КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-2308/11/2670 Го ловуючий у 1-й інстанції: < Тек ст >
Суддя-доповідач: Петрик І.Й.
У Х В А Л А
Іменем України
"07" грудня 2011 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії суддів:
Головуючого судді: Петри ка І.Й.,
Суддів: Аліменка В.О.,
Мацедо нської В.Е.,
При секретарі
судового засідання: Лавре нтьєві Д.О.,
розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за апеляцій ними скаргами ОСОБА_5 та Д ержавної податкової інспекц ії у Святошинському районі м . Києва на постанову Окружног о адміністративного суду м. К иєва від 07 квітня 2011 року у спра ві за позовом ОСОБА_5 до Де ржавної податкової інспекці ї у Святошинському районі м. К иєва про визнання дій неправ омірними та зобов' язання вч инити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_5 звернулася д о Окружного адміністративно го суду м. Києва з адміністра тивним позовом до Державної податкової інспекції у Свято шинському районі м. Києва (дал і ДПІ в Святошинському район і м. Києва) про визнання відпо віді ДПІ в Святошинському ра йоні м. Києва не обґрунтовано ю; зобов' язання ДПІ в Святош инському районі м. Києва вклю чити ТОВ «МЖК «Надія»в реєст р неприбуткових організацій ; стягнення з ДПІ в Святошинсь кому районі м. Києві на корист ь ТОВ «МЖК «Надія»судових ви трат в сумі 6800,00 грн..
Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 07 квітня 2011 року адміністрат ивний позов задоволено частк ово. Визнано неправомірними дії ДПІ у Святошинському рай оні м. Києва щодо відмови ТОВ « МЖК «Надія»у включенні до Ре єстру неприбуткових установ та організацій; зобов' язан о ДПІ у Святошинському район і м. Києва включити ТОВ «МЖК «Н адія»до Реєстру неприбутков их установ та організацій; в і ншій частині позовних вимог - відмовлено.
Не погоджуючись з вказани м рішенням суду, відповідач т а позивач подали апеляційні скарги, в яких, посилаючись на порушення судом першої інст анції норм матеріального пр ава, просять оскаржувану пос танову скасувати.
Заслухавши суддю-доповіда ча та осіб, що з' явилися в суд ове засідання, розглянувши д оводи апеляційних скарг, пер евіривши матеріали справи та дослідивши докази, проаналі зувавши на підставі встановл ених фактичних обставин спра ви правильність застосуванн я судом першої інстанції нор м законодавства, колегія суд дів вважає, що апеляційні ска рги не підлягають задоволенн ю, виходячи з наступного.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198 та ст. 200 КАС України, суд апеляційної інс танції залишає скаргу без за доволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд п ершої інстанції правильно вс тановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дод ержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається із матеріалі в справи та правомірно встан овлено судом першої інстанці ї ОСОБА_5, як керівником ТО В «МЖК «Надія», до ДПІ у Святош инському районі м. Києва була подана заява за формою 1-РН ві д 14.12.2010 р. № 19763/10 щодо присвоєння оз наки неприбутковості ТОВ «Мо лодіжно-житловий комплекс «Н адія»код ЄДРПОУ 35978061.
Листом ДПІ у Святошинськом у районі м. Києва від 31.12.2010 р. № 20840/15 -541 було повідомлено ТОВ «Моло діжно-житловий комплекс «Над ія»про відмову у включенні д о Реєстру неприбуткових уста нов та організацій.
В зазначеному листі вказан о, що статут організації супе речить чинному законодавств у, а саме п.п.7.11.13 п.7.11 ст. 7 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств»№ 283/ВР від 22.05.1997 р. із змінами та доповненн ями, який визначає, що статутн і документи неприбуткових ор ганізацій і установ мають мі стити вичерпний перелік їх в идів діяльності.
Також, як на підставу відмов и у включенні ТОВ «МЖК «Надія »до Реєстру неприбуткових ус танов та організацій, в даном у листі зазначено, що відпові дно до п.п.10.3 п.10 статуту ТОВ «МЖК «Надія», джерелами формуван ня майна є кошти, що надходять від провадження господарськ ої діяльності.
Задовольняючи позовні вим оги в частині визнання непра вомірними дії ДПІ у Святошин ському районі м. Києва щодо ві дмови ТОВ «МЖК «Надія»у вклю ченні до Реєстру неприбутков их установ та організацій; зо бов' язанні ДПІ у Святошинсь кому районі м. Києва включити ТОВ «МЖК «Надія» до Реєстру н еприбуткових установ та орга нізацій, суд першої інстанці ї керувався тим, що статут ТОВ «МЖК «Надія»у повній мірі ві дповідає приписам норм закрі плених у п.7.11.1 ст. 7 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств»та Положенні п ро молодіжний житловий компл екс, що затверджене Постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 28 жовтня 1996 р. № 1300.
Із такою правовою позицією суду першої інстанції колег ія суддів може погодитись із огляду на наступне.
Пункту 7.11. ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»визначає опод аткування неприбуткових уст анов і організацій.
В п.7.11.1 ст. 7 Закону України «Пр о оподаткування прибутку під приємств»зазначено, що ця ст аття застосовується до непри буткових установ і організац ій, які є: а) органами державно ї влади України, органами міс цевого самоврядування та ств ореними ними установами або організаціями, що утримуютьс я за рахунок коштів відповід них бюджетів; б) благодійними фондами і благодійними орга нізаціями, створеними у поря дку, визначеному законом для проведення благодійної діял ьності, в тому числі громадсь кими організаціями, створени ми з метою провадження еколо гічної, оздоровчої, аматорсь кої спортивної, культурної, о світньої та наукової діяльно сті, а також творчими спілкам и та політичними партіями, гр омадськими організаціями ін валідів та їх місцевими осер едками, створеними згідно з З аконом України «Про об' єдна ння громадян», науково-дослі дними установами та вищими н авчальними закладами III - IV рівн ів акредитації, внесеними до Державного реєстру наукових установ, яким надається підт римка держави, заповідниками , музеями-заповідниками; в) пен сійними фондами, кредитними спілками , створеними у поряд ку, визначеному законом; г) інш ими, ніж визначені у абзаці «б »цього підпункту, юридичними особами, діяльність яких не п ередбачає одержання прибутк у згідно з нормами відповідн их законів; д) спілками, асоціа ціями та іншими об' єднанням и юридичних осіб, створеними для представлення інтересів засновників, що утримуються лише за рахунок внесків таки х засновників та не проводят ь господарської діяльності, за винятком отримання пасивн их доходів; е) релігійними орг анізаціями, зареєстрованими у порядку, передбаченому зак оном; є) житлово-будівельними кооперативами, об' єднанням и співвласників багатокварт ирних будинків, створеними у порядку, визначеному законо м ; ж) професійними спілками, ї х об' єднаннями та організац іями профспілок, утвореними в порядку, визначеному закон ом; з) асоціаціями, іншими добр овільними об' єднаннями орг анів місцевого самоврядуван ня, зареєстрованими в порядк у, визначеному законом.
Порядок створення та діяль ності молодіжно-житлового ко мплексу передбачено Положен ням про молодіжний житловий комплекс, затвердженого Пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 28 жовтня 1996 р. № 1300.
Згідно зазначеного Положе ння, молодіжно-житловий комп лекс (далі - МЖК) - це підприє мство чи організація незалеж но від форм власності, що вико нує функції замовника і забу довника житлових будинків, о б'єктів соціально-культурног о, побутового, спортивно-оздо ровчого призначення для задо волення житлових, соціально- економічних потреб молодих с імей, які потребують поліпше ння житлових умов, надання жи тлово-комунальних та інших п ослуг.
Метою створення МЖК є: приск орення розв' язання житлови х та соціальних проблем моло ді; участь у розробленні та ре алізації державних, регіонал ьних, місцевих і власних прог рам поліпшення житлових і со ціально-економічних умов мол одих сімей; розв' язання про блем зайнятості молоді шляхо м створення додаткових робоч их місць; поліпшення демогра фічної ситуації в суспільств і; створення нормальних виро бничих і побутових умов шлях ом запровадження нових форм експлуатації та обслуговува ння селітебної території нас елених пунктів.
Головним принципом діяльн ості МЖК у ринкових умовах є з абезпечення розв' язання жи тлових проблем молодих сімей шляхом залучення їх праці, ко штів і сприяння держави у цій справі через механізм надан ня молодим сім' ям пільгових довготермінових кредитів та одноразових безвідплатних с убсидій на будівництво житла .
МЖК відповідно до покладен их на нього завдань: проводит ь підготовчу роботу щодо ств орення молодіжних об' єднан ь, фінансового, проектно-кошт орисного та організаційного забезпечення будівництва і реконструкції об' єктів; зді йснює будівництво, реконстру кцію, капітальний ремонт і ут римання житла, об'єктів соціа льно-культурного, побутового , спортивно-оздоровчого, а так ож виробничого і торговельно го призначення; сприяє розви ткові ринкових відносин у сф ері будівництва і експлуатац ії житла та інших об' єктів М ЖК; створює додаткові робочі місця для молоді та інших мал озабезпечених верств населе ння шляхом створення підприє мств, закладів з надання житл ово-комунальних, побутових, с портивно-оздоровчих та інших послуг; запроваджує нові фор ми надання житлово-комунальн их послуг та залучення грома дян до участі в утриманні, вик ористанні та відновленні ная вного житлового фонду; вивча є та запроваджує вітчизняний та зарубіжний досвід компле ксного розв' язання соціаль но-побутових, економічних та житлових проблем молоді; роз робляє та вживає заходів до р еалізації затверджених прог рам поліпшення житлових та с оціально-побутових умов моло ді шляхом залучення наявних і нетрадиційних джерел фінан сування будівництва, експлуа тації та відновлення об' єкт ів МЖК; залучення можливосте й підприємств, установ і орга нізацій регіонів, а також вій ськових частин для надання д опомоги у встановленому поря дку в будівництві зазначених об' єктів; здійснює організ ацію будівельного та експлуа таційного процесу, залучає р обітників на додаткові робоч і місця та проводить їх навча ння; залучає до виконання роб іт спеціалізовані організац ії чи проводить їх власними с илами.
МЖК провадить свою діяльні сть на принципах господарськ ого розрахунку, самоокупност і та самофінансування.
Джерелами фінансування бу дівництва МЖК є: кошти громад ян та молодих сімей; державні пільгові довготермінові кре дити молодим сім' ям на буді вництво житла; цільові безві дплатні субсидії; кошти підп риємств незалежно від форм в ласності; доходи, одержані ві д провадження господарської діяльності; доходи, одержані від випуску і розміщення цін них паперів і житлових обліг ацій; кредити іноземних банк ів і кошти окремих інвесторі в; кошти державного та місцев ого бюджетів; іпотечні та бан ківські кредити; кошти від ча сткового звільнення від обов 'язкових платежів і зборів у м ісцеві бюджети; інші джерела , в тому числі нетрадиційні, що не суперечать законодавству України.
Згідно п.8 Положення, МЖК, крі м іншого, має право провадити будь-яку господарську діяль ність, що передбачена його Ст атутом та не суперечить зако нодавству.
Відповідно до п.16 Положення , для утримання основних фонд ів МЖК, задоволення соціальн о-економічних потреб молодих сімей і надання їм житлово-ко мунальних та інших послуг мі сцеві органи виконавчої влад и чи органи місцевого самовр ядування здійснюють обов' я зкове безплатне реєструванн я об' єднань (товариств) спів власників багатоквартирних будинків МЖК.
Відповідно до п. 8 Положення , при визначенні структури оз наки неприбуткових установ ( організацій) для житлово-буд івельних кооперативів, об' є днань співвласників багаток вартирних будинків необхідн о керуватися Законами Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств», «Про об' єдн ання співвласників багатокв артирного будинку», «Про об' єднання громадян»та іншими н ормативно-правовими актами.
Згідно ст. 1 Закону України « Про об' єднання співвласник ів багатоквартирного будинк у» №2866-ІІІ від 29.11.2001 р. із змінами т а доповненнями, асоціація вл асників жилих будинків (далі - асоціація) - юридична особа , створена для представлення спільних інтересів об' єдна нь.
Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни «Про об' єднання співв ласників багатоквартирного будинку», об' єднання створ юється для забезпечення і за хисту прав його членів та дот римання їхніх обов' язків, н алежного утримання та викори стання неподільного і загаль ного майна, забезпечення сво єчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, пер едбачених законодавством та статутними документами. Об' єднання є неприбутковою орга нізацією і не має на меті одер жання прибутку для його розп оділу між членами об' єднанн я.
Згідно ст. 7 Закону України « Про об' єднання співвласник ів багатоквартирного будинк у», статут об' єднання склад ається відповідно до Типовог о статуту, який затверджує сп еціально уповноважений цент ральний орган виконавчої вла ди з питань містобудування т а житлової політики. У статут і має бути визначено таке:
- назва і місцезнаходження о б' єднання;
- мета створення, завдання т а предмет діяльності об' єдн ання;
- перелік майна, що перебува є у спільній сумісній власно сті (неподільного майна), прав а та обов' язки членів об' є днання щодо цього майна;
- перелік майна, що перебува є у спільній частковій власн ості (загального майна), права та обов' язки членів об' єд нання щодо цього майна;
- статутні органи об' єднан ня, їхні повноваження та поря док формування;
- порядок скликання та прове дення загальних зборів;
- періодичність проведення зборів;
- порядок голосування на збо рах та прийняття рішень на ни х;
- перелік питань, для виріше ння яких потрібна кваліфіков ана більшість голосів;
- джерела фінансування, поря док використання майна та ко штів об'єднання;
- порядок прийняття коштори су, створення та використанн я фондів об'єднання, включаюч и - резервні, а також порядок о плати спільних витрат;
- порядок та умови укладення договорів між об' єднанням та кожним власником квартири , приміщення;
- перелік питань, які можуть вирішуватися зборами предст авників;
- порядок прийняття у члени об' єднання та виключення з нього;
- права і обов' язки членів об' єднання;
- відповідальність за поруш ення статуту та рішень стату тних органів;
- порядок внесення змін до с татуту;
- підстави та порядок ліквід ації, реорганізації (злиття, п оділу) об' єднання і вирішен ня майнових питань, пов' яза них з цим.
Статут може містити також і нші положення, що є істотними для діяльності об' єднання.
Стаття 19 Конституції Україн и передбачає, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
З огляду на зазначене, колег ія суддів вбачає, що п. 3.10 Стату ту ТОВ «МЖК «Надія»відповіда є вимогам законодавства і то му ДПІ в Святошинському райо ні м. Києва діяла не у спосіб п ередбачений статтею 19 Консти туції України, а відмова про в ключення ТОВ «МЖК «Надія»в р еєстр неприбуткових організ ацій є протиправною.
Доводи апеляційної скарги ДПІ у Святошинському районі м. Києва висновків суду першо ї інстанції не спростовують і апеляційним судом відхиляю ться.
Щодо апеляційної скарги ОСОБА_5 в якій він просить ск асувати постанову Окружного адміністративного суду м. Ки єва від 07 квітня 2011 року в части ні відмови стягнення з відпо відача на користь ТОВ «МЖК «Н адія»судових витрат в сумі 6800 ,00 грн., колегія суддів зазнача є наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, зазначена квитанція № 3 від 03.02.2011 р. оформлена на прос тому аркуші паперу з підписа ми та печаткою ТОВ «МЖК «Наді я», що містить відомості про д оговірні стосунки та суму по слуг, однак дана квитанція не є належним банківським доку ментом, що підтверджує факти чну сплату позивачем зазначе ної суми його представнику з а договором.
Крім того, згідно договору № 2 від 26.01.2011 р. між керівником ТОВ «МЖК «Надія»ОСОБА_5 та О СОБА_6, останнім надаються ю ридичні послуги ТОВ «МЖК «На дія»по веденню справи в Окру жному адміністративному суд і м. Києва за позовом ТОВ «МЖК «Надія»до ДПІ у Святошинсько му районі м. Києва, однак як вб ачається з матеріалів справи , всі документи по даній справ і були підписані та подані ОСОБА_5, а не представником Т ОВ «МЖК «Надія»за договором ОСОБА_6, а також в судових з асіданнях ОСОБА_5 предста вляв інтереси ТОВ «МЖК «Наді я»особисто, а не через предст авника ТОВ «МЖК «Надія»за до говором ОСОБА_6
Таким чином, належних доказ ів надання ОСОБА_6 юридичн их послуг «МЖК «Надія»за дог овором № 2 від 26.01.2011 р., позивачем суду не надано, а також не нада но належного банківського до кументу, щодо сплати позивач ем його представнику суми 6 800, 00 грн., яка заявлена позивачем до відшкодування.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України ( або відповідного місцевого б юджету, якщо іншою стороною б ув орган місцевого самовряду вання, його посадова чи служб ова особа).
Згідно зі ст. 94 КАС України, я кщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є су б' єктом владних повноважен ь, суд присуджує всі здійснен і нею документально підтверд жені судові витрати з Держав ного бюджету України (або від повідного місцевого бюджету , якщо іншою стороною був орга н місцевого самоврядування, його посадова чи службова ос оба.
Якщо адміністративний поз ов задоволено частково, судо ві витрати, здійснені позива чем, присуджуються йому відп овідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задов оленні яких позивачеві відмо влено.
З огляду на зазначене, коле гія суддів погоджується із в исновком суду першої інстанц ії, що вимога позивача щодо стягнення з відповідача на к ористь ТОВ «МЖК «Надія»судов их витрат в сумі 6 800,00 грн., що бул и понесені позивачем, у зв' я зку з оплатою правової допом оги за договором, є необґрунт ованою, та такою що не підтвер джена належними та допустими ми доказами.
Доводи апеляційної скарги ОСОБА_5 висновків суду пе ршої інстанції не спростовую ть і апеляційним судом відхи ляються.
Оскільки судове рішення ух валене судом першої інстанці ї відповідно до норм матеріа льного права при дотриманні норм процесуального права, н а підставі повно і всебічно з ' ясованих обставин в справі , підтвердженими доказами, а д оводи апеляційних скарг висн овків суду не спростовують, т о колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його с касування не вбачає.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КА С України, суд,-
УХВАЛИВ
Апеляційні скарги О СОБА_5 та Державної податко вої інспекції у Святошинсько му районі м. Києва на постанов у Окружного адміністративно го суду м. Києва від 07 квітня 2011 року залишити без задоволенн я.
Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 07 квітня 2011 року - залишити б ез змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протя гом двадцяти днів з дня склад ання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України в п орядку ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя: І.Й. Петрик
Судді:
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20316349 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Петрик І.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні