Постанова
від 28.04.2011 по справі 2а-516/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

28.04.11 Справа №2а-516/11/2770

Окружний адміністративни й суд міста Севастополя в скл аді:

судді Єфременко О.О.,

при секретарі Авчиян К.Е.

за участю представників:

прокурора - Гукасян Христ ини Артушівни, посвідчення № 663 від 07.09.2010;

позивача - ОСОБА_1, дові реність № 8540/10 від 15.12.2010;

відповідача - ОСОБА_2, д овіреність № 1-юр від 06.12.2010;

розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом прокурора Бала клавського району м.Севастоп оля в інтересах держави в осо бі Державної податкової інсп екції у Балаклавському район і м.Севастополя

до Приватного підприємств а “ТС Сервіс”

про стягнення заборговано сті у сумі 224962,77 грн.,

суть спору:

Прокурор Балаклавськ ого району м. Севастополя в ін тересах держави в особі Держ авної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Сев астополя (далі - ДПІ у Балакл авському районі м.Севастопол я) звернувся до суду з адмініс тративним позовом до Приватн ого підприємства “ТС Сервіс” (далі - ПП “ТС Сервіс”) про стяг нення заборгованості з оренд ної плати за землю в сумі 224962,77 г рн.

Позовні вимоги обґрунтова ні порушенням відповідачем п орядку та строків сплати оре ндної плати за землю.

Ухвалою від 09.02.2011 відкрито пр овадження в адміністративні й справі.

Ухвалою від 09.02.2011 закінчено п ідготовче провадження, справ а призначена до судового роз гляду.

В ході судового розгляду в п орядку статті 51 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни представник ДПІ у Бала клавському районі м.Севастоп оля надав заяву про збільшен ня позовних вимог, просить ст ягнути з відповідача заборго ваність в сумі 298085,52 грн.

Відповідно до положень ста тті 51 Кодексу адміністративн ого судочинства України пози вач має право збільшити розм ір позовних вимог.

Оскільки збільшення розмі ру позовних вимог є правом по зивача і не порушує чиї-небуд ь права, свободи чи інтереси, с уд визнав можливим заявлене клопотання задовольнити.

Прокурор та представник по зивача у судовому засідання на збільшених позовних вимог ах наполягали.

Представник відповідачів зі збільшеними позовними вим огами згоден.

Відповідно до статей 27, 49, 51, 130 К одексу адміністративного су дочинства України представн икам сторін роз' яснені про цесуальні права і обов' язки .

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, дослідив ши інші докази в межах позовн их вимог, суд

встановив:

Згідно з пунктом 4 стат ті 17 Кодексу адміністративно го судочинства України до ко мпетенції адміністративних судів входить розгляд спорі в за зверненням суб'єктів вла дних повноважень у випадках, встановлених законом.

Відповідно до пункту 2 статт і 121 Конституції України на ор гани прокуратури покладаєть ся представництво інтересів держави у випадках, передбач ених законом.

Рішенням Конституційного суду України № 3-рп/99 від 08.04.1999 виз начено, що прокурор чи його за ступник у кожному конкретно му випадку самостійно визнач ає у чому проявилося порушен ня матеріальних чи інших інт ересів держави, обґрунтовує в позовній заяві необхідніст ь їх захисту і визначає орган , уповноважений державою зді йснювати відповідні функції в спірних відносинах.

Відповідно до частини друг ої статті 60 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и прокурор здійснює в суді пр едставництво інтересів гром адянина або держави в порядк у, встановленому цим Кодексо м та іншими законами, і може зд ійснювати представництво на будь-якій стадії адміністра тивного процесу.

Приватне підприємство “ТС Сервіс” є суб' єктом підпри ємницької діяльності - юрид ичною особою, що підтверджує ться свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи, виданим Ленінською районною державною адміністраціею у м.Севастополі (а.с.11).

Приватне підприємство “ТС Сервіс” перебуває на обліку в ДПІ в Балаклавському район і м.Севастополя як платник по датків і зборів.

14.07.2008 між Севастопольською мі ською Радою депутатів та ПП “ ТС Сервіс” укладений договір оренди земельної ділянки пл ощею 3,4161 га для реконструкції т а обслуговування промислово ї бази, яка розташована за адр есою м. Севастопольь, вул. Кре стовського, 54-А. Строк дії дого вору оренди - 25 років.

Спеціальним законом, який в изначає розміри та порядок п лати за використання земельн их ресурсів, а також напрями в икористання коштів, що надій шли від плати за землю, відпов ідальність платників та конт роль за правильністю обчисле ння і справляння земельного податку є Закон України «Про плату за землю»№ 2535-XII від 03.07.1992, з н аступними змінами та доповне ннями, діючого на час виникне ння правовідносин сторін (да лі - Закон № 2535).

Відповідно до статті 2 Закон у № 2535 використання землі в Укр аїні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земе льного податку або орендної плати, що визначається залеж но від грошової оцінки земел ь.

Статтею 5 Закону № 2535 встанов лено, що об'єктом плати за земл ю є земельна ділянка, а також з емельна частка (пай), яка переб уває у власності або користу ванні, у тому числі на умовах о ренди. Суб'єктом плати за земл ю (платником) є власник земель ної ділянки, земельної частк и (паю) і землекористувач, у то му числі орендар.

Згідно статті 14 Закону № 2535 пл атники земельного податку, а також орендної плати за земе льні ділянки державної або к омунальної власності (крім г ромадян) самостійно обчислюю ть суму земельного податку т а орендної плати щороку за ст аном на 1 січня і до 1 лютого пот очного року подають відповід ному органу державної податк ової служби за місцезнаходже нням земельної ділянки подат кову декларацію на поточний рік за формою, встановленою ц ентральним податковим орган ом, з розбивкою річної суми рі вними частками за місяцями. П одання такої декларації звіл ьняє від обов'язку подання що місячних декларацій.

30.01.2009 ПП “ТС Сервіс” до ДПІ у Ба лаклавському районі м.Севаст ополя подана податкова декла рація орендної плати за земе льні ділянки державної і ком унальної власності, відповід но до якої сума орендної плат и за 2009 рік складає 18478,62 грн., де що місячний платіж складає: з сі чня по жовтень - 1040,28 грн., за лис топад - 1710,98 грн., за грудень - 63 64,64 грн.

25.12.2009 ПП “ТС Сервіс” до ДПІ у Ба лаклавському районі м.Севаст ополя подана уточнююча подат кова декларація орендної пла ти за земельні ділянки держа вної і комунальної власності , відповідно до якої сума орен дної плати за 2009 рік складає 108056 ,60 грн., де щомісячний платіж ск ладає: з січня по квітень - 8142,9 5 грн., за травень - 8142,97 грн., з чер вня по листопад - 9620,26 грн., за гр удень - 9620,27 грн.

29.01.2010 ПП “ТС Сервіс” до ДПІ в Ба лаклавському районі м.Севаст ополя подано податкова декла рація орендної плати за земе льні ділянки державної і ком унальної власності на 2010 рік, в ідповідно до якого сума пода тку за 2010 рік складає 333729,30 грн., де щомісячний платіж за період січень-червень 2010 року склада є 10112,49 грн., за період липень-гру день 2010 року - 48091,59 грн. (а.с.20).

28.01.2011 відповідачем до ДПІ у Ба лаклавському районі м.Севаст ополя подана уточнююча подат кова декларація орендної пла ти за земельні ділянки держа вної і комунальної власності , відповідно до якої суму орен дної плати за 2010 рік зменшено н а 91585,40 грн., у тому числі за періо ди, за які минув строк сплати ( серпень-листопад) на 53688,84 грн., т а за грудень - на 37896,56 грн. (а.с.71).

28.01.2011 ПП “ТС Сервіс” до ДПІ в Ба лаклавському районі м.Севаст ополя подано податкова декла рація орендної плати за земе льні ділянки державної і ком унальної власності на 2011 рік, в ідповідно до якого сума пода тку за 2011 рік складає 213678,18 грн., де щомісячний платіж за період січень-вересень 2011 року склад ає 10153,77 грн., за жовтень 2011 року - 26408,12 грн., за листопад 2011 року - 4794 3,06 грн., за грудень 2011 року - 47943,07 г рн. (а.с.72).

Підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 статт і 5 Закону України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» № 2181-Ш від 21.12.2000, з насту пними змінами та доповненням и, діючого на час виникнення п равовідносин (далі - Зако н № 2181) передбачено, що платн ик податків зобов'язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов'язання, зазначен у у поданій ним податковій де кларації, протягом десяти ка лендарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаче ного підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 ст атті 4 цього Закону для поданн я податкової декларації.

Відповідно до пункту 5.1 стат ті 5 Закону № 2181 податкове зобов 'язання, самостійно визначен е платником податків у подат ковій декларації, вважається узгодженим з дня подання так ої податкової декларації.

Відповідно до частини перш ої статті 17 Закону № 2535 податко ве зобов'язання по земельном у податку, а також по орендній платі за землі державної та к омунальної власності, визнач ене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земел ьних ділянок за місцезнаходж енням земельної ділянки за б азовий податковий (звітний) п еріод, який дорівнює календа рному місяцю, щомісячно прот ягом 30 календарних днів, насту пних за останнім календарним днем звітного (податкового) м ісяця.

Відповідно до підпунктів 6.2 .3 та 6.2.4 пункту 6.2 статті 6 Закону № 2181, ДПІ у Гагарінському районі м.Севастополя була направле на податкова вимога № 1/186 від 29.12 .2009 та отримана уповноваженою особою відповідача, що підтв ерджується підписом уповнов аженої особи на поштовому по відомленні, прикладеному до матеріалів справи (а.с.21).

Друга податкова вимога № 2/25 в ід 01.03.2010 надіслана на адресу від повідача та отримана уповнов аженою особою 12.03.2010 (а.с.22).

Відповідно до підпункту 5.4.1 п ункту 5.4 статті 5 Закону № 2181, якщ о узгоджена сума податкового зобов'язання не сплачена пла тником податків в строк, то во на признається сумою податко вого боргу платника податків .

Згідно статті 13 Закону № 2535 п ідставою для нарахування зем ельного податку є дані держа вного земельного кадастру, а орендної плати за земельну д ілянку, яка перебуває у держа вній або комунальній власнос ті, - договір оренди такої земе льної ділянки.

Відповідно до статті 15 Зако ну № 2535 власники землі та земле користувачі сплачують земел ьний податок, а також орендну плату за земельні ділянки де ржавної та комунальної власн ості з дня виникнення права в ласності або права користува ння земельною ділянкою. У раз і припинення права власності або права користування земе льною ділянкою податок, а так ож орендна плата за земельні ділянки державної та комуна льної власності сплачується за фактичний період перебув ання землі у власності або ко ристуванні у поточному році.

Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податковог о кодексу України після закі нчення встановлених цим Коде ксом строків погашення узгод женого грошового зобов'язанн я на суму податкового боргу н араховується пеня. Нарахуван ня пені розпочинається, при с амостійному нарахуванні сум и грошового зобов'язання пла тником податків - від першого робочого дня, наступного за о станнім днем граничного стро ку сплати грошового зобов'яз ання, визначеного цим Кодекс ом.

Нарахування пені закінчує ться у день зарахування кошт ів на відповідний рахунок Де ржавного казначейства Украї ни та/або в інших випадках пог ашення податкового боргу та/ або грошових зобов'язань, що п ередбачено підпункту 129.3.1 пунк ту 129.3 статті 129 Податкового код ексу України.

Згідно пункту 129.4 статті 129 Под аткового кодексу України пен я, визначена підпунктом 129.1.1 пу нкту 129.1 цієї статті, нараховує ться на суму податкового бор гу (включаючи суму штрафних с анкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розр ахунку 120 відсотків річних обл ікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податково го боргу або на день його (його частини) погашення, залежно в ід того, яка з величин таких ст авок є більшою, за кожний кале ндарний день прострочення у його сплаті.

Відповідно до пункту 7.7 ста тті 7 Закону № 2181 податковий бор г погашається попередньо пог ашенню податкових зобов'язан ь, які не є податковим боргом, у порядку календарної чергов ості його виникнення, а в разі одночасного його виникнення за різними податками, зборам и (обов'язковими платежами) - у рівних пропорціях.

За невчасне погашення сум и заборгованості з орендної плати за землю, ДПІ у Балаклав ському районі м.Севастополя нарахована пеня у сумі 8661,10 грн .

З матеріалів справи вбача ється, що за період з липня по грудень 2010 року та за період з с ічень-лютий 2011 року, у відпові дача склалася заборгованіст ь перед бюджетом з орендної п лати за землю у сумі 298085,52 грн., у тому числі основний платіж - 289424,42 грн., пеня - 8661,10 грн.

В ході судового розгляду, на вимогу суду, сторонами про ведена звірка взаєморозраху нків зі сплати орендної плат и за землю станом на 27.04.2011, з підп исаного сторонам акту якого вбачається, що заборгованіст ь відповідача перед бюджетом складає 298085,52 грн., у тому числі: о сновний платіж - 289424,42 грн., пеня - 8661,10 грн.

Відповідно до підпункту 20. 1.18 пункту 20.1 статті 20 Податковог о кодексу України державні п одаткові інспекції в районах , в містах без районного поділ у, районах у містах, міжрайонн і та об' єднані державні под аткові інспекції подають до судів позови, зокрема про стя гнення коштів з платника, яки й має податковий борг.

Згідно підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону № 2181 активи пл атника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду. В інших випадках платник и податків самостійно визнач ають черговість та форми зад оволення претензій кредитор ів за рахунок активів, вільни х від заставних зобов'язань з абезпечення боргу.

Відповідно до пункту 95.3 стат ті 95 Податкового кодексу Укра їни стягнення коштів з рахун ків платника податків у банк ах, обслуговуючих такого пла тника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направл яється до виконання органам державної податкової служби , у розмірі суми податкового б оргу або його частини.

Отже, вимоги позивача щодо с тягнення з відповідача суми заборгованості по сплаті заб оргованості з орендної плати за землю в сумі 298085,52 грн., підляг ають задоволенню.

Відповідно до пункту 4 статт і 94 Кодексу адміністративног о судочинства України, у спра вах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відпо відачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсн ені позивачем, з відповідача не стягуються.

Відповідно до частини друг ої статті 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и у судовому засіданні прого лошені тільки вступна та рез олютивна частини постанови.

Постанова складена та підп исана в порядку частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни 04 травня 2011 року о 17-00.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 94, 158-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд -

п о с т а н о в и в:

1. Адміністрат ивний позов задовольнити пов ністю.

2. Стягнути з Приватно го підприємства "ТС Сервіс" (99003 , м.Севастополь, вул.Кожанов а, 10 кв.2, код ЄДРПОУ 33459975, відомо сті про відкриті у банківськ их установах рахунки відсутн і) заборгованість перед бюдж етом по сплаті орендної плат и за землю у сумі 298 085, 52 (двісті д ев' яносто вісім тисяч вісім десят п' ять грн. 52 коп.) на р/р 332 14812700002, одержувач - Балаклавськ ий місцевий бюджет, МФО 824509, код ЄДРПОУ 24035629, код платежу 13050200, бан к одержувача УДК у м.Севастоп олі.

Постанова набирає за конної сили в порядку, встано вленому статтею 254 Кодексу адм іністративного судочинства України та може бути оскарже на в апеляційному порядку до Севастопольського апеляцій ного адміністративного суду через суд першої інстанції ш ляхом подачі апеляційної ска рги. У разі застосування судо м частини третьої статті 160 ць ого Кодексу апеляційна скарг а подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови. Якщо суб'єкта владни х повноважень у випадках та п орядку, передбачених частино ю четвертою статті 167 цього Ко дексу, було повідомлено про м ожливість отримання копії по станови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п'ятиденного строку з момен ту отримання суб'єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

Суддя підпис О.О.Єфременко

З оригіналом згідно

Постанова не набрала закон ної сили.

Суддя О.О.Єфременко

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення28.04.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу15940979
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-516/11/2770

Ухвала від 11.02.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Ухвала від 31.01.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Ухвала від 10.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Кириленко О.О.

Ухвала від 24.10.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 28.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Єфременко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні