Постанова
від 06.04.2011 по справі 2а-807/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

06.04.11 Справа №2а-807/11/2770

Суддя Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя Майсак О.І.,

при секретарі Маненкової А.І.

за участю: ОСОБА_1 (п аспорт серії НОМЕР_1 вид. 401 -им відділенням Києво-Святош инського РВ УМВС України в Ки ївській області 23.04.1996 року); пре дставника відповідача ОСО БА_2 (посвідчення офіцера НОМЕР_2 від 27 червня 2002 року, до віреність № 1 від 31.12.2010 року);

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом ОСОБА_1 до Академії війс ьково-морських сил імені П. С. Нахімова про визнання бе здіяльності протиправною та стягнення компенсації варто сті не отриманого речового м айна в розмірі 2 639,40 грн.,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернувся до Окружного адміністративног о суду міста Севастополя з по зовною заявою до Академії військово-морських сил імен і П.С. Нахімова про визнан ня бездіяльності протиправн ою та стягнення компенсації вартості не отриманого речов ого майна в розмірі 2 639,40 грн. Вк азує, що ОСОБА_1 на підстав і начальника Генерального шт абу - Головнокомандувача ЗС У № 40 від 25.01.2010 року та наказом на чальника Академії війсь ково-морських сил імені П.С . Нахімова № 116 від 22.02.2010 року бу в звільнений з військової сл ужби у запас. Під час проходже ння військової служби ОСОБ А_1 знаходився на речовому т а інших видах забезпечення в Академії військово-морс ьких сил імені П.С. Нахімова . На дату звільнення позивач а з Академії військово-мо рських сил імені П.С. Нахімо ва не було проведено розрах унку щодо компенсації не отр иманого ним речового майна.

Просить визнати бездіяльн ість відповідача протиправн ою та стягнути компенсацію в артості не отриманого речово го майна в розмірі 2 639,40 грн..

Ухвалою від 18 березня 2011 року ОСОБА_1 поновлено строк з вернення до суду. Ухвалою від 18 березня 2011 року відкрито про вадження по адміністративн ій справі. Ухвалою від 18 берез ня 2011 року закінчено підготов че провадження та призначено адміністративну справу до с удового розгляду.

Позивач позовні вимоги пі дтримав повністю, просив зад овольнити. Вказує, що на підст аві наказу начальника Генера льного штабу - Головнокоман дувача ЗСУ № 40 від 25.01.2010 року та н аказу начальника Академії військово-морських сил іме ні П.С. Нахімова № 116 від 22.02.2010 року він був звільнений з вій ськової служби у запас. Під ча с проходження військової слу жби ОСОБА_1 знаходився на речовому та інших видах забе зпечення в Академії війс ьково-морських сил імені П. С. Нахімова. На дату звільне ння позивача з Академії в ійськово-морських сил імені П.С. Нахімова не було прове дено розрахунку щодо компенс ації не отриманого ним речов ого майна в розмірі 2 639,40 грн.

Представник відповідача з позовними вимогами не погод ився повністю, просив у задов оленні відмовити. Обґрунтову є свої заперечення тим, що поз ивач не був позбавлений можл ивості отримувати речове май но в натурі під час проходжен ня служби, однак таким правом не скористався. Зокрема, відп овідно п.2 Закону України «Пр о деякі заходи по економії б юджетних коштів»від 17 лютого 2000 року призупинено дію ч. 2 ста тті 9 Закону України «Про соці альний та правовий захист ві йськовослужбовців та членів їх сімей» у частині отриманн я військовослужбовцями грош ової компенсації замість реч ового майна. Також вказує, що д овідка № 6 від 22.02.2010 року, відпові дно до якої компенсації за не отримане речове майно склада є 2 639,40 грн. не відповідає вимога м Наказу № 45 від 31.01.2006 року «Про з аходи щодо виконання постано ви Кабінету Міністрів Україн и від 28.10.2004 № 1444» та вказана довід ка не можу бути прийнята судо м в якості належного доказу.

Згідно з пунктом 1 частини 2 с татті 17 Кодексу адміністрати вного судочинства України юр исдикція адміністративних с удів поширюється на публічно -правові спори фізичних чи юр идичних осіб із суб' єктом в ладних повноважень щодо оска рження його рішень (норматив но-правових актів чи правови х актів індивідуальної дії), д ій чи бездіяльності. Окружни м адміністративним судам під судні адміністративні справ и, у яких однією зі сторін є ор ган державної влади, інший де ржавний орган, орган влади Ав тономної Республіки Крим, об ласна рада, Київська або Сева стопольська міська рада, їх п осадова чи службова особа, кр ім випадків, передбачених ци м Кодексом, та крім справ з при воду їхніх рішень, дій чи безд іяльності у справах про адмі ністративні проступки та спр ав, які підсудні місцевим заг альним судам як адміністрати вним судам на підставі пункт у 2 статті 18 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и. Тому, з огляду на вказане, сп ір належить розглядати за пр авилами Кодексу адміністрат ивного судочинства України.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення по зивача та представника відпо відача, суд дійшов висновку, щ о позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено наступн е. ОСОБА_1 на підставі нака зу Командуючого Військово -Морських Сил України 40 від 2 5.01.2010 року був звільнений із Збр ойних Сил України за станом з доров' я (а.с.8). Наказом началь ника Академії військово -морських сил імені П.С. Нахі мова № 116 від 22.02.2010 року ОСОБА _1 був виключений зі списків особового складу академії т а усіх видів забезпечення та направлений для зарахування на військовий облік до Севас топольського ОМВК АР Крим (а.с .9).

При звільнені Академією ві йськово-морських сил імені П.С. Нахімова не було провед ено з ОСОБА_1 остаточного розрахунку, а саме - не випла чена компенсація за неотрима не речове майно.

Сума компенсації за неотри мане речове майно, згідно з до відкою № 6 від 22.02.2010 року складає 2 639,40 грн. (а.с.10).

Відповідно до абзацу 5 ст. 17 К онституції України держава з абезпечує соціальний захист громадян України, які перебу вають на службі у Збройних Си лах України та в інших військ ових формуваннях, а також чле нів їхніх сімей.

Згідно зі ст.ст. 1, 2 Закону Укр аїни «Про соціальний і право вий захист військовослужбов ців та членів їх сімей»від 20.12.1 991 року № 2011-XII (далі - Закон № 2011) со ціальний захист військовосл ужбовців - діяльність (функці я) держави, спрямована на вста новлення системи правових і соціальних гарантій, що забе зпечують реалізацію констит уційних прав і свобод, задово лення матеріальних і духовни х потреб військовослужбовці в відповідно до особливого в иду їх службової діяльності, статусу в суспільстві, підтр имання соціальної стабільно сті у військовому середовищі . Це право на забезпечення їх у разі повної, часткової або ти мчасової втрати працездатно сті, втрати годувальника, без робіття з незалежних від них обставин, у старості, а також в інших випадках, передбачен их законом. Ніхто не вправі об межувати військовослужбовц ів та членів їх сімей у правах і свободах, визначених закон одавством України.

Частиною першою статті 9 Зак ону № 2011 передбачено, що держав а гарантує військовослужбов цям достатнє матеріальне, гр ошове та інші види забезпече ння в обсязі, що відповідає ум овам військової служби, стим улює закріплення кваліфіков аних військових кадрів.

Згідно зі статтею 19 Закону № 2011 неправомірні рішення, дії (б ездіяльність) органів військ ового управління та командир ів (начальників) можуть бути о скаржені військовослужбовц ями в порядку, передбаченому законами, статутами Збройни х Сил України та іншими норма тивно-правовими актами.

Відповідно до ч. 1 ст. 9-1 Закону № 2011 продовольче та речове заб езпечення військовослужбов ців здійснюється за нормами і в терміни, що встановлюютьс я Кабінетом Міністрів Україн и.

З 11 березня 2000 року За коном України «Про деякі зах оди щодо економії бюджетних коштів»призупинена дія част ини другої статті 91 Закону Укр аїни, в частині одержання вій ськовослужбовцями продовол ьчих пайків або, за їх бажання м, грошової компенсації замі сть них, та замість речового м айна.

Однак, частина перша статт і 9 Закону, гарантує військово службовцям достатнє матеріа льне, грошове та інші види заб езпечення в обсязі, що відпов ідає умовам військової служб и, стимулює закріплення квал іфікованих військових кадрі в, тому призупинення дії част ини другої статті 91 Закону, не скасовує гарантій по забезп еченню військовослужбовців , встановлених цим Законом.

Також, у Рішенні Конс титуційного Суду України від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 зазначен о, що утверджуючи та забезпеч уючи права і свободи громадя н, Держава окремими законами України встановила певні со ціальні пільги, компенсації і гарантії, що є складовою кон ституційного права на соціал ьний захист та юридичними за собами здійснення цього прав а, а тому відповідно до частин и другої статті 6, частини друг ої статті 19, частини першої ст атті 68 Конституції України во ни є загальнообов' язковими , однаковою мірою мають додер жуватися органами державної влади, місцевого самоврядув ання, їх посадовими особами.

Крім того, Конституці йний Суд у зазначеному рішен ні дійшов до висновку, що відп овідно до частини третьої ст атті 22, статті 64 Конституції Ук раїни право громадян на соці альний захист, інші соціальн о-економічні права можуть бу ти обмежені, у тому числі зупи ненням дії законів, лише в умо вах воєнного або надзвичайно го стану на певний строк.

Таку правову позицію Конституційний Суд України висловив і у рішенні від 20 бер езня 2002 року № 5-рп /2007 (справа щодо пільг, компенсацій і гаранті й) (пункт 6 мотивувальної части ни).

Враховуючи вищевказане , безпідставно порушено прав о позивача, гарантоване держ авою, на отримання речового з абезпечення за рахунок держа ви.

Згідно зі статтею 22 Консти туції України конституційні права та свободи гарантують ся і не можуть бути скасовані . Ніхто не має права обмежуват и військовослужбовців та чле нів їх сімей, як громадян Укра їни в правах і свободах, встан овлених законодавством. Тобт о при прийнятті нових законі в не допускається звуження з місту та обсягу існуючих пра в і свобод.

Крім того, відповідн о до пункту 27 Положення про по рядок речового забезпечення військовослужбовців Збройн их Сил та інших військових фо рмувань у мирний час, затверд женого постановою Кабінету М іністрів України від 28 жовтня 2004 року № 1441, військовослужбовц і, звільнені у запас або відст авку з правом носіння військ ової форми одягу, за бажанням можуть отримати речове майн о, яке вони не отримали під час звільнення, або грошову комп енсацію за нього за цінами на день підписання наказу про з вільнення. Зазначеним особам , звільненим у запас або відст авку після закінчення строку контракту, за належне їм, але не отримане протягом дії кон тракту речове майно виплачує ться грошова компенсація про порційно часу, що минув з дня в иникнення права на отримання цього майна до дати закінчен ня контракту, або видається р ечове майно на суму грошової компенсації.

Статтею 70 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни передбачено, що належ ними є докази, які містять інф ормацію щодо предмету доказу вання. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються пре дмету доказування. Сторони м ають право обґрунтовувати на лежність конкретного доказу для підтвердження їхніх вим ог або заперечень. Докази, оде ржані з порушенням закону, су дом при вирішенні справи не б еруться до уваги. Обставини, я кі за законом повинні бути пі дтверджені певними засобами доказування, не можуть підтв ерджуватися ніякими іншими з асобами доказування, крім ви падків, коли щодо таких обста вин не виникає спору.

Підпунктом 3.1.12. пункту 3.1 Нака зу № 45 від 31.01.2006 року «Про заходи щодо виконання постанови Каб інету Міністрів України від 28.10.2004 № 1444»встановлено, що грошов а компенсація замість речово го майна, що підлягає видачі, в иплачується на підставі дові дки про одержання грошової к омпенсації замість речового майна, що підлягає видачі (дод аток 4), яка видається речовою службою військової частини, виходячи із заготівельної ва ртості цих предметів. Перелі к предметів із визначенням з аготівельної вартості на поч атку кожного року Департамен т постачання матеріальних ре сурсів Міністерства оборони України надає до Центрально го управління речового забез печення.

Дослідивши у межах розгл яду справи довідку № 6 від 22.02.2010 р оку, відповідно до якої компе нсації за неотримане речове майно позивача складає 2 639,40 гр н. суд дійшов висновку, що вказ ана довідка дійсно не відпов ідає вимогам Наказу № 45 від 31.01.20 06 року «Про заходи щодо викона ння постанови Кабінету Мініс трів України від 28.10.2004 № 1444», у зв' язку з чим, вказана довідка не може бути прийнята судом як н алежний доказ в розумінні ст . 70 Кодексу адміністративного судочинства України. Однак н евідповідність оформлення д овідки не зупиняє право пози вача на отримання компенсаці ї за неотримане речове майно , яке передбачено законом.

На підставі викладе ного, керуючись також ч. 2 ст. 11 К одексу адміністративного су дочинства України суд вваж ає за необхідне вийти за межі позовних вимог для повного з ахисту прав, свобод та інтере сів позивача, про захист яких він просить, шляхом зобов' я зання Академію Військово-м орських Сил ім. П.С. Нахімова в місячний термін з дня набра ння постановою законної сили , провести розрахунок та випл атити ОСОБА_1 суми грошов ої компенсації за не отриман е речове майно.

Повний текст постано ви суду складено 07 квітня 2011 ро ку.

Враховуючи викладене, кер уючись статтями 11, 158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України №2747-ІV від 06.07.2005, суд

п о с т а н о в и в:

1. Адміністративни й позов задовольнити повніст ю.

2. Визнати бездіяльніс ть начальника Академії ВМС ім. П.С. Нахімова в частин і невидачі позивачу грошової компенсації замість речовог о майна протиправною.

3. Зобов' язати Ак адемію Військово-морськ их Сил ім. П.С. Нахімова (99035, м. Севастополь, вул. Дибенко, 1, код ЄДРПОУ 07723954), в місячний терм ін з дня набрання постановою законної сили, провести розр ахунок та виплатити ОСОБА _1 (АДРЕСА_1) суми грошово ї компенсації за не отримане речове майно.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Севастопольського а пеляційного адміністративн ого суду через суд першої інс танції шляхом подання апеляц ійної скарги. У разі застосув ання судом частини третьої с татті 160 цього Кодексу апеляці йна скарга подається протяго м десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкт а владних повноважень у випа дках та порядку, передбачени х частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідом лено про можливість отриманн я копії постанови суду безпо середньо в суді, то десятиден ний строк на апеляційне оска рження постанови суду обчисл юється з наступного дня післ я закінчення п'ятиденного ст року з моменту отримання суб 'єктом владних повноважень п овідомлення про можливість о тримання копії постанови суд у.

Постанова набирає закон ної сили у порядку та строки п ередбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинс тва України.

Суддя О.І. Майсак

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення06.04.2011
Оприлюднено06.06.2011
Номер документу15912084
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-807/11/2770

Ухвала від 29.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Майсак О.І.

Ухвала від 11.10.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Курапова Зоя Іллівна

Постанова від 06.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Майсак О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні