Постанова
від 05.04.2011 по справі 2а-7218/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 квітня 2011 р. № 2а-7218/10/1370

Львівський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого-судді Костіва М.В.,

при секретарі Билень Н.С.

за участю представників ст орін:

від позивача: Галонський В.М.,

від відповідачів: не з' явилися,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Доч ірнього підприємства «Львів текс»датської компанії «Грі н Коттон»до Державної податк ової інспекції у Галицькому районі м. Львова про визнання нечинним податкового повідо млення-рішення від 31.03.2010 р. № 0000182341/ 0, -

ВСТАНОВИВ:

Дочірнє підприємство “Львівтекс” датської компан ії “Грін Коттон” звернулося до Львівського окружного адм іністративного суду з позово м до Державної податкової ін спекції у Галицькому районі м. Львова про визнання нечинн им податкового повідомлення -рішення ДПІ у Галицькому рай оні м. Львова, № 0000182341/0 від 31.03.2010 р., як им зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на д одану вартість на 87714 грн.

Ухвалою Львівського окруж ного адміністративного суду від 06.09.2010 р. відкрито проваджен ня у справі та призначено до с удового розгляду на 13.10.2010 р.

В судових засіданнях предс тавник позивача позов підтри мав у повному обсязі з мотиві в, зазначених у позовній заяв і. Ствердив, зокрема, що оспорю ваним рішенням відповідач зм еншив суму бюджетного відшко дування у зв' язку із тим, що п озивач включив у податковий кредит січня 2010 р. суму ПДВ по п одаткових накладних, виписан их в попередніх періодах. Вва жає таке обмеження незаконни м, не передбаченим законодав ством. Просить позов задовол ьнити.

Відповідач вимог ухвал су ду не виконав, заперечень по с праві не надав, участь уповно важеного представника у судо вих засіданнях не забезпечив , хоча був належно повідомлен ий про час та місце слухання с прави.

Розглянувши матеріали сп рави, заслухавши пояснення п редставників сторін, оцінивш и докази в їх сукупності, суд в становив наступне.

Актом від 22.03.2010 р. №1151/23-409/31659013 “Про р езультати позапланової виїз ної перевірки ДП “Львівтекс” (код за ЄДРПОУ 31659013) з питань дос товірності нарахування суми бюджетного відшкодування по датку на додану вартість на р озрахунковий рахунок за січе нь 2010 року, яка виникла за рахун ок від' ємного значення з ПД В, що декларувалось в грудень 2009 р.” було встановлено поруше ння позивачем пп. 7.7.4. Закону Ук раїни “Про податок на додану вартість”, внаслідок чого за вищено суму ПДВ, що підлягає б юджетному відшкодуванню за с ічень 2010 року в сумі 87714 грн.. На пі дставі вказаного акту було в инесено оскаржуване податко ве повідомлення - рішення № 0000182341/0 від 31.03.2010 р., яким зменшено су му бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на 87714 грн..

Як вбачається зі змісту акт у, порушення відповідач вбач ає у тому, що позивач включив у податковий кредит січня 2010 р. с уму ПДВ по податкових наклад них, виписаних в попередніх п еріодах.

Як вбачається з матеріалів справи, зазначені суми подат кового кредиту були включені позивачем за наслідками зді йснення господарських опера цій із придбання товарно-мат еріальних цінностей.

Відповідно до п. 1.8 ст. 1 Закону України «Про податок на дода ну вартість», бюджетне відшк одування - це сума, що підляг ає поверненню платнику подат ку з бюджету у зв'язку з надмір ною сплатою податку у визнач ених законом випадках. Згідн о із п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість», сума податку, що підляг ає сплаті (перерахуванню) до б юджету або бюджетному відшко дуванню, визначається як різ ниця між сумою податкового з обов'язання звітного податко вого періоду та сумою податк ового кредиту такого звітног о податкового періоду. При ві д'ємному значенні суми, розра хованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума врах овується у зменшення суми по даткового боргу з цього пода тку, що виник за попередні под аткові періоди (у тому числі р озстроченого або відстрочен ого відповідно до закону), а пр и його відсутності - зарахов ується до складу податкового кредиту наступного податков ого періоду. Відповідно до п.п . 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» , якщо у наступному податково му періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього п ункту, має від'ємне значення, т о: а) бюджетному відшкодуванн ю підлягає частина такого ві д'ємного значення, яка дорівн ює сумі податку, фактично спл аченій отримувачем товарів ( послуг) у попередньому подат ковому періоді постачальник ам таких товарів (послуг); б) за лишок від'ємного значення пі сля бюджетного відшкодуванн я включається до складу пода ткового кредиту наступного п одаткового періоду.

З вищенаведеного вбачаєть ся, що для виникнення права на бюджетне відшкодування необ хідними є: 1) наявність у платн ика від' ємного значення сум и податку; 2) бюджетному відшко дуванню підлягає частина так ого від' ємного значення, як а дорівнює сумі податку, факт ично сплаченій отримувачем т оварів (послуг) у попередньом у податковому періоді постач альникам таких товарів (посл уг). Як вбачається з зазначено го, такі обмеження, на які поси лається відповідач в акті, за коном не передбачені.

Так, п. 7.5 ст. 7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть», який визначає дату виник нення права платника податку на податковий кредит, не вста новлює зв' язку між моментом виникнення права на податко вий кредит та моментом отрим ання податкової декларації.

Відповідно до пп. 7.4.1 п.7.4 ст.7, 7.4.5 п .7.4 ст.7 Закону України «Про пода ток на додану вартість», пода тковий кредит звітного періо ду складається із сум податк ів, сплачених платником пода тку у звітному періоді у зв' язку з придбанням товарів (ро біт, послуг), при цьому такі ви трати повинні бути підтвердж ені податковими накладними ч и митними деклараціями. Таки м чином, банківські виписки, п одаткові накладні є документ ами, які підтверджують сплат у позивачем податку на додан у вартість в ціні товару, та да ють йому право на включення в ідповідних сум до податковог о кредиту, а також на отриманн я бюджетного відшкодування у порядку, передбаченому п. 7.7 ст . 7 Закону України «Про податок на додану вартість». Частина друга пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 вказаного з акону встановлює відповідал ьність платника податку тіль ки у випадку включення в пода тковий кредит сум податку на додану вартість, не підтверд жених податковими накладним и. Відповідно до п.п. 7.2.3. п. 7.2. ст. 7 З акону України «Про податок н а додану вартість», податков а накладна складається у мом ент виникнення податкових зо бов' язань продавця у двох п римірниках. При цьому, правом видачі податкової накладної користується виключно платн ик ПДВ, зареєстрований як так ий на підставі ст. 2 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість».

Згідно із п. 7.7.3. Закону Україн и “Про податок на додану варт ість” платник податку може п рийняти самостійне рішення п ро зарахування належної йому повної суми бюджетного відш кодування у зменшення податк ових зобов'язань з цього пода тку наступних податкових пер іодів. Зазначене рішення від ображається платником подат ку у податковій декларації, я ку він подає за наслідками зв ітного періоду, в якому виник ає право на подання заяви про отримання бюджетного відшко дування згідно з нормами ціє ї статті. При прийнятті таког о рішення зазначена сума не в раховується при розрахунку с ум бюджетного відшкодування наступних податкових період ів. Згідно із п. 7.7.4. вказаного за кону, платник податку, який ма є право на одержання бюджетн ого відшкодування та прийняв рішення про повернення повн ої суми бюджетного відшкодув ання, подає відповідному под атковому органу податкову де кларацію та заяву про поверн ення такої повної суми бюдже тного відшкодування, яка від ображається у податковій дек ларації. При цьому платник по датку в п'ятиденний термін пі сля подання декларації подат ковому органу подає органу Д ержавного казначейства Укра їни копію декларації, з відмі ткою податкового органу про її прийняття, для ведення реє стру податкових декларацій у розрізі платників. До деклар ації додаються розрахунок су ми бюджетного відшкодування , копії погашених податкових векселів (податкових розпис ок), у разі їх наявності, та ори гіналів п'ятих основних арку шів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій , у разі наявності експортних операцій. Форма заяви про від шкодування та форма розрахун ку суми бюджетного відшкодув ання визначаються за процеду рою, встановленою центральни м податковим органом. З матер іалів справи вбачається дотр имання позивачем зазначених вимог. При цьому, закон не обм ежує право платника заявляти до повернення суму бюджетно го відшкодування податку на додану вартість межами певно го часового періоду. Відтак, п озивач був вправі включити д о бюджетного відшкодування с уми податку на додану вартіс ть, які виникли у попередньом у періоді, при тому, що з матер іалів справи вбачається відс утність заперечень відповід ача щодо фактичної сплати по зивачем суми податку в ціні т овару.

Стаття 19 Конституції Укра їни встановлює, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України. Отже, у відповідач а, у даному випадку відсутні п равові підстави зменшувати з алишок від' ємного значення , який після бюджетного відшк одування включається до скла ду податкового кредиту насту пного податкового періоду та відмовляти у здійсненні бюд жетного відшкодування подат ку на додану вартість, оскіль ки чинне законодавство не вс тановлює підстав для таких д ій.

З огляду на вищенаведене, суд дійшов до висновку, що поз овні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню. На підставі вищенаведеного, ке руючись статтями 6-12, 69 -71, 86, 137, 158, 159-163, 1 67 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити повністю.

2. Визнати нечинним п одаткове повідомлення-рішен ня ДПІ ДПІ у Галицькому район і м. Львова, № 0000182341/0 від 31.03.2010 р..

3. Стягнути з державног о бюджету на користь дочірнь ого підприємства “Львівтекс ” датської компанії “Грін Ко ттон” (пл. Маланюка, 2, офіс 2а, м. Л ьвів, код ЄДРПОУ 31659013) 3 (три) грн. 40 коп. судового збору.

Постанова набирає з аконної сили в строк та в поря дку, передбаченому ст. 254 Кодек су адміністративного судочи нства України.

Апеляційна скарга по дається до Львівського апеля ційного адміністративного с уду через Львівський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.

Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом де сяти днів з дня її проголошен ня. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цьо го Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому пров адженні апеляційна скарга по дається протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 11.04.2011 року.

Суддя Кос тів М.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2011
Оприлюднено01.06.2011
Номер документу15855062
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7218/10/1370

Ухвала від 14.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський І.О.

Ухвала від 12.04.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Дякович В.П.

Постанова від 05.04.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костів Михайло Васильович

Ухвала від 16.11.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костів Михайло Васильович

Ухвала від 06.09.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костів Михайло Васильович

Ухвала від 06.08.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костів Михайло Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні