ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 квітня 2011 р. Справа №2а-3005/11/0170/11
о12 годині 42 хвилини
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі судді Москаленк а С.А., при секретарі Бурдейній Г.Ю., розглянувши за участю
представника позивача ОС ОБА_1, дов. №57/05 від 19.04.2011р.,
представника відповідача ОСОБА_2, дов. №94/10 від 16.04.2010р.,
у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у за позовом
Товариства з обмеженою від повідальністю "Корпорация Им перия"
до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим
про визнання нечинним та с касування податкового повід омлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою від повідальністю "Корпорация Им перия" звернулося до Окружно го адміністративного суду АР Крим із адміністративним по зовом до Державної податково ї інспекції в м. Сімферополі А Р Крим про визнання нечинним та скасування податкового п овідомлення-рішення №0002951502/0 від 24.02.2011р.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправ но не визнав декларації з ПДВ за квітень та травень 2010р., оск ільки звітність була заповне на згідно вимог діючого зако нодавства, має усі необхідні реквізити, підписана уповно важеними особами.
Представник позивача у суд овому засіданні на задоволен ні позовних вимог наполягав з підстав, викладених у позов ній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебі чному, повному та об'єктивном у дослідженні, суд дійшов вис новку, що позовні вимоги підл ягають задоволенню, з наступ них підстав.
Позивачем в порядку звітно сті до податкової служби зас обами телекомунікаційного з в' язку були подані податков і декларації з ПДВ із додатка ми за квітень, травень 2010р.
Як вбачається із зазначени х декларацій з ПДВ, останні пі дписані керівником, головним бухгалтером та скріплені пе чаткою.
ДПІ в м. Сімферополі АР Крим на адресу позивача надіслан і повідомлення за вих. №21155/10/15-2 ві д 20.05.2010р., №27576/10/15-2 від 21.06.2010р., в яких за значено, що надані деклараці ї за квітень та травень 2010р. із додатками, у зв' язку із ріше нням робочої групи в межах пр оведення операції «Бюджет», не визнані як податкові декл арації.
Позивачем за вих. №74/01 від 10.06.2010р . на адресу ДПІ в м. Сімферопол і АР Крим подано скаргу на ріш ення відповідача «про невизн ання як податкової деклараці ї» податкової декларації з П ДВ за квітень 2010р. із додатками .
Відповідачем на адресу поз ивача за вих. №27978/10/15-2 від 23.06.2010р. нап равлено повідомлення про те, що з метою безумовного викон ання протоколу наради у прем ' єр - міністра України Аз арова Н.Я. від 03.04.2010р. та постан ови координаційної ради кері вників правоохоронних орган ів України за участю Президе нта України від 12.03.2010р. відносно підвищення ефективності кон трольно - перевірочної робо ти, виявлення та руйнування с хем ухилень та мінімізації п одаткових зобов' язань, а та кож на виконання наказу ДПА У країни від 09.04.2010р. №236 «Про введен ня у дію операції «Бюджет», ТО В «Корпорация Империя», ЄДРП ОУ 20684905, віднесено до «категорі ї ризику», у зв' язку із тим, щ о підприємство декларує стр. 26 у сумі 146860,00грн. (по декларації з ПДВ за квітень 2010р., вх. №9001744574 ві д 18.05.2010р. на підставі викладеног о, декларацію за квітень 2010р. вх . №9001744574 від 18.05.2010р. в межах операці ї «Бюджет» «не визнано подат ковою декларацією».
Крім того, посадовими особа ми відповідача проведено кам еральну перевірку з питання неподання податкової звітно сті з ПДВ, за результатами яко ї складено акт №570/15-2-20684905 від 07.02.2011р .
Актом перевірки встановле но порушення Закону України «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами», Закону У країни «Про податок на додан у вартість», а саме: неподання декларацій з ПДВ за квітень т а травень 2010р.
На підставі акту перевірки від 07.02.2011р., відповідачем 24.02.2011р. в инесено податкове повідомле ння - рішення №0002951502/0 про визна чення суми податкового зобов ' язання за штрафними (фінан совими) санкціями у розмірі 340 ,00грн.
Не погодившись із такими рі шенням відповідача позивач з вернувся до суду.
Стаття 19 Конституції Україн и зобов' язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, перед бачені Конституцією та закон ами України.
Отже “на підставі” означає , що суб' єкт владних повнова жень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конст итуцією та законами України та зобов' язаний діяти на ви конання закону, за умов та обс тавин, визначених ним.
“У межах повноважень” озна чає, що суб'єкт владних повнов ажень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов ' язків, встановлених закона ми.
“У спосіб” означає, що суб'є кт владних повноважень зобов ' язаний дотримуватися вста новленої законом процедури в чинення дії, і повинен обират и лише встановлені законом с пособи правомірної поведінк и при реалізації своїх владн их повноважень.
Критерії правомірності рі шення суб' єкта владних повн оважень визначені ст.2 КАС Укр аїни, частиною 3 якої встановл ено, що у справах щодо оскарже ння рішень, дій та бездіяльно сті суб' єктів владних повно важень суд перевіряє, чи прий няті (вчинені) вони: на підстав і, в межах та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України, чи використане п овноваження, надане суб' єкт у владних повноважень, з нале жною метою; обґрунтовано, тоб то вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без п роявлення неупередженості д о особи, стосовно якої вчиняє ться дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудл иво, тобто доцільно з точки зо ру законів логіки і загально прийнятих моральних стандар тів; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації, тобто з рівним став ленням до осіб; пропорційно т а адекватно; досягнення розу много балансу між публічними інтересами та інтересами ко нкретної особи.
Підпунктом 4.1.2 пункту 4.1 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» №2181 від 21.12.2000р. (тут і далі За кон №2181 в редакції, яка діяла на момент подання позивачем по даткової звітності) встановл ено, що прийняття податкової декларації є обов'язком конт ролюючого органу. Податкова декларація приймається без п опередньої перевірки зазнач ених у ній показників через к анцелярію, чий статус визнач ається відповідним норматив но-правовим актом.
Відповідно до п.п. "з" п.п. 4.4.2 п. 4.4 ст. 4 Закону №2181 податкова зві тність може бути надана за до бровільним рішенням платник а податків податковому орган у в електронній формі, за умов и реєстрації електронного пі дпису підзвітних осіб у поря дку, визначеному законодавст вом.
На виконання пункту 16 Плану першочергових заходів у сфе рі інвестиційної діяльності , затвердженого Указом Прези дента України від 10 квітня 2006 р оку N 300, Указу Президента Украї ни від 28 грудня 2006 року N 1154 "Про рі шення Ради національної безп еки і оборони України від 15 гр удня 2006 року "Про заходи щодо по передження і нейтралізації з агроз національній безпеці, пов'язаних із нестабільністю правового регулювання відно син у сфері адміністрування податку на додану вартість", в ідповідно до Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронний цифровий підпис", з метою спрощення для платників податків процедур и подання податкової звітнос ті до органів державної пода ткової служби та впровадженн я системи електронного контр олю за обігом податку на дода ну вартість, Наказом Державн ої податкової адміністрації України від 10.04.2008 № 233 затверджен о «Інструкцію з підготовки і подання податкових документ ів в електронному вигляді за собами телекомунікаційного зв'язку» (далі Інструкція).
Відповідно до п.п. 7.3-7.6 Інструк ції після одержання від плат ника податків податкового до кумента в електронному вигля ді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірку ЕЦ П, перевірку відповідності е лектронного документа затве рдженому формату (стандарту) . Перша квитанція є підтвердж енням платнику податків пере дачі його податкових докумен тів в електронному вигляді д о органу ДПС засобами телеко мунікаційного зв'язку. Ця кви танція надсилається органам и ДПС на електронну адресу пл атника податків, з якої було н адіслано податкову звітніст ь. Другий примірник першої кв итанції в електронному вигля ді зберігається в органі ДПС . Якщо на електронну адресу пл атника податків не надійшла перша квитанція, то податков ий документ вважається неоде ржаним. Підтвердженням платн ику податків прийняття його податкових документів до баз и даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у тек стовому форматі, в якій визна чаються реквізити прийнятог о податкового документа в ел ектронній формі, відповідніс ть податкового документа в е лектронній формі затверджен ому формату (стандарту) елект ронного документа, результат и перевірки ЕЦП, інформація п ро платника податків, дата та час приймання, реєстраційни й номер, податковий період, за який подається податкова зв ітність, та дані про відправн ика квитанції. На цю квитанці ю накладається ЕЦП органу ДП С, здійснюється її шифруванн я та надсилання платнику под атків засобами телекомуніка ційного зв'язку. Другий примі рник другої квитанції в елек тронному вигляді зберігаєть ся в органі ДПС. Якщо надіслан і податкові документи сформо вано з помилкою, то платнику п одатків надсилається друга к витанція в електронному вигл яді у текстовому форматі про неприйняття податкових доку ментів в електронному вигляд і із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її ш ифрування та надсилання плат нику податків засобами телек омунікаційного зв'язку. Друг ий примірник другої квитанці ї в електронному вигляді збе рігається в органі ДПС.
Як вбачається із матеріалі в справи, а саме з квитанцій пр о підтвердження платнику под атків прийняття його податко вих документів до бази даних ДПС (квитанції №2), останні не м істять повідомлень із зазнач енням причин неприйняття под аткових декларацій платника податків, навпаки, квитанції №2 підтверджують прийняття п одаткової звітності на район ному рівні.
Підпунктом 4.1.2 пункту 4.1 ст. 4 За кону №2181 податкова звітність, отримана контролюючим орган ом від платника податків як п одаткова декларація, що запо внена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може б ути не визнана таким контрол юючим органом як податкова д екларація, якщо в ній не зазна чено обов'язкових реквізитів , її не підписано відповідним и посадовими особами, не скрі плено печаткою платника пода тків. У цьому випадку, якщо кон тролюючий орган звертається до платника податків з письм овою пропозицією надати нову податкову декларацію з випр авленими показниками (із заз наченням підстав неприйнятт я попередньої), то такий платн ик податків має право:
- надати таку нову декл арацію разом зі сплатою відп овідного штрафу;
- оскаржити рішення по даткового органу в порядку а пеляційного узгодження.
Зазначена норма Зако ну №2181 кореспондує із положен ням п.4.3 Порядку заповнення та подання податкової декларац ії з податку на додану вартіс ть, затвердженого Наказом ДП А України № 166 від 30.05.97 та зареєст рованим в Міністерстві юсти ції України 9 липня 1997 р. за № 250/2054 ( далі Порядок №166).
Згідно п.п.3.2 п. 3 Порядку №166, вст упна частина, службові поля т а чотири розділи податкової декларації з податку на дода ну вартість, податкової декл арації з податку на додану ва ртість (спеціальної), податко вої декларації з податку на д одану вартість (переробних п ідприємств) та податкової де кларації з податку на додану вартість (скороченої)/(переро бного підприємства)/ (спеціал ьної) подаються на двох двост оронніх аркушах формату А-4, ск ріплених між собою; додатки д о декларацій, уточнюючий роз рахунок податкових зобов'яза нь з податку на додану вартіс ть у зв'язку з виправленням са мостійно виявлених помилок, уточнюючий розрахунок подат кових зобов'язань з податку н а додану вартість у зв'язку з в иправленням самостійно вияв лених помилок (до декларації з податку на додану вартість (скороченої)/(переробного під приємства) - на аркушах формат у А-4.
Як вбачається із поданих по зивачем декларацій з податку на додану вартість за квітен ь та травень 2010р., останні містя ть усі передбачені законом р еквізити.
Крім того, як зазначалося ра ніше, не визнаючи надані пози вачем податкові декларації з ПДВ за квітень та травень 2010 р. податковими деклараціями, в ідповідач посилається на про токол наради Прем' єр - мініс тра України Азарова М.Я. в ід 03.04.2010 р. та постанову координ аційної ради керівників прав оохоронних органів України з а участю Президента України від 12.03.2010 р. стосовно підвищення ефективності контрольно-пер евірочної групи, виявлення т а знищення схем ухилення та м інімізації податкових зобов ' язань, а також на наказ ДПА У країни від 09.04.2010 р. №236 “Про введе ння в дію операції “Бюджет”, у зв' язку з чим суд вважає за н еобхідне зауважити наступне .
Суд виходить з того, що відп овідно до ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керуєт ься принципом законності, ві дповідно до якого: 1) суд виріш ує справи відповідно до Конс титуції та законів України, а також міжнародних договорів , згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою Укра їни; 2) суд застосовує інші нор мативно-правові акти, прийня ті відповідним органом на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, передбачені Конст итуцією та законами України.
В той же час, як вбачаться з н аказу ДПА України від 09.04.2010р. №236 “Про введення в дію операції “Бюджет”, він не зареєстрова ний в Міністерстві юстиції У країни, що відповідно до вимо г Указу Президента України “ Про державну реєстрацію норм ативно-правових актів мініст ерств та інших органів викон авчої влади” від 03.10.1992 року №493/92 є обов' язковим, а отже, він не містить ознак підзаконного н ормативно-правового акту та не може бути застосований су дом при вирішенні даного спо ру. Крім того, жоден із зазначе них у судовому рішенні наказ ів ДПА України не може бути ви знаний таким, що розширює або звужує перелік підстав, за як ими не можуть бути визнані по датковою звітністю декларац ії платників податку на дода ну вартість.
Всупереч вимогам даної нор ми, відповідачем не доведено суду правомірності своїх ді й щодо невизнання податковим и деклараціями податкових де кларацій позивача з податку на додану вартість за квітен ь та травень 2010 року.
За таких обстави н, суд дійшов висновку, що відп овідач діяв упереджено, без у рахування усіх обставин, що м ають значення для вирішення справи, а відтак, позовні вимо ги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до п.1 ч.2 ст. 162 КАС України у разі задоволе ння адміністративного позов у суд може прийняти постанов у про визнання протиправними рішення суб'єкта владних пов новажень чи окремих його пол ожень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень.
З наведеного слідує, що скас ування рішення суб' єкта вла дних повноважень є наслідок визнання цього рішення проти правним.
У позовній заяві позивач пр осить суд лише скасувати под аткове повідомлення-рішення відповідача, без вимоги про в изнання його протиправними.
В свою чергу, частиною 2 ст.11 К АС України передбачено право суду вийти за межі позовних в имог, тільки в разі, якщо це не обхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сто рін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Враховуючи необхідні сть повного захисту прав та і нтересів позивача суд вважає необхідним визнати протипра вним та скасувати податкове повідомлення-рішення Держав ної податкової інспекції в м . Сімферополі АР Крим №0002951502/0 від 24.02.2011р.
Відповідно до ст. 94 КАС Украї ни якщо судове рішення ухвал ене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноваж ень, суд присуджує всі здійсн ені нею документально підтве рджені судові витрати з Держ авного бюджету України (або в ідповідного місцевого бюдже ту, якщо іншою стороною був ор ган місцевого самоврядуванн я, його посадова чи службова о соба).
Під час судового засідання , яке відбулось 19.04.2011р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАСУ постанову скла дено 25.04.2011р.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 94, 158-161, ч.1 ст. 162, 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний по зов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправни м та скасувати податкове пов ідомлення - рішення Державн ої податкової інспекції в м. С імферополі АР Крим №0002951502/0 від 24. 02.2011р.
3. Стягнути з Державног о бюджету України на користь Товариства з обмеженою відп овідальністю "Корпорация Имп ерия" 3,40грн. судового збору.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Москаленко С.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2011 |
Оприлюднено | 08.06.2011 |
Номер документу | 16035488 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні