Ухвала
від 15.06.2015 по справі 2а-2308/11/2670
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 червня 2015 року м. Київ К/9991/172/12

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

головуючого Ланченко Л.В.

суддів Пилипчук Н.Г.

Цвіркуна Ю.І.

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу

Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва

на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 07.04.2011 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2011

у справі №2а-2308/11/2670

за позовом ОСОБА_2, Товариства з обмеженою відповідальністю "Молодіжно-житловий комплекс "Надія"

до Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва

про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 07.04.2011, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2011, позов задоволено частково. Визнано неправомірними дії Державної податкової інспекції у Святошинському районі м.Києва щодо відмови ТОВ "Молодіжно-житловий комплекс "Надія" у включенні до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Зобов'язано Державну податкову інспекцію у Святошинському районі м. Києва включити ТОВ "Молодіжно-житловий комплекс "Надія" до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

У справі відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою відповідача, у якій ставиться питання про скасування рішення суду першої та апеляційної інстанції та прийняття нового про відмову у задоволенні позову, з підстав невірного застосування норм матеріального права.

Перевіривши під час попереднього судового засідання повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в судових рішеннях, в межах доводів касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з такого.

Позивачем, як керівником ТОВ «МЖК «Надія», до Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва була подана заява за формою 1-РН від 14.12.2010 №19763/10 щодо присвоєння ознаки неприбутковості ТОВ «Молодіжно-житловий комплекс «Надія».

Листом Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва від 31.12.2010 № 20840/15-541 було відмовлено ТОВ «Молодіжно-житловий комплекс «Надія» у включенні до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Підставою відмови стало те, що статут організації суперечить чинному законодавству, а саме: пп.7.11.13 п.7.11 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 283/ВР від 22.05.1997 із змінами та доповненнями, який визначає, що статутні документи неприбуткових організацій і установ мають містити вичерпний перелік їх видів діяльності.

Також, підставою відмови у включенні ТОВ «МЖК «Надія» до Реєстру неприбуткових установ та організацій, в даному листі зазначено, що відповідно до п.п.10.3 п.10 статуту ТОВ «МЖК «Надія», джерелами формування майна є кошти, що надходять від провадження господарської діяльності.

Суд першої інстанції, частково задовольняючи позовні вимоги, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що статут ТОВ «МЖК «Надія» у повній мірі відповідає приписам норм закріплених у п.7.11.1 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» та Положенні про молодіжний житловий комплекс, що затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 1996 р. № 1300.

Згідно з підпунктом "є" підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"(в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) ця стаття застосовується до неприбуткових установ і організацій, які є, житлово-будівельними кооперативами, об'єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, створеними у порядку, визначеному законом.

За таких обставин, суди попередніх інстанцій дійшли правомірного висновку, з яким погоджується суд касаційної інстанції, що позивач є неприбутковою організацією відповідно до положень Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств".

Відповідно до підпункту 7.11.7 пункту 7.11 статті 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"(в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених в абзаці "є" підпункту 7.11.1, отримані у вигляді внесків, коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям для забезпечення потреб їх основної діяльності, та у вигляді пасивних доходів.

Аналіз вищенаведеної норми дає підстави для висновку, що, по-перше, від оподаткування звільняються не будь-які доходи неприбуткових організацій, а лише визначені в цій нормі, по-друге, Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств" передбачає можливість отримання неприбутковою організацією доходу, який є базою оподаткування.

Зазначене підтверджується положеннями абзацу 2 підпункту 7.11.9 пункту 7.11 статті 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"(в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) згідно якого, у разі коли неприбуткова організація отримує доход з джерел, інших ніж визначені відповідними підпунктами 7.11.2 - 7.11.7 цього пункту, така неприбуткова організація зобов'язана сплатити податок на прибуток, який визначається як сума доходів, отриманих з таких інших джерел, зменшена на суму витрат, пов'язаних із отриманням таких доходів, але не вище суми таких доходів.

Тобто, Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств" передбачений відповідний порядок оподаткування операцій неприбуткової установи у залежності від джерел надходження коштів, але наявність таких операцій не позбавляє неприбуткову установу її статусу.

Відповідно до підпункту 7.11.10 пункту 7.11 статті 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"(в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) з метою оподаткування центральний податковий орган веде реєстр всіх неприбуткових організацій, які звільняються від оподаткування згідно з положеннями цієї статті. Державна реєстрація неприбуткових організацій здійснюється у порядку, передбаченому відповідним законодавством.

Згідно абзацу 1 підпункту 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"(в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації. Рішення центрального податкового органу можуть бути оскаржені в судовому порядку.

У відповідності з пунктом 5.1 Положення про Реєстр неприбуткових організацій і установ, затвердженого наказом ДПА України від 11 липня 1997 року № 232 (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин), у разі порушення неприбутковою організацією або установою Закону та (або) інших законодавчих актів про неприбуткові організації відбувається виключення неприбуткової організації або установи з Реєстру.

Таким чином, порушення встановленого порядку оподаткування може бути підставою для застосування санкцій, донарахування податкового зобов'язання, та при наявності таких підстав - виключення з реєстру неприбуткових організацій, як передбачено Положенням про Реєстр неприбуткових організацій та установ.

Згідно ст. 1 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» №2866-ІІІ від 29.11.2001 р. із змінами та доповненнями, асоціація власників жилих будинків (далі - асоціація) юридична особа, створена для представлення спільних інтересів об'єднань.

Відповідно до ст.4 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав його членів та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання неподільного і загального майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Обєднання є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між членами об'єднання.

Згідно ст. 7 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», статут об'єднання складається відповідно до Типового статуту, який затверджує спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань містобудування та житлової політики.

Як вбачається зі Статуту ТОВ «Молодіжно-житловий комплекс «Надія» - це неприбуткова, непідприємницька організація, яка не має на меті одержання прибутку для його наступного розподілу між учасниками.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що статут ТОВ «Молодіжно-житловий комплекс «Надія» повністю відповідає Положенню про молодіжний житловий комплекс, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 1996 № 1300, таким чином, відсутні підстави для відмови ТОВ «Молодіжно-житловий комплекс «Надія» у включенні до Реєстру неприбуткових установ та організацій .

Доводи касаційної скарги не дають підстав для висновку, що при розгляді справи судами допущено неправильне застосування чи порушення норм матеріального та процесуального права.

Враховуючи викладене, судова колегія вважає, що суди першої та апеляційної інстанції, повно та правильно встановивши обставини справи, дали їм належну оцінку з дотриманням норм матеріального та процесуального права. Підстав для скасування судових рішень, з мотивів викладених в касаційній скарзі, не вбачається.

Керуючись ст. ст. 220-1, 223, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Держаної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва відхилити, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 07.04.2011 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2011 залишити без змін.

Ухвала вступає в законну силу з моменту проголошення. Заява про перегляд судового рішення в адміністративній справі Верховним Судом України може бути подана з підстав, в порядку та у строки встановлені ст.ст.236-238 КАС України.

Головуючий Л.В.Ланченко

Судді Н.Г.Пилипчук

Ю.І.Цвіркун

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення15.06.2015
Оприлюднено30.06.2015
Номер документу45852028
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2308/11/2670

Ухвала від 21.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 21.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 15.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 11.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 07.12.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Постанова від 07.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні