ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
УХВАЛА
21.04.11 Спр ава № 16/270/10
Суддя Ніколаєнко Р.А .
Кредитор - товарист во з обмеженою відповідальні стю “Енерго-Едванс”, 03061, м.Київ , вул.Суздальська, 3, код ЄДРПОУ 35849573
до боржника - товарист ва з обмеженою відповідальні стю “Регалс Запоріжжя”, 69035, м. Запоріжжя, пр.Маяковського, 11 кв.7, код ЄДРПОУ 32006108
про банкрутство
Ліквідатор арбітражни й керуючий Коршун В.В.
Суддя Нік олаєнко Р.А.
Представники:
від кредитора : не з”яви вся
від боржника: ліквідато р Коршун В.В.
присутні:
від ДПІ у Орджонікідзевсь кому районі м.Запоріжжя: ОС ОБА_1 (дов. № 27953/10-014 від 05.11.2010)
В С Т А Н О В И В :
Постановою господарс ького суду Запорізької облас ті від 15.02.2011 у справі № 16/270/10 товари ство з обмеженою відповідаль ністю “Регалс Запоріжжя”, м.З апоріжжя визнано банкрутом , відкрито ліквідаційну проц едуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного ке руючого Коршуна В.В.
На розгляд господарс ького суду лiквiдатором надан о звiт та ліквідаційний балан с ТОВ “Регалс Запоріжжя”, а т акож звіт арбітражного керую чого про оплату послуг лікві датора.
До реєстру вимог кредитор ів банкрута ліквідатором вкл ючено ТОВ “Енерго-Едванс”, м.К иїв з вимогами до боржника в р озмірі 338382,84 грн. четвертої черг и задоволення.
Згідно наданого звіту оп лата послуг ліквідатора скла ла 3097,26 грн. першої черги задово лення.
21.04.2011 від ДПІ у Орджонікідзев ському районі м.Запоріжжя на дійшло клопотання про зобов” язання ліквідатора ТОВ “Рега лс Запоріжжя” надати ДПІ док ументи фінансово-господарсь кої діяльності підприємств а, інформацію про рух коштів п о рахунках підприємства для проведення документальної п озапланової перевірки; про н е ліквідацію підприємства до проведення документальної п озапланової перевірки.
Присутній в судовому засід анні представник ДПІ клопота ння підтримала, просить не лі квідовувати банкрута, надати можливість ДПІ здійснити по запланову перевірку, зобов”я зати ліквідатора надати док ументи для її проведення. З ме тою отримання необхідної для перевірки документації ДПІ 19.11.2010 направлявся запит на адре су боржника, лист повернувся з відміткою “за закінченням терміну зберігання”, 30.12.2010 ДПІ було складено довідку “про н еможливість вручення докуме нту платнику податків ТОВ “Р егалс Запоріжжя”, а також акт перевірки наявності підприє мства (посадових осіб) за юрид ичною адресою від 30.12.2010. До лік відатора з запитами, вимогам и про надання документів для проведення перевірки ДПІ не зверталась. Також представн ик пояснила, що на теперішн ій час ТОВ “Регалс Запоріжжя ” не має податкового боргу пе ред бюджетом, тому кредиторс ькі вимоги не заявлялись.
Ліквідатор проти клопотан ня заперечує, вважає його так им, що не підлягає задоволенн ю з наступник підстав.
Заборгованість банкрута п еред ДПІ в Орджонікідзевсько му районі м. Запоріжжя відсут ня.
Щодо встановленого законо давством порядку перевірки о рганом державної податкової служби, відповідно до п. 78.1.7 ст. 78.1 Податкового кодексу Україн и документальна позапланова перевірка здійснюється за н аявності хоча б однієї з таки х обставин, зокрема, розпочат о процедуру реорганізації юр идичної особи (крім перетвор ення), припинення юридичної о соби або підприємницької дія льності фізичної особи Ї під приємця, порушено провадженн я у справі про визнання банкр утом платника податків або п одано заяву про зняття з облі ку платника податків.
Відповідно до п. 82.2 ст. 82 Подат кового кодексу України трива лість перевірок, визначених у ст. 78 цього Кодексу не повинн а перевищувати 15 робочих днів для великих платників подат ків, щодо суб' єктів малого п ідприємництва Ї 5 робочих дні в, інших платників податків Ї 10 робочих днів.
Згідно пп. 11.2 п. 11 розділу 11 Нака зу ДПА України від 22.12.2010 р. № 979 «Пр о затвердження Порядку облік у платників податків і зборі в та визнання такими, що втрат или чинність, наказів держав ної податкової адміністраці ї України»у зв' язку з припи ненням платника податків орг ани державної податкової слу жби розпочинають та проводят ь процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хо ча б одного з таких документі в (відомостей), зокрема:
Ї судових рішень або відомо стей з Єдиного державного ре єстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про п орушення провадження у справ і про банкрутство чи визнанн я банкрутом платника податкі в, порушення справи або прийн яття рішення судом про припи нення юридичної особи, визна ння недійсною державної реєс трації чи установчих докумен тів платника податків, зміну мети установи, реорганізаці ю платника податків.
Згідно пп. 11.3 п. 11 розділу 11 Нака зу ДПА України від 22.12.2010 р. № 979 «Пр о затвердження Порядку облік у платників податків і зборі в та визнання такими, що втрат или чинність, наказів держав ної податкової адміністраці ї України»у разі отримання д окументів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо роз почато процедуру реорганіза ції юридичної особи (крім пер етворення), припинення юриди чної особи або підприємницьк ої діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провад ження у справі про визнання б анкрутом платника податків, органом державної податково ї служби приймається рішення про проведення документальн ої позапланової перевірки пл атника податків, який перебу ває на обліку в такому органі .
При цьому вказаним Наказом передбачено, що перевірка ма є бути проведена протягом мі сяця після одержання того до кумента, що надійшов до орган у державної податкової служб и першим, який свідчить про пі дстави проведення перевірки .
Про необхідність проведен ня позапланової перевірки ба нкрута в місячний термін з мо менту публікації в офіційном у друкованому органі також н аголошується в листі Вищого господарського суду України № 05-6/520/78 від 05.02.2010 р.
Провадження у справі про ба нкрутство порушено ухвалою г осподарського суду Запорізь кої області від 04.11.2010 р. Відпові дно до п. 2 ст. 39 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців»державний реєст ратор не пізніше наступного робочого дня з дати надходже ння судового рішення про пор ушення провадження у справі про банкрутство вніс до ЄДРП ОУ відповідні відомості. 09.12.2010 р . у газеті «Голос України» № 233 ( 4983) було також опубліковане ві дповідне оголошення.
Державний реєстратор й від повідно вніс до ЄДРПОУ дані п ро винесення господарським с удом у справі № 16/270/10 постанови в ід 15.02.2011 року про визнання боржн ика банкрутом та відкриття л іквідаційної процедури, приз начення ліквідатором Коршун а В.В. 23.02.2011 р. у газеті «Голос Укр аїни»№ 34 (5034) було також опублік оване відповідне оголошення .
Також ліквідатор зауважив , що протягом здійснення проц едури розпорядження майном т а процедури ліквідації ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя жодного разу не з верталася до арбітражного ке руючого з метою проведення п еревірки чи надання відповід них документів.
Ліквідатор вважає, що його д ії не суперечать нормам чинн ого законодавства, зокрема ч .6 ст. 31 Закону України «Про відн овлення платоспроможності б оржника або визнання його ба нкрутом», при реалізації сво їх прав та обов' язків він ді яв сумлінно та розумно з урах уванням інтересів боржника т а його кредиторів. Ліквідато р просить залишити клопотанн я ДПІ без задоволення.
Суд не вбачає підстав для задоволення клопотання ДПІ у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя з наступних підс тав.
Відповідно до ст.22 Господа рського процесуального коде ксу України, виключно сторон и мають право заявляти клопо тання, заперечувати проти кл опотань інших учасників проц есу, оскаржувати судові ріше ння...
Ст. 1 Закону про банкрутств о передбачає, що кредитор - ц е юридична або фізична особа , яка має у встановленому поря дку підтверджені документам и вимоги щодо грошових зобов 'язань до боржника, щодо випла ти заборгованості із заробіт ної плати працівникам боржни ка, а також органи державної податкової служби та інші ор гани, які здійснюють контрол ь за правильністю та своєчас ністю справляння страхових в несків на загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння та інші види загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування, податків і зборів (обов'язкових платеж ів). Вказана стаття Закону про банкрутство визначає грошов е зобов'язання, як зобов'язан ня боржника заплатити кред итору певну грошову суму ві дповідно до цивільно-правов ого договору та на інших підставах, передбачених циві льним законодавством Україн и. До складу грошових зобов'яз ань боржника не зараховують ся недоїмка (пеня та штраф), визначена на дату подання за яви до господарського суду, а також зобов'язання, які вини кли внаслідок заподіяння ш коди життю і здоров'ю громад ян, зобов'язання з виплати авт орської винагороди, зобов'яз ання перед засновниками (уча сниками) боржника - юридичної особи, що виникли з такої уча сті.
Учасниками провадження у справі про банкрутство - є ст орони, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власни к майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, а також у випадках, передбачен их цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні справи про банкрутство, Фонд державного майна України, де ржавний орган з питань банкр утства, представник органу м ісцевого самоврядування, пре дставник працівників боржни ка, уповноважена особа акціо нерів або учасників товарист в з обмеженою чи додатковою в ідповідальністю.
Пункт 1 ст. 14 Закону пр о банкрутство встановлює пор ядок пред'явлення кредиторам и своїх вимог до боржника, яки й (порядок) включає також по дання до господарського суду письмових заяв із вимогами д о боржника, а також документі в, що їх підтверджують.
ДПІ у Орджонікідзев ському районі м.Запоріжжя ви моги до банкрута не заявляла , наданими суду довідками від 24.11.2010 та 20.04.2011 та поясненнями пре дставника в судовому засідан ні 21.04.2011 підтвердила відсутн ість у ТОВ “Регалс Запоріжжя ” податкового боргу. Зазна чене дає підстави вважати, що ДПІ не є кредитором по даній с праві.
Також слід зазначити, що правами кредиторів щодо неп латоспроможних боржників ко ристуються також визначені з аконом органи справляння под атків, зборів (обов'язкових пл атежів). Ця норма міститься в с т. 210 Господарського кодексу У країни. Однак, вказана норма н е встановлює автоматичного в изнання цих органів кредитор ами у всіх справах про банкру тство. Статус кредитора щодо неплатоспроможного боржник а набувається, у тому числі і ц ими органами, через певні про цедури, які визначені спеціа льною нормою законодавства - Законом про банкрутство.
ДПІ у Орджонікідзевськом у районі м.Запоріжжя грошови х вимог до банкрута не заявля ла, з заявами, клопотаннями ін шими документами до суду та л іквідатора не зверталась.
ДПІ жодним чином не посила ється на наявність будь-яких майнових (грошових) претензі й до боржника, розмір таких пр етензій (суму вимог), характер вимог (майнові або грошові). У справі відсутнє посилання н а будь-які докази, з їх надання м, що підтверджують такі вимо ги. Визначення ж ДПІ в клопота нні про неможливість проведе ння документальної перевір ки діяльності боржника та мо жливість виникнення податко вої заборгованості у майбутн ьому не є по суті пред'явлення м кредиторських вимог до тов ариства.
Отже суд дійшов висн овку, що ДПІ у Орджонікідзевс ькому районі не є ні кредитор ом по справі № 16/270/10 про банкрутс тво ТОВ "Регалс Запоріжжя" м.За поріжжя, ні учасником провад ження у справі, оскільки не зв ернулася у встановлений зако ном термін із вимогами до тов ариства та не має підтвердже ні належними доказами кредит орські вимоги до нього, у зв'яз ку з чим ДПІ не має статусу сто рони, учасника чи іншої особи у справі про банкрутство, а ух вала про затвердження звіту ліквідатора та припинення пр овадження у справі не стосує ться її прав та обов'язків.
Крім того, суд вважає необ хідним зазначити ДПІ, що згід но з п.8.2 ”Інструкції про поряд ок обліку платників податків ”, затвердженої Наказом ДПІ в ід 19.02.1998 №80, органом державної по даткової служби у місячний т ермін після отримання інформ ації про відкриття ліквідаці йної процедури приймається р ішення про проведення докум ентальної перевірки.
Про необхідність проведе ння позапланової перевірки б анкрута в місячний строк також наголошується в лист і Вищого Господарського Суду України №05-6/520/78 від 05.02.2010, оскільк и кредитор в силу ст.25, 52 Закону України “Про відновлення пл атоспроможності боржника аб о визнання його банкрутом” з обов”язаний в місячний термі н з дня отримання повідомлен ня про визнання боржника бан крутом заявити грошові вимог и до банкрута, то державна под аткова інспекція повинна в ц ей термін здійснити позаплан ову перевірку банкрута.
Ст. 82 Податкового кодексу У країни встановлено, що трива лість позапланової виїзної п еревірки не повинна перевищу вати 15 робочих днів, а щодо суб 'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платник ів податків - 10 робочих днів. По довження строків проведення позапланової виїзної переві рки можливе на термін не біль ш як 10 робочих днів для велики х платників податків, щодо су б' єктів малого підприємниц тва - не більше як на 2 робочих д ня, інших платників податків - не більше як на 5 робочих днів .
Провадження по справі про б анкрутства ТОВ “Регалс Запор іжжя” порушено ухвалою від 04.1 1.2010, яка направлялась на адресу ДПІ у Орджонікідзевському р айоні м.Запоріжжя 05.11.2010. У підго товчому засідання був присут ній представник Інспекції, я кий зазначив, що вимоги до бор жника відсутні.
09.12.2010 в газеті “Голос України ” № 233 було здійснено публікац ію оголошення про порушення провадження по справі про ба нкрутство ТОВ “Регалс Запорі жжя”, з якої ДПІ також мала змо гу дізнатись про порушення с прави про банкрутство ТОВ “Р егалс Запоріжжя”.
ТОВ “Регалс Запоріжжя” бу ло визнано банкрутом та відк рито ліквідаційну процедуру по справі постановою від 15.02.2011, при ухваленні якої в засідан ні був присутній представник ДПІ у Орджонікідзевському р айоні м.Запоріжжя, який зазна чав, що заборгованість перед ДПІ відсутня, податкова пере вірка не проводилась, так як б оржник відсутній за місцезна ходженням, документи на пере вірку від його керівника ДПІ не отримала.
Оголошення про визнання бо ржника банкрутом опублікова но в газеті “Голос України” № 34 від 23.02.2011.
З моменту порушення провад ження по справі минуло понад 5 місяців, а ліквідаційна проц едура тривала понад 2 місяці.
Судове засідання для зас луховування звіту ліквідато ра було призначено ухвалою в ід 07.04.2011, якою також зобов”язано ДПІ надати суду письмову дов ідку про розмір заборгованос ті банкрута на дату судового засідання; надати письмову і нформацію про здійснені пода ткові перевірки банкрута, чи заявлялися кредиторські ви моги до боржника, надати копі ї документів в підтвердження ; довідку про рахунки в банків ських установах.
Про необхідність проведен ня перевірки ж ДПІ заявило су ду лише в засіданні 21.04.2011 без на дання будь-яких доказів в під твердження її призначення чи початку проведення.
Таким чином, як під час проц едури розпорядження майном т ак і в ліквідаційній процеду рі банкрута тобто, з 04.11.2010 і до 21.0 4.2011, ДПІ мала достатньо часу дл я проведення перевірки, врах овуючи обізнаність про прова дження про банкрутство ТОВ “ Регалс Запоріжжя” з ухвал, по станови суду та оголошень в п ресі.
Місячний термін для здій снення позапланової перевір ки, передбаченої законодавст вом, судом не порушено.
З боку ДПІ будь-яких заходів , направлених на отримання ві д ліквідатора документації, необхідної для проведення пе ревірки не вживалось, позові в про розкриття банківської таємниці також не заявлялось , своєчасно до суду з клопотан нями ДПІ не зверталась.
Підстави для відкладення розгляду справи відсутні, лі квідатором вжито всіх заході в по здійсненню та завершенн ю ліквідаційної процедури вс тановлених Законом України “ Про відновлення платоспромо жності боржника або визнання його банкрутом”.
Відповідно ст. ст. 4, 43 ГПК Укр аїни судове рішення є законн им та обґрунтованим лише у ви падку всебічного повного та об' єктивного розгляду в суд овому процесі всіх обставин справи в їх сукупності у відп овідності з нормами матеріал ьного та процесуального прав а.
Згідно ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на які вона по силається як на підставу сво їх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та інши ми учасниками судового проце су.
Згідно з матеріалами спра ви та документами, що підтвер джують проведену ліквідацій ну процедуру, зокрема - інфо рмаційними довідками органі в ДАІ, БТІ, статистики, ЦДЗК, Де ржтехнагляду рухоме та нерух оме майно за банкрутом не зар еєстроване, корпоративних пр ав банкрут не має, виконавчих документів про стягнення з б оржника на виконанні не пере буває, за даними витягів з Єди ного реєстру заборон відчуже ння об”єктів нерухомого майн а та обтяжень рухомого майна , що містяться в матеріалах сп рави, в Державному реєстрі за борон та обтяжень не зареєст ровано, грошові кошти на раху нках відсутні, рахунки закри ті.
Відповідно до листа Орджо нікідзевського ВДВС Запоріз ького МУЮ № 11483/2 від 24.12.2010 на викон анні у ВДВС не перебуває вико навчих документів щодо стягн ення з боржника.
Ліквідатором також здійсн ено інвентаризацію активів Т ОВ “Регалс Запоріжжя”, за рез ультатами якої активів банк рута не виявлено.
Таким чином, виконан а ліквідатором робота та зах оди, що вживались для виявлен ня та розшуку майна боржника , дали можливість належним чи ном сформувати пасив боржник а та встановити відсутність ліквідмаси.
Звіт ліквідатора по с праві та звіт про оплату посл уг ліквідатора були розгляну ті на комітеті кредиторів та затверджені комітетом, про щ о свідчить наданий протокол № 2 зборів комітету кредиторі в, копія якого міститься в мат еріалах ліквідаційної проце дури.
Оцінивши звіт, що відпові дає вимогами ст. 32 Закону Укра їни “Про відновлення платосп роможності боржника або визн ання його банкрутом” та лікв ідаційний баланс, матеріали, що стосуються здійснення лі квідаційної процедури, вислу хавши ліквідатора, представн ика ДПІ, суд вважає за необхід не звіт ліквідатора та лікві даційний баланс банкрута зат вердити, також затвердити зв іт арбітражного керуючого пр о оплату послуг ліквідатора.
Враховуючи що за результа тами ліквідаційного балансу у банкрута не залишилось май на для здійснення статутної діяльності банкрута ТОВ “Рег алс Запоріжжя” слід ліквіду вати, провадження по справі п рипинити.
Відповідно до ч.6 ст.31 Закону України “Про відновлення пл атоспроможності боржника а бо визнання його банкрутом” вимоги не задоволені за недо статністю майна вважаються погашеними.
Керуючись ст.ст. 5, 32, 34, ч.6 ч.1 ст .40 Закону України “Про віднов лення платоспроможності бор жника або визнання його банк рутом”, ст.86 Господарського пр оцесуального кодексу Украї ни, суд
УХВАЛИВ:
Звіт арбітражного керую чого про оплату послуг, звіт л іквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ “Регалс Запоріжж я”, м Запоріжжя - затвердити.
Банкрута ТОВ “Регалс Запор іжжя”, м.Запоріжжя ліквідува ти.
Провадження у справі припи нити.
Вимоги не задоволені за н едостатністю майна вважати погашеними.
Ліквідатору передати до ар хіву фінансово-господарські документи банкрута.
Примірники ухвали надісл ати кредитору, ліквідатору, б анкруту, державному реєстрат ору виконавчого комітету Зап орізької міської ради, Орджо нікідзевському ВДВС Запоріз ького МУЮ, Головному управлі нню статистики у Запорізькій області, відділу з питань бан крутства у Запорізькій облас ті, ДПІ у Орджонікідзевськом у районі м.Запоріжжя.
Суддя Р.Ніколаєнко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2011 |
Оприлюднено | 24.05.2011 |
Номер документу | 15553808 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Ніколаєнко Р.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні