними дії відповідача щодо відмови включення ТОВ « МЖК «Надія», керівником яког о він є, до реєстру неприбутко вих організацій, зобов' язат и відповідача включити ТОВ « МЖК «Надія»до реєстру неприб уткових організацій та стягн ути з відповідача на користь ТОВ «МЖК «Надія»судові витр ати в сумі 6 800, 00 грн.
Представник відповідача п озов не визнав, вважаючи, що ни м правомірно відмовлено ТОВ «МЖК «Надія»у включенні до р еєстру неприбуткових органі зацій, оскільки статут ТОВ «М ЖК «Надія»не відповідає вимо гам п.7.11 ст. 7 Закону України «Пр о оподаткування прибутку під приємств».
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окр ужний адміністративний суд м іста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1, як керівником ТОВ «МЖК «Надія», до Державно ї податкової інспекції у Свя тошинському районі м. Києва б ула подана заява за формою 1-РН від 14.12.2010 р. № 19763/10 щодо присвоєння ознаки неприбутковості ТОВ «Молодіжно-житловий комплек с «Надія»код ЄДРПОУ 35978061.
Листом Державної податков ої інспекції у Святошинськом у районі м. Києва від 31.12.2010 р. № 20840/15 -541 було повідомлено ТОВ «Моло діжно-житловий комплекс «Над ія»про відмову у включенні д о Реєстру неприбуткових уста нов та організацій.
В зазначеному листі вказан о, що статут організації супе речить чинному законодавств у, а саме п.п.7.11.13 п.7.11 ст. 7 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств»№ 283/ВР від 22.05.1997 р. із змінами та доповненн ями, який визначає, що статутн і документи неприбуткових ор ганізацій і установ мають мі стити вичерпний перелік їх в идів діяльності.
Також, як на підставу відмов и у включенні ТОВ «МЖК «Надія » до Реєстру неприбуткових у станов та організацій, в дано му листі зазначено, що відпов ідно до п.п.10.3 п.10 статуту ТОВ «МЖ К «Надія», джерелами формува ння майна є кошти, що надходят ь від провадження господарсь кої діяльності.
Зважаючи на викладене, в лис ті про відмову у включенні ТО В «МЖК «Надія» до Реєстру неп рибуткових установ та органі зацій, відповідач зазначає п ро необхідність внесення змі н до статуту ТОВ «МЖК «Надія» у відповідності із законода вчими актами України та пода ння до податкового органу но таріально завіреного вищевк азаного документу.
В позовній заяві позивач за значає про те, відповідач дій шов не вірного висновку щодо невідповідності статуту ТОВ «МЖК «Надія»законодавчим ак там України, стосовно устано в та організацій, що можуть бу ти включені Реєстру неприбут кових установ та організацій , оскільки статут ТОВ «МЖК «На дія»чітко виписано з Положен ня про молодіжний житловий к омплекс, затвердженого Поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 28 жовтня 1996 р. № 1300, а отже ТОВ «МЖК «Надія»по своїй сут і відповідає діяльності житл ово-будівельного кооператив у та об'єднання співвласникі в багатоквартирних будинків , що відповідно до ст.4 Закону У країни «Про об'єднання співв ласників багатоквартирного будинку»є неприбутковою орг анізацією та згідно п.п.«є»п.7. 11.1 Закону України «Про оподат кування прибутку підприємст в», як неприбуткова організа ція, звільняється від оподат кування доходів, отриманих у вигляді внесків, коштів або м айна, які надходять таким неп рибутковим організаціям для забезпечення потреб їх осно вної діяльності, та у вигляді пасивних доходів.
Крім того, в позовній заяві позивач просить суд стяг нути з відповідача на корист ь ТОВ «МЖК «Надія»судові вит рати в сумі 6 800, 00 грн., що були пон есені позивачем у зв' яз ку з оплатою правової допомо ги за договором.
Дослідивши наявні у справі докази, проаналізувавши мат еріали справи та заслухавши пояснення представників сто рін, суд приходить до висновк у про те, що позовні вимоги під лягають частковому задоволе нню, зважаючи на наступне.
На виконання Закону Украї ни “Про внесення змін до Зако ну України “Про оподаткуванн я прибутку підприємств”, Нак азом ДПА України від 11.07.1997 р. № 232 б уло затверджено Положення пр о Реєстр неприбуткових орган ізацій та установ.
Створення і ведення Реєстр у здійснюється Державною под атковою адміністрацією Укра їни. Порядок визначення стру ктури ознаки неприбуткових у станов (організацій) розробл ено на виконання п.1.4 Положенн я про Реєстр неприбуткових о рганізацій та установ.
Пунктом 2.1 зазначеного Поло ження передбачено, що до Реєс тру заносяться неприбуткові організації та установи, які згідно із пунктом 7.11 статті 7 З акону звільняються від сплат и податку на прибуток.
На виконання зазначеного П оложення Наказом Державної п одатковою адміністрації Укр аїни № 355 від 03.07.2000 року затвердже но Порядок визначення структ ури неприбуткових установ (о рганізацій). Відповідно до да ного порядку провадиться при своєння неприбутковим орган ізаціям коду.
Відповідно до п. 8 Зазначено го Порядку, при визначенні ст руктури ознаки неприбуткови х установ (організацій) для жи тлово-будівельних кооперати вів, об'єднань співвласників багатоквартирних будинків н еобхідно керуватися Законам и України "Про оподаткування прибутку підприємств", "Про об 'єднання співвласників багат оквартирного будинку", "Про об 'єднання громадян" та іншими н ормативно-правовими актами.
Частиною 2 п. 16.10 ст. 16 Закону Укр аїни “Про оподаткування приб утку підприємств” встановле но, що неприбуткові організа ції, визначені пунктом 7.11 цьог о Закону, сплачують податок н а прибуток від неосновної ді яльності у загальному порядк у.
Пункту 7.11. ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»визначає опод аткування неприбуткових уст анов і організацій.
В п.7.11.1 ст. 7 Закону України «Пр о оподаткування прибутку під приємств»зазначено, що ця ст аття застосовується до непри буткових установ і організац ій, які є: а) органами державно ї влади України, органами міс цевого самоврядування та ств ореними ними установами або організаціями, що утримуютьс я за рахунок коштів відповід них бюджетів; б) благодійними фондами і благодійними орга нізаціями, створеними у поря дку, визначеному законом для проведення благодійної діял ьності, в тому числі громадсь кими організаціями, створени ми з метою провадження еколо гічної, оздоровчої, аматорсь кої спортивної, культурної, о світньої та наукової діяльно сті, а також творчими спілкам и та політичними партіями, гр омадськими організаціями ін валідів та їх місцевими осер едками, створеними згідно з З аконом України "Про об'єднанн я громадян", науково-дослідни ми установами та вищими навч альними закладами III - IV рівнів акредитації, внесеними до Де ржавного реєстру наукових ус танов, яким надається підтри мка держави, заповідниками, м узеями-заповідниками; в) пенс ійними фондами, кредитними с пілками, створеними у п орядку, визначеному законом; г) іншими, ніж визначені у абз аці "б" цього підпункту, юридич ними особами, діяльність яки х не передбачає одержання пр ибутку згідно з нормами відп овідних законів; д) спілками, а соціаціями та іншими об'єдна ннями юридичних осіб, створе ними для представлення інтер есів засновників, що утримую ться лише за рахунок внесків таких засновників та не пров одять господарської діяльно сті, за винятком отримання па сивних доходів; е) релігійним и організаціями, зареєстрова ними у порядку, передбаченом у законом; є) житлово-будів ельними кооперативами, об'єд наннями співвласників багат оквартирних будинків, створе ними у порядку, визначеному з аконом; ж) професійними сп ілками, їх об'єднаннями та орг анізаціями профспілок, утвор еними в порядку, визначеному законом; з) асоціаціями, іншим и добровільними об'єднаннями органів місцевого самовряду вання, зареєстрованими в пор ядку, визначеному законом.
Порядок створення та діяль ності молодіжно-житлового ко мплексу передбачено Положен ням про молодіжний житловий комплекс, затвердженого Пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 28 жовтня 1996 р. № 1300.
Згідно зазначеного Положе ння, молодіжно-житловий комп лекс (далі - МЖК) - це підприємст во чи організація незалежно від форм власності, що викону є функції замовника і забудо вника житлових будинків, об'є ктів соціально-культурного, побутового, спортивно-оздоро вчого призначення для задово лення житлових, соціально-ек ономічних потреб молодих сім ей, які потребують поліпшенн я житлових умов, надання житл ово-комунальних та інших пос луг.
Метою створення МЖК є:
- прискорення розв'язання ж итлових та соціальних пробле м молоді;
- участь у розробленні та ре алізації державних, регіонал ьних, місцевих і власних прог рам поліпшення житлових і со ціально-економічних умов мол одих сімей;
- розв'язання проблем зайнят ості молоді шляхом створення додаткових робочих місць;
- поліпшення демографічної ситуації в суспільстві;
- створення нормальних виро бничих і побутових умов шлях ом запровадження нових форм експлуатації та обслуговува ння селітебної території нас елених пунктів.
Головним принципом діяль ності МЖК у ринкових умовах є забезпечення розв'язання жи тлових проблем молодих сімей шляхом залучення їх праці, ко штів і сприяння держави у цій справі через механізм надан ня молодим сім'ям пільгових д овготермінових кредитів та о дноразових безвідплатних су бсидій на будівництво житла.
МЖК відповідно до покладен их на нього завдань:
1) проводить підготовчу робо ту щодо створення молодіжних об'єднань, фінансового, проек тно-кошторисного та організа ційного забезпечення будівн ицтва і реконструкції об'єкт ів;
2) здійснює будівництво, рек онструкцію, капітальний ремо нт і утримання житла, об'єктів соціально-культурного, побу тового, спортивно-оздоровчог о, а також виробничого і торго вельного призначення;
3) сприяє розвиткові ринкови х відносин у сфері будівницт ва і експлуатації житла та ін ших об'єктів МЖК;
4) створює додаткові робочі місця для молоді та інших мал озабезпечених верств населе ння шляхом створення підприє мств, закладів з надання житл ово-комунальних, побутових, с портивно-оздоровчих та інших послуг;
5) запроваджує нові форми на дання житлово-комунальних по слуг та залучення громадян д о участі в утриманні, викорис танні та відновленні наявног о житлового фонду;
6) вивчає та запроваджує віт чизняний та зарубіжний досві д комплексного розв'язання с оціально-побутових, економіч них та житлових проблем моло ді;
7) розробляє та вживає заход ів до реалізації затверджени х програм поліпшення житлови х та соціально-побутових умо в молоді шляхом залучення на явних і нетрадиційних джерел фінансування будівництва, е ксплуатації та відновлення о б'єктів МЖК; залучення можлив остей підприємств, установ і організацій регіонів, а тако ж військових частин для нада ння допомоги у встановленому порядку в будівництві зазна чених об'єктів;
8) здійснює організацію буді вельного та експлуатаційног о процесу, залучає робітникі в на додаткові робочі місця т а проводить їх навчання;
9) залучає до виконання робі т спеціалізовані організаці ї чи проводить їх власними си лами.
МЖК провадить свою діяльні сть на принципах господарськ ого розрахунку, самоокупност і та самофінансування.
Джерелами фінансування бу дівництва МЖК є:
- кошти громадян та молодих сімей;
- державні пільгові довготе рмінові кредити молодим сім' ям на будівництво житла;
- цільові безвідплатні субс идії;
- кошти підприємств незалеж но від форм власності;
- доходи, одержані від прова дження господарської діяльн ості;
- доходи, одержані від випус ку і розміщення цінних папер ів і житлових облігацій;
- кредити іноземних банків і кошти окремих інвесторів;
- кошти державного та місцев ого бюджетів;
- іпотечні та банківські кре дити;
- кошти від часткового звіль нення від обов'язкових плате жів і зборів у місцеві бюджет и;
- інші джерела, в тому числі н етрадиційні, що не суперечат ь законодавству України.
Згідно п.8 Положення, МЖК, кр ім іншого, має право провад ити будь-яку господарську ді яльність, що передбачена йог о Статутом та не суперечить з аконодавству.
Відповідно до п.16 Положенн я, для утримання основних фон дів МЖК, задоволення соціаль но-економічних потреб молоди х сімей і надання їм житлово-к омунальних та інших послуг м ісцеві органи виконавчої вла ди чи органи місцевого самов рядування здійснюють обо в'язкове безплатне реєструва ння об'єднань (товариств) спів власників багатоквартирних будинків МЖК.
Згідно ст. 1 Закону України «Про об'єднання співвласник ів багатоквартирного будинк у» №2866-ІІІ від 29.11.2001 р. із змінами т а доповненнями, асоціація вл асників жилих будинків (далі - асоціація) - юридична особа, с творена для представлення сп ільних інтересів об'єднань.
Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни «Про об'єднання співвл асників багатоквартирного б удинку», об'єднання створюєт ься для забезпечення і захис ту прав його членів та дотрим ання їхніх обов'язків, належн ого утримання та використанн я неподільного і загального майна, забезпечення своєчасн ого надходження коштів для с плати всіх платежів, передба чених законодавством та стат утними документами. Об'єднан ня є неприбутковою організац ією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між членами об'єднання.
Згідно ст. 7 Закону України « Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» , статут об'єднання складаєть ся відповідно до Типового ст атуту, який затверджує спеці ально уповноважений централ ьний орган виконавчої влади з питань містобудування та ж итлової політики. У статуті м ає бути визначено таке:
- назва і місцезнаходження об'єднання;
- мета створення, завдання т а предмет діяльності об'єдна ння;
- перелік майна, що перебува є у спільній сумісній власно сті (неподільного майна), прав а та обов'язки членів об'єднан ня щодо цього майна;
- перелік майна, що перебува є у спільній частковій власн ості (загального майна), права та обов'язки членів об'єднанн я щодо цього майна;
- статутні органи об'єднання , їхні повноваження та порядо к формування;
- порядок скликання та прове дення загальних зборів;
- періодичність проведення зборів;
- порядок голосування на збо рах та прийняття рішень на ни х;
- перелік питань, для виріше ння яких потрібна кваліфіков ана більшість голосів;
- джерела фінансування, поря док використання майна та ко штів об'єднання;
- порядок прийняття коштори су, створення та використанн я фондів об'єднання, включаюч и - резервні, а також порядок о плати спільних витрат;
- порядок та умови укладення договорів між об'єднанням та кожним власником квартири, п риміщення;
- перелік питань, які можуть вирішуватися зборами предст авників;
- порядок прийняття у члени об'єднання та виключення з нь ого;
- права і обов'язки членів об 'єднання;
- відповідальність за поруш ення статуту та рішень стату тних органів;
- порядок внесення змін до с татуту;
- підстави та порядок ліквід ації, реорганізації (злиття, п оділу) об'єднання і вирішення майнових питань, пов'язаних з цим.
Статут може містити також інші положення, що є істотним и для діяльності об'єднання.
Як вбачається зі Статуту ТО В «Молодіжно-житловий компле кс «Надія»- це неприбутков а, непідприємницька організа ція, яка не має на меті одержан ня прибутку для його наступн ого розподілу між учасниками .
Крім того, як встановлено с удом, статут ТОВ «Молодіжно-ж итловий комплекс «Надія»пов ністю відповідає Положенню п ро молодіжний житловий компл екс, затвердженого Постаново ю Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 1996 р. № 1300, оскільки ч ітко виписаний з зазначеного Положення.
Таким чином посилання від повідача в листі про відмову у включенні ТОВ «МЖК «Надія» до Реєстру неприбуткових ус танов та організацій від 31.12.2010 р . № 20840/15-541 на те, що статут організ ації суперечить чинному зако нодавству, а саме п.п.7.11.13 п.7.11 ст. 7 Закону України «Про оподатку вання прибутку підприємств» № 283/ВР від 22.05.1997 р. із змінами та д оповненнями, який визначає, щ о статутні документи неприбу ткових організацій і установ мають містити вичерпний пер елік їх видів діяльності, є не обґрунтованими та такими, що не відповідають нормам чинн ого законодавства, оскільки п. 3 зазначеного статуту чітко визначені види діяльності Т ОВ «Молодіжно-житловий компл екс «Надія», відповідно до По ложення про молодіжний житло вий комплекс, а також зазначе но, що товариство здійснює ін ші юридичні та фактичні дії, які не заборонені законодав ством України, у відповідн ості до мети його діяльності .
Також, необґрунтованими є п осилання відповідача в зазна ченому листі-відмові від 31.12.2010 р . № 20840/15-541 на невідповідність ста туту позивача нормам чинного законодавства, щодо визначе ного п.10.3 статуту, формування к оштів та майна МЖК також з до ходів, одержаних від провадж ення господарської та підпри ємницької діяльності, оскіль ки розділ 10 статуту позивача « Кошти і майно МЖК»також проп исаний у повній відповідност і до Положення про молодіжни й житловий комплекс, та зазна чене Положення передбачає фо рмування коштів та майна МЖК з доходів, одержаних від пров адження господарської діяль ності.
Крім того, в п.10.1 статуту ТО В «Молодіжно-житловий компле кс «Надія»чітко зазначено, щ о воно є неприбутковою, неп ідприємницькою організаціє ю, яка не має на меті одержання прибутку для його наступног о розподілу між учасниками.
Отже, з аналізу статуту Т ОВ «Молодіжно-житловий компл екс «Надія», вбачається, що да ний статут не суперечить нор мам чинного законодавства, а отже підстави для відмови ТО В «Молодіжно-житловий компле кс «Надія»у включенні до Реє стру неприбуткових установ т а організацій - відсутні.
Таким чином рішення Держа вної податкової інспекції у Святошинському районі м. Киє ва від 31.12.2010 р. № 20840/15-541 про відмову Т ОВ «Молодіжно-житловий компл екс «Надія»у включенні до Ре єстру неприбуткових установ та організацій є необґрунто ваним та неправомірним.
В судовому засіданні предс тавник відповідача також не довів суду правомірності при йнятого ним рішення про відм ову ТОВ «Молодіжно-житловий комплекс «Надія»у включенні до Реєстру неприбуткових ус танов та організацій, та не на вів жодних доводів не відпов ідності статуту позивача зак онодавству України.
Оскільки ТОВ «Молодіжно-жи тловий комплекс «Надія» являється організацією, яка створена у відповідності до Положення про молодіжний жи тловий комплекс, не суперечи ть своєю діяльністю Закону У країни «Про об'єднання співв ласників багатоквартирного будинку», та чітко визначає у своєму статуті, що вона є непр ибутковою, непідприємницько ю організацією, яка не має на м еті одержання прибутку для й ого наступного розподілу між учасниками, то вона підпадає під положення п. 7.11. ст. 7 Закону України “Про оподаткування п рибутку підприємств”.
Жодних виключень чи уточне нь, а також інших додаткових к ласифікаційних ознак пункт 7 .11. ст. 7 Закону України “Про опо даткування прибутку підприє мств” відносно видів громадс ьких організацій, які можуть не підпадати під дію пункту 7. 11. ст. 7 Закону України “Про опод аткування прибутку підприєм ств”, а отже визнаватись непр ибутковими чи іншим чином св ідчити про прибутковість (не повну, часткову прибутковіст ь та ін.) неприбуткових органі зацій вказаний Закон України “Про оподаткування прибутку підприємств” не містить.
Закон України “Про оподатк ування прибутку підприємств ” визначає єдині вимоги до су б'єкта, який визнається непри бутковим. Тобто визначає вим огу про те, що відповідний суб 'єкт повинен мати статус непр ибуткової організації та бут и створеним у порядку, який ви значений законом. При цьому т акий статус визначається без посередньо, законом.
ТОВ «Молодіжно-житловий ко мплекс «Надія» відповід но до положень його статуту п ідпадає під ознаки неприбутк ової організації, оскільки й ого діяльність є такою, що не м ає на меті отримання прибутк у тому, відповідно, позивач ма є право на присвоєння йому оз наки неприбутковості і включ ення до реєстру неприбуткови х установ (організацій) у поря дку, встановленому чинним за конодавством.
Крім того, як було зазначено позивачем, проти чого також н е заперечив представник відп овідача, на даний час ТОВ «МЖК «Надія»не проводить взагалі ніякої діяльності, крім орга нізаційно-установчих заході в, щодо своєї реєстрації та пр ийому членів, а отже жодним чи ном не порушує вимоги Закон У країни “Про оподаткування пр ибутку підприємств” щодо дія льності неприбуткових орган ізацій.
Також, включивши ТОВ «МЖК «Н адія»до Реєстру неприбутков их установ та організацій, по датковий орган вправі виключ ити його з цього Реєстру, у вип аду порушення позивачем в ма йбутньому вимог чинного зако нодавства, що регулюють діял ьність та оподаткування непр ибуткових організацій.
Вимогу позивача щодо стягн ення з відповідача на корист ь ТОВ «МЖК «Надія»судових ви трат в сумі 6 800, 00 грн., що були пон есені позивачем, у зв' я зку з оплатою правової допом оги за договором, суд вважає н еобґрунтованою, та такою що н е підтверджена допустимими д оказами, зважаючи на те, що кви танція про сплату послуг за ю ридичну допомогу, яку надав п озивач до позовної заяви, не м оже бути прийнята судом в яко сті належного доказу та нале жним чином сплачених коштів.
Як вбачається з матеріалів справи, зазначена квитанція № 3 від 03.02.2011 р. оформлена на прос тому аркуші паперу з підписа ми та печаткою ТОВ «МЖК «Наді я», що містить відомості про д оговірні стосунки та суму по слуг, однак дана квитанція не є належним банківським доку ментом, що підтверджує факти чну сплату позивачем зазначе ної суми його представнику з а договором.
Крім того, згідно договору № 2 від 26.01.2011 р. між керівником ТОВ «МЖК «Надія»ОСОБА_1 та О СОБА_3, останнім надаються ю ридичні послуги ТОВ «МЖК «На дія»по веденню справи в Окру жному адміністративному суд і м. Києва за позовом ТОВ «МЖК «Надія»до ДПІ у Святошинсько му районі м. Києва, однак як вб ачається з матеріалів справи , всі документи по даній справ і були підписані та подані ОСОБА_1, а не представником Т ОВ «МЖК «Надія»за договором ОСОБА_3, а також в судових з асіданнях ОСОБА_1 предста вляв інтереси ТОВ «МЖК «Наді я»особисто, а не через предст авника ТОВ «МЖК «Надія»за до говором ОСОБА_3
Таким чином, належних доказ ів надання ОСОБА_3 юридичн их послуг «МЖК «Надія»за дог овором № 2 від 26.01.2011 р., позивачем суду не надано, а також не нада но належного банківського до кументу, щодо сплати позивач ем його представнику суми 6 800, 00 грн., яка заявлена позивачем до відшкодування.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повнов ажень, суд присуджує всі здій снені нею документально підт верджені судові витрати з Де ржавного бюджету України (аб о відповідного місцевого бюд жету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядува ння, його посадова чи службов а особа).
Згідно зі ст. 94 КАС України, я кщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є су б' єктом владних повноважен ь, суд присуджує всі здійснен і нею документально підтверд жені судові витрати з Держав ного бюджету України (або від повідного місцевого бюджету , якщо іншою стороною був орга н місцевого самоврядування, його посадова чи службова ос оба.
Якщо адміністрати вний позов задоволено частко во, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йо му відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відпо відно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Згідно з ч.3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рі шень, дій чи бездіяльності су б' єктів владних повноважен ь адміністративні суди перев іряють, чи прийняті (вчинені) в они:
1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;
3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджен о);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;
8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);
9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтується її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обов' я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.
На підтвердження викладен ому в заяві, позивач, на думку суду, довів правомірність за явлених в позові вимог щодо н еправомірності відмови Держ авної податкової інспекції у Святошинському районі м. Ки єва у включенні ТОВ «МЖК «Над ія»до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Натомість представник від повідача не надав обґрунтова них пояснень щодо правомірно сті відмови у включенні ТОВ « МЖК «Надія»до Реєстру неприб уткових установ та організац ій.
Враховуючи викладене та ке руючись ст.ст. 69-71, 90-94, 158-163 КАС Украї ни, Окружний адміністративни й суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративни й позов задовольнити частков о.
2. Визнати неправомірними ді ї Державної податкової інсп екції у Святошинському район і м. Києва щодо відмови ТОВ «МЖ К «Надія»у включенні до Реєс тру неприбуткових установ та організацій.
3. Зобов' язати Державну по даткову інспекцію у Святошин ському районі м. Києва включи ти ТОВ «МЖК «Надія»(04128, м. Киї в, вул. Туполєва, 5-б, кв.5, код ЄД РПОУ 35978061) до Реєстру неприбутк ових установ та організацій.
4. В іншій частині позовних в имог - відмовити.
5. Судові витрати в розмірі 1,7 0 грн. присудити на користь кер івника ТОВ «МЖК «Надія»ОСО БА_1 з Державного бюджету Ук раїни.
Строк і порядок набрання с удовим рішенням законної сил и встановлені у статті 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, якщо інше не в становлено цим Кодексом.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя Я.І. Добрянська
Дата складання та пі дписання в повному обсязі по станови 11.04.2011 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2011 |
Оприлюднено | 10.05.2011 |
Номер документу | 15135662 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні