Постанова
від 21.04.2011 по справі 2а-262/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 квітня 2011 р. Справа № 2а-262/11/1370

Львівський окружни й адміністративний суд

у складі: головуючого - суд ді Сакалоша В.М.,

при секретарі Дрозди І.С.,

за участю представника поз ивача - Кельбас Р.А., пред ставника відповідача - Ко лич Я.М.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції у Франківському районі м. Льв ова до Товариства з обмежено ю відповідальністю «Явір»пр о стягнення штрафних (фінанс ових) санкцій -

в с т а н о в и в :

На розгляд Львівського о кружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної податкової інспек ції у Франківському районі м . Львова до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Явір »(далі-ТзОВ «Явір») про стягне ння штрафних (фінансових) сан кцій в сумі 2 512,23 грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що Державною податков ою інспекцією м. Львова (далі- ДПІ м.Львова) проведено перев ірку господарської діяльнос ті відповідача, за наслідкам и якої встановлено порушення порядку ведення розрахунків за товари, провадження діяль ності без наявності відповід ної ліцензії, а також порушен ня встановленого законом пор ядку ведення обліку товарних запасів. У зв' язку з цим, поз ивачем винесені рішення про застосування штрафних (фінан сових санкцій), якими підприє мству визначені штрафні (фін ансові) санкції в сумі 812,23 грн. т а 1 700 грн. в добровільному поря дку відповідачем не сплачено вказаних сум.

Ухвалою суду від 06.01.2011 року ві дкрито провадження у справі. В судовому засіданні 21.04.2011 року проголошено вступну та резо лютивну частини постанови.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з мотивів, анало гічним викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача п роти позову заперечив з моти вів, викладених у письмових з апереченнях на позовну заяву . Зазначив, що рішення про заст осування штрафних (фінансови х санкцій) прийнято не на підс таві дійсних обставин, є неза конним та необґрунтованим. 01.0 3.2010 року товариство оскаржило таке рішення до Державної по даткової інспекції у м.Львов і та подало заперечення на ак т перевірки, однак аргументи , викладені у зазначених доку ментах не були прийняті до ув аги контролюючим органом.

Заслухавши пояснення стор ін, дослідивши подані сторон ами документи, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґру нтуються позовні вимоги та з аперечення, об' єктивно оцін ивши докази, які мають значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, суд прихо дить до наступних висновків.

ДПІ м.Львова проведено пере вірку ТзОВ «Явір» за дотр иманням суб' єктами господа рювання порядку проведення р озрахунків за товари (послуг и), вимог з регулювання обігу г отівки, наявності торгових п атентів і ліцензій, висновки якої відображені у відповід ному Акті №019968 від 27.02.2010 року. Вста новлені наступні порушення п .п. 12,13 ст.3 Закону України «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг», ст. 15 Закону У країни «Про державне регулюв ання виробництва та обігу сп ирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напо їв та тютюнових виробів»:

- не відповідність сум готівкових коштів на місці п роведення розрахунків сумі к оштів, яка зазначена у денном у звіті «Х»реєстратора розра хункових операцій, зокрема: п о РРО фіск.№1305003971 в сумі 14,29 грн., по РРО фіск. №1305003279 в сумі 4,00 грн.;

- підприємством здійс нювалась роздрібна торгівля алкогольними напоями 12.12.2009 рок у та 23.11.2009 року без наявності ві дповідної ліцензії, а саме: зг ідно контрольної стрічки за 12.12.2009 року реалізовано напій «Л онгер»(чек № 6588 від 12.12.2009 року), та за 23.11.2009 року реалізовано вино « Каберне»(чек №1143 від 23.11.2009 року);

- на момент перевірк и в реалізації знаходились т овари згідно додатку 3 до акта на загальну суму 360,39 грн. без на явності відповідних накладн их.

На підставі вищезгадано го акту, ДПІ у Франківському р айоні м.Львова ( за місцем пода ткового обліку відповідача) винесено Рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій №0001472330 від 12.03.2010 року, яким п ідприємству визначено штраф ні (фінансові) санкції в сумі 8 12,23 грн. та Рішення про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій №0001482330 від 12.03.2010 року, яким пі дприємству визначено штрафн і (фінансові) санкції в сумі 1 70 0 грн.

Не погоджуючись із твердже ннями викладеними в Акті пер евірки та прийнятими податко вими рішеннями ТзОВ «Явір»ос каржило їх в адміністративно му порядку. ДПІ м.Львова листо м за №4238/10/23-814/295 від 04.03.2010 року надало розяснення на заперечення щ одо Акту. Аналогічно ДПІ у Фра нківському районі м. Львова л истом за №9383/90/85-010/38 від 14.05.2010 року на дало роз' яснення з приводу скарги відповідача на Рішенн я про застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Даючи правову оцінку спірн им правовідносинам, суд врах ував наступні обставини спра ви та норми чинного (на момент їх виникнення) законодавств а, зокрема: Законів України «П ро державну податкову службу в Україні», «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг», «Про бухгалтерський о блік та фінансову звітність в Україні» тощо.

Згідно із ст. 2 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні»завданням орг анів державної податкової сл ужби є здійснення контролю з а додержанням податкового за конодавства, правильністю об числення, повнотою і своєчас ністю сплати до бюджетів, дер жавних цільових фондів подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів), а також неподаткових д оходів, установлених законод авством (далі - податки, інші п латежі).

Закон України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг»визначає правові засади застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг.

Так, як вбачається з п.13 ч.1 ст. 3 Закону України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг»суб'єкти господа рювання, які здійснюють розр ахункові операції в готівк овій та/або в безготівковій ф ормі (із застосуванням платі жних карток, платіжних чеків , жетонів тощо) при продажу т оварів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг зобов 'язані забезпечувати відпов ідність сум готівкових кош тів на місці проведення розр ахунків сумі коштів, яка зазн ачена в денному звіті реєстр атора розрахункових операці й, а у випадку використання ро зрахункової книжки - загаль ній сумі продажу за розрахун ковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Контролюючим органом в ход і перевірки встановлено, що с уми готівкових коштів на міс ці проведення розрахунків не відповідають сумі коштів, як а зазначена у денному звіті « Х»реєстратора розрахункови х операцій (сукупно по обох к асових апаратах 18,29 грн. При цьо му, представником відповідач а щодо зазначеного порушення не надано будь-яких заперече нь, а отже суд приходь до висно вку, що таке порушення дійсно мало місце.

Згідно п.12 ч.1 ст. 3 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг»суб 'єкти господарювання, які зд ійснюють розрахункові опер ації в готівковій та/або в бе зготівковій формі (із застос уванням платіжних карток, пл атіжних чеків, жетонів тощо) п ри продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг зобов'язані в тому чи слі вести у порядку, встанов леному законодавством, облі к товарних запасів на склад ах та/або за місцем їх реалі зації, здійснювати продаж л ише тих товарів, які відобра жені в такому обліку, за виня тком продажу товарів особам и, які відповідно до законода вства оподатковуються за п равилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реа лізованих товарів (наданих послуг).

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» облік товарних запасів фі зичною особою - підприємцем ведеться у порядку, визначен ому чинним законодавством, а юридичною особою (її філією , відділенням, іншим відокрем леним підрозділом) - у поряд ку, визначеному відповідним національним положенням (ста ндартом) бухгалтерського об ліку. Облік ведеться з урахув анням особливостей, встано влених для суб'єктів малого підприємництва. Обов'язок і з ведення обліку товарних за пасів не застосовується до осіб, які відповідно до з аконодавства оподатковують ся за правилами, що не перед бачають ведення обліку придб аних або проданих товарів.

Відповідно до ч.2 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітніст ь в Україні»питання організа ції бухгалтерського обліку н а підприємстві належать до компетенції його власник а (власників) або уповноваже ного органу (посадової о соби) відповідно до законод авства та установчих докумен тів.

Частиною 5 ст. 8 Закону Україн и «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні»визначено, що підприємс тво самостійно: визначає обл ікову політику підприємства ; обирає форму бухгалтерськ ого обліку як певну сист ему регістрів обліку, поряд ку і способу реєстрації та у загальнення інформації в них з додержанням єдиних засад , встановлених цим Законом, та з урахуванням особливо стей своєї діяльності і тех нології обробки облікових да них; розробляє систему і форм и внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, зв ітності і контролю господа рських операцій, визначає пр ава працівників на підписанн я бухгалтерських документів ; затверджує правила докуме нтообороту і технологію об робки облікової інформації , додаткову систему рахункі в і регістрів аналітичного обліку; може виділяти на ок ремий баланс філії, предста вництва, відділення та інші в ідокремлені підрозділи, які зобов'язані вести бухгалтер ський облік, з наступним вк люченням їх показників до фі нансової звітності підприєм ства.

Підставою для бухгалтерсь кого обліку господарських оп ерацій, згідно з вимогами п.1 с т.9 Закону України «Про бухгал терський облік та фінансову звітність в Україні», є перви нні документи, які фіксують ф акти здійснення господарськ их операцій. Первинні докуме нти повинні бути складені пі д час здійснення господарськ ої операції, а якщо це неможли во - безпосередньо після її за кінчення. Для контролю та впо рядкування оброблення даних на підставі первинних докум ентів можуть складатися звед ені облікові документи.

ДПІ м. Львова під час провед ення перевірки виявлено пору шення порядку ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізаці ї на суму 360,69 грн.

Представник відповідача з азначив, що оскільки у підсоб них приміщеннях магазину про водились ремонтні роботи, то усі документи були передані бухгалтеру на збереження. Од нак, суд такі твердження пред ставника відповідача не бере до уваги, оскільки ні під час перевірки контролюючого орг ану, ні під час судового розгл яду справи відповідачем не п редставлено документів, які б підтверджували відповідни й облік товарних запасів на складах та/або за місцем ї х реалізації.

Частиною 1 ст. 15 Закону Україн и «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плод ового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»передбач ено, що імпорт, експорт і оптов а торгівля алкогольними на поями та тютюновими виробам и можуть здійснюватися суб'є ктами господарювання всіх фо рм власності за наявності лі цензій.

Встановлено, що відповідач ем здійснювалась роздрібна т оргівля алкогольними напоям и без наявності ліцензії.

Представник відповідача з азначив, що контролюючим орг аном залишено поза увагою за пис «відмова»у фіскальному ч еку №6588, який свідчить про допу щення помилки та подальше її виправлення через процедуру сторно, а також не взято до ув аги те, що продавцем було допу щено механічну помилку при р еалізації товару внаслідок ч ого не змінилась назва товар у, а лише вартість. При цьому, з азначив, що ТзОВ «Явір»не зді йснює продаж алкогольних нап оїв на розлив.

Однак, суд не погоджується і з такими твердженнями предст авника відповідача, оскільки Акт перевірки №019968 від 27.02.2010 року підписаний директором підпр иємства Колич М.М., продав цями ОСОБА_4 та ОСОБА_5 без зауважень. Крім того, пред ставником відповідача не пре дставлено суду доказів, які б підтверджували його твердже ння.

У відповідності до ст. 17 Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг», за порушення вимог цьог о Закону до суб'єктів підприє мницької діяльності, які зді йснюють розрахункові операц ії за товари (послуги), за ріше нням відповідних органів дер жавної податкової служби Укр аїни застосовуються фінансо ві санкції у розмірах, встано влених статтями 17-24 Закону.

Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перер ахуванню суб'єктами господа рювання до Державного бюджет у України в десятиденний тер мін з дня прийняття органам и державної податкової слу жби України рішення про заст осування таких фінансових са нкцій.

Частиною 2 ст. 19 Конституції У країни та ч. 3 ст. 2 КАС України п ередбачено, що органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні»п осадові особи органів держав ної податкової служби зобов' язані дотримувати Конституц ії і законів України, інших но рмативних актів, прав та охор онюваних законом інтересів г ромадян, підприємств, устано в, організацій, забезпечуват и виконання покладених на ор гани державної податкової сл ужби функцій та повною мірою використовувати надані їм п рава.

Згідно з ч.2 ст.69 КАС України, д окази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд мо же запропонувати надати дода ткові докази або витребувати додаткові докази за клопота нням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціат иви.

Відповідно до ч.1, ч.4 ст.70 КАС У країни належними є докази, як і містять інформацію щодо пр едмету доказування. Обставин и, які за законом повинні бути підтверджені певними засоба ми доказування, не можуть під тверджуватися ніякими іншим и засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обс тавин не виникає спору.

У відповідності до вимог ст . 71 КАСУ, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення. А згідно ст. 86 цього К одексу суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішні м переконанням, що ґрунтуєть ся на їх безпосередньому, все бічному, повному та об'єктивн ому дослідженні.

Аналізуючи діюче законода вство та обставини справи, су д приходить до висновку, що тв ердження органу державної по даткової служби, викладені в акті перевірки, є достатньо обґрунтованими, а тому у суду є правові підстави вважати р ішення про застосування штра фних (фінансових) санкцій пра вомірними.

Таким чином, сукупність вищ енаведених, підтверджених до кументально та встановлених обставин дає суду підстави в изнати позовні вимоги обґрун тованими та такими, що підляг ають до задоволення.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.2,4,7,14,94,158-162,167 КАС У країни, суд -

постановив:

1. Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Я вір»(79071, м. Львів, вул. Кульпаркі вська, 125, ЄДРПОУ 20795898) до державно го бюджету України (на рахуно к №31119104700005 УДК Франківського рай ону м. Львова (ЗКПО 22406168) в ГУДКУ у Львівській області, МФО 825014) шт рафні (фінансові) санкції в су мі 2 512 (дві тисячі п' ятсот два надцять) гривень 23 (двадцять т ри) копійки.

3. Судові витрати по справі з гідно ч.4 ст.94 КАС України не стя гуються.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Львівського апеляційного а дміністративного суду через Львівський окружний адмініс тративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятид енний строк з дня отримання к опії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Постанова виготовлена у п овному обсязі 26 квітня 2011 року.

Суддя Сакалош В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.04.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу15937358
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-262/11/1370

Ухвала від 10.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 11.07.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Дякович В.П.

Постанова від 21.04.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 10.02.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 06.01.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні