Ухвала
від 07.12.2011 по справі 2а-2308/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-2308/11/2670 Го ловуючий у 1-й інстанції: < Тек ст >

Суддя-доповідач: Петрик І.Й.

У Х В А Л А

Іменем України

"07" грудня 2011 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії суддів:

Головуючого судді: Петри ка І.Й.,

Суддів: Аліменка В.О.,

Мацедо нської В.Е.,

При секретарі

судового засідання: Лавре нтьєві Д.О.,

розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за апеляцій ними скаргами ОСОБА_5 та Д ержавної податкової інспекц ії у Святошинському районі м . Києва на постанову Окружног о адміністративного суду м. К иєва від 07 квітня 2011 року у спра ві за позовом ОСОБА_5 до Де ржавної податкової інспекці ї у Святошинському районі м. К иєва про визнання дій неправ омірними та зобов' язання вч инити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_5 звернулася д о Окружного адміністративно го суду м. Києва з адміністра тивним позовом до Державної податкової інспекції у Свято шинському районі м. Києва (дал і ДПІ в Святошинському район і м. Києва) про визнання відпо віді ДПІ в Святошинському ра йоні м. Києва не обґрунтовано ю; зобов' язання ДПІ в Святош инському районі м. Києва вклю чити ТОВ «МЖК «Надія»в реєст р неприбуткових організацій ; стягнення з ДПІ в Святошинсь кому районі м. Києві на корист ь ТОВ «МЖК «Надія»судових ви трат в сумі 6800,00 грн..

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 07 квітня 2011 року адміністрат ивний позов задоволено частк ово. Визнано неправомірними дії ДПІ у Святошинському рай оні м. Києва щодо відмови ТОВ « МЖК «Надія»у включенні до Ре єстру неприбуткових установ та організацій; зобов' язан о ДПІ у Святошинському район і м. Києва включити ТОВ «МЖК «Н адія»до Реєстру неприбутков их установ та організацій; в і ншій частині позовних вимог - відмовлено.

Не погоджуючись з вказани м рішенням суду, відповідач т а позивач подали апеляційні скарги, в яких, посилаючись на порушення судом першої інст анції норм матеріального пр ава, просять оскаржувану пос танову скасувати.

Заслухавши суддю-доповіда ча та осіб, що з' явилися в суд ове засідання, розглянувши д оводи апеляційних скарг, пер евіривши матеріали справи та дослідивши докази, проаналі зувавши на підставі встановл ених фактичних обставин спра ви правильність застосуванн я судом першої інстанції нор м законодавства, колегія суд дів вважає, що апеляційні ска рги не підлягають задоволенн ю, виходячи з наступного.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198 та ст. 200 КАС України, суд апеляційної інс танції залишає скаргу без за доволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд п ершої інстанції правильно вс тановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дод ержанням норм матеріального і процесуального права.

Як вбачається із матеріалі в справи та правомірно встан овлено судом першої інстанці ї ОСОБА_5, як керівником ТО В «МЖК «Надія», до ДПІ у Святош инському районі м. Києва була подана заява за формою 1-РН ві д 14.12.2010 р. № 19763/10 щодо присвоєння оз наки неприбутковості ТОВ «Мо лодіжно-житловий комплекс «Н адія»код ЄДРПОУ 35978061.

Листом ДПІ у Святошинськом у районі м. Києва від 31.12.2010 р. № 20840/15 -541 було повідомлено ТОВ «Моло діжно-житловий комплекс «Над ія»про відмову у включенні д о Реєстру неприбуткових уста нов та організацій.

В зазначеному листі вказан о, що статут організації супе речить чинному законодавств у, а саме п.п.7.11.13 п.7.11 ст. 7 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств»№ 283/ВР від 22.05.1997 р. із змінами та доповненн ями, який визначає, що статутн і документи неприбуткових ор ганізацій і установ мають мі стити вичерпний перелік їх в идів діяльності.

Також, як на підставу відмов и у включенні ТОВ «МЖК «Надія »до Реєстру неприбуткових ус танов та організацій, в даном у листі зазначено, що відпові дно до п.п.10.3 п.10 статуту ТОВ «МЖК «Надія», джерелами формуван ня майна є кошти, що надходять від провадження господарськ ої діяльності.

Задовольняючи позовні вим оги в частині визнання непра вомірними дії ДПІ у Святошин ському районі м. Києва щодо ві дмови ТОВ «МЖК «Надія»у вклю ченні до Реєстру неприбутков их установ та організацій; зо бов' язанні ДПІ у Святошинсь кому районі м. Києва включити ТОВ «МЖК «Надія» до Реєстру н еприбуткових установ та орга нізацій, суд першої інстанці ї керувався тим, що статут ТОВ «МЖК «Надія»у повній мірі ві дповідає приписам норм закрі плених у п.7.11.1 ст. 7 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств»та Положенні п ро молодіжний житловий компл екс, що затверджене Постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 28 жовтня 1996 р. № 1300.

Із такою правовою позицією суду першої інстанції колег ія суддів може погодитись із огляду на наступне.

Пункту 7.11. ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»визначає опод аткування неприбуткових уст анов і організацій.

В п.7.11.1 ст. 7 Закону України «Пр о оподаткування прибутку під приємств»зазначено, що ця ст аття застосовується до непри буткових установ і організац ій, які є: а) органами державно ї влади України, органами міс цевого самоврядування та ств ореними ними установами або організаціями, що утримуютьс я за рахунок коштів відповід них бюджетів; б) благодійними фондами і благодійними орга нізаціями, створеними у поря дку, визначеному законом для проведення благодійної діял ьності, в тому числі громадсь кими організаціями, створени ми з метою провадження еколо гічної, оздоровчої, аматорсь кої спортивної, культурної, о світньої та наукової діяльно сті, а також творчими спілкам и та політичними партіями, гр омадськими організаціями ін валідів та їх місцевими осер едками, створеними згідно з З аконом України «Про об' єдна ння громадян», науково-дослі дними установами та вищими н авчальними закладами III - IV рівн ів акредитації, внесеними до Державного реєстру наукових установ, яким надається підт римка держави, заповідниками , музеями-заповідниками; в) пен сійними фондами, кредитними спілками , створеними у поряд ку, визначеному законом; г) інш ими, ніж визначені у абзаці «б »цього підпункту, юридичними особами, діяльність яких не п ередбачає одержання прибутк у згідно з нормами відповідн их законів; д) спілками, асоціа ціями та іншими об' єднанням и юридичних осіб, створеними для представлення інтересів засновників, що утримуються лише за рахунок внесків таки х засновників та не проводят ь господарської діяльності, за винятком отримання пасивн их доходів; е) релігійними орг анізаціями, зареєстрованими у порядку, передбаченому зак оном; є) житлово-будівельними кооперативами, об' єднанням и співвласників багатокварт ирних будинків, створеними у порядку, визначеному законо м ; ж) професійними спілками, ї х об' єднаннями та організац іями профспілок, утвореними в порядку, визначеному закон ом; з) асоціаціями, іншими добр овільними об' єднаннями орг анів місцевого самоврядуван ня, зареєстрованими в порядк у, визначеному законом.

Порядок створення та діяль ності молодіжно-житлового ко мплексу передбачено Положен ням про молодіжний житловий комплекс, затвердженого Пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 28 жовтня 1996 р. № 1300.

Згідно зазначеного Положе ння, молодіжно-житловий комп лекс (далі - МЖК) - це підприє мство чи організація незалеж но від форм власності, що вико нує функції замовника і забу довника житлових будинків, о б'єктів соціально-культурног о, побутового, спортивно-оздо ровчого призначення для задо волення житлових, соціально- економічних потреб молодих с імей, які потребують поліпше ння житлових умов, надання жи тлово-комунальних та інших п ослуг.

Метою створення МЖК є: приск орення розв' язання житлови х та соціальних проблем моло ді; участь у розробленні та ре алізації державних, регіонал ьних, місцевих і власних прог рам поліпшення житлових і со ціально-економічних умов мол одих сімей; розв' язання про блем зайнятості молоді шляхо м створення додаткових робоч их місць; поліпшення демогра фічної ситуації в суспільств і; створення нормальних виро бничих і побутових умов шлях ом запровадження нових форм експлуатації та обслуговува ння селітебної території нас елених пунктів.

Головним принципом діяльн ості МЖК у ринкових умовах є з абезпечення розв' язання жи тлових проблем молодих сімей шляхом залучення їх праці, ко штів і сприяння держави у цій справі через механізм надан ня молодим сім' ям пільгових довготермінових кредитів та одноразових безвідплатних с убсидій на будівництво житла .

МЖК відповідно до покладен их на нього завдань: проводит ь підготовчу роботу щодо ств орення молодіжних об' єднан ь, фінансового, проектно-кошт орисного та організаційного забезпечення будівництва і реконструкції об' єктів; зді йснює будівництво, реконстру кцію, капітальний ремонт і ут римання житла, об'єктів соціа льно-культурного, побутового , спортивно-оздоровчого, а так ож виробничого і торговельно го призначення; сприяє розви ткові ринкових відносин у сф ері будівництва і експлуатац ії житла та інших об' єктів М ЖК; створює додаткові робочі місця для молоді та інших мал озабезпечених верств населе ння шляхом створення підприє мств, закладів з надання житл ово-комунальних, побутових, с портивно-оздоровчих та інших послуг; запроваджує нові фор ми надання житлово-комунальн их послуг та залучення грома дян до участі в утриманні, вик ористанні та відновленні ная вного житлового фонду; вивча є та запроваджує вітчизняний та зарубіжний досвід компле ксного розв' язання соціаль но-побутових, економічних та житлових проблем молоді; роз робляє та вживає заходів до р еалізації затверджених прог рам поліпшення житлових та с оціально-побутових умов моло ді шляхом залучення наявних і нетрадиційних джерел фінан сування будівництва, експлуа тації та відновлення об' єкт ів МЖК; залучення можливосте й підприємств, установ і орга нізацій регіонів, а також вій ськових частин для надання д опомоги у встановленому поря дку в будівництві зазначених об' єктів; здійснює організ ацію будівельного та експлуа таційного процесу, залучає р обітників на додаткові робоч і місця та проводить їх навча ння; залучає до виконання роб іт спеціалізовані організац ії чи проводить їх власними с илами.

МЖК провадить свою діяльні сть на принципах господарськ ого розрахунку, самоокупност і та самофінансування.

Джерелами фінансування бу дівництва МЖК є: кошти громад ян та молодих сімей; державні пільгові довготермінові кре дити молодим сім' ям на буді вництво житла; цільові безві дплатні субсидії; кошти підп риємств незалежно від форм в ласності; доходи, одержані ві д провадження господарської діяльності; доходи, одержані від випуску і розміщення цін них паперів і житлових обліг ацій; кредити іноземних банк ів і кошти окремих інвесторі в; кошти державного та місцев ого бюджетів; іпотечні та бан ківські кредити; кошти від ча сткового звільнення від обов 'язкових платежів і зборів у м ісцеві бюджети; інші джерела , в тому числі нетрадиційні, що не суперечать законодавству України.

Згідно п.8 Положення, МЖК, крі м іншого, має право провадити будь-яку господарську діяль ність, що передбачена його Ст атутом та не суперечить зако нодавству.

Відповідно до п.16 Положення , для утримання основних фонд ів МЖК, задоволення соціальн о-економічних потреб молодих сімей і надання їм житлово-ко мунальних та інших послуг мі сцеві органи виконавчої влад и чи органи місцевого самовр ядування здійснюють обов' я зкове безплатне реєструванн я об' єднань (товариств) спів власників багатоквартирних будинків МЖК.

Відповідно до п. 8 Положення , при визначенні структури оз наки неприбуткових установ ( організацій) для житлово-буд івельних кооперативів, об' є днань співвласників багаток вартирних будинків необхідн о керуватися Законами Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств», «Про об' єдн ання співвласників багатокв артирного будинку», «Про об' єднання громадян»та іншими н ормативно-правовими актами.

Згідно ст. 1 Закону України « Про об' єднання співвласник ів багатоквартирного будинк у» №2866-ІІІ від 29.11.2001 р. із змінами т а доповненнями, асоціація вл асників жилих будинків (далі - асоціація) - юридична особа , створена для представлення спільних інтересів об' єдна нь.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни «Про об' єднання співв ласників багатоквартирного будинку», об' єднання створ юється для забезпечення і за хисту прав його членів та дот римання їхніх обов' язків, н алежного утримання та викори стання неподільного і загаль ного майна, забезпечення сво єчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, пер едбачених законодавством та статутними документами. Об' єднання є неприбутковою орга нізацією і не має на меті одер жання прибутку для його розп оділу між членами об' єднанн я.

Згідно ст. 7 Закону України « Про об' єднання співвласник ів багатоквартирного будинк у», статут об' єднання склад ається відповідно до Типовог о статуту, який затверджує сп еціально уповноважений цент ральний орган виконавчої вла ди з питань містобудування т а житлової політики. У статут і має бути визначено таке:

- назва і місцезнаходження о б' єднання;

- мета створення, завдання т а предмет діяльності об' єдн ання;

- перелік майна, що перебува є у спільній сумісній власно сті (неподільного майна), прав а та обов' язки членів об' є днання щодо цього майна;

- перелік майна, що перебува є у спільній частковій власн ості (загального майна), права та обов' язки членів об' єд нання щодо цього майна;

- статутні органи об' єднан ня, їхні повноваження та поря док формування;

- порядок скликання та прове дення загальних зборів;

- періодичність проведення зборів;

- порядок голосування на збо рах та прийняття рішень на ни х;

- перелік питань, для виріше ння яких потрібна кваліфіков ана більшість голосів;

- джерела фінансування, поря док використання майна та ко штів об'єднання;

- порядок прийняття коштори су, створення та використанн я фондів об'єднання, включаюч и - резервні, а також порядок о плати спільних витрат;

- порядок та умови укладення договорів між об' єднанням та кожним власником квартири , приміщення;

- перелік питань, які можуть вирішуватися зборами предст авників;

- порядок прийняття у члени об' єднання та виключення з нього;

- права і обов' язки членів об' єднання;

- відповідальність за поруш ення статуту та рішень стату тних органів;

- порядок внесення змін до с татуту;

- підстави та порядок ліквід ації, реорганізації (злиття, п оділу) об' єднання і вирішен ня майнових питань, пов' яза них з цим.

Статут може містити також і нші положення, що є істотними для діяльності об' єднання.

Стаття 19 Конституції Україн и передбачає, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

З огляду на зазначене, колег ія суддів вбачає, що п. 3.10 Стату ту ТОВ «МЖК «Надія»відповіда є вимогам законодавства і то му ДПІ в Святошинському райо ні м. Києва діяла не у спосіб п ередбачений статтею 19 Консти туції України, а відмова про в ключення ТОВ «МЖК «Надія»в р еєстр неприбуткових організ ацій є протиправною.

Доводи апеляційної скарги ДПІ у Святошинському районі м. Києва висновків суду першо ї інстанції не спростовують і апеляційним судом відхиляю ться.

Щодо апеляційної скарги ОСОБА_5 в якій він просить ск асувати постанову Окружного адміністративного суду м. Ки єва від 07 квітня 2011 року в части ні відмови стягнення з відпо відача на користь ТОВ «МЖК «Н адія»судових витрат в сумі 6800 ,00 грн., колегія суддів зазнача є наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, зазначена квитанція № 3 від 03.02.2011 р. оформлена на прос тому аркуші паперу з підписа ми та печаткою ТОВ «МЖК «Наді я», що містить відомості про д оговірні стосунки та суму по слуг, однак дана квитанція не є належним банківським доку ментом, що підтверджує факти чну сплату позивачем зазначе ної суми його представнику з а договором.

Крім того, згідно договору № 2 від 26.01.2011 р. між керівником ТОВ «МЖК «Надія»ОСОБА_5 та О СОБА_6, останнім надаються ю ридичні послуги ТОВ «МЖК «На дія»по веденню справи в Окру жному адміністративному суд і м. Києва за позовом ТОВ «МЖК «Надія»до ДПІ у Святошинсько му районі м. Києва, однак як вб ачається з матеріалів справи , всі документи по даній справ і були підписані та подані ОСОБА_5, а не представником Т ОВ «МЖК «Надія»за договором ОСОБА_6, а також в судових з асіданнях ОСОБА_5 предста вляв інтереси ТОВ «МЖК «Наді я»особисто, а не через предст авника ТОВ «МЖК «Надія»за до говором ОСОБА_6

Таким чином, належних доказ ів надання ОСОБА_6 юридичн их послуг «МЖК «Надія»за дог овором № 2 від 26.01.2011 р., позивачем суду не надано, а також не нада но належного банківського до кументу, щодо сплати позивач ем його представнику суми 6 800, 00 грн., яка заявлена позивачем до відшкодування.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України ( або відповідного місцевого б юджету, якщо іншою стороною б ув орган місцевого самовряду вання, його посадова чи служб ова особа).

Згідно зі ст. 94 КАС України, я кщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є су б' єктом владних повноважен ь, суд присуджує всі здійснен і нею документально підтверд жені судові витрати з Держав ного бюджету України (або від повідного місцевого бюджету , якщо іншою стороною був орга н місцевого самоврядування, його посадова чи службова ос оба.

Якщо адміністративний поз ов задоволено частково, судо ві витрати, здійснені позива чем, присуджуються йому відп овідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задов оленні яких позивачеві відмо влено.

З огляду на зазначене, коле гія суддів погоджується із в исновком суду першої інстанц ії, що вимога позивача щодо стягнення з відповідача на к ористь ТОВ «МЖК «Надія»судов их витрат в сумі 6 800,00 грн., що бул и понесені позивачем, у зв' я зку з оплатою правової допом оги за договором, є необґрунт ованою, та такою що не підтвер джена належними та допустими ми доказами.

Доводи апеляційної скарги ОСОБА_5 висновків суду пе ршої інстанції не спростовую ть і апеляційним судом відхи ляються.

Оскільки судове рішення ух валене судом першої інстанці ї відповідно до норм матеріа льного права при дотриманні норм процесуального права, н а підставі повно і всебічно з ' ясованих обставин в справі , підтвердженими доказами, а д оводи апеляційних скарг висн овків суду не спростовують, т о колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його с касування не вбачає.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КА С України, суд,-

УХВАЛИВ

Апеляційні скарги О СОБА_5 та Державної податко вої інспекції у Святошинсько му районі м. Києва на постанов у Окружного адміністративно го суду м. Києва від 07 квітня 2011 року залишити без задоволенн я.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 07 квітня 2011 року - залишити б ез змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протя гом двадцяти днів з дня склад ання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України в п орядку ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя: І.Й. Петрик

Судді:

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20316349
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2308/11/2670

Ухвала від 21.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 21.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 15.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 11.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 07.12.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Постанова від 07.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні