Постанова
від 28.02.2011 по справі 2а-10621/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2011 року о 17 год. 07 хв. Справа № 2а-10621/10/0870

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Ісаєвій Н.С., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за заявою Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя

до Товариства з обмеженою відповідальністю «АІК Трейд»

про стягнення 7310 грн. 00 коп. податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя (надалі - позивач або ДПІ у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя) звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «АІК Трейд» (надалі - відповідач або ТОВ «АІК Трейд») про стягнення 7310 грн. 00 коп. податкової заборгованості: 3740 грн. 00 коп. з податку на додану вартість та 3570 грн. 00 коп. комунального податку.

Від представника позивача надійшли 14.02.2011 та 28.02.2011 клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні. Позовні вимоги позивач підтримує у повному обсязі, просить їх задовольнити.

Відповідач у судове засідання не прибув, про причини не прибуття не повідомив. Також, не надав суду заяву про розгляд справи за його відсутністю. Про дату, час та місце призначення судового засідання повідомлявся належним чином.

З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про можливість задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач зареєстрований як юридична особа за адресою: 69035, м. Запоріжжя, проспект Леніна, буд.153, кв.14 та має ідентифікаційний код 35367022.

І. Згідно акту №323/16/35367022 від 01.04.2008 складеного співробітниками ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності відповідачем, в порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.10.2 ст.10 Закону України «Про податок на додану вартість», не подана своєчасно податкова звітність.

Зокрема, відповідачем вчасно не подано до податкового органу декларації з податку на додану вартість за січень 2008 року.

За вказане порушення податкового законодавства України відповідно до п.п.4.2.2 п.4.2 ст.4, пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 09.04.2008 прийнято податкове повідомлення-рішення №0004471501/0, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання по податку на додану вартість у розмірі 340 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. - основного платежу, 340 грн. 00 коп. - штрафні (фінансові) санкції). Вказане податкове повідомлення-рішення вручено того ж дня під підпис керівнику відповідача.

Крім того, співробітниками ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності відповідачем 15.12.2009 складено акт №899/16/35367022. Згідно цього акту встановлено порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.10.2 ст.10 Закону України «Про податок на додану вартість», щодо своєчасності подачі податкової звітності.

Зокрема, відповідачем вчасно не подано до податкового органу декларації з податку на додану вартість за квітень-грудень 2008 року, січень-жовтень 2009 року.

За вказане порушення податкового законодавства України відповідно до п.п.4.2.2 п.4.2 ст.4, пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 18.12.2009 прийнято податкове повідомлення-рішення №0009611501/0, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання по податку на додану вартість у розмірі 3400 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. - основного платежу, 3400 грн. 00 коп. - штрафні (фінансові) санкції). Вказане податкове повідомлення-рішення вручено того ж дня під підпис керівнику відповідача.

З урахуванням викладеного сукупне податкове зобов'язання відповідача по податку на додану вартість становить 3740 грн. 00 коп., яке не оскаржене в установленому порядку. Відповідно до приписів п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» дане податкове зобов'язання є узгодженим і підлягає сплаті.

Отже, заборгованість відповідача з податку на додану вартість складає 3740 грн. 00 коп.

ІІ. Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування згідно з ст.143 Конституції України встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону.

Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території (ст.144 Конституції України).

Пунктами 24 і 28 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» установлено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить встановлення місцевих податків, зборів і розмірів їх ставок у межах, визначених законом, прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг щодо сплати місцевих податків і зборів.

Згідно зі ст.15 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993р № 56-93 «Про місцеві податки і збори» комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ/організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств.

Статтею 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що місцеві податки і збори зараховуються до відповідних місцевих бюджетів.

Як встановлено статтею 19 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 № 56-93 «Про місцеві податки і збори», місцеві податки і збори перераховуються до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, визначеному радами, якими вони встановлюються.

Згідно акту №323/16/35367022 від 01.04.2008 ТОВ «АІК Трейд», як платник комунального податку у строки і у порядку, встановленому пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», пп.2.5 п.2 Рішення Запорізької міської ради «Про внесення змін до положень про місцеві податки та збори» від 30.11.2005 №6 («Положення про комунальний податок») - не подало податковий розрахунок з комунального податку за лютий 2008 року.

За вказане порушення податкового законодавства України відповідно до пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем 09.04.2008 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0004481501/0, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання у розмірі 340 грн. 00 коп., з яких 00 грн. 00 коп. - основного платежу і 340 грн. 00 коп. - штрафні (фінансові) санкції. Вказане податкове повідомлення-рішення вручено того ж дня під підпис керівнику відповідача.

Крім того, співробітниками ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності відповідачем 15.12.2009 складено акт №899/16/35367022. Згідно цього акту ТОВ «АІК Трейд», як платник комунального податку у строки і у порядку, встановленому пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», пп.2.5 п.2 Рішення Запорізької міської ради «Про внесення змін до положень про місцеві податки та збори» від 30.11.2005 №6 («Положення про комунальний податок») - не подало податковий розрахунок з комунального податку за квітень-грудень 2008 року, січень-жовтень 2009 року.

За вказане порушення податкового законодавства України відповідно до пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем 18.12.2009 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0009621501/0, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання у розмірі 3230 грн. 00 коп., з яких 00 грн. 00 коп. - основного платежу і 3230 грн. 00 коп. - штрафні (фінансові) санкції. Вказане податкове повідомлення-рішення вручено того ж дня під підпис керівнику відповідача.

З урахуванням викладеного сукупне податкове зобов'язання відповідача з комунального податку становить 3570 грн. 00 коп., яке не оскаржене в установленому порядку. Відповідно до приписів п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» воно є узгодженим і підлягає сплаті.

Отже, заборгованість відповідача з комунального податку складає 3570 грн. 00 коп.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» від 23.12.2010, № 2857-VI установлено, що податки і збори (обов'язкові платежі), які справлялися до 1 січня 2011 року та не встановлені Податковим кодексом України як загальнодержавні і місцеві податки та збори, включаючи розстрочені і відстрочені суми грошових зобов'язань, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами (обов'язковими платежами), сплачуються платниками податку за правилами, встановленими відповідними законодавчими актами України, або стягуються у порядку, встановленому Податковим кодексом України, та зараховуються до: загального фонду державного бюджету - в частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися до державного бюджету; загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів - у частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися відповідно до загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів.

Відповідно до пп.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який діяв на час винесення податкових повідомлень-рішень) податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.

У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення (пп.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»).

Аналогічні норми містить і п.14.1.153. ст.14 Податкового кодексу України, згідно якого податкова вимога - це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Відповідно до приписів п.58.3. ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк. Аналогічно п.14.1.175. ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно з пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки визначені цим законом визнається сумою податкового боргу платника податків.

Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції, відповідно до п.11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», виконують такі функції - подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно до п.59.1. ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Судом досліджено надані позивачем: першу податкову вимогу №1/563 від 24.04.2008; другу податкову вимогу форми «Ю2» №2/1140 від 29.07.2008; Рішення № 212 від 30.10.2008 про застосування заходів погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення його активів.

Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що ТОВ «АІК Трейд» на час судового засідання має заборгованість 7310 грн. 00 коп., яка у добровільному порядку - не сплачена. У зв'язку з цим суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з відповідача.

Відповідно до приписів ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 17, 160, 163 КАС України; ст.ст.14, 58, 59 Податкового кодексу України; ст.7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік», ст.ст. 4, 5, 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»; ст.15 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки та збори»; пп.2.5. п.2 Рішення Запорізької міської ради «Про внесення змін до положень про місцеві податки та збори» від 30.11.2005 №6 («Положення про комунальний податок»), суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «АІК Трейд» (69035, м. Запоріжжя, проспект Леніна, буд.153, кв.14, ідентифікаційний код 35367022) 7310 грн. 00 коп. на користь Державного бюджету Орджонікідзевського району м. Запоріжжя перерахувавши:

3740 грн. 00 коп. податку на додану вартість на р/р 31118029700007, банк отримувача ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015, код платежу 14010100, код отримувача 34677145;

3570 грн. 00 коп. комунального податку на р/р 33219807700007, банк отримувача ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015, код платежу 16010200, код отримувача 34677145.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя (підпис) О.О. Прасов

Постанова виготовлена у повному обсязі 28.02.2011.

Постанова не набрала законної сили

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2011
Оприлюднено13.03.2015
Номер документу43006913
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10621/10/0870

Постанова від 28.02.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Постанова від 28.02.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 31.01.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 22.12.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні