Постанова
від 13.05.2011 по справі 2а-4321/11/0170/26
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 травня 2011 р. (10:30) Справа №2а-4321/11/0170/26

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого - судді: Петренк о В.В.,

при секретарі: Асєєвої Л.О.

розглінувши у відкритому с удовому засідання адміністр ативну справу

за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Ку рушлю"

до Державної податкова ін спекція у Бахчисарайському р айоні АР Крим

про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення

за участю :

преставника позивача - ОСОБА_1, довіреність б/н від 1 5.03.2011 року;

представник відповідача - не з' явився;

Суть спору: ТОВ "Курушлю" зве рнулось до Окружного адмініс тративного суду АР Крим із по зовом до Державної податково ї інспекції в Бахчисарайсько му районі АР Крим, в якому прос ить суд визнати протиправним та скасувати податкове пові домлення-рішення №0002731501/0 від 21.12.20 10року.

У судовому засіданні предс тавник позивача наполягав на задоволенні позовних вимог.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, день та місце його проведення був по відомлений належним чином, п ро причини неявки суд не пові домив.

Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутність п редставника відповідача, кер уючись ст. 128 КАС України, на під ставі наявних доказів.

Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані сто ронами, всебічно і повно з'ясу вав всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, об'єктивно оцінив дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС Украї ни завданням адміністративн ого судочинства є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их осіб, прав та інтересів юри дичних осіб у сфері публічно -правових відносин від поруш ень з боку органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.

Відповідно до п.1 ч.2 статті 17 К АС України юрисдикція адміні стративних судів поширюєтьс я на спори фізичних чи юридич них осіб із суб' єктом владн их повноважень щодо оскаржен ня його рішень (нормативно-пр авових актів чи правових акт ів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 ч.1 ст.3 КАС України в изначено поняття суб' єктів владних повноважень, до яких належать орган державної вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа, інший суб' єкт, я кий здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.

Пунктом 1 ч.1 ст.3 КАС України в изначено поняття справи адмі ністративної юрисдикції, - пе реданий на вирішення адмініс тративного суду публічно-пра вовий спір, у якому хоча б одні єю зі сторін є орган виконавч ої влади, орган місцевого сам оврядування, їхня посадова ч и службова особа або інший су б'єкт, який здійснює владні уп равлінські функції на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.

Відповідно до ст.ст. 1, 4 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні» (в ред акції, що діяла на момент вини кнення спірних правовідноси н) державні податкові інспек ції в районах, містах (крім міс т Києва та Севастополя), район ах у містах входять до складу органів державної податково ї служби і є органами виконав чої влади.

Основним завданням органі в державної податкової служб и є здійснення контролю за до держанням податкового закон одавства, правильністю обчис лення, повнотою і своєчасніс тю сплати до бюджетів, держав них цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платеж ів), а також неподаткових дохо дів, установлених законодавс твом (ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» в редакції, що діяла на момент виникнення спірни х правовідносин).

Враховуючи зазначене, відп овідач, здійснюючи свої повн оваження у спірних відносина х є суб'єктом владних повнова жень, спір що виник між сторон ами пов'язаний із захистом пр ав позивача у сфері публічно -правових відносин і є справо ю адміністративної юрисдикц ії, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.

Відповідно до п. 4.5 Наказу ДПА України від 31 грудня 2008 року № 82 7 “Про затвердження Методичн их рекомендацій щодо централ ізованого приймання та комп' ютерної обробки податкової з вітності платників податків в ОДПС України”, - якщо надана органу ДПС платником податк ів податкова звітність запов нена ним з порушенням правил , зазначених у затвердженому порядку заповнення, то вона м оже бути не визнана таким орг аном ДПС як податкова деклар ація. Одним з порушень, згідно даного наказу, є подання звіт ності з податку на додану вар тість неплатником ПДВ.

Як встановлено судом, позив ач є юридичною особою, що підт верджується свідоцтвом про д ержавну реєстрацію юридично ї особи серії А00 № 571110 від 30.11.2006 рок у (а.с.7).

30 липня 2010 року позивачем бул о направлено рекомендованою кореспонденцією на адресу Д ПІ в Бахчисарайському районі АР Крим податкову деклараці ю з податку на додану вартіст ь за перше півріччя 2010 року (а.с .11) та отримано відповідачем 30.0 7.2010р., про що свідчить повідомл ення про вручення поштового повідомлення (а.с.12).

03.08.2010 року на адресу позивача надійшов лист, за підписом пе ршого заступника начальника ДПІ в Бахчисарайському райо ні АР Крим, в якому зазначено, що надана податкова декларац ія за перше півріччя 2010 року не визнана ними податковою дек ларацією, у зв'язку із порушен ням пунктів 4.4-4.5 Наказу Державн ої податкової адміністрації України №827 від 31.12.2008 року, а саме : відсутність прокреслень у з наченнях показників, що не за повнюються через відсутніст ь інформації (а.с.13).

12.08.2010 року позивачем було нап равлено на адресу відповідач а рекомендованою кореспонде нцією податкову декларацію з податку на додану вартість з а перше півріччя 2010 року з урах уванням вимог відповідача (а .с. 14-15).

13.08.2010 року на адресу позивача надійшов лист, за підписом за ступника начальника ДПІ в Ба хчисарайському районі АР Кри м, в якому зазначено, що надана податкова декларація за пер ше півріччя 2010 року не визнана ними податковою декларацією , у зв'язку із порушенням пункт ів 4.12 Наказу Державної податк ової адміністрації України № 493 від 08.07.2010 року, а саме: відсутні сть прокреслень у значеннях показників, що не заповнюють ся через відсутність інформа ції (а.с.13).

Відповідно 4.4 Наказу Держав ної податкової адміністраці ї України №827 від 31.12.2008 року: прац івники ОДПС при прийманні по даткової звітності на паперо вих та електронних носіях з д оданням роздрукованих оригі налів контролюють наявність :

підписів посадових осіб;

печатки платника податків ;

обов'язкових реквізитів;

обов'язкових додатків до по даткової звітності, передбач ених порядком заповнення від повідної звітності, які є нев ід'ємною частиною податкової декларації або уточнюючої з вітності та не можуть бути са мостійним документом;

прокреслень у значеннях по казників, що не заповнюються через відсутність інформаці ї.

У цьому контексті під обов'я зковими реквізитами розумію ться:

тип документа (звітний, уточ нюючий, звітний новий);

звітний (податковий) період ;

назва платника податків;

код платника податків згід но з Єдиним державним реєстр ом підприємств та організаці й України відповідно до пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни від 22 січня 1996 року N 118 "Про с творення Єдиного державного реєстру підприємств та орга нізацій України" або реєстра ційний (обліковий) номер з ТРД ПАУ;

ідентифікаційний номер зг ідно з ДРФО або, у разі відмови від нього - серія та номер пас порта для фізичної особи;

місцезнаходження платника податків;

назва ОДПС, до якого подаєть ся звітність;

дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форм и);

підписи посадових осіб, зас відчені печаткою.

Для звітів, у яких це передб ачено формою:

звітний (податковий) період , що уточнюється, у разі наданн я платником податків уточнюю чого розрахунку;

ініціали, прізвища та ідент ифікаційні номери посадових осіб;

код виду економічної діяль ності ( КВЕД);

код органу місцевого самов рядування за КОАТУУ;

індивідуальний податковий номер та номер Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість згідно з д аними Реєстру платників пода тку на додану вартість за зві тний (податковий) період.

(Абзац двадцять другий пунк ту 4.4 розділу 4 в редакції Наказ у Державної податкової адмін істрації N 39 від 27.01.2010 )

Відповідно 4.5 Наказу Держав ної податкової адміністраці ї України №827 від 31.12.2008 року: якщо надана органу ДПС платником податків податкова звітніст ь заповнена ним з порушенням правил, зазначених у затверд женому порядку заповнення, т о вона може бути не визнана та ким органом ДПС як податкова декларація, а саме:

1) у ній не зазначено обов'язк ових реквізитів або не прост авлено прочерк у показниках, які не заповнюються;

2) її не підписано відповідн ими посадовими особами (факс иміле не дозволяється);

3) не скріплено печаткою пла тника податків;

4) відсутні обов'язкові дода тки до податкової звітності, передбачені порядком заповн ення відповідної звітності;

5) неможливо прочитати текст або цифри внаслідок пошкодж ення (наприклад, документи, за литі чорнилом або іншою ріди ною, потерті);

6) наявні порвані аркуші, під чищення, помарки, виправленн я, дописки і закреслювання;

7) подана ксерокопія звітних документів;

8) звітність з податку на дод ану вартість, подана неплатн иком ПДВ.

У таких випадках працівник и структурного підрозділу ОД ПС, до функцій якого належить приймання податкової звітно сті, в усній формі попереджаю ть платника податків про вия влені недоліки і право невиз нання органом ДПС такої пода ткової звітності відповідно до норм Закону N 2181.

Якщо платник податків напо лягає на прийнятті звітності , то звітність приймається, ре єструється та разом зі служб овою запискою передається до галузевого підрозділу для п одальшого зберігання у звітн ій частині особової справи п латника податків. На примірн ику, що залишається у платник а податків, проставляється ш тамп "ОТРИМАНО, попереджено п ро можливість невизнання" (зр азок штампа наведено у додат ку 1 до Методичних рекомендац ій).

Структурним підрозділом О ДПС, до функцій якого належит ь приймання податкової звітн ості у триденний термін від д ня отримання звітності (але н е пізніше наступного дня від граничного строку подання), н адсилається платнику податк ів повідомлення про невизнан ня ОДПС податкової звітності як податкової декларації із зазначенням підстав неприйн яття та пропозицією надати н ову податкову декларацію, оф ормлену належним чином (пп. 4.1.3 п. 4.1 ст. 4 Закону №2181) .

У БДАЗ ця податкова звітніс ть тільки реєструється (без в несення показників) та отрим ує статус "Не визнано як подат кова декларація" із обов'язко вим зазначенням підстав неви знання, а в коментарях проста вляється реєстраційний номе р повідомлення ОДПС (про неви знання податкової звітності як податкової декларації) та дата його відправки.

Для інформування платникі в податків про відповідальні сть та наслідки повернення п одаткової звітності на дошці об'яв або інших інформаційни х стендах в операційних зала х розміщується витяг із Зако ну №2181 (пп. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4).

Державною податковою інс пекцією у Бахчисарайському р айоні АР Крим 09.12.2010р. було прове дено невиїзну документальну перевірку своєчасності пода ння податкової звітності з п одатку на прибуток за перше п івріччя 2010 року Товариством з обмеженою відповідальністю "Курушлю" за перше півріччя 2010 р.

За результатами перевірки було складено акт №293/1501/34625364 від 0 9.12.2010р. (а.с.16), в якому зазначено пр о порушення податкового зако нодавства, а саме несвоєчасн е подання податкової звітнос ті за перше півріччя 2010 року.

Враховуючи виявлені під ча с перевірки порушення вимог податкового законодавства, н а підставі п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами", Державною податковою ін спекцією в Бакхчисарайськом у районі АР Крим 21.12.2010 р. прийнят о податкове повідомлення-ріш ення №0002731501/0 (а.с.17) про застосуван ня до позивача штрафу у розмі рі 170 грн.

Не погодившись з прийнятим податковим повідомленням-рі шенням №0002731501/0 від 21.12.2010р., позивач ем була подана до Державної п одаткової адміністрації в АР Крим скарга про скасування податкового повідомлення-рі шення №0002731501/0 від 21.12.2010р.

За результатами розгляду с карги позивача Державною податковою адміністрацією в АР Крим прийнято рішення №454 /10/25023 від 10.02.2011 року, згідно якого п одаткове повідомлення-рішен ня №0002731501/0 від 21.12.2010р. залишено без змін, а скарга - без задоволе ння.

Не погодившись з прийнятим податковим повідомленням-рі шенням №0002731501/0 від 21.12.2010р., позивач ем була подана до Державної п одаткової адміністрації Укр аїни скарга про скасування п одаткового повідомлення-ріш ення №0002731501/0 від 21.12.2010р.

За результатами розгляду с карги позивача Державною податковою адміністрацією України прийнято рішення №5857/ 6/25-0215 від 25.03.2011 року, згідно якого п одаткове повідомлення-рішен ня №0002731501/0 від 21.12.2010р. залишено без змін, а скарга - без задоволе ння.

Не погодившись з рішеннями органів податкової служби, п рийнятими в адміністративно му порядку, позивач звернувс я до Окружного адміністратив ного суду АР Крим з позовом пр о оскарження вищезазначеног о податкового повідомлення-р ішення в судовому порядку.

В ході судового розгляду сп рави судом було перевірено п равомірність висновків відп овідача щодо порушення позив ачем вимог податкового закон одавства, а також правомірні сть нарахування штрафних (фі нансових) санкцій і встановл ено наступне.

Стаття 19 Конституції Україн и встановлює, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти на підстава, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність ді й та рішень органу власних по вноважень, суд керується кри теріями, закріпленими у ст. 2 К АС України, які певною мірою в ідображають принципи адміні стративної процедури, які по винні дотримуватися при реал ізації дискреційних повнова жень владного суб' єкта, вст ановлюючи чи прийняті (вчине ні) ним рішення (дії): 1) на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України; 2) з використанням повноваженн я з метою, з якою це повноважен ня надано; 3) обґрунтовано, тоб то з урахуванням усіх обстав ин, що мають значення для прий няття рішення (вчинення дії); 4 ) безсторонньо (неупереджено ); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівн ості перед законом, запобіга ючи несправедливій дискримі нації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного ба лансу між будь-якими несприя тливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і ц ілями, на досягнення яких спр ямоване це рішення (дія); 9) з ура хуванням права особи на учас ть у процесі прийняття рішен ня; 10) своєчасно, тобто протяго м розумного строку.

Згідно з ч.1 ст.9 КАС України с уд при вирішенні справи керу ється принципом законності, відповідно до якого: суд вирі шує справи відповідно до Кон ституції та законів України, а також міжнародних договор ів, згода на обов'язковість як их надана Верховною Радою Ук раїни; суд застосовує інші но рмативно-правові акти, прийн яті відповідним органом на п ідставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конс титуцією та законами України .

Приймаючи до уваги, що спірн і правовідносини виникли до набрання чинності Податкови м кодексом України, тобто до 01 .01.2011 року, суд вважає за необхід не керуватися нормами, чинни ми на момент виникнення спір них правовідносин.

Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлював порядок погашення зо бов'язань юридичних або фізи чних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондам и з податків і зборів (обов'язк ових платежів), включаючи збі р на обов'язкове державне пен сійне страхування та внески на загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування, н арахування і сплати пені та ш трафних санкцій, що застосов уються до платників податків контролюючими органами, у то му числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяль ності, та визначав процедуру оскарження дій органів стяг нення був Закон України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» (далі-Закон № 2181, чинний на момент виникненн я спірних правовідносин).

Відповідно до п.п. 17.1.1 п.17.1 ст.17 З акону №2181 у разі коли платник п одатків не не подає у встанов лені строки податкову деклар ацію згідно з підпунктом 17.1.1 пу нкту 17.1 статті 17 Закону №2181, до та кого платника податків за не подання або затримку подання кожної декларації застосову ється штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумі в доходів громадян.

Суд не погоджується з таким твердженням відповідача з н аступних підстав.

Згідно з п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону №2181 Так, відповідно до пп. 4.1.4 п. 4.1 с т. 4 Закону № 2181 податкові декла рації подаються за базовий п одатковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;

г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.

У зв'язку із цим, суд дійшов в исновку, що вимоги позивача п ро визнання протиправними ді й відповідача щодо невизнанн я поданих ним документів под аткової звітності податково ю декларацією підлягають зад оволенню.

Інструкцію про порядок вед ення органами державної пода ткової служби оперативного о бліку платежів до бюджету, ко нтроль за справлянням платеж ів здійснюється органами дер жавної податкової служби Укр аїни (далі - Інструкція), затв ердженою наказом Державної п одаткової адміністрації Укр аїни від 18.07.2005 року №276, зареєстро ваним в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 року за N 843/11123.

При таких обставинах, суд вв ажає, що висновки викладені в акті перевірки хибними та су перечать вимогам діючого зак онодавства, а тому прийняте п одаткове повідомлення-рішен ня №0002731501/0 від 21.12.2010 року необхідно визнати протиправним та ска сувати.

Крім того, суд стягує на кор исть позивача суму судового збору, сплаченого при зверне нні до суду відповідно до зад оволених вимог немайнового х арактеру, в порядку, встановл еному ст. 94 КАС України.

В судовому засіданні 13.05.2011 ро ку оголошено вступну і резол ютивну частини постанови, по станову у повному обсязі скл адено 16.05.2011 року.

Керуючись ст. ст. 94, 158-163, 167, 267 КАС У країни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити у пов ному обсязі.

2. Визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення-рішення Державної подат кової інспекції у Бахчисарай ському районі АР Крим №0002731501/0 ві д 21.12.2010 року.

3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю "Курушлю" ( 98400, АР Крим, м . Бахчисарай, вул. Промислова, 20, ЄДРПОУ 34625364) судовий збір у ро змірі 3,40 грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду

Суддя Пе тренко В.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення13.05.2011
Оприлюднено28.05.2011
Номер документу15721278
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4321/11/0170/26

Ухвала від 25.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 18.01.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Постанова від 13.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні