Ухвала
від 01.04.2008 по справі 15/163-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

15/163-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18


У Х В А Л А

"01" квітня 2008 р.                                  Справа № 15/163-08

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Клепай З.В.  при секретарі Муравльовій Г.М., розглянувши справу  

за позовом:  Управління Пенсійного фонду України у Суворовському районі м.Херсона,м.Херсон

до:  Дочірнього підприємства "Херсонський чавуноливарний завод" ВАТ "Херсонські комбайни", м.Херсон

про  стягнення 13613 грн. 33 коп.

за участю представників сторін:  

від  позивача - Жалдак Н.М. - гол.спеціаліст-юрисконсульт, довір.№ 4222/07 від 29.09.2007р.

від  відповідача - Бохонська І.М. - представник, довір.від 01.04.2008р.

          Позивач звернувся з позовом, в якому просить стягнути з відповідача на користь позивача 13613грн.33коп. - заборгованості по відшкодуванню  фактичних сум витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

          Відповідач проти заперечує на тій підставі, що у нього відсутня можливість відшкодувати ці витрати у повному обсязі. В судовому засіданні повідомив, що майже вся сума заборгованості ним вже погашена.

          Розглянувши матеріали справи та вислухавши представників сторін, суд -

в с т а н о в и в:

          Управління ПФУ в Суворовському районі, м.Херсона звернулося до господарського суду Херсонської області з позовом до ДП "Херсонський чавуноливарний завод" ВАТ "Херсонські комбайни" про стягнення з останнього заборгованості у сумі 13613грн.33коп., по відшкодуванню  фактичних сум витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Підставою для звернення з позовом стало невиконання підприємством, п."а","б" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" станом за січень - грудень 2007 року та за січень - лютий 2008 року.

З 01.09.2005 року набрав чинності Кодекс адміністративного судочинства України, статтею 3 якого встановлено, що справа адміністративної юрисдикції –переданий на вирішення адміністративного суду  публічно-правовий  спір,  у  якому хоча б однією зі сторін є орган  виконавчої  влади,  орган  місцевого  самоврядування,  їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 7 цієї статті визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування,  їхня посадова чи службова особа,  інший суб'єкт при  здійсненні  ними  владних  управлінських функцій на основі законодавства,  в  тому  числі  на  виконання  делегованих повноважень.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем у справі є Управління ПФУ в Комсомольському районі м.Херсона.

Відповідно до пунктів 1, 3 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 № 121/2001, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, а також забезпечує збирання та акумулювання коштів, призначених для пенсійного забезпечення.

Згідно з пунктом 1.1 Положення про Управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення про Управління Фонду) управління  Пенсійного  фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду.

Відповідно до підпункту 6 пункту 2.2 Положення про Управління Фонду останнє, відповідно до покладених на нього завдань, контролює надходження страхових внесків та інших платежів до Фонду від підприємств, установ, організацій та громадян, збирає у встановленому порядку відповідну звітність, проводить планові та позапланові перевірки фінансово-бухгалтерських документів, звітів та інших документів щодо правильності обчислення та сплати страхових внесків, цільового використання коштів Фонду в організаціях, що здійснюють виплату і доставку пенсій.

Відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, здійснюється відповідно до п. 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та згідно з розділом 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за №64/8663 (далі Інструкція).

Згідно із п.6.2 Інструкції, витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи.

При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах.

 Відповідно до п.6.4 Інструкції, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділом надходження доходів щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, які надсилаються підприємствам. Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається.

У разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством.

Отже, викладене свідчить, що у даному випадку мають місце не цивільно-правові відносини, а публічно-правові з фінансування різниці між сумами пенсій, сторонами яких є підприємство та відповідне Управління ПФУ, яке є центральним органом виконавчої влади.

З наведеного випливає, що Управління ПФУ, звертаючись до суду, діяло як орган державної влади при здійсненні ним владних управлінських функцій і, відповідно, як суб'єкт владних повноважень.

Компетенцію адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ визначено статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з пунктом 4 частини 1 якої компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

          Відповідно до пункту 6 розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 06.10.2005 року № 2953-ІV "Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України" до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

          Керуючись п.1 ст.80 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в:

1.Розгляд справи припинити.

2.Ухвалу направити сторонам по справі.

Суддя                                                                                                     З.В. Клепай

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення01.04.2008
Оприлюднено17.04.2008
Номер документу1535003
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/163-08

Ухвала від 10.01.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Рішення від 23.10.2008

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

Рішення від 13.06.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Рішення від 15.05.2008

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 24.04.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Резниченко О.Ю.

Ухвала від 14.04.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 03.04.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Резниченко О.Ю.

Ухвала від 01.04.2008

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Клепай З.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні