Ухвала
від 21.04.2011 по справі 32/135
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

УХВАЛА

Справа № 32/135 21.04.11

За заявою Історико-архіте ктурної памятки-музею "Київс ька Фортеця" про відстрочку т а розстрочку виконання рішен ня у справі № 32/135

За позовом Заст упника військового прокуро ра Дарницького гарнізону в і нтересах держави в особі

1. Міністерства внут рішніх справ України.

2. Військово ї частини 3027 внутрішніх війсь к МВС України.

до Історик о-архітектурної пам' ятки-му зею "Київська фортеця"

про стягнення заборгованості.

Суддя Хрипун О.О.

Представники сторін:

Від прокуратури не з' явилися,

Від заявника Кулініч В.Я. - директор,

Від позивача не з' яв илися,

Від позивача-2 ОСОБА_1 - юрисконсульт,

Від ДВС не з' яви лися

Обставини справи:

Рішенням Господарськ ого суду міста Києва від 28.04.2010 п овністю задоволено позов зас тупника військового прокуро ра Дарницького гарнізону, ст ягнуто з Історико-архітектур ної пам' ятки- музею "Київськ а фортеця" на користь Військо вої частини 3027 внутрішніх вій ськ МВС України 445 430,06 грн. забор гованості, стягнуто зі відпо відача до Державного бюджету України 4 454,30 грн. державного ми та та 236,00 грн. витрат на інформа ційно-технічне забезпечення судового процесу.

25.08.2010 на виконання рішення Го сподарського суду міста Києв а від 28.04.2010 видано відповідні на кази на примусове виконання.

Боржник - Історико-архіте ктурна пам' ятка-музей "Київ ська фортеця" звернувся до Го сподарського суду міста Києв а з клопотанням про відстроч ку та розстрочку виконання р ішення Господарського суду м іста Києва у справі № 32/135 від 28.04.2 010: до квітня 2012 року стягнення з аборгованості на користь вій ськової частини у сумі 275544,06 грн . та розстрочку стягнення на к ористь держави 4 690,30 грн. до кінц я 2011 року.

Заява мотивована тим, що боржник є бюджетною установо ю і може здійснювати платежі у відповідності до затвердж еного Головним управлінням к ультури м. Києва річного кошт орису музею на виділення кош тів з Київського міського бю джету. Погашення заборговано сті за 2009 рік перед військовою частиною в міському бюджеті було передбачено певними ча стинами у 2010 та 2011 роках. Кошти, я кі були передбачені на випла ту заборгованості у бюджеті цього року, вже виплачені. Нас тупна частина коштів відпові дно може бути передбачена ті льки в кошторисі 2012 року. Крім т ого, заявник вказав, що практи ка показує, що виплати в поточ ному році починаються, як пра вило, з другого кварталу, за рі дкісним виключенням, з лютог о.

Розглянувши надані заявн иком документи та матеріали, оцінивши наведені ним довод и та обґрунтування, суд прихо дить до висновку про необхід ність задоволення клопотанн я про відстрочку виконання р ішення з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 13 Закону України "Про судоустрій та ст атус суддів" судові рішення, щ о набрали законної сили, є обо в'язковими до виконання усім а органами державної влади, о рганами місцевого самовряду вання, їх посадовими та служб овими особами, фізичними і юр идичними особами та їх об'єдн аннями на всій території Укр аїни.

Статтею 115 ГПК України визна чено, що рішення, ухвали, поста нови господарського суду, що набрали законної сили, є обов 'язковими на всій території У країни і виконуються у поряд ку, встановленому Законом Ук раїни "Про виконавче провадж ення".

Статтею 121 ГПК України визна чено, що при наявності обстав ин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його нем ожливим, за заявою сторони, де ржавного виконавця, прокурор а чи його заступника або за св оєю ініціативою господарськ ий суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний стр ок розглядає це питання у суд овому засіданні з викликом с торін, прокурора чи його заст упника і у виняткових випадк ах, залежно від обставин спра ви, може відстрочити або розс трочити виконання рішення, у хвали, постанови, змінити спо сіб та порядок їх виконання.

Пунктом 2 роз' яснень през идії Вищого арбітражного суд у України № 02-5/333 від 12.09.1996 "Про деяк і питання практики застосува ння статті 121 Господарського п роцесуального кодексу Украї ни" визначено, що підставою дл я відстрочки, розстрочки, змі ни способу та порядку викона ння рішення можуть бути конк ретні обставини, що ускладню ють виконання рішення або ро блять його неможливим у стро к або встановленим господарс ьким судом способом. При цьом у слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, пер едбачених статтею 121 Господар ського процесуального кодек су України, ця стаття не вимаг ає, і господарський суд закон одавчо не обмежений будь-яки ми конкретними термінами від строчки чи розстрочки викона ння рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи ро зстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку вико нання рішення, господарський суд повинен враховувати мат еріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вин и відповідача у виникненні с пору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи.

Оцінюючи доводи заяви борж ника про відстрочку та розст рочку виконання рішення Госп одарського суду міста Києва від 28.04.2010 у справі № 32/135, суд виход ить з того, що боржник є бюджет ною установою, яка фінансуєт ься виключно з бюджету відпо відно до затвердженого Голов ним управлінням культури м. К иєва річного кошторису на ві дповідний рік.

Відповідно до ст.ст. 2, 21, ч. 1 ст. 23, ч. 6 ст. 78 Бюджетного кодексу Ук раїни будь-які бюджетні зобо в'язання та платежі з бюджету можна здійснювати лише за на явності відповідного бюджет ного призначення. Бюджетне п ризначення - це повноваження , надане головному розпорядн ику бюджетних коштів цим Код ексом, Законом про Державний бюджет України або рішенням про місцевий бюджет, що має кі лькісні та часові обмеження та дозволяє надавати бюджетн і асигнування, а бюджетне аси гнування - це повноваження, на дане розпоряднику бюджетних коштів відповідно до бюджет ного призначення на взяття б юджетного зобов'язання та зд ійснення платежів з конкретн ою метою в процесі виконання бюджету. Бюджетне зобов'язан ня - це будь-яке здійснене відп овідно до бюджетного асигнув ання розміщення замовлення, укладення договору, придбанн я товару, послуги чи здійснен ня інших аналогічних операці й протягом бюджетного період у, згідно з якими необхідно зд ійснити платежі протягом цьо го ж періоду або у майбутньом у.

Бюджетні призначення вста новлюються законом про Держа вний бюджет України чи рішен ням про місцевий бюджет у пор ядку, визначеному цим Кодекс ом.

Порядок складання проекті в місцевих бюджетів визначен ий ст. 75 Бюджетного кодексу Ук раїни. Зокрема, Міністерство фінансів України доводить Р аді міністрів Автономної Рес публіки Крим, місцевим держа вним адміністраціям, виконав чим органам відповідних місц евих рад особливості складан ня розрахунків до проектів б юджетів на наступний бюджетн ий період. Місцеві державні а дміністрації, виконавчі орга ни відповідних місцевих рад зобов'язані надавати необхід ну інформацію: Міністерству фінансів України - для провед ення розрахунків обсягів між бюджетних трансфертів та інш их показників; Комітету Верх овної Ради України з питань б юджету - для розгляду цих розр ахунків.

У тижневий строк з дня схвал ення Кабінетом Міністрів Укр аїни проекту закону про Держ авний бюджет України Міністе рство фінансів України забез печує доведення Раді міністр ів Автономної Республіки Кри м, місцевим державним адміні страціям, виконавчим органам відповідних місцевих рад ро зрахунків прогнозних обсягі в міжбюджетних трансфертів, методики їх визначення, орга нізаційно-методологічних ви мог та інших показників щодо складання проектів місцевих бюджетів, а також пропозицій щодо форми проекту рішення п ро місцевий бюджет (типової ф орми рішення).

У тижневий строк з дня прийн яття проекту закону про Держ авний бюджет України у друго му читанні Кабінет Міністрів України забезпечує доведенн я Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим де ржавним адміністраціям, вико навчим органам відповідних м ісцевих рад визначених таким законом показників міжбюдже тних відносин (включаючи обс яги міжбюджетних трансферті в для відповідних бюджетів) і текстових статей, а також орг анізаційно-методологічних в имог щодо складання проектів місцевих бюджетів. У триденн ий строк з дня отримання таки х документів Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні державні адміністра ції доводять виконавчим орга нам міських (міст республіка нського Автономної Республі ки Крим та обласного значенн я) рад, районним державним адм іністраціям відповідні обся ги субвенцій на здійснення д ержавних програм соціальног о захисту.

Інформація, отримана відпо відно до частин п'ятої, шостої , восьмої і дев'ятої цієї статт і, є підставою для складання Р адою міністрів Автономної Ре спубліки Крим, місцевими дер жавними адміністраціями, вик онавчими органами відповідн их місцевих рад проектів міс цевих бюджетів і підготовки проектів рішень про відповід ні місцеві бюджети.

Бюджетні кошти можуть виді лятися та витрачатися виключ но на підставі затверджених кошторисів.

Кошторис є основним планов им документом бюджетної уста нови, який надає повноваженн я щодо отримання доходів і зд ійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів д ля виконання бюджетною устан овою своїх функцій та досягн ення цілей, визначених на бюд жетний період відповідно до бюджетних призначень.

Згідно з п. 3 ч. 4 ст. 22 Бюджетног о кодексу України головний р озпорядник бюджетних коштів : отримує бюджетні призначен ня шляхом їх затвердження у з аконі про Державний бюджет У країни чи рішенні про місцев ий бюджет, доводить у встанов леному порядку до розпорядни ків бюджетних коштів нижчого рівня (одержувачів бюджетни х коштів) відомості про обсяг и асигнувань, забезпечує упр авління бюджетними асигнува ннями.

Суд враховує, що відповідно до Порядку складання, розгля ду, затвердження та основних вимог до виконання кошторис ів бюджетних установ, затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютог о 2002 року № 228, у тижневий термін після опублікування закону про Державний бюджет України , відповідного рішення Верхо вної Ради Автономної Республ іки Крим, місцевих рад Мінфін , Міністерство фінансів Авто номної Республіки Крим, місц еві фінансові органи доводят ь до головних розпорядників лімітні довідки про бюджетні асигнування. Розпорядники с вої витрати приводять у відп овідність з бюджетними асигн уваннями та іншими показника ми, що доведені лімітними дов ідками. Головні розпорядники у двотижневий термін після о держання лімітних довідок по дають Мінфіну, Міністерству фінансів Автономної Республ іки Крим, місцевим фінансови м органам уточнені проекти з ведених кошторисів, зведених планів асигнувань загальног о фонду бюджету, зведених пла нів спеціального фонду. Мінф ін надсилає Державному казна чейству для реєстрації, облі ку та виконання затверджений розпис державного бюджету. Д ержавне казначейство протяг ом трьох робочих днів після з атвердження зазначеного роз пису доводить до головних ро зпорядників витяги з його ск ладових частин, які є підстав ою для затвердження в устано вленому порядку: кошторисів, планів асигнувань загальног о фонду бюджету, планів спеці ального фонду, планів викори стання бюджетних коштів і по місячних планів використанн я бюджетних коштів - усіма роз порядниками; планів використ ання бюджетних коштів - одерж увачами.

У процесі виконання держа вного бюджету у виняткових в ипадках за обґрунтованим под анням головного розпорядник а коштів державного бюджету Міністерство фінансів Украї ни здійснює перерозподіл вид атків за бюджетною програмою в розрізі економічної класи фікації в межах загального о бсягу його бюджетних признач ень окремо по загальному та с пеціальному фондах державно го бюджету. Перерозподіл бюд жетних призначень за бюджетн ими програмами у межах загал ьного обсягу головного розпо рядника коштів державного бю джету, збільшення бюджетних призначень на видатки розвит ку за рахунок зменшення бюдж етних призначень на видатки споживання окремо по загальн ому та спеціальному фондах з дійснюються за рішенням Кабі нету Міністрів України.

Зважаючи на те, що боржник не є головним розпорядником бюджетних коштів, без внесен ня змін до місцевого бюджету виконати рішення у даній спр аві буде неможливо.

Згідно зі статтею 95 Констит уції України бюджетна систем а України будується на засад ах справедливого і неупередж еного розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами. Виключно законом про Державн ий бюджет України визначають ся будь-які видатки держави н а загальносуспільні потреби , розмір і цільове спрямуванн я цих видатків. Держава прагн е до збалансованості бюджету України.

Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Оскільки джерелом коштів н а виконання судового рішення у вказаній справі є бюджетні кошти, з метою встановлення в ідповідних бюджетних призна чень та передбачення відпові дних коштів у кошторисі для в иплати коштів за рішенням су ду, з урахуванням визначених законодавством строків бюдж етного процесу, враховуючи н едостатність грошових ресур сів для негайного належного виконання рішення суду у дан ій справі, суд дійшов висновк у про необхідність задоволен ня заяви Історико-архітекту рної памятки-музею "Київська Фортеця" про відстрочку вико нання рішення у справі № 32/135.

Керуючись ст.ст. 86, 121 Господар ського процесуального кодек су України, Господарський су д міста Києва

У Х В А Л И В :

Задовольнити заяву Іс торико-архітектурної памятк и-музею "Київська Фортеця" пр о відстрочку та розстрочку в иконання рішення у справі № 32/ 135.

Відстрочити до 31.12.2011 виконанн я рішення Господарського суд у міста Києва від 28.04.2010 у справі № 32/135 в частині стягнення до Де ржавного бюджету України 4 454,30 грн. державного мита та 236,00 грн . витрат на інформаційно-техн ічне забезпечення.

Відстрочити до 01.04.2012 виконанн я рішення Господарського суд у міста Києва від 28.04.2010 у справі № 32/135 в частині стягнення з Іст орико-архітектурної пам' ят ки- музею "Київська фортеця" н а користь Військової частини 3027 внутрішніх військ МВС Укра їни 275 544,06 грн. заборгованості.

Суддя О.О .Хрипун

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.04.2011
Оприлюднено30.05.2011
Номер документу15790174
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —32/135

Ухвала від 12.03.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 12.03.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 02.11.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 22.10.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 21.04.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 21.04.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 11.05.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

Ухвала від 04.05.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

Ухвала від 08.04.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 25.03.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні