Постанова
від 12.05.2011 по справі 2а-0870/670/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

              

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 12 травня 2011 року   м.Запоріжжя                                    Справа №  2а-0870/670/11

 Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Янюк О.С. розглянув у порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовною заявою Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя

до Товариства з обмеженою відповідальністю «АВК-Сервіс», м. Запоріжжя

про стягнення податкового боргу

ВСТАНОВИВ:

У січні 2011 року Державна податкова інспекція у Заводському районі м. Запоріжжя (далі – ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «АВК - Сервіс» (далі – ТОВ «АВК - Сервіс», відповідач), в якому просить стягнути з відповідача податковий борг в розмірі 2 203,89 грн., а саме:

податковий борг по податку на прибуток – 849,08 грн.;

податковий борг по комунальному податку – 1354,81 грн.

Позовні вимоги обґрунтовує Законом України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181-III (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі – Закон №2181-ІІІ), Податковим кодексом України (далі – ПК України), зокрема зазначає, що відповідач має податкову заборгованість перед бюджетом в розмірі 2 203,89 грн., яка у добровільному порядку ним не сплачена.

Розглянувши матеріали та з’ясувавши обставини адміністративної справи, дослідивши інші наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Посадовими особами ДПІ у Заводському районі м Запоріжжя проведено перевірку ТОВ «АВК - Сервіс» з питання своєчасності подання податкової звітності за результатами якої складено акт від 02.04.2009 №784/15-125/35345119. Під час перевірки встановлено неподання відповідачем податкової декларації з податку на прибуток за 2008 рік.

За результатами перевірки та з урахуванням виявлених порушень позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 07.04.2009 №0000931501/0/819, яким відповідачу нараховано штрафних санкцій з комунального податку у розмірі 170,00 грн.

Указане податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу поштою, але повернулося на адресу позивача із відміткою відділення поштового зв’язку - «за зазначеною адресою не знаходиться».

Згідно п. 4.9 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій (далі – Порядок №253), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 21.06.2001 №253, у разі, якщо податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення, то податковий орган оформляє відповідний акт, із зазначенням причини неможливості вручення такого повідомлення. У такому випадку податковий орган розміщує податкове повідомлення на дошці податкових повідомлень (оголошень). При цьому день розміщення такого повідомлення та дошці оголошень, вважається днем вручення його платнику податків.

На виконання зазначених приписів, податкове повідомлення-рішення від 07.04.2009 №0000931501/0/819 розміщене на дошці податкових оголошень (повідомлень) ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, про що складено акт від 15.04.2009 № 477.

Посадовими особами ДПІ у Заводському районі м Запоріжжя проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ «АВК - Сервіс» з питання своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено акт від 31.08.2009 №2038/15-03/35345119. Під час перевірки встановлено неподання відповідачем податкових розрахунків комунального податку за період з грудня 2008 року по липень 2009 року.

За результатами перевірки та з урахуванням виявленого порушення позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.09.2009 №0003801503/0, яким відповідачу нараховано штрафних санкцій з податку на прибуток у розмірі 1 360,00 грн.

Указане податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу поштою, але повернулося на адресу позивача із відміткою відділення поштового зв’язку - «за зазначеною адресою не знаходиться». На виконання приписів п. 4.9 Порядку №253, податкове повідомлення-рішення від 04.09.2009 №0003801503/0 розміщене на дошці податкових оголошень (повідомлень) ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, про що складено акт від 16.09.2009 № 658.

Посадовими особами ДПІ у Заводському районі м Запоріжжя проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ «АВК - Сервіс» з питання своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено акт від 16.09.2009 №2172/15-125/35345119. Під час перевірки встановлено неподання відповідачем податкових декларацій з податку на прибуток за І квартал та І півріччя 2009 року.

За результатами перевірки та з урахуванням виявленого порушення позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.09.2009 №0003511501/0/2222, яким відповідачу нараховано штрафних санкцій з податку на прибуток у розмірі 340,00 грн.

Указане податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу поштою, але повернулося на адресу позивача із відміткою відділення поштового зв’язку - «за зазначеною адресою не значиться». На виконання приписів п. 4.9 Порядку №253, податкове повідомлення-рішення від 21.09.2009 №0003511501/0/2222 розміщене на дошці податкових оголошень (повідомлень) ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, про що складено акт від 29.09.2009 №676.

Посадовими особами ДПІ у Заводському районі м Запоріжжя проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ «АВК - Сервіс» з питання своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено акт від 26.02.2010 №316/15-125/35345119. Під час перевірки встановлено неподання відповідачем податкових декларацій з податку на прибуток за 9 місяців 2009 року та 2009 рік.

За результатами перевірки та з урахуванням виявленого порушення позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 03.03.2010 №0000621501/0/423, яким відповідачу нараховано штрафних санкцій з комунального податку у розмірі 340,00 грн.

Указане податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу поштою, але повернулося на адресу позивача із відміткою відділення поштового зв’язку - «за зазначеною адресою не значиться». На виконання приписів п. 4.9 Порядку №253, податкове повідомлення-рішення від 04.09.2009 №0003761503/0 розміщене на дошці податкових оголошень (повідомлень) ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, про що складено акт від 16.03.2010 № 62.

Із матеріалів справи вбачається, що позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме згідно ст. 6 Закону №2181-ІІІ, відповідачу були направлені перша податкова вимога № 1/227 від 06.05.2009 та друга податкова вимога № 2/272 від 11.06.2009, які направлені на адресу відповідача поштою. Крім того, 13.07.2009 позивачем прийняте рішення №140 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

Крім того, за несплату у встановлені строки податкового зобов’язання, позивачем на суму податкового боргу була нарахована пеня в розмірі 0,08 грн.

Відповідно до розрахунку заборгованості станом на 13.01.2011 ТОВ «АВК - Сервіс» має податкову заборгованість в розмірі 2 203,89 грн., а саме: податковий борг з податку на прибуток в розмірі 849,08 грн.(з урахуванням часткової сплати у розмірі 1,00 грн.); податковий борг з комунального податку в розмірі 1 354,81 грн. (з урахуванням існуючої переплати у розмірі 5,19 грн.)

Відповідачем податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги не оскаржувались, доказів протилежного відповідачем суду надано не було.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Відповідно до пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181-III (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі – Закон №2181-ІІІ) платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Відповідно до пп. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону №2181-ІІІ, податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Із матеріалів справи вбачається, що відповідачем до податкового органу не надана податкова звітність з комунального податку за період з грудня 2008 року по липень 2009 року, податкова звітність з податку на прибуток за 2008 рік, за І квартал та І півріччя 2009 року, за 9 місяців 2009 року та 2009 рік, що встановлено та зазначено в актах перевірок.

Відповідно до приписів ст. 17 Закону №2181-ІІІ штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством. Штрафні санкції накладаються контролюючими органами.

Згідно з пп.17.1.1 п 17.1 ст. 17 Закону №2181-ІІІ платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку (17,00грн. х 10 х 13 = 2 210,00 грн.).

Аналізуючи вище викладені норми, суд вважає, що позивачем правомірно та у відповідності до приписів чинного законодавства позивачу нараховані штрафні санкції за неподання податкових декларацій з податку на прибуток та податкових розрахунків комунального податку.

Згідно із приписами пп. 16.1.2 та пп. 16.4.1 ст. 16 Закону № 2181-ІІІ нарахування пені при нарахуванні суми податкового зобов'язання контролюючими органами починається від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні згідно з нормами цього Закону. Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Тобто, позивачем правомірно та у відповідності до приписів чинного законодавства нарахована пеня у розмірі 0,08 грн.

З урахуванням часткової сплати у розмірі 1,00 грн., існуючої переплати у розмірі 5,19 грн. та нарахованої пені у розмірі 0,08 грн., податкова заборгованість підприємства становить 2 203,89 грн.

У відповідності до ст. 7 Закону України від 23.12.2010 р. № 2857-VI «Про державний бюджет України на 2011 рік», встановлено, що податки і збори, які справлялися до 1 січня 2011 року, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами /обов’язковими платежами/, сплачуються платниками податку у порядку, встановленому Податковим Кодексом України.

Відповідно до п.1 Прикінцевих положень ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI він набрав чинності з 1 січня 2011 року.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено обов’язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно пп. 14.1.175. п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Органи державної податкової служби, відповідно до пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 ПК України мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пп. 95.1 – 95.2. ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

На момент розгляду справи в суді, вказана сума податкової зобов’язання відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена. Відповідачем податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги не оскаржувались, доказів протилежного відповідачем суду надано не було.

Згідно ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими,  що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 183-3 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «АВК-Сервіс» (ідентифікаційний код 35345119) на користь Державного бюджету Заводському району м. Запоріжжя податковий борг в розмірі 2 203,89 грн. (дві тисячі двісті три грн. 89 коп.) на р/р 34129999700004, код платежу 99999999, код ЄДРПОУ 34677136, ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015).

3.Звернути постанову суду до негайного виконання, відповідно до ч.1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо  його не скасовано, набирає законної сили після повернення  апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного  провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України – з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку,  передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було  повідомлено про можливість отримання копії постанови суду  безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне  оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після  закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії  постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя                    (підпис)                    О.С. Янюк

12.05.2011 постанова не набрала законної сили.

Суддя                                                  О.С. Янюк

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2011
Оприлюднено01.06.2011
Номер документу15854584
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/670/11

Постанова від 12.05.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

Ухвала від 17.03.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

Ухвала від 01.02.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні