Ухвала
від 01.06.2011 по справі 2а-0870/4095/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ПРО ВІДМОВУ У ВІДКРИТТІ ПРО ВАДЖЕННЯ В АДМІНІСТРАТИВНІЙ СПРАВІ

01 червня 2011 року Справа № 2а-0870/4095/11

м. Запоріжжя

Суддя Запорізького окр ужного адміністративного су ду Шара І.В., перевіривши матер іали адміністративного позо ву Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Виробничо-к омерційного підприємства « Вектор-М», м. Запоріжжя

до Державної податкової ін спекції у Орджонікідзевсько му районі м. Запоріжжя

про скасування акту та визн ання дій протиправними

ВСТАНОВИВ:

30.05.2011 Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробнич о-комерційне підприємство «В ектор-М» (далі - позивач) зверн улось до Запорізького окружн ого адміністративного суду ( далі - суд) із позовом до Держа вної податкової інспекції у Орджонікідзевському район і м. Запоріжжя (далі - відпові дач), в якому, зокрема, просить скасувати акт відповідача в ід 04.05.2011 №159/23-253/36836224 про результати д окументальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ВК П «Вектор-М» (ЄДРПОУ 36836224) з пита нь достовірності вчинених пр авочинів та дотримання вимог податкового законодавства з питань оподаткування податк ом на додану вартість за пері од лютий 2011 року.

Розглянувши матеріали адм іністративного позову, суддя дійшов висновку, що слід відм овити у відкритті провадженн я в адміністративній справі в частині вимог щодо скасува ння акту відповідача від 04.05.2011 №159/23-253/36836224 на підставі п. 1 ч. 1 ст. 109 К одексу адміністративного су дочинства України (далі - КА С України), оскільки заяву не н алежить розглядати в порядку адміністративного судочинс тва, виходячи із наступного.

Відповідно до статті 3 КАС У країни, справа адміністратив ної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративног о суду спір, який виник між дво ма (кількома) конкретними суб 'єктами суспільства стосовно їхніх прав та обов'язків у кон кретних правових відносинах , у яких хоча б один суб'єкт зак онодавчо уповноважений влад но керувати поведінкою іншог о (інших) суб'єктів, а ці суб'єкт и відповідно зобов'язані вик онувати вимоги та приписи та кого владного суб'єкта.

Поняття суб'єкт владних пов новажень визначено у п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС України - це органи держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхні посадові чи службові особи, інший суб'є кт при здійсненні ним владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень.

Таким чином, необхідною та є диною ознакою суб'єкта владн их повноважень є здійснення цим суб'єктом владних управл інських функцій, при цьому ці функції повинні здійснювати ся суб'єктом саме у тих правов ідносинах, у яких виник спір.

Разом із цим, суд вважає за н еобхідне звернути увагу заяв ника на те, що участь у справі суб'єкта владних повноважень не є безумовною підставою ві днесення такого спору до кат егорії - «адміністративна сп рава».

Відповідно до ч. 4 ст. 105 КАС Укр аїни адміністративний позов може містити вимоги на захис т прав, свобод чи інтересів у с фері публічно-правових відно син.

Статтею 17 КАС України перед бачено, що компетенція адмін істративних судів поширюєть ся на спори фізичних чи юриди чних осіб із суб'єктом владни х повноважень щодо оскарженн я його рішень (нормативно-пра вових актів чи правових акті в індивідуальної дії), дій чи б ездіяльності.

Відповідно до абз. 1 п. 3 розді лу I Порядку оформлення резул ьтатів документальних перев ірок з питань дотримання под аткового, валютного та іншог о законодавства затверджено го Наказом Державної податко вої адміністрації України 22.12 .2010 №984, зареєстрованим в Мініст ерстві юстиції України 12.01.2011 №34 /18772, визначено, що акт - службо вий документ, який підтвердж ує факт проведення документа льної перевірки фінансово-го сподарської діяльності плат ника податків і є носієм дока зової інформації про виявлен і порушення вимог податковог о, валютного та іншого законо давства, контроль за дотрима нням якого покладено на орга ни державної податкової служ би.

Одже, акт відповідача від 04.05 .2011 №159/23-253/36836224 не є нормативним акт ом, оскільки він не встановлю є, не змінює і не скасовує норм и права, не носить загальний ч и локальний характер і не зас тосовується неодноразово. Та кож цей документ не є правови м актом індивідуальної дії, о скільки не породжує прав і об ов'язків у позивача.

Тобто, в зазначеному вище ак ті не міститься вимог та прип исів ДПІ у Орджонікідзевсько му районі, які є обов'язковими для виконання позивачем за ц им позовом.

Викладені в ньому обставин и можуть бути лише підставою для вжиття керівником ДПІ у О рджонікідзевському районі в ідповідних заходів, які, в под альшому, можуть бути оскарже ні до суду саме як правові акт и індивідуальної дії.

Також, в інформаційному лис ті Вищого адміністративного суду України «Щодо застосув ання норм процесуального пра ва» від 30.11.2009 №1619/10/13-09, зазначаєтьс я, що акти перевірки не є рішен нями суб'єкта владних повнов ажень, не спричиняють виникн ення будь-яких прав і обов'язк ів осіб чи суб' єктів владни х повноважень, а, отже, не поро джують правовідносини, що мо жуть бути предметом спору.

Як встановлено судом з текс ту позовної заяви та докумен тів, доданих позивачем до адм іністративного позову в обґр унтування заявлених вимог, В ідповідачем будь-яких рішень викладених саме у формі ріше ння стосовно позивача не при ймалося. Акт перевірки не міс тить норм права, тобто не є нор мативно-правовим актом, він н е містить приписів обов' язк ового характеру, не встановл ює прав та обов' язків позив ача, тобто не є актом індивіду альної дії, а, отже, не може бут и оскаржений до суду.

При цьому, за своєю правовою природою названий акт є викл ючно доказовим документом та не може порушувати прав або і нтересів перевіряємої особи , тобто не є рішенням суб' єкт а владних повноважень в розу мінні приписів Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни.

Отже, такий спір не належить розглядати в порядку адміні стративного судочинства, вих одячи зі змісту п. 1 ч. 1 ст. 17 КАС У країни.

Вказані обставини, згідно з приписами ст. 109 КАС України, є підставою для відмови у відк ритті провадження у адмініст ративній справі № 2а-0870/4095/11 в част ині вимог щодо скасування ак ту перевірки від 04.05.2011 №159/23-253/36836224.

Керуючись ст.ст. 3, 17, 109, 160, 165 КАС У країни, суддя,

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті пров адження в адміністративній с праві № 2а-0870/4095/11 в частині вимог щодо скасування акту відпові дача від 04.05.2011 №159/23-253/36836224 про резуль тати документальної позапла нової невиїзної перевірки ТО В «ВКП «Вектор-М» (ЄДРПОУ 36836224) з питань достовірності вчинен их правочинів та дотримання вимог податкового законодав ства з питань оподаткування податком на додану вартість за період лютий 2011 року за позо вом Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Виробничо -комерційне підприємство «Ве ктор-М» до Державної податко вої інспекції у Орджонікідзе вському районі м. Запоріжжя п ро скасування акту та визнан ня дій протиправними.

Роз' яснити позивачу що йо го повторне звернення до адм іністративного суду з таким самим адміністративним позо вом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкрит ті провадження, не допускаєт ься.

Ухвала набирає законної си ли після закінчення строку п одання апеляційної скарги, я кщо вона не була подана у вста новлені строки. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення апеляційної с карги, відмови у відкритті ап еляційного провадження або н абрання законної сили рішенн ям за наслідками апеляційног о провадження.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дн іпропетровського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Запорізький окружний ад міністративний суд шляхом по дачі в 5-денний строк з дня про голошення ухвали (якщо ухвал у було постановлено без викл ику особи, яка її оскаржує, то в 5-денний строк з дня отриманн я цією особою копії ухвали) ап еляційної скарги, з подачею ї ї копії відповідно до кілько сті осіб, які беруть участь у с праві.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляці йне оскарження ухвали суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії ухвали с уду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Суддя: (підпис) І.В. Шара

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу15936363
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/4095/11

Постанова від 01.08.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Постанова від 01.08.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 01.08.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 05.07.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 17.06.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 01.06.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 01.06.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні