Постанова
від 28.02.2011 по справі 2а-10621/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2011 року о 17 год. 07 хв. Справ а № 2а-10621/10/0870

Запорізький окружний ад міністративний суд у складі головуючого судді Прасова О. О. при секретарі Ісаєвій Н.С., р озглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засід анні адміністративну справу

за заявою Державної податк ової інспекції у Орджонікідз евському районі м.Запоріжжя

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «АІК Трейд»

про стягнення 7310 грн. 00 коп. по даткового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспек ція у Орджонікідзевському ра йоні м.Запоріжжя (надалі - по зивач або ДПІ у Орджонікідзе вському районі м.Запоріжжя) з вернулася з адміністративни м позовом до Товариства з обм еженою відповідальністю «АІ К Трейд» (надалі - відповіда ч або ТОВ «АІК Трейд») про стяг нення 7310 грн. 00 коп. податкової з аборгованості: 3740 грн. 00 коп. з по датку на додану вартість та 357 0 грн. 00 коп. комунального подат ку.

Від представника позивача надійшли 14.02.2011 та 28.02.2011 клопотанн я про розгляд справи у письмо вому провадженні. Позовні ви моги позивач підтримує у пов ному обсязі, просить їх задов ольнити.

Відповідач у судове засіда ння не прибув, про причини не п рибуття не повідомив. Також, н е надав суду заяву про розгля д справи за його відсутністю . Про дату, час та місце призна чення судового засідання пов ідомлявся належним чином.

З' ясувавши обставини спр ави та перевіривши їх доказа ми, суд приходить до висновку про можливість задоволення позовних вимог з наступних п ідстав.

Відповідно до Витягу з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців відповідач зареєс трований як юридична особа з а адресою: 69035, м. Запоріжжя, пр оспект Леніна, буд.153, кв.14 та м ає ідентифікаційний код 35367022.

І. Згідно акту №323/16/35367022 ві д 01.04.2008 складеного співробітни ками ДПІ в Орджонікідзевсько му районі м. Запоріжжя за резу льтатами невиїзної документ альної перевірки своєчаснос ті подання податкової звітно сті відповідачем, в порушенн я пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами», п.10.2 ст.10 Зак ону України «Про податок на д одану вартість», не подана св оєчасно податкова звітність .

Зокрема, відповідачем вчас но не подано до податкового о ргану декларації з податку н а додану вартість за січень 200 8 року.

За вказане порушення подат кового законодавства Україн и відповідно до п.п.4.2.2 п.4.2 ст.4, пп .17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» ДПІ у Орджон ікідзевському районі м. Запо ріжжя 09.04.2008 прийнято податкове повідомлення-рішення №0004471501/0, я ким відповідачу визначено по даткове зобов' язання по под атку на додану вартість у роз мірі 340 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 ко п. - основного платежу, 340 грн. 00 коп. - штрафні (фінансові) са нкції). Вказане податкове пов ідомлення-рішення вручено то го ж дня під підпис керівнику відповідача.

Крім того, співробітниками ДПІ в Орджонікідзевському р айоні м. Запоріжжя за результ атами невиїзної документаль ної перевірки своєчасності п одання податкової звітності відповідачем 15.12.2009 складено ак т №899/16/35367022. Згідно цього акту вст ановлено порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст .4 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», п.10.2 ст.10 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість», щодо своєчасності под ачі податкової звітності.

Зокрема, відповідачем вчас но не подано до податкового о ргану декларації з податку н а додану вартість за квітень -грудень 2008 року, січень-жовтен ь 2009 року.

За вказане порушення подат кового законодавства Україн и відповідно до п.п.4.2.2 п.4.2 ст.4, пп .17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» ДПІ у Орджон ікідзевському районі м. Запо ріжжя 18.12.2009 прийнято податкове повідомлення-рішення №0009611501/0, я ким відповідачу визначено по даткове зобов' язання по под атку на додану вартість у роз мірі 3400 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 к оп. - основного платежу, 3400 грн . 00 коп. - штрафні (фінансові) с анкції). Вказане податкове по відомлення-рішення вручено т ого ж дня під підпис керівник у відповідача.

З урахуванням викладеного сукупне податкове зобов' яз ання відповідача по податку на додану вартість становить 3740 грн. 00 коп., яке не оскаржене в установленому порядку. Відп овідно до приписів п.1.3 ст.1 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» дане податкове зобов' яз ання є узгодженим і підлягає сплаті.

Отже, заборгованість відпо відача з податку на додану ва ртість складає 3740 грн. 00 коп.

ІІ. Територіальні гро мади села, селища, міста безпо середньо або через утворені ними органи місцевого самовр ядування згідно з ст.143 Консти туції України встановлюють м ісцеві податки і збори відпо відно до закону.

Органи місцевого самовряд ування в межах повноважень, в изначених законом, приймають рішення, які є обов' язковим и до виконання на відповідні й території (ст.144 Конституції України).

Пунктами 24 і 28 статті 26 Закону України «Про місцеве самовр ядування в Україні» установл ено, що до виключної компетен ції сільських, селищних, місь ких рад належить встановленн я місцевих податків, зборів і розмірів їх ставок у межах, ви значених законом, прийняття рішень щодо надання відповід но до чинного законодавства пільг щодо сплати місцевих п одатків і зборів.

Згідно зі ст.15 Декрету Кабін ету Міністрів України від 20.05.19 93р № 56-93 «Про місцеві податки і з бори» комунальний податок сп равляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ/орга нізацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських пі дприємств.

Статтею 69 Закону України «П ро місцеве самоврядування в Україні» визначено, що місце ві податки і збори зараховую ться до відповідних місцевих бюджетів.

Як встановлено статтею 19 Де крету Кабінету Міністрів Укр аїни від 20.05.1993 № 56-93 «Про місцеві п одатки і збори», місцеві пода тки і збори перераховуються до бюджетів місцевого самовр ядування в порядку, визначен ому радами, якими вони встано влюються.

Згідно акту №323/16/35367022 від 01.04.2008 ТО В «АІК Трейд», як платник кому нального податку у строки і у порядку, встановленому пп.4.1.4 п .4.1 ст.4 Закону України «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами», пп.2.5 п.2 Рішення Зап орізької міської ради «Про в несення змін до положень про місцеві податки та збори» ві д 30.11.2005 №6 («Положення про комуна льний податок») - не подало п одатковий розрахунок з комун ального податку за лютий 2008 ро ку.

За вказане порушення подат кового законодавства Україн и відповідно до пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» позивачем 09.04.2008 прийнято податкове повідомлення-ріше ння № 0004481501/0, яким відповідачу ви значено суму податкового зоб ов' язання у розмірі 340 грн. 00 к оп., з яких 00 грн. 00 коп. - основн ого платежу і 340 грн. 00 коп. - штр афні (фінансові) санкції. Вказ ане податкове повідомлення-р ішення вручено того ж дня під підпис керівнику відповідач а.

Крім того, співробітниками ДПІ в Орджонікідзевському р айоні м. Запоріжжя за результ атами невиїзної документаль ної перевірки своєчасності п одання податкової звітності відповідачем 15.12.2009 складено ак т №899/16/35367022. Згідно цього акту ТОВ «АІК Трейд», як платник комун ального податку у строки і у п орядку, встановленому пп.4.1.4 п.4 .1 ст.4 Закону України «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами», пп.2.5 п.2 Рішення Зап орізької міської ради «Про в несення змін до положень про місцеві податки та збори» ві д 30.11.2005 №6 («Положення про комуна льний податок») - не подало п одатковий розрахунок з комун ального податку за квітень-г рудень 2008 року, січень-жовтень 2009 року.

За вказане порушення подат кового законодавства Україн и відповідно до пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» позивачем 18.12.2009 прийнято податкове повідомлення-ріше ння № 0009621501/0, яким відповідачу ви значено суму податкового зоб ов' язання у розмірі 3230 грн. 00 к оп., з яких 00 грн. 00 коп. - основн ого платежу і 3230 грн. 00 коп. - шт рафні (фінансові) санкції. Вка зане податкове повідомлення -рішення вручено того ж дня пі д підпис керівнику відповіда ча.

З урахуванням викладеного сукупне податкове зобов' яз ання відповідача з комунальн ого податку становить 3570 грн. 00 коп., яке не оскаржене в устан овленому порядку. Відповідно до приписів п.1.3 ст.1 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» во но є узгодженим і підлягає сп латі.

Отже, заборгованість відпо відача з комунального податк у складає 3570 грн. 00 коп.

Статтею 7 Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2011 рік» від 23.12.2010, № 2857-VI установле но, що податки і збори (обов'яз кові платежі), які справлялис я до 1 січня 2011 року та не встано влені Податковим кодексом Ук раїни як загальнодержавні і місцеві податки та збори, вкл ючаючи розстрочені і відстро чені суми грошових зобов'яза нь, суми податкового боргу з у рахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися ст аном на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перев ірок, за цими податками і збор ами (обов'язковими платежами ), сплачуються платниками под атку за правилами, встановле ними відповідними законодав чими актами України, або стяг уються у порядку, встановлен ому Податковим кодексом Укра їни, та зараховуються до: зага льного фонду державного бюдж ету - в частині податків і збор ів (обов'язкових платежів), які зараховувалися до державног о бюджету; загального чи спец іального фонду місцевих бюдж етів - у частині податків і збо рів (обов'язкових платежів), як і зараховувалися відповідно до загального чи спеціально го фонду місцевих бюджетів.

Відповідно до пп.6.2.4. п.6.2. ст.6 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» (який діяв на час винесе ння податкових повідомлень-р ішень) податкова вимога вваж ається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписку або надіслано листом з повід омленням про вручення. У тако му самому порядку надсилають ся податкові повідомлення.

У разі коли податковий орга н або пошта не може вручити пл атнику податків податкове по відомлення або податкові вим оги у зв' язку з незнаходжен ням посадових осіб, їх відмов ою прийняти податкове повідо млення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного м ісця розташування (місцезнах одження) платника податків, п одатковий орган розміщує под аткове повідомлення або пода ткові вимоги на дошці податк ових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення под аткового органу. При цьому де нь розміщення такої податков ої вимоги вважається днем її вручення (пп.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»).

Аналогічні норми містить і п.14.1.153. ст.14 Податкового кодексу України, згідно якого податк ова вимога - це письмова вим ога органу державної податко вої служби до платника подат ків щодо погашення суми пода ткового боргу.

Відповідно до приписів п.58.3. ст.58 Податкового кодексу Укра їни податкове повідомлення-р ішення вважається надіслани м (врученим) юридичній особі, я кщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано л истом з повідомленням про вр учення. Податкове повідомлен ня-рішення вважається надісл аним (врученим) фізичній особ і, якщо його вручено їй особис то чи її законному представн икові або надіслано на адрес у за місцем проживання або ос таннього відомого її місцезн аходження фізичної особи з п овідомленням про вручення. У такому самому порядку надси лаються податкові вимоги та рішення про результати розгл яду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику подат ків податкове повідомлення-р ішення або податкові вимоги, або рішення про результати р озгляду скарги через відсутн ість за місцезнаходженням по садових осіб, їх відмову прий няти податкове повідомлення -рішення або податкову вимог у, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходже ння фактичного місця розташу вання (місцезнаходження) пла тника податків або з інших пр ичин, податкове повідомлення -рішення або податкова вимог а, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою с лужбою в повідомленні про вр учення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » податковий борг - це подат кове зобов' язання (з урахув анням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгод жене платником або узгоджене в адміністративному чи судо вому порядку, але не сплачене у встановлений строк. Аналог ічно п.14.1.175. ст.14 Податкового код ексу України податковий борг - сума грошового зобов'язан ня (з урахуванням штрафних са нкцій за їх наявності), самост ійно узгодженого платником п одатків або узгодженого в по рядку оскарження, але не спла ченого у встановлений цим Ко дексом строк, а також пеня, нар ахована на суму такого грошо вого зобов'язання.

Згідно з пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» у згоджена сума податкового зо бов'язання, не сплачена платн иком податків у строки визна чені цим законом визнається сумою податкового боргу плат ника податків.

Державні податкові інспек ції в районах, містах без райо нного поділу, районах у міста х, міжрайонні та об'єднані спе ціалізовані державні податк ові інспекції, відповідно до п.11 ст.10 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні», виконують такі функц ії - подають до судів позови до підприємств, установ, орга нізацій та громадян про визн ання угод недійсними і стягн ення в доход держави коштів, о держаних ними за такими угод ами, а в інших випадках - кошт ів, одержаних без установлен их законом підстав, а також пр о стягнення заборгованості п еред бюджетом і державними ц ільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно до п.59.1. ст.59 Податк ового кодексу України у разі коли платник податків не спл ачує узгодженої суми грошово го зобов'язання в установлен і законодавством строки, орг ан державної податкової служ би надсилає (вручає) йому пода ткову вимогу в порядку, визна ченому для надсилання (вруче ння) податкового повідомленн я-рішення.

Судом досліджено надані по зивачем: першу податкову вим огу №1/563 від 24.04.2008; другу податков у вимогу форми «Ю2» №2/1140 від 29.07.2008; Рішення № 212 від 30.10.2008 про застос ування заходів погашення под аткового боргу платника пода тків за рахунок стягнення йо го активів.

Враховуючи вище викладене , судом з' ясовано, що ТОВ «АІК Трейд» на час судового засід ання має заборгованість 7310 гр н. 00 коп., яка у добровільному по рядку - не сплачена. У зв' яз ку з цим суд приходить до висн овку, що позов підлягає задов оленню, вказана сума заборго ваності повинна бути стягнут а з відповідача.

Відповідно до приписів ч.4 с т.94 КАС України, у справах, в яки х позивачем є суб' єкт владн их повноважень, а відповідач ем - фізична чи юридична осо ба, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не с тягуються.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 11, 17, 160, 163 КАС Украї ни; ст.ст.14, 58, 59 Податкового коде ксу України; ст.7 Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2011 рік», ст.ст. 4, 5, 17 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами»; ст.15 Декрету Кабінету Міністр ів України «Про місцеві пода тки та збори»; пп.2.5. п.2 Рішення З апорізької міської ради «Про внесення змін до положень пр о місцеві податки та збори» в ід 30.11.2005 №6 («Положення про комун альний податок»), суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити у повно му обсязі.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «АІ К Трейд» (69035, м. Запоріжжя, про спект Леніна, буд.153, кв.14, іден тифікаційний код 35367022) 7310 грн. 00 ко п. на користь Державного бюдж ету Орджонікідзевського рай ону м. Запоріжжя перерахував ши:

3740 грн. 00 коп. податку на додан у вартість на р/р 31118029700007, банк отр имувача ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015, код платежу 1401010 0, код отримувача 34677145;

3570 грн. 00 коп. комунального под атку на р/р 33219807700007, банк отримува ча ГУДКУ у Запорізькій облас ті, МФО 813015, код платежу 16010200, код о тримувача 34677145.

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.

Суддя (підпис) О.О. Прасов

Постанова виготовлена у по вному обсязі 28.02.2011.

Постанова не набрала закон ної сили

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2011
Оприлюднено16.05.2011
Номер документу15158262
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10621/10/0870

Постанова від 28.02.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Постанова від 28.02.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 31.01.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 22.12.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні