Постанова
від 12.05.2011 по справі 35/318-10
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУ Д УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" травня 2011 р. Справа № 35/318-10

Вищий господарський суд У країни у складі колегії судд ів:

головуючий суддя : Ходаківська І.П.

судді: Данилова Т.Б., Муравйов О.В.

розглянувши матеріали ка саційної скарги відкритого акціонерного товариства Овруцький гірнич о-збагачувальний комбінат "К варцит"

на постанову Дніпропетровського апел яційного господарського суд у від 28.02.2011р.

у справі

господарського суду №35/318-10

Дніпропетровської області

за позовом відкритого акціонерного товариства "АрселорМіттал К ривий Ріг"

до

1) державного підприємств а "Придніпровська залізниця"

2) відкритого акціонерного т овариства Овруцький гірничо -збагачувальний комбінат "Кв арцит"

про

за участю

представників сторін:

позивача -

відповідача 1-

відповідача 2- стягнення 690,12грн.

не з'явився

не з'явився

пр. ОСОБА_1. - дов. б/н від 29.04.11р.

Розпорядженням №03.08-05/267 від 10.05.2011р. змінено склад колегії с уддів у справі №35/318-10, призначен ої до розгляду у складі: голов уючий суддя Першиков Є.В., судд і Данилова Т.Б., Гоголь Т.Г., утво рено колегію суддів у наступ ному складі: головуючий судд я Ходаківська І.П., судді Данил ова Т.Б., Муравйов О.В.

В С Т А Н О В И В :

У жовтні 2010 року відкри те акціонерне товариство "Ар селорМіттал Кривий Ріг" звер нулось до господарського суд у Дніпропетровської області з позовом до державного підп риємства "Придніпровська зал ізниця" та відкритого акціон ерного товариства Овруцький гірничо-збагачувальний комб інат "Кварцит" про стягнення з належного відповідача на ко ристь позивача 690,12грн. вартост і недостачі вантажу.

Позовні вимоги були вмотив овані груповою залізничною н акладною №33924736 від 30.04.2010р., комерц ійним актом №АЭ023916/418 від 07.05.2010р., як им підтверджено недостачу ва нтажу, та ст.ст.110, 113 Статуту залі зниць України.

Рішенням господарського с уду Дніпропетровської облас ті від 25.11.2010р. (суддя Широбокова Л.П.), залишеним без змін поста новою Дніпропетровського ап еляційного господарського с уду від 28.02.2011р. (судді Прудніков В.В., Чимбар Л.О., Чоха Л.В.) позовн і вимоги задоволено, стягнут о з відкритого акціонерного товариства Овруцький гірнич о-збагачувальний комбінат "К варцит" на користь відкритог о акціонерного товариства "А рселорМіттал Кривий Ріг" вар тість нестачі вантажу у сумі 690,12грн. та судові витрати. В поз ові до державного підприємст ва "Придніпровська залізниця " відмовлено.

Не погоджуючись з рішенням и судів попередніх інстанцій , відкрите акціонерне товари ство Овруцький гірничо-збага чувальний комбінат "Кварцит" звернулось до Вищого господ арського суду України з каса ційною скаргою, в якій посила ючись на порушення судами но рм матеріального та процесуа льного права, просить скасув ати рішення і постанову та пр ийняти нове рішення, яким від мовити в задоволенні позовни х вимог.

Заслухавши пояснення прис утнього в судовому засіданні представника відповідача-2, п еревіривши наявні матеріали справи на предмет правильно сті юридичної оцінки обстави н справи та повноти їх встано влення в рішенні і постанові та доводи касаційної скарги , колегія суддів вважає, що кас аційна скарга не підлягає за доволенню.

Переглядаючи у касаційном у порядку судові рішення, кас аційна інстанція на підставі встановлених фактичних обст авин перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанцій норм матеріальног о та процесуального права.

Як встановлено судами попе редніх інстанцій та вбачаєть ся з матеріалів справи, що по з алізничній накладній №33924736 від 30.04.2010р. у вагоні №66663949 відкрите ак ціонерне товариство "Овруцьк ий гірничо-збагачувальний ко мбінат "Кварцит" відвантажив на адресу відкритого акціон ерного товариства "АрселорМ іттал Кривий Ріг" кварцит мар ки СКМ-97.

При видачі вантажу на станц ії призначення встановлено н естачу кварциту у кількості 7 500 кг, відповідно до вимог ст.129 Статуту залізниць України с кладено комерційний акт №АЭ0 23916/418 від 07.05.2010р.

Відповідно до зазначеного комерційного акту, а також ак тів загальної форми №2196 від 04.05 .2010р., №8598 від 05.05.2010р. завантаження в вагоні №66663949 рівномірне, нижче рівня бортів на 80-100 см між 1 та 2 л юками по центру заглиблення довжиною 60см шириною 110 см глиб иною 40 см, між 6,7 люками по центр у заглиблення діаметром 110 см глибиною 50 см. Вагон бездверн ий, справні люки щільно закри ті. Між хребтовою балкою і кри шками несправних люків зазо ри довжиною 50 см та шириною 3 см, замащені папером, помітні сліди просипання вантажу, на момент прибуття на станцію, п ри переваженні вагону течі н е було. Вагон технічно неспра вний, складено акт про техніч ний стан вагону №12 від 05.05.2010р.

При розгляді справи по суті судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідно д о акту про технічний стан ваг ону при огляді спірного ваго ну було встановлено наявніст ь щілин між хребтовою балкою та 1 та 2 люковими кришками дов жиною 50 см та шириною 3 см, між 6 та 7 люковими кришками та хреб товою балкою - довжиною 50 см та шириною 3 см. Зовні закладено папером. Несправність старог о походження, виникла в проце сі експлуатації. Вантажовідп равник міг бачити зазначену несправність вагону, втрата вантажу через вказану неспра вність вагону можлива.

Відповідно до ст.31 Статуту з алізниць України залізниця з обов'язана подавати під зава нтаження справні, придатні д ля перевезення відповідного вантажу, очищені від залишкі в вантажу, сміття, реквізиту, а у необхідних випадках - проде зінфіковані вагони та контей нери. Незбереження вантажу м оже бути наслідком як техніч ної несправності вагона або контейнера, так і їх непридат ності для перевезення певног о вантажу (тобто у комерційно му відношенні).

У випадках, коли під заванта ження подано несправний за с воїм технічним станом вагон або контейнер, відправник по винен відмовитись від їх вик ористання. Якщо він цього не з робив, відповідальність за в трату, недостачу, псування аб о пошкодження вантажу, що ста лися внаслідок технічної нес правності рухомого складу, п окладається на відправника. Винятки з цього правила можу ть мати місце тоді, коли техні чна несправність мала прихов аний характер або виникла у п роцесі перевезення вантажу. Прихованими є такі технічні несправності, які не могли бу ти виявлені відправником під час звичайного огляду вагон у або контейнера. У такому раз і відповідальність за незбер еження вантажу покладається на залізницю.

Перед навантаженням ванта жів відправник зобов'язаний пересвідчитися, що перевезен ня у наданому вагоні не призв еде до втрати. Якщо втрата мож лива через конструктивні заз ори, відправник зобов'язаний вжити додаткових заходів що до їх ущільнення, для чого йом у залізницею надається безоп латний час користування ваго нами до 30 хвилин на всю одноча сно подану групу вагонів.

У разі навантаження у вагон відкритого типу вантажів, як і містять дрібні франкції, ві дправник повинен вжити заход ів щодо запобігання видуванн ю або просипанню вантажу під час перевезення, особливо у в ипадках навантаження вище рі вня бортів. Такі заходи розро бляються відправником окрем о для кожного виду вантажу (п.6 Правил перевезень вантажу у вагонах відкритого типу).

Судами попередніх інстанц ій встановлено, що вагон №66663949 б уло подано у технічно неспра вному стані, несправності не носили прихованого характер у, були старого походження, ва нтажовідправник бачив чи міг бачити несправність вагону, його непридатність в комерц ійному відношенні та не скор истався своїм правом відмови тися від використання неспра вного вагону, непридатного д ля перевезення вантажу, що мі стить дрібні фракції. Вантаж овідправником не вжито необх ідних та достатніх заходів щ одо ущільнення виявлених кон структивних зазорів.

За даних обставин суди попе редніх інстанцій правомірно покладено відповідальність за нестачу вантажу на вантаж овідправника.

Статтею 1117 Господарськ ого процесуального кодексу У країни передбачено, що перег лядаючи у касаційному порядк у судові рішення, касаційна і нстанція на підставі встанов лених фактичних обставин спр ави перевіряє застосування с удом першої чи апеляційної і нстанції норм матеріального і процесуального права.

Касаційна інстанція не ма є права встановлювати або вв ажати доведеними обставини, що не були встановлені у ріше нні або постанові господарсь кого суду чи відхилені ним, ви рішувати питання про достові рність того чи іншого доказу , про перевагу одних доказів н ад іншими, збирати нові доказ и або додатково перевіряти д окази.

З огляду на викладене, колег ія суддів Вищого господарськ ого суду України дійшла висн овку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги відкритого акціонерн ого товариства Овруцький гір ничо-збагачувальний комбіна т "Кварцит", оскільки доводи ка саційної скарги зводяться до переоцінки доказів, а судами попередніх інстанцій було п овно та всебічно з'ясовано об ставини, що мають значення дл я даної справи, їм надано нале жну правову оцінку та прийня то рішення і постанову з дотр иманням норм матеріального т а процесуального права, що да є підстави залишити їх без зм ін.

Враховуючи наведене, та ке руючись ст.ст.1115, 1117, 111 9, 11111 Господарського процесуального кодексу Укра їни, Вищий господарський суд України, -

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу відкритого акціонерного то вариства Овруцький гірничо-з багачувальний комбінат "Квар цит" залишити без задоволенн я.

Постанову Дніпропетровс ького апеляційного господар ського суду від 28.02.2011р. у справі №35/318-10 залишити без змін.

Головуючий І. Ходаківська

Судді Т. Данилова

О . Муравйов

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення12.05.2011
Оприлюднено16.05.2011
Номер документу15163837
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —35/318-10

Постанова від 12.05.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова T.Б.

Постанова від 28.02.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Прудніков Володимир Віталійович

Ухвала від 24.12.2010

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні