Постанова
від 13.05.2011 по справі 2а/0570/5776/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 травня 2011 р. сп рава № 2а/0570/5776/2011

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Давиден ко Т.В.

при секретарі павленко М.С .

Приміщення суду за адресо ю: 83052, м. Донецьк, вул. 50-ї Гвардій ської дивізії, 17

Суддя Донецького окружног о адміністративного суду Дав иденко Т.В.

при секретарі судового зас ідання Павленко М.С.

за участю представників ст орін:

від позивача - ОСОБА_1 - довір. від 04.01.2011 року № 15-10/10-013

від відповідача - Івано в С.О. - керівник

від третьої особи - ОСОБА_3 - довір. від 10.09.2010 року № 23/533

розглянувши у відкритому с удовому засіданні позовну за яву Шахтарської об' єднаної державної податкової інспек ції Донецької області

до відповідача Об' єднан ня Християн «Відродження»

третя особа Східна митниця

про стягнення податкового боргу в сумі 240480 грн. 79 коп.

ВСТАНОВИВ:

Шахтарська об' єднана дер жавна податкова інспекція До нецької області звернулась д о Донецького окружного адмін істративного суду з позовною заявою до Об' єднання Хрис тиян «Відродження» про стя гнення суми податкового борг у в розмірі 240480 грн. 79 коп., в тому числі податок на додану варт ість в сумі 189542 грн. 88 коп., ввізне мито в сумі 50759 грн. 64 коп., тимчас ова цільова надбавка до став ок ввізного мита в сумі 178 грн. 2 7 коп.

Доводи позовної заяви обґр унтовує тим, що за результата ми перевірки відповідача з п итань митної справи Амвросі ївською митницею встановлен і порушення норм чинного зак онодавства, внаслідок чого в изначені суми податкових зоб ов' язань з митного збору за митне оформлення ТМЦ, ввізно го мита, податку на додану вар тість та на адресу відповіда ча направлені податкові пові домлення.

Відповідач у добровільном у порядку суми боргу до бюдже ту не сплатив, податкові пові домлення у встановленому чин ним законодавством порядку н е оскаржив.

Вказує на те, що Шахтарська ОДПІ на підставі отриманого від митного органу повідомле ння прийняла заходи для пога шення податкового боргу, а са ме, виставила відповідачу по даткову вимогу про сплату бо ргу, направила запити до БТІ, В РЕР, земельного кадастру, від повідно до відповідей яких б удь-яке майно відповідача ві дсутнє, згідно рішення про оп ис майна складений акт опису щодо відсутності майна борж ника.

Зазначає, що Податковим код ексом України та Законом Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» податково му органу надане право зверт атись до суду з позовною заяв ою про стягнення сум податко вого боргу та органом стягне ння є податковий орган.

Враховуючи наведене, позив ач просить стягнути податков ий борг з відповідача в сумі 24 0480 грн. 79 коп.

Ухвалою від 27.04.2011 року до учас ті у справі в якості третьої о соби, яка не заявляє самостій них вимог на предмет спору, на стороні позивача залучена С хідна митниця.

У судовому засіданні предс тавник позивача доводи позов ної заяви підтримав та проси в задовольнити позов у повно му обсязі з підстав, викладен их в позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні проти до водів позовної заяви запереч ує та зазначає, що він не отрим ував податкових повідомлень - рішень про нарахування су м податкового боргу, тобто, як вказує відповідач, був позба влений права оскаржити ці рі шення у встановленому чинним законодавством порядку.

Крім зазначеного, посилаєт ься на неправомірність висно вку про нецільове використан ня отриманих на надання гума нітарної допомоги ТМЦ через митний кордон України та нап олягає на тому, що отримані то вари використовуються виклю чно на гуманітарну допомогу громадянам.

Представник третьої особи у судовому засіданні підтри мав доводи позовної заяви з п ідстав, викладених позивачем в позові.

Дослідивши матеріали спра ви, доводи позовної заяви, зас лухавши представників сторі н, суд встановив.

Об' єднання Християн «Ві дродження» зареєстроване рі шенням Виконавчого комітету Шахтарської міської ради До нецької області 10.08.1999 року за юр идичною адресою: 86200, Донецьк а область, м. Шахтарськ, вул. Ле ніна, буд. 16, кв.1, про що видане свідоцтво про державну реєс трацію юридичної особи серії АОО № 293865, включене до Єдиного Д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців за ідентифікаційним номером 25758034 та перебуває на п одатковому обліку у Шахтарс ькій ОДПІ, про що свідчить дов ідка від 17.03.2011 року № 76/6/29-014-1 (а.с. 8, 130 - 132, 137).

Згідно Статуту Об' єднан ня Християн «Відродження» , затвердженому загальними з борами 17.12.2004 року та погодженом у у новій редакції розпорядж енням Виконавчого комітету Ш ахтарської міської ради від 17.01.2005 року № 5р, Об' єднання Хр истиян «Відродження» є неп рибутковою міською організа цією, яка створена громадяна ми на основі спільності інте ресів, надання взаємної допо моги та сприяння рівності їх участі у житті суспільства т а захисту законних прав та св обод (а.с. 133 - 136).

Як вбачається з облікової к артки Суб' єкта зовнішньоек ономічної діяльності № 70100/1/03/00191 Об' єднання Християн «Ві дродження» код ЗУКПО 25758034, юрид ична адреса: 86200, Донецька обл асть, м. Шахтарськ, вул. Леніна , 16, кв. 1, взяте на облік у відді лі митного оформлення № 1 Амвр осіївської митниці, особи, уп овноважені по роботі з митни цею: Іванов С.О. (а.с. 83).

Амвросіївською митницею п роведена перевірка стану дот римання Об' єднанням Хрис тиян «Відродження» законо давства України з питань мит ної справи за період з 01.09.2006 рок у по 25.07.2010 року, за результатами якої складений акт від 26.08.2010 ро ку.

В ході перевірки встановле но, що видами діяльності ОХ «В ідродження» є благодійна дія льність та діяльність громад ських організацій.

Протягом перевіряємого пе ріоду ОХ «Відродження здійсн ювало ввезення та митне офор млення товарів гуманітарної допомоги згідно вантажно - митних декларацій від 05.09.2006 ро ку № 701000001/2006/101635, від 05.09.2006 року № 701000001/2006/10 1636, від 27.11.2006 року № 701000001/2006/10207, від 12.04.2007 р оку № 701000001/2007/000797, від 28.08.2007 року № 701000001/200 7/001882, від 28.12.2007 року № 701000001/2007/003323, від 22.01.20 08 року № 701000001/2008/000134, від 15.05.2008 року № 701000 001/2008/001173, від 11.08.2008 року № 701000001/2008/002058, від 0 1.10.2008 року № 701000001/2008/002707, від 29.01.2009 року № 701000001/2009/000065, від 29.01.2009 року № 701000001/2009/000067, ві д 19.06.2009 року № 701000001/2009/000767, від 19.06.2009 року № 701000001/2009/000776, від 03.07.2009 року № 701000001/2009/000853, в ід 17.09.2009 року № 701000001/2009/001295, від 19.10.2009 рок у № 701000001/2009/001499, від 13.12.2009 року № 701000001/2009/001766 , від 20.01.2010 року № 701000009/2010/000028, від 09.06.2010 ро ку № 701000009/Ї2010/000616.

Гуманітарна допомога нада валась громадянам та направл ялась за накладними наступни м організаціям:

- Товариству багатоді тних сімей м. Шахтарськ

- Шахтарській міській організації жінок м. Шахтарс ьк;

- Церкві Христа Спа сителя пос. Сніжкове Шахтарс ького району;

- Церкві «Преображ ение» м. Шахтарськ;

- Церкві «Відродже ння»;

- Благодійному фонду « Магистраль» м. Донецьк;

- Кіровському тпсихон еврологічному інтернату м. К іровськ Донецька область;

- Територіальному цен тру соціального обслуговува ння пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян УПС ЗН м. Шахтарська;

- Торезькій центральн ій міській лікарні;

- Шахтарській централ ьній міській лікарні;

- Шахтарському місько му товариству інвалідів.

В ході перевірки Амвросіїв ською митницею встановлене п орушення ХО «Відродження» ви мог ст. 9 Закону України «Про б ухгалтерський облік та фінан сову звітність» щодо відсутн ості обліку накладних, журна лів - ордерів, оборотно - са льдових відомостей, річних з вітів та регістрів бухгалтер ського обліку, п.1.2 Наказу Міні стерствав фінансів України в ід 14.12.1999 року № 298 щодо відображен ня одержавної гуманітарної д опомоги на відповідних облік ових рахунках.

За результатами перевірки Амвросіївською митницею зро блений висновок про нецільов е використання ОХ «Відроджен ня» гуманітарної допомоги в розумінні Закону України «Пр о гуманітарну допомогу» та о податкування відповідно до з аконодавства України.

У зв' язку з встановленим п орушенням ОХ «Відродження» в изначена сума податкового зо бов' язання в розмірі 174405 грн. 97 коп., в тому числі митний збір за митне оформлення товарів та інших предметів в сумі 174 гр н. 22 коп., ввізне мито в сумі 40735 гр н. 01 коп., ПДВ в сумі 133488 грн. 47 коп., т имчасова цільова надбавка до ставок ввізного мита в сумі 8 грн. 27 коп., розрахунок якої зро блений в додатку № 1 до акту пе ревірки (а.с. 38, 39 - 45).

На адресу ОХ «Відродження» рекомендованими поштовими в ідправленнями з повідомленн ям про вручення направлені п одаткові повідомлення від 30.08 .2010 року:

- № 92 про визначення суми пода ткового зобов' язання за мит ом на товари, що ввозяться на т ериторію України в сумі 2364 грн . 52 коп. та штрафні санкції в сум і 709 грн. 36 коп.;

- № 93 про визначення суми пода ткового зобов' язання по под атку на додану вартість з тов арів, ввезених на митну терит орію України в сумі 15280 грн. 67 коп .;

- № 94 про визначення суми пода ткового зобов' язання за мит ом на товари, що ввозяться на т ериторію України в сумі 2995 грн . 45 коп. та штрафні санкції в сум і 1497 грн. 73 коп.;

- № 95 про визначення суми под аткового зобов' язання за ми том на товари, що ввозяться на територію України в сумі 4849 гр н. 90 коп. та штрафні санкції в су мі 2424 грн. 95коп.;

- № 96 про визначення суми пода ткового зобов' язання по под атку на додану вартість з тов арів, ввезених на митну терит орію, в сумі 5148 грн. 40 коп. та штра фні санкції в сумі 2574 грн. 20 коп.;

- № 97 про визначення суми под аткового зобов' язання по по датку на додану вартість з то варів, ввезених на митну тери торію, в сумі 15102 грн. 12 коп. та штр афні санкції в сумі 7551 грн. 06 коп .;

- № 98 про визначення суми пода ткового зобов' язання за мит ом на товари, що ввозяться на т ериторію України в сумі 1904 грн . 63 коп. та штрафні санкції в сум і 952 грн. 32 коп.;

- № 99 про визначення суми пода ткового зобов' язання по под атку на додану вартість з тов арів, ввезених на митну терит орію, в сумі 5841 грн. 13 коп. та штра фні санкції в сумі 2920 грн. 57 коп.;

- № 100 про визначення суми под аткового зобов' язання за ми том на товари, що ввозяться на територію України в сумі 2959 гр н. 61 коп. та штрафні санкції в су мі 1479 грн. 81 коп.;

- № 101 про визначення суми под аткового зобов' язання за ми том на товари, що ввозяться на територію України в сумі 1669 гр н. 45 коп. та штрафні санкції в су мі 834 грн. 73 коп.;

- № 102 про визначення суми под аткового зобов' язання по по датку на додану вартість з то варів, ввезених на митну тери торію, в сумі 3951 грн. 55 коп. та штр афні санкції в сумі 1975 грн. 78 коп .;

- № 103 про визначення суми под аткового зобов' язання за ми том на товари, що ввозяться на територію України в сумі 1542 гр н. 06 коп. та штрафні санкції в су мі 771 грн. 03 коп.;

- № 104 про визначення суми под аткового зобов' язання по по датку на додану вартість з то варів, ввезених на митну тери торію, в сумі 5327 грн. 28 коп. та штр афні санкції в сумі 2663 грн. 64 коп .;

- № 105 про визначення суми под аткового зобов' язання за ми том на товари, що ввозяться на територію України в сумі 1570 гр н. 20 коп. та штрафні санкції в су мі 785 грн. 10 коп.;

- № 106 про визначення суми под аткового зобов' язання по по датку на додану вартість з то варів, ввезених на митну тери торію, в сумі 4946 грн. 89 коп. та штр афні санкції в сумі 2473 грн. 45 коп .;

- № 107 про визначення суми под аткового зобов' язання за ми том на товари, що ввозяться на територію України в сумі 1865 гр н. 59 коп. та штрафні санкції в су мі 932 грн. 80 коп.;

- № 108 про визначення суми под аткового зобов' язання по по датку на додану вартість з то варів, ввезених на митну тери торію, в сумі 7321 грн. 72 коп. та штр афні санкції в сумі 3660 грн. 86 коп .;

- № 109 про визначення суми под аткового зобов' язання за ми том на товари, що ввозяться на територію України в сумі 1822 гр н. 45 коп. та штрафні санкції в су мі 911 грн. 23 коп.;

- № 110 про визначення суми под аткового зобов' язання по по датку на додану вартість з то варів, ввезених на митну тери торію, в сумі 7315 грн. 15 коп. та штр афні санкції в сумі 3657 грн. 58 коп .;

- № 111 про визначення суми под аткового зобов' язання за ми том на товари, що ввозяться на територію України в сумі 1561 гр н. 18 коп. та штрафні санкції в су мі 780 грн. 59 коп.;

- № 112 про визначення суми под аткового зобов' язання по по датку на додану вартість з то варів, ввезених на митну тери торію, в сумі 7946 грн. 47 коп. та штр афні санкції в сумі 3973 грн. 24 коп .;

- № 113 про визначення суми под аткового зобов' язання за ми том на товари, що ввозяться на територію України в сумі 1824 гр н. 53 коп. та штрафні санкції в су мі 912 грн. 27 коп.;

- № 114 про визначення суми под аткового зобов' язання по по датку на додану вартість з то варів, ввезених на митну тери торію, в сумі 7320 грн. 27 коп. та штр афні санкції в сумі 3660 грн. 14 коп .;

- № 115 про визначення суми под аткового зобов' язання за ти мчасовою цільовою надбавкою до ставок ввізного мита на то вари, що ввозяться на митну те риторію України, в сумі 8 грн. 27 коп. та штрафні санкції в сумі 170 грн.;

- № 116 про визначення суми под аткового зобов' язання за ми том на товари, що ввозяться на територію України в сумі 2463 гр н. 48 коп. та штрафні санкції в су мі 1231 грн. 74 коп.;

- № 117 про визначення суми под аткового зобов' язання по по датку на додану вартість з то варів, ввезених на митну тери торію, в сумі 8886 грн. 63 коп. та штр афні санкції в сумі 4443 грн. 32 коп .;

- № 118 про визначення суми под аткового зобов' язання за ми том на товари, що ввозяться на територію України в сумі 3056 гр н. 14 коп. та штрафні санкції в су мі 1528 грн. 07 коп.;

- № 119 про визначення суми под аткового зобов' язання по по датку на додану вартість з то варів, ввезених на митну тери торію, в сумі 13230 грн. 06 коп. та штр афні санкції в сумі 6615 грн. 03 коп .;

- № 120 про визначення суми под аткового зобов' язання за ми том на товари, що ввозяться на територію України в сумі 1705 гр н. 81 коп. та штрафні санкції в су мі 852 грн. 91 коп.;

- № 121 про визначення суми под аткового зобов' язання по по датку на додану вартість з то варів, ввезених на митну тери торію, в сумі 8053 грн. 52 коп. та штр афні санкції в сумі 4026 грн. 76 коп .

Зазначені поштові відправ лення 06.10.2010 року поверненні пі сля закінчення терміну збері гання та в той же день розміще ні на дошці повідомлень Схід ної митниці (а.с. 47 - 55).

22.10.2010 року Шахтарською ОДПІ в ідносно ОХ «Відродження» вис тавлена податкова вимога про сплату суми податкового бор гу в розмірі 240480 грн. 79 коп., яка ро зміщена на дошці податкових повідомлень 30.11.2011 року.

ОХ «Відродження» у встанов лений чинним законодавством термін суму податкового бор гу до бюджету не сплатило, у зв ' язку з чим 12.01.2011 року Шахтарсь кою ОДПІ повідомлено платник а податків, що сума боргу стан овить 240480 грн. 79 коп. та запропон овано надати документи бухга лтерського обліку для опису активів в податкову заставу (а.с. 63).

24.01.2011 року Східна митниця зве рнулась до Шахтарської ОДПІ з поданням для здійснення за ходів щодо залучення додатко вих джерел погашення податко вого боргу через несплату пл атником податків узгоджених сум податкових зобов' язань у встановлені терміни.

16.02.2011 року Шахтарською ОДПІ п рийняте рішення про опис акт ивів, що перебуває у власност і платника податків та згідн о акту опису майна від 06.04.2011 рок у № 11/24-013 майно, що може бути пере дано у податкову заставу у ОХ «Відродження» на день склад ання акту відсутнє (а.с. 64, 65).

Згідно інформації щодо зал ишку коштів учасника ЗЕД Об ' єднання Християн «Відро дження», наданої на вимогу су ду Східною митницею, на рахун ку митниці станом на 12.05.2011 року з урахуванням резервування т а блокування - 0 грн. 00 коп. (а.с. 84).

Між сторонами немає розбіж ностей щодо обставин справи, встановлених судом, в позовн ій заяві податковий орган пр осить стягнути суму податков ого боргу.

Проаналізувавши матеріали справи, суд вважає позовну за яву такою, що задоволенню не п ідлягає, з наступних підстав .

Відповідно до ст.2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, в редакції, яка дія ла на час спірних взаємовідн осин, завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних та юридичних осіб у сфер і публічно-правових відносин від порушень з боку у тому чис лі органів державної влади. У справах щодо оскарження ріш ень суди перевіряють чи прий няті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені конституцією та за конами України.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Відповідно до ст. 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни. Суд вирішує справи на підставі Конституції та зак онів України, а також міжнаро дних договорів, згода на обов 'язковість яких надана Верхо вною Радою України.

Законом України “Про держа вну податкову службу в Украї ні” на державні податкові ін спекції в районах, містах без районного поділу, районах у м істах, міжрайонні та об'єднан і державні податкові інспекц ії покладені функції з здійс нення контролю за своєчасніс тю, достовірністю, повнотою н арахування та сплати податкі в та зборів (обов'язкових плат ежів).

В розумінні ст. 41 Податковог о кодексу України органами с тягнення є виключно органи д ержавної податкової служби, які уповноважені здійснюват и заходи щодо забезпечення п огашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах с воїх повноважень. Стягнення податкового боргу за виконав чими написами нотаріусів не дозволяється.

Таким чином, позивач у справ і - орган владних повноваже нь, якому чинним законодавст вом України надані владні уп равлінські функції у сфері о податкування відносно платн иків податків.

Як зазначалось раніше, підс тавою для нарахування податк ових зобов' язань відповіда чу стало встановлення митним органом під час перевірки фа кту нецільового використанн я гуманітарної допомоги, отр иманої через митний кордон У країни.

Засади організації та здій снення митної справи в Украї ні, економічні, організаційн і, правові, кадрові та соціаль ні аспекти діяльності митної служби України регулює Митн ий кодекс України.

Відповідно до ст. 11 Митного к одексу України безпосереднє здійснення митної справи по кладається на митні органи У країни.

Митні органи, реалізуючи ми тну політику України, викону ють такі основні завдання:

1) виконання та контроль за д одержанням законодавства Ук раїни з питань митної справи ;

2) захист економічних інтере сів України;

3) забезпечення виконання зо бов'язань, передбачених міжн ародними договорами України з питань митної справи, уклад ених в установленому законом порядку;

4) сприяння захисту інтелект уальної власності учасників зовнішньоекономічних зв'язк ів, інших юридичних та фізичн их осіб;

5) застосування відповідно д о закону заходів тарифного т а нетарифного регулювання пр и переміщенні товарів через митний кордон України;

6) здійснення митного контро лю та митного оформлення тов арів і транспортних засобів, що переміщуються через митн ий кордон України, вдосконал ення форм і методів їх здійсн ення;

7) контроль за дотриманням п равил переміщення валютних ц інностей через митний кордон України;

8) здійснення спільно з інши ми уповноваженими органами д ержавної влади заходів щодо захисту інтересів споживачі в товарів і додержання учасн иками зовнішньоекономічних зв'язків державних інтересі в на зовнішньому ринку;

9) створення сприятливих умо в для прискорення товарообіг у та пасажиропотоку через ми тний кордон України;

10) боротьба з контрабандою т а порушеннями митних правил;

11) розвиток міжнародного сп івробітництва у галузі митно ї справи;

12) ведення митної статистик и;

13) ведення Української клас ифікації товарів зовнішньое кономічної діяльності;

14) здійснення верифікації (в становлення достовірності) с ертифікатів походження това рів з України.

Органи державної влади, Пре зидент України в межах своїх повноважень, визначених Кон ституцією України та законам и України, здійснюють керівн ицтво митною справою та конт роль за діяльністю митних ор ганів України.

Статтею 12 Митного кодексу У країни визначено, що Митна сл ужба України - це єдина загаль нодержавна система, яка скла дається з митних органів та с пеціалізованих митних устан ов і організацій.

Митними органами є спеціал ьно уповноважений центральн ий орган виконавчої влади в г алузі митної справи, регіона льні митниці, митниці.

Механізм проведення митни ми органами на підприємствах перевірок системи звітності та обліку товарів і транспор тних засобів, що переміщують ся через митний кордон Украї ни, як у процесі митного оформ лення товарів і транспортних засобів, так і після його закі нчення, в частині дотримання ними вимог законодавства з п итань митної справи визначає Порядок проведення митними органами на підприємствах пе ревірок системи звітності та обліку товарів і транспортн их засобів, що переміщуються через митний кордон України , затверджений постановою Ка бінету Міністрів України від 23 грудня 2004 року № 1730, пунктом 8 як ого визначено, що під час пров едення перевірок посадові ос оби митних органів мають пра во:

перевіряти грошові, фінанс ові і бухгалтерські документ и, звіти, контракти, деклараці ї, калькуляції, інші документ и, пов'язані з товарами і транс портними засобами, що перемі щуються через митний кордон України, в тому числі відпові дну інформацію, що є в розпоря дженні підприємств в електро нній формі;

одержувати від посадових о сіб та інших працівників під приємств у письмовій формі н еобхідні пояснення і довідки з питань, що стосуються предм ета перевірки;

одержувати довідки та копі ї документів про фінансово-г осподарську діяльність, інші відомості, пов'язані з обчисл енням та сплатою податків, зб орів (обов'язкових платежів);

обстежувати виробничі, скл адські, торговельні та інші п риміщення підприємств, якщо це необхідно для з'ясування п итань, що стосуються предмет а перевірки;

проводити у разі потреби ко нтрольний обмір обсягів буді вельних, монтажних, ремонтни х та інших робіт, контрольні з апуски сировини і матеріалів у виробництво, контрольний а наліз сировини, матеріалів, г отової продукції тощо;

вимагати від керівників та інших посадових осіб підпри ємств усунення виявлених пор ушень законодавства з питань митної справи, а також припин ення дій, що перешкоджають зд ійсненню повноважень посадо вими особами митних органів;

вилучати документи у випад ках та в порядку, передбачени х законом;

вимагати, якщо це пов'язано з товарами і транспортними з асобами, що переміщуються че рез митний кордон України, ві д керівників підприємств про ведення інвентаризації осно вних фондів, товарно-матеріа льних цінностей і коштів;

опечатувати у необхідних в ипадках виробничі, складські , торговельні та інші приміще ння підприємств.

З аналізу зазначених норм чинного законодавства вбача ється, що третя особа - Східн а митниця є органом, на якого ч инним законодавством Україн и покладені функції щодо кон тролю за додержанням законо давства з питань митної спра ви, здійснення митного контр олю та митного оформлення то варів і транспортних засобів , що переміщуються через митн ий кордон України, в тому числ і шляхом проведення перевіро к системи звітності та облік у товарів і транспортних зас обів, що переміщуються через митний кордон України.

Правові, організаційні, соц іальні засади отримання, над ання, оформлення, розподілу і контролю за цільовим викори станням гуманітарної допомо ги та сприяє гласності і проз орості цього процесу визначе ні Законом України «Про гума нітарну допомогу».

Статтею 1 зазначеного Закон у визначено, що гуманітарна д опомога - цільова адресна без оплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигл яді безповоротної фінансово ї допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, над ання послуг, що надається іно земними та вітчизняними доно рами із гуманних мотивів отр имувачам гуманітарної допом оги в Україні або за кордоном , які потребують її у зв'язку з соціальною незахищеністю, м атеріальною незабезпеченіс тю, важким фінансовим станов ищем, виникненням надзвичайн ого стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епід емій і епізоотій, екологічни х, техногенних та інших катас троф, які створюють загрозу д ля життя і здоров'я населення , або тяжкою хворобою конкрет них фізичних осіб. Гуманітар на допомога є різновидом бла годійництва і має спрямовува тися відповідно до обставин, об'єктивних потреб, згоди її о тримувачів та за умови дотри мання вимог статті 4 Закону Ук раїни "Про благодійництво та благодійні організації".

Згідно ст. 4 Закону України « Про гуманітарну допомогу» до спеціально уповноважених де ржавних органів з питань гум анітарної допомоги належать :

Комісія з питань гуманітар ної допомоги при Кабінеті Мі ністрів України;

комісія з питань гуманітар ної допомоги при Раді мініст рів Автономної Республіки Кр им;

комісії з питань гуманітар ної допомоги при обласних, Ки ївській та Севастопольській міських державних адміністр аціях.

До складу комісій з питань г уманітарної допомоги в обов' язковому порядку входять пре дставники митних і податкови х органів України, Міністерс тва праці та соціальної полі тики України, Міністерства о хорони здоров'я України, Міні стерства внутрішніх справ Ук раїни, їх органів на місцях, На ціонального банку України чи його філій (територіальних у правлінь) та, за їх згодою, нар одні депутати України, депут ати відповідних рад та предс тавники громадських організ ацій.

Облік і контроль за отриман ням та цільовим використання м гуманітарної допомоги визн ачені ст. 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» відпо відно до якої Комісія з питан ь гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України, комісії з питань гуманітарно ї допомоги при Раді міністрі в Автономної Республіки Кри м, обласних, Київській та Сева стопольській міських держав них адміністраціях ведуть об лік, статистичну звітність г уманітарної допомоги та Єдин ий реєстр отримувачів гумані тарної допомоги.

Відповідні комісії з питан ь гуманітарної допомоги та о ргани державної податкової с лужби здійснюють контроль що до використання гуманітарно ї допомоги за цільовим призн аченням.

Митними органами України т а філіями (територіальними у правліннями) Національного б анку України щомісячно склад аються звіти за встановленою формою відповідно про митне оформлення вантажів з гуман ітарною допомогою та про над ходження на рахунки в інозем ній валюті отримувачів гуман ітарної допомоги коштів в ін оземній валюті. Зазначені зв іти подаються до Комісії з пи тань гуманітарної допомоги п ри Кабінеті Міністрів Україн и.

Бухгалтерський облік гума нітарної допомоги та відпові дна звітність здійснюються о тримувачами гуманітарної до помоги та набувачами гуманіт арної допомоги (юридичними о собами) у порядку, встановлен ому Міністерством фінансів У країни. У разі відсутності об ліку щодо отримання та цільо вого використання гуманітар ної допомоги вона вважається використаною не за цільовим призначенням.

Отримувач гуманітарної до помоги і набувач гуманітарно ї допомоги (юридична особа) що місячно в установленому поря дку подають до відповідної к омісії з питань гуманітарної допомоги звіти про наявніст ь та розподіл гуманітарної д опомоги до повного використа ння всього обсягу отриманої гуманітарної допомоги.

Порядок списання товарів (п редметів) гуманітарної допом оги, які мають певний термін е ксплуатації, визначається Ка бінетом Міністрів України.

При отриманні іноземної ва люти, яка надійшла як гуманіт арна допомога на рахунок в ін оземній валюті отримувача гу манітарної допомоги, він як ю ридична особа-резидент здійс нює її облік окремо.

З аналізу зазначеної норми Закону, який регулює правові , організаційні, соціальні за сади отримання, надання, офор млення, розподілу і контролю за цільовим використанням г уманітарної допомоги, вбачає ться, що контроль за цільовим використанням гуманітарної допомоги покладений на відп овідні комісії з питань гума нітарної допомоги та органи державної податкової служби .

Тобто, митним органам окрем о не надані повноваження щод о контролю за цільовим викор истанням товарів, отриманих з метою надання гуманітарної допомоги, митні органи в розу мінні Закону є обов' язковим и членами спеціальних комісі й, яким надані такі повноваже ння, та, здійснюючи перевірку з питань цільового використ ання гуманітарної допомоги, орган владних повноважень ді яв не у спосіб та з перевищенн ям повноважень, наданих йому чинним законодавством, тоді як акт перевірки цільового в икористання гуманітарної до помоги ОХ «Відродження» - від повідачем у справі, складени й уповноваженими органами - в ідповідною комісією з питань гуманітарної допомоги або о рганом державної податкової служби під час розгляду спра ви суду не наданий.

Крім того, з акту перевірки не вбачається, що стало підст авою для висновку про викори стання ТМЦ відповідачем не в цілях надання гуманітарної допомоги, навпаки, зазначено , що саме гуманітарна допомог а надавалась громадянам та н аправлялась на адресу органі зацій, перелічених в акті пер евірки.

У судовому засіданні предс тавник третьої особи не нада в жодних доказів використанн я відповідачам товарів, отри маних через митний кордон Ук раїни, з ціллю отримання приб утку при здійснені господарс ької або комерційної діяльно сті ОХ «Відродження».

Крім зазначеного, суд врахо вує наступне.

Відповідно до Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні" та з метою забе зпечення оперативного облік у платежів до бюджету, контро ль за справлянням яких здійс нюється органами державної п одаткової служби згідно з чи нними нормативно-правовими а ктами України наказом Держав ної податкової адміністраці ї України

від 18 липня 2005 року № 276, зареєстрованого в Мініст ерстві юстиції України

2 с ерпня 2005 року за № 843/11123, затвердж ена Інструкція «Про порядок ведення органами державної п одаткової служби оперативно го обліку платежів до бюджет у, контроль за справлянням як их здійснюється органами дер жавної податкової служби Укр аїни».

Згідно п. 3.1 Інструкції з мето ю обліку нарахованих і сплач ених сум платежів до бюджету органами державної податков ої служби на кожний поточний рік відкриваються особові р ахунки за кожним платником т а кожним видом платежу, які по винні сплачуватися такими пл атниками.

Відповідно до п. 3.4 Інструкці ї кожна картка особового рах унку має безпосередній вихід на Єдиний банк даних про плат ників податків - юридичних ос іб, який є автоматизованою си стемою збору, накопичення та обробки даних про платників податків та включає дані інш их реєстрів, а саме: реєстру пл атників ПДВ, реєстру неприбу ткових організацій і установ , реєстру платників податків постійних представництв нер езидентів в Україні, реєстру договорів про спільну діяль ність, реєстру великих платн иків податків. Зазначене дає змогу групувати облікові по казники за всіма наведеними ознаками.

Пунктом 4.1 Інструкції визна чено, що нарахуванню в особов их рахунках платників підляг ають:

податкові зобов'язання, штр афні санкції та пеня, самості йно визначені платником;

податкові зобов'язання, штр афні санкції та пеня, нарахов ані органом державної податк ової служби та узгоджені пла тником відповідно до чинного законодавства;

пеня за порушення встановл ених строків погашення узгод женого податкового зобов'яза ння;

відсотки за користування р озстроченням (відстроченням ) податкових зобов'язань;

непогашені суми векселя, що видається суб'єктом господа рювання при здійсненні опера цій з давальницькою сировино ю у зовнішньоекономічних від носинах.

Згідно п. 11.1 Інструкції подат ковий борг платника податків , зборів (обов'язкових платежі в) обліковується в картках ос обових рахунків, що ведуться підрозділом адмініструванн я облікових показників та зв ітності органу державної под аткової служби у порядку, виз наченому цією Інструкцією.

Відповідно до п. 11.2 Інструкці ї для контролю за погашенням податкового боргу та застос уванням передбачених нормат ивно-правовими актами заході в з його ліквідації за запита ми підрозділів органу держав ної податкової служби підроз ділом адміністрування облік ових показників та звітності формуються відомості про пл атників, що мають податковий борг. Зазначені відомості фо рмуються на дату запиту для п одальшої передачі вказаним п ідрозділам в електронному ви гляді.

Тобто, на позивача у справі - Шахтарську ОДПІ покладени й обов' язок забезпечення оп еративного обліку платежів д о бюджету та податкового бор гу.

На вимогу суду позивачем не надана облікова картка відп овідача з зазначенням суми б оргу, стягнення якого є предм етом розгляду у справі.

Порядок ведення митними ор ганами оперативного обліку к оштів, що обліковуються на ві дповідних рахунках митних ор ганів як передоплата (доплат а), і сум митних та інших плате жів, які сплачуються платник ами податків під час митного оформлення товарів затвердж ений Наказом Державної митно ї служби України від 20 липня 2007 року № 615, зареєстрований в Мі ністерстві юстиції України 2 5 вересня 2007 року за № 1096/14363.

Відповідно до п. 4 розділу ІІ Порядку на підставі даних, за значених у виписках з рахунк ів, прибуткових касових доку ментах, суми, дати та номери пл атіжних документів, за якими здійснено зарахування сум к оштів передоплати (доплати), з аносяться до картки - особово го рахунку платника податків , до картки "Залишок коштів пла тника податків на депозитном у рахунку 3734 митного органу", до реєстру обліку надходжень к оштів передоплати (доплати), щ о надійшли на депозитний рах унок 3734, та до реєстру обліку на дходжень коштів передоплати (доплати), що надійшли на банк івський рахунок 2603 від суб'єкт ів зовнішньоекономічної дія льності або фізичних осіб, як і здійснюють митне оформленн я товарів у порядку, передбач еному для суб'єктів зовнішнь оекономічної діяльності, за умови оформлення ВМД.

Згідно п. 1 розділу ІІІ Поряд ку картка відкривається Відд ілом щороку на кожного платн ика податків за умови:

отримання щоденної виписк и з рахунків, відкритих на ім'я митних органів в органах Дер жавного казначейства Україн и, про надходження коштів пер едоплати (доплати) на депозит ний рахунок 3734 митного органу ;

наявності в платника подат ків залишку сум коштів після проведення всіх необхідних процедур із закриття звітног о року за платежами, які контр олюються митними органами (в ідповідно до виведеного вихі дного сальдо за результатами операцій на кінець бюджетно го року за особовим рахунком платника).

На вимогу суду третьою особ ою - Східною митницею надан а картка особового рахунку в ідповідача, згідно якої на ра хунку митниці станом на 12.05.2011 ро ку з урахуванням резервуванн я та блокування - 0 грн. 00 коп. (а.с . 84).

Згідно з частинами 1, 2 статті 71 КАС України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

Позивач та третя особа не на дали суду належних доказів н аявності сум податкового бор гу та його обліку на картках о собового рахунку відповідач а в розумінні зазначеної нор ми Закону, більш того, третя ос оба надала картку, в якій зазн ачила суму залишку коштів на обліковій картці відповідач а - 0 грн. 00 коп.

Враховуючи наведене, та те, що позивачем та третьою особ ою не надано суду доказів обл ікування податкового боргу н а картках облікового рахунку відповідача, суд вважає позо вну заяву про стягнення сум п одаткового боргу з відповіда ча такою, що задоволенню не пі длягає.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних п овноважень, а відповідачем - ф ізична чи юридична особа, суд ові витрати, здійснені позив ачем, з відповідача не стягую ться.

На підставі викладеного, ке руючись ст. 19 Конституції Укра їни, Митним кодексом України , Податковим кодексом Україн и, Законом України «Про держа вну податкову службу в Украї ні», Законом України «Про гум анітарну допомогу», ст. 2, ст. 11-16, ст. 71, ст. 72, ст. 94, ст. 122-154, ст. 160, ст. 167, ст . 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

В задоволені позовної заяв и Шахтарської об' єднаної де ржавної податкової інспекці ї Донецької області до Об' єднання Християн «Відродж ення», третя особа Східна мит ниця про стягнення суми пода ткового боргу в розмірі 240480 грн . 79 коп. - відмовити.

Постанова Донецького окру жного адміністративного суд у може бути оскаржена в апеля ційному порядку. Апеляційна скарга подається до адмініст ративного суду апеляційної і нстанції через суд першої ін станції, який ухвалив оскарж уване судове рішення. Копія а пеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до суду апеляційної інс танції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

У судовому засіданні 13.05.2011 ро ку проголошена вступна та ре золютивна частина постанови , повний текст постанови виго товлений 18.05.2011 року.

Суддя Давиденко Т.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу15934386
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/5776/2011

Ухвала від 07.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Ухвала від 07.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Постанова від 27.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Постанова від 28.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Постанова від 13.05.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні