Ухвала
від 16.05.2011 по справі 2а-2647/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 травня 2011 р. Справа № 70551/09

Колегія суддів Льві вського апеляційного адміні стративного суду в складі :

судді-доповідача - Бога ченка С.І.,

суддів - Багрія В.М., Заверу хи О. Б.

розглянувши у порядку пись мового провадження в м. Львов і апеляційну скаргу Управлін ня Пенсійного фонду України у Дрогобицькому районі Львів ської області на постанову Д рогобицького міськрайонног о суду Львівської області ві д 25 червня 2009 року у справі за ад міністративним позовом ОС ОБА_2 до Управління Пенсійн ого фонду України у Дрогобиц ькому районі Львівської обла сті про зобов' язання нараху вати щомісячну державну соці альну допомогу «Дітям війни» ,-

В С Т А Н О В И Л А :

07 квітня 2009 року ОСОБА_2 зв ернувся до суду з вищевказан им адміністративним позовом до Управління Пенсійного фо нду України у Дрогобицькому районі Львівської області пр о стягнення недоплаченої щом ісячної державної допомоги « Дітям війни» за 2006 - 2008 роки, поси лаючись на те, що він є дитиною війни і має право на пільги, п ередбачені Законом України « Про соціальний захист дітей війни», окрім того посилаючи сь на ст.6 цього Закону, вказує , що дітям війни пенсії або щом ісячне довічне утримання чи державна соціальна допомога , що виплачується замість пен сії, підвищується на 30% мініма льної пенсії за віком.

Постановою Дрогобицького міськрайонного суду Львівсь кої області від 25 червня 2009 рок у у справі №2а-2647/09 заявлений поз ов задоволено частково. Зобо в' язано Управління Пенсійн ого фонду України у Дрогобиц ькому районі Львівської обла сті нарахувати та виплатити на користь ОСОБА_2 підвище ння до пенсії як дитині війни на 30% мінімальної пенсії за ві ком за період з 09 липня 2007 року п о 31 грудня 2007 року та з 22 травня 200 8 року по 31 грудня 2008 року включн о.

Не погодившись із винесени м рішенням, його оскаржило Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни у Дрогобицькому районі Львівської області покликаю чись на порушення судом норм матеріального права, просит ь скасувати постанову суду п ершої інстанції і винести но ву постанову, якою в задоволе нні позовних вимог відмовити . Апелянт вказує на те, що зако нодавством не прийнято жодно го нормативного акту на вико нання вказаних вимог Закону України «Про соціальний захи ст дітей війни» від 18 листопад а 2004 року №2195-IV, не визначено на за конодавчому рівні за рахунок яких коштів і джерел, в якому порядку, яким чином обчислюв ати вказаний розмір. Окрім то го, скаржник посилається на т е, що відповідно до ст.7 Закону №2195-IV передбачається, що фінан сове забезпечення державних соціальних гарантій, передб ачених цим Законом, здійснює ться за рахунок коштів Держа вного бюджету України. Розпо рядником Державних коштів Ук раїни відповідно до Закону У країни «Про державний бюджет України на 2007 та 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів України» є Міні стерство фінансів України та Державне казначейство Украї ни. Вказує, що позивач не підтв ердив відповідними доказами поважні причини пропуску ст року звернення до суду та вст ановлення факту порушення пр ава.

Особи, що беруть участь у сп раві, в судове засідання для р озгляду апеляційної скарги н е прибули, про дату, час та міс це розгляду справи були пові домлені належним чином, клоп отань від осіб, які беруть уча сть у справі, про розгляд спра ви за їх участю не поступало, а тому колегія суддів, у відпов ідності до ч. 1 ст. 197 КАС України , вважає за можливе розглянут и справу в порядку письмовог о провадження за наявними у с праві матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на ос нові наявних у ній доказів. Пе ревіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія судді в приходить до переконання, щ о апеляційна скарга задоволе нню підлягає частково.

Задовольняючи частково по зовні вимоги позивачу по спр аві, суд виходив з того, що поз ивач належить до категорії г ромадян, на яких поширюється державні соціальні гарантії дітям війни, а тому має право на встановлене ст.6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» підвищення до п енсії.

Безспірно встановлено, що ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1, є ди тиною війни та відповідно до ст.6 Закону України «Про соціа льний захист дітей війни», у р едакції, що була чинною на час виникнення спірних правовід носин та вирішення даного пу блічно-правового спору судом , мав право на отримання підви щення виплачуваної йому пенс ії Управлінням Пенсійного фо нду України у Дрогобицькому районі Львівської області за віком.

Згідно із п.17 ст.77 Закону Укра їни "Про Державний бюджет Укр аїни на 2006 рік" від 20 грудня 2005 рок у дію ст.6 Закону України "Про с оціальний захист дітей війни " було зупинено на 2006 рік. Закон ом України "Про внесення змін до Закону України "Про Держав ний бюджет України на 2006 рік" ві д 19 січня 2006 року виключено п.17 с т.77, а ст.110 Закону викладена у но вій редакції, відповідно до я кої пільги дітям війни, перед бачені ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей вій ни", запроваджуються у 2006 році п оетапно, за результатами вик онання бюджету у першому пів річчі, у порядку визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом В ерховної Ради України з пита нь бюджету. Оскільки чинним з аконодавством України не бул о визначено порядку нарахува ння та виплати у 2006 році щоміся чної державної соціальної до помоги відповідно до ст.6 Зако ну України "Про соціальний за хист дітей війни", а Конституц ійний Суд України не приймав рішень щодо неконституційно сті Закону України "Про Держа вний бюджет України на 2006 рік" в ід 20 грудня 2005 року (з наступним и змінами та доповненнями) по вністю чи в його окремих част инах, тому суд приходить до ви сновку про відсутність право вих підстав для задоволення позовних вимог про зобов' яз ання відповідача провести на рахування та виплату позивач у державної соціальної допом оги як дитині війни за 2006 рік.

Законом України «Про держа вний бюджет України на 2007 рік» зупинено надане ст. 6 Закону п раво дітей війни на нарахува ння та виплату підвищення 30 % д о пенсії. 09 липня 2007 року окремі положення Закону України «П ро державний бюджет в Україн і на 2007 рік» визнано неконстит уційними тим самим відновлен о дію ст. 6 Закону, яка тривала д о 31 грудня 2007 року, оскільки 01 сі чня 2008 року ст. 6 Закону викладе но в іншій редакції, згідно як ої дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закон у України «Про статус ветер анів війни, гарантії їх соц іального захисту») до пенсі ї або щомісячного довічног о грошового утримання чи д ержавної соціальної допом оги, що виплачується заміс ть пенсії, виплачується під вищення у розмірі надбавки, в становленої для учасників ві йни. Ветеранам війни, які маю ть право на отримання підвищ ення до пенсії або щомісячн ого довічного грошового утри мання чи державної соціально ї допомоги, що виплачується з амість пенсії, відповідно до цього Закону та Закону Укр аїни «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту» дане підвищення провадиться за їх вибором зг ідно з одним із законів. Проте , рішенням Конституційного с уду України від 22 травня 2008 рок у вказані зміни ст. 6 Закону ви знано неконституційними, ост анні втратили свою чинність з дня ухвалення Конституційн им Судом вказаного рішення, я ке також містить вказівку пр о преюдиціальне значення цьо го рішення для судів загальн ої юрисдикції при розгляді н ими позовів у зв' язку з прав овідносинами, які виникли вн аслідок дії положень статей зазначених законів, що визна ні неконституційними. Таким чином з 22 травня 2008 року позовн і вимоги щодо нарахування та виплати підвищення до пенсі ї як дітям війни підлягають д о задоволення.

Відповідно до ч.1 ст.28 Закон у України « Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування» мінімальний роз мір пенсії за віком за наявно сті у чоловіків 25, а у жінок - 20 ро ків страхового стажу встанов люється у розмірі прожитково го мінімуму для осіб, які втра тили працездатність, визначе ного законом. За кожний повни й рік страхового стажу понад 25 років чоловікам і 20 років жін кам пенсія за віком збільшує ться на 1 відсоток розміру пен сії, обчисленої відповідно д о статті 27 цього Закону, але не більше ніж на 1 відсоток мінім ального розміру пенсії за ві ком, зазначеного в абзаці пер шому цієї частини. У частині д ругій цієї статті вказано, що за наявності страхового ста жу меншої тривалості, ніж пер едбачено частиною першою ціє ї статті, пенсія за віком вста новлюється в розмірі, пропор ційному наявному страховому стажу, виходячи з мінімально го розміру пенсії за віком.

Положення ч.3 ст.28 Закону Ук раїни "Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання", на думку колегії суддів не є перешкодою для застосув ання даної величини (мінімал ьного розміру пенсії за віко м) до обрахування інших пенсі й чи доплат пов'язаних з мінім альною пенсією за віком, оскі льки чинним законодавством н е встановлено іншого крім пе редбаченого ч.1 цієї статті мі німального розміру пенсії за віком.

У відповідності до ч.2 ст.99 КА С України (в редакції, що була чинна на час виникнення спір них правовідносин) для зверн ення до адміністративного су ду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюєт ься річний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюєт ься з дня, коли особа дізналас ь або повинна була дізнатись про порушення своїх прав, сво бод чи інтересів.

Відповідно до ч.1 ст.100 КАС Ук раїни (в редакції, що була чинн а на час виникнення спірних п равовідносин) пропущення стр оку звернення до адміністрат ивного суду є підставою для в ідмови у задоволенні адмініс тративного позову за умови, я кщо на цьому наполягає одна і з сторін.

Колегія суддів вважає за н еобхідне зазначити, що судом першої інстанції не врахова но тієї обставини, що позивач пропустив строк звернення д о суду, оскільки звернувся з п озовом лише 07 квітня 2009 року, а в ідповідачем подано клопотан ня про застосування строків звернення до адміністративн ого суду.

Колегія суддів зазначає , що оскільки стосовно не нара хованих пенсій ніякими норма тивно-правовими актами, крім КАС України, не визначено стр ок звернення до суду, то під ча с вирішення спорів, які виник ають із вказаних правовіднос ин слід застосовувати річний строк звернення до суду.

Посилання позивача на те , що йому стало відомо про факт порушення його прав лише піс ля висвітлення зазначених по дій у пресі на думку колегії с уддів є необгрунтованими, ос кільки рішення Конституційн ого Суду України №6-рп/2007 від 09 ли пня 2007 року було опубліковане у «Віснику Конституційного Суду України» та «Офіційному віснику України» 27 липня 2007 ро ку.

Позивачем не надано дока зів того, що ним був пропущени й строк для звернення до суду з поважних причин. Тому, з огл яду на наведене, суд відмовля є в задоволенні позову в част ині виплат за 2007 рік.

За таких обставин, колег ія суддів приходить до перек онання про підставність позо вних вимог ОСОБА_2 щодо на рахування та виплати підвище ння до пенсії як дитині війни за період з 22 травня 2008 року по 3 1 грудня 2008 року.

Оскільки функції з признач ення, нарахування та виплати пенсії позивача здійснює Пе нсійний фонд України в особі Управління Пенсійного фонду України у Дрогобицькому рай оні Львівської області, відп овідний обов' язок слід покл асти на відповідача у справі .

Достатніх правових підста в чи застережень щодо неможл ивості підвищення пенсії поз ивача у передбаченому ст.6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» розмірі колегія суддів не вбачає.

Покликання апелянта на від сутність бюджетного фінансу вання передбачених Законом У країни «Про соціальний захис т дітей війни» доплат до пенс ії як на причину невиконання покладених на нього зобов' язань до уваги не приймаютьс я, оскільки реалізація особо ю права, що пов' язане з отрим анням бюджетних коштів, яке б азується на спеціальних та ч инних на час виникнення спір них правовідносин нормативн о-правових актах національно го законодавства, не може бут и поставлена у залежність ві д бюджетних асигнувань.

Відповідно до ст. 202 Кодексу а дміністративного судочинст ва України підставами для ск асування судом апеляційної і нстанції постанови або ухвал и суду першої інстанції та ух валення нового рішення є неп овне з' ясування судом обста вин, що мають значення для спр ави; недоведеність обставин, що мають значення для справи , які суд першої інстанції вва жає встановленими; невідпові дність висновків суду обстав инам справи; порушення норм м атеріального або процесуаль ного права, що призвело до неп равильного вирішення справи або питання.

З огляду на викладене, оскіл ьки постанова суду першої ін станції винесена з порушення м норм матеріального права, щ о призвело до неправильного вирішення справи, то апеляці йна скарга підлягає до частк ового задоволення, а оскаржу вану постанову слід скасуват и та прийняти нову постанову .

Керуючись ст. ст. 158-163, 195, ст. 197, п. 3 ч. 1 ст. 198, ст. 202, ч. 2 ст. 205, ст. 207, ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Управлі ння Пенсійного фонду України у Дрогобицькому районі Льві вської області - задоволити частково, а постанову Дрогоб ицького міськрайонного суду Львівської області від 25 черв ня 2009 року у справі №2а-2647/09 - ска сувати, та прийняти нову, якою позов задоволити частково, з обов' язати Управління Пенс ійного фонду України у Дрого бицькому районі Львівської о бласті нарахувати та виплати ти підвищення до пенсії в роз мірі 30% мінімальної пенсії за віком на користь ОСОБА_2 з а період з 22 травня 2008 року по 31 г рудня 2008 року із врахуванням с т.6 Закону України "Про соціаль ний захист дітей війни" та ст. 28 Закону України "Про загально обов'язкове державне пенсійн е страхування" та виплачених сум.

В задоволенні решти позовн их вимог відмовити.

Постанова апеляційного ад міністративного суду набира є законної сили через п' ять днів після направлення її ко пій особам, які беруть участь у справі та може бути оскарже на до касаційної інстанції п ротягом двадцяти днів після набрання нею законної сили.

Головуючий суддя С.І. Богаченко

Суддя В.М. Багрій

Суддя О.Б. Заверуха

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу16043128
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2647/09

Ухвала від 14.04.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський І.О.

Ухвала від 22.02.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Ухвала від 16.05.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Ухвала від 06.04.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Р.Й.

Ухвала від 11.04.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Ухвала від 19.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос С.П.

Постанова від 23.02.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Качуріна Л.С.

Постанова від 12.06.2009

Адміністративне

Глухівський міськрайонний суд Сумської області

Васянович В.М.

Постанова від 07.07.2009

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Херсона

Кузьміна Оксана Іванівна

Ухвала від 14.04.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні