Постанова
від 18.04.2008 по справі 29/570-07
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

29/570-07

Україна

Харківський апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВА

     Іменем України

     16 квітня 2008 року                       Справа № 29/570-07

Судова колегія у складі:

головуючого судді Істоміної О.А.,

судді-доповідача Бабакової Л.М., судді Пуль О.А.

при секретарі Міракові Г.А.

за участю представників сторін:

позивача –Рогожина В.В. –дов. б/н від 01.07.2006р.

відповідача –Горбунова-Рубан С.О. –довідка № 2558/0/48-08 від 15.04.2008р., Пахомова Л.Є. –дов. № 2008/0/48-08 від 18.03.2008р., Котельникова І.О. –дов. № 2009/0/48-08 від 18.03.2008р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду у м. Харкові апеляційну скаргу позивача, АТ "Теплоенергетичний центр Роганського промвузла", м. Харків, (вх. № 341Х/2-4) на рішення господарського суду Харківської області від 22.01.2008р. по справі №29/570-07

за позовом АТ "Теплоенергетичний центр Роганського промвузла", м. Харків

до Управління праці та соціального захисту населення Харківської міськради, м. Харків

про стягнення 363702,74 грн.

встановила:

Рішенням господарського суду Харківської області від 22.01.2008р. (суддя Тихий П.В.) в позові було відмовлено.

Позивач, АТ "Теплоенергетичний центр Роганського промвузла", з рішенням суду першої інстанції не погодився, звернувся до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення господарського суду Харківської області від 22.01.2008 р. скасувати і прийняти нове рішення, яким задовольнити його позовні вимоги, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права.

Відповідач, Управління праці та соціального захисту населення Харківської міськради, у відзиві на апеляційну скаргу просить рішення суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу позивача - без задоволення. Вважає, що доводи позивача, викладені в апеляційній скарзі, є необґрунтованими та не підлягаючими задоволенню, а рішення суду першої інстанції законним та таким, що прийняте у чіткій відповідності з нормами чинного законодавства.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи представників сторін, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції обставин справи та правильність їх юридичної оцінки, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду встановила наступне.

Позивач, Акціонерне товариство "Теплоенергетичний центр Роганського промвузла", є енергопостачальною організацією, яка оказує послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води відповідно до ліцензії АВ №345105, виданої Міністерством з питань житлово-комунального господарства України 02.07.2007р. Споживачами послуг позивача є мешканці 759 А мікрорайону Орджонікідзевського району міста Харкова, в їх числі є і громадяни, які належать до окремих соціальних категорій, визначених "Комплексною програмою соціального захисту населення м. Харкова".

З метою надання соціальної допомоги та підтримки малозабезпечених мешканців міста Харкова, на підставі ч. 1 п. 22 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", керуючись ст. 59 зазначеного закону та ст. 29 Статуту територіальної громади міста Харкова, Харківська міська рада щорічно затверджує Комплексну програму соціального захисту населення м. Харкова. Фінансування вищевказаної програми здійснюється відповідно до кошторису у межах бюджетних асигнувань.

Так, 09.01.2006р. на сесії Харківської міської ради була затверджена Комплексна програма соціального захисту населення м. Харкова на 2006 рік. В додатку № 8 цієї програми затверджено Положення про порядок надання компенсації з оплати за теплову енергію сім'ям громадян, які належать до окремих соціальних категорій. У відповідності до цього Положення теплопостачальна організація до 15 числа місяця, наступного за звітним, надають до управління праці та соціального захисту населення Харківської міської ради письмовий запит про надання компенсації за результатами обробки отриманих списків окремо по кожній категорії (пункт 1.11 Положення). Управління здійснює перерахування запитуваної суми на розрахунковий рахунок теплопостачальних організацій за їх запитом (пункт 1.12 Положення). Теплопостачальні організації здійснюють розподіл отриманих сум компенсацій на особові рахунки громадян, які належать до окремих

соціальних категорій, у суворій відповідності прикладених списків (пункт 1.13 Положення).

Пунктом 3.1. Положення, затвердженого на 2006 рік, передбачено здійснення управлінням праці та соціального захисту населення заходів щодо перерахування компенсацій на розрахункові рахунки теплопостачальних організацій до 20 числа місяця, наступного за звітним. Під цими заходами вбачалось: реєстрація бюджетних зобов'язань (в межах бюджетних призначень) в органах Державного казначейства, подання до Департаменту бюджету та фінансів Харківської міської ради заявки на фінансування, а також у разі надходження коштів - підготовка наказів на перерахування коштів.

В 2007 році підприємствам теплопостачання компенсація за рахунок коштів міського бюджету за надані послуги здійснюється в межах витрат, передбачених на фінансовий рік кошторисом на 2007 рік на виконання "Програми сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення м. Харкова на 2007-2010 роки". Програма затверджена на Х сесії рішенням № 253/06 від 27.12.2006р.

Згідно з пунктом 3.6. Положення про порядок надання додаткових соціальних гарантій з оплати на послуги теплопостачання окремим категоріям громадян міста (на 2007 рік) "Управління праці та соціального захисту населення Департаменту охорони здоров'я та соціальних питань Харківської міської ради здійснює перерахування сум витрат підприємств, пов'язаних з наданням додаткових соціальних гарантій, на розрахункові рахунки підприємств надавачів послуг в межах бюджетних призначень, установлених рішенням міської ради в міському бюджеті на відповідний рік".

Отже, конкретний строк виконання зобов'язання по перерахуванню коштів не передбачений даним Положенням або іншими документами. Кошти перераховуються по мірі їх надходження на розрахунковий рахунок управління. Договір з АТ "Теплоенергетичний центр Роганського промвузла" відповідачем не укладався. Умови даного Положення позивачем не оскаржено, а також не надані докази відшкодування збитків проведених в меншій сумі ніж бюджетні асигнування.

Відповідно до статті 68 Закону України "Про Державний бюджет України" розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють відповідні видатки за загальним фондом бюджету тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Зобов'язання, взяті розпорядниками бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань не вважаються бюджетними зобов'язаннями і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є бюджетним правопорушенням.

Згідно з п.1.12 Положення про порядок надання компенсації з оплати за теплову енергію сім'ям громадян, які належать до окремих соціальних категорій, затвердженого на 2006 рік, управління праці та соціального захисту населення Харківської міської ради здійснювало перерахування запитуваної суми в межах бюджетних призначень, установлених рішенням міської ради в міському бюджеті на відповідний рік.

Таким чином, управлінням праці та соціального захисту населення у 2006 році були взяті бюджетні зобов'язання по витратам підприємства за нараховані пільги на послуги теплопостачання в межах затвердженого плану асигнувань на 2006 рік.

Відповідності до п.9.1. "Програми сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення м. Харкова на 2007-2010 роки", затвердженої рішенням  10 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.12.2006р. №253/06 на 2007 рік було передбачено надання додаткових соціальних гарантій окремим категоріям громадян на послуги теплопостачання (та підігрів холодної води) .

Згідно з пунктом 3.6. Положення про порядок надання додаткових соціальних гарантій з оплати на послуги теплопостачання окремим категоріям громадян міста (на 2007 рік) компенсація підприємствам - надавачам послуг за рахунок коштів міського бюджету за надані послуги теплопостачання здійснювалося в межах витрат передбачених кошторисом на фінансовий рік на виконання „Програми сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення м. Харкова на 2007-2010 роки". Тобто, управлінням взята на бюджетні зобов'язання не вся сума витрат підприємства на надання місцевих пільг, а у відповідності з планом асигнувань. Тому, станом на 01.10.2007р., згідно з актами звіряння розрахунків за надану населенню компенсацію за користування послугою теплопостачання (за даними управління праці та соціального захисту населення) заборгованість за 2007 рік в межах плану асигнувань складає 39795,00 грн.

Всього заборгованість з урахуванням заборгованості станом на 01.10.2007р. (за даними управління праці та соціального захисту населення) в межах плану асигнувань складала 95183,21 грн. Ця сума була відшкодована підприємству у листопаді та грудні 2007 року, що підтверджується платіжними дорученнями № 686 від 26.11.2007р. та № 684 від 26.11.2007р.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 19.03.2008р. розгляд справи було відкладено та зобов'язано сторони провести звірку розрахунків за 2006, 2007 рік. Однак, надані суду акти не можуть бути підтвердженням суми позову, так як позивач вказав одну суму заборгованості, а відповідач іншу. Надані позивачем інформації по окремим соціальним категоріям громадян для нарахування адресної грошової компенсації по АТ "ТЦРП" не є бухгалтерськими документами, які б підтверджували суму заборгованості.

Оскільки позов заявлений про стягнення заборгованості за 2006 рік та 2007 рік і враховуючи дані обставини, у суду не має можливості встановити конкретну суму заборгованості.  

На підставі викладеного, доводи апеляційної скарги не знайшли підтвердження в матеріалах справи.

Судова колегія вважає, що оскаржуване рішення господарського суду першої інстанції прийняте при повному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи, у відповідності до норм чинного матеріального та процесуального права, викладені в рішенні висновки відповідають обставинам справи, доводи апеляційної скарги є необґрунтованими і не можуть бути підставою для скасування оскаржуваного рішення, тому рішення господарського суду Харківської області від 22.01.2008р. підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга позивача - без задоволення.

Керуючись ст. ст. 99, 101,102, п. 1 ст.103, ст. 105 ГПК України, судова колегія Харківського апеляційного господарського суду, -

постановила:

Апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Харківської області від 22.01.2008 року по справі № 29/570-07 залишити без змін.

Повний текст постанови підписаний 18.04.2008р.

    

     Головуючий суддя                                                        Істоміна О.А.

                                                                                           

                                                                                          

                            Суддя                                                       Бабакова Л.М.

                                               

                                                                                          

                                Суддя                                                        Пуль О.А.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення18.04.2008
Оприлюднено23.04.2008
Номер документу1554793
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —29/570-07

Постанова від 01.07.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Бенедисюк І.М.

Ухвала від 05.06.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Бенедисюк І.М.

Постанова від 18.04.2008

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Бабакова Л.М.

Рішення від 22.01.2008

Господарське

Господарський суд Харківської області

Тихий П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні