Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 червня 2011 р. справа № 2а/0570/8484/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Логойди Т. В.
при секретарі Чегрин ець А.М.
з участю представника поз ивача Соколової В.П.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом про курора Кіровського району мі ста Донецька в інтересах дер жавного підприємства «Націо нальна енергетична компанія «Укренерго» до приватного п ідприємства «Красноармійсь к-Реал-Сервіс» про стягнення коштів,
в с т а н о в и в :
У травні 2011 року прокурор Кі ровського району міста Донец ька в інтересах державного п ідприємства «Національна ен ергетична компанія «Укренер го» звернувся до суду з вказа ним адміністративним позово м, в якому зазначав, що актом п еревірки (протоколом) від 11 ли стопада 2010 року №02/18-0380 державног о інспектора з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії в Дон ецькій області встановлено ф акт невиконання приватним пі дприємством «Красноармійсь к-Реал-Сервіс» пунктів 1-5 прип ису від 26 травня 2010 року №02/18-0191, ст рок виконання якого скінчивс я. Акт перевірки (протокол) скл адено в присутності уповнова женої особи відповідача, отр имано та підписано з зауваже ннями.
На підставі акту перевірки 18 листопада 2010 року винесено п останову №Д-323 про накладення штрафу за порушення законода вства про електроенергетику на суму 340 грн. та зазначено про встановлений законодавство м 30-денний строк для її викона ння.
Сума штрафу в установлений законодавством строк сплаче на не була.
У зв' язку з наведеним прос ив стягнути з відповідача шт раф в розмірі 340 грн.
Відповідач подав заперече ння проти позову, в яких зазна чав, що позивачем не врахован о те, що приватне підприємств о «Красноармійськ-Реал-Серві с» надає послуги по утриманн ю будинків і прибудинкових т ериторій на підставі трьохст ороннього договору від 01 січн я 2008 року № 1 на виконання комун ального замовлення по утрима нню будинків, споруд та прибу динкових територій житлових комплексів № 5 і 6, якій було укл адено між Красноармійською м іською радою (як власником), ко мунальним підприємством «Кр асноармійський центр єдиног о замовника» (як балансоутри мувачем) і приватним підприє мством «Красноармійсь-Реал-С ервіс» (як виконавцем) на підс таві конкурсу відповідно до ст. 27 Закону України «Про житл ово-комунальні послуги». Пун ктом 1.2 вказаного договору пер едбачено, що приватне підпри ємство «Красноармійськ-Реал -Сервіс» приймає на себе зобо в'язання по наданню споживач ам комплексу послуг по утрим анню будинків і прибудинкови х територій, вартість і струк тура тарифу по утриманню яки х затверджується рішенням Кр асноармійського міського ви конавчого комітету. Відповід но до п. 5.1. договору розміри дію чих тарифів на послуги, робот и по утриманню будинків, спор уд та прибудинкових територі й, затвердженні рішенням Кра сноармійського міського вик онавчого комітету від 20 верес ня 2009 року № 606. Підприємство над ає послуги за рахунок кварти рної плати, отриманої від спо живачів, відповідно до затве рдженого тарифу. Підприємств о виконує обслуговування вну трішньо будинкових електрич них мереж, а саме: поточний рем онт електричних мереж для ел ектропостачання освітлення міст загального користуванн я; заміну електричних пристр оїв в сходових клітинах та те хнічних приміщеннях, ізолято рах, запобіжниках, автоматич них вимикачах, дрібний ремон т електропроводки з частково ю заміною до 10 % довжини. Згідно з умовами вказаного договор у виконання робіт, які не вход ять до квартирної плати, пров одяться за рахунок інших дже рел.
Підприємство неодноразово зверталося до Красноармійсь кої міської ради (власника) і к омунального підприємства «К расноармійський центр єдино го замовника» (балансоутриму вача) з проханням виділити ко шти на виконання припису Дер жавної інспекції, але коштів виділено не було. Так, згідно з протоколом від 13 травня 2010 ро ку № 40 засідання планово-бюдже тної комісії Краснормійсько ї міської ради Балансоутриму вачу (КП «КЦЄЗ») в додатковому виділенні коштів для провед ення робіт по обладнанню жит лових будинків заземлюючими пристроями відмовлено. Тому фінансування робіт по припи су Держенергонагляду, які не входять до тарифу з утриманн я житла, носило би нецільовий характер та розцінювалось б и як порушення фінансової ди сципліни.
Отже, виконати роботи згідн о з приписом суб' єкта владн их повноважень підприємство не мало можливості в зв'язку з відсутністю коштів на прове дення цих заходів.
Крім того, вважав, що підпри ємством не було порушено пра вил господарської діяльност і, оскільки воно виконувало д оговірні зобов'язання відпов ідно до умов договору. На думк у відповідача, Держенергонаг лядом не враховано умови дог овору від 01 січня 2008 року № 1, пол оження господарського та цив ільного законодавства, невір но застосовані положення ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (к онтролю) у сфері господарськ ої діяльності».
Відповідач просив розгляд ати справу у відсутності йог о представника і в задоволен ні позову відмовити.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав викла дених в позові. Пояснив, що нев иконання вимог припису є без умовною підставою для наклад ення штрафу. Просив задоволь нити позов.
Судом встановлено, що 26 трав ня 2010 року державним інспекто ром з енергетичного нагляду Державної інспекції з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії в Донецькій о бласті на підставі акту пере вірки від 26 травня 2010 року №02/18-0191, відносно приватного підприє мства «Красноармійськ-Реал-С ервіс», яке є юридичною особо ю, винесено припис №02/18-0191 про ус унення порушень вимог законо давства про електроенергети ку в строк до 26 серпня 2010 року.
Припис отримано відповіда чем 27 травня 2010 року.
В період з 10 листопада 2010 року по 11 листопада 2010 року державн им інспектором з енергетично го нагляду Державної інспекц ії з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної та теплової енергії в Д онецькій області проведено п ланову перевірку виконання в имог припису від 26 травня 2010 ро ку №02/18-0191, за результатами якої складено акт перевірки (прот окол) від 11 листопада 2010 року №02/ 18-0380, в якому відображено не вик онання припису у частині:
п. 1 щодо надання акту розмеж ування балансової належност і еклектичних мереж та експл уатаційної відповідальност і сторін до договору з Красно армійським РЕМ згідно зі скл аденою на 19 червня 2009 року схем ою зовнішнього електропоста чання підприємства;
п. 2 щодо надання загальних с хем електропостачання, склад ених для споживача в цілому т а для окремих дільниць - однол ітні схеми зовнішнього та вн утрішнього електропостачан ня будинків з урахуванням пр иєднання субспоживачів;
п. 3 щодо надання паспортів н а заземлювальні пристрої буд инків;
п. 4 щодо надання протоколів іспитів згідно із затвердже ним «Графіком ремонтів і про філактичних випробувань обл аднання», а саме: заміру опору розтікання на основних зазе млювачах, заземлювальних маг істралях та устаткуванні, пр отоколи перевірки ізоляції;
п. 5 щодо виконання заземлен ня всіх комутаційних апараті в, електродвигунів, обладнан ня об' єктів по підрозділам підприємства.
Акт перевірки (протокол) скл адено в присутності уповнова женої особи відповідача, отр имано та підписано із зауваж еннями.
11 листопада 2010 року подані за перечення на акт перевірки, в яких зазначалося, зокрема, що виконати роботи згідно з при писом Державної інспекції з енергетичного нагляду за реж имами споживання електрично ї та теплової енергії в Донец ькій області підприємство не мало можливості в зв'язку з ві дсутністю коштів на проведен ня таких заходів. Так, приватн е підприємство «Красноармій ськ-Реал-Сервіс» неодноразов о зверталося до Красноармійс ької міської ради (власника) і комунального підприємства « Красноармійський центр єдин ого замовника» (балансоутрим увача) з проханням виділити к ошти на виконання припису, ал е коштів виділено не було. Том у фінансуванні робіт по прип ису Держенергонагляду, які н е входять до тарифу з утриман ня житла, носило би нецільови й характер.
18 листопада 2010 року на засіда нні ради Державної інспекції з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії в Дон ецькій області, прийнято ріш ення про накладення на відпо відача штрафу за порушення з аконодавства про електроене ргетику в розмірі 340 грн.
На підставі акту перевірки за невиконання вимог припис у від 26 травня 2010 року №02/18-0191 начал ьником Державної інспекції з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої та теплової енергії в Доне цькій області - старшим держа вним інспектором з енергетич ного нагляду винесено постан ову від 18 листопада 2010 року №Д-323 про накладення штрафу за пор ушення законодавства про еле ктроенергетику, якою накладе но штраф у розмірі 340 грн.
Вказана постанова отриман а відповідачем 25 листопада 2010 р оку. Суму штрафу сплачено не б уло.
Перевіривши матеріали спр ави, вирішивши питання чи мал и місце обставини, якими обґр унтовувалися вимоги та запер ечення, та якими доказами вон и підтверджуються, чи є інші ф актичні дані, які мають значе ння для вирішення справи, та д окази на їх підтвердження, як у правову норму належить зас тосувати до цих правовідноси н, суд приходить до висновку п ро те, що позов підлягає задов оленню з таких підстав.
Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни «Про електроенергетик у» державний нагляд в електр оенергетиці здійснюють Держ авна інспекція з експлуатаці ї електричних станцій і мере ж та Державна інспекція з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії у порядку, в становленому Кабінетом Міні стрів України, та інші органи , визначені законодавством У країни. Державна інспекція з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої та теплової енергії здійс нює нагляд за електричними і тепловикористовуючими уста новками та тепловими мережам и споживачів та суб'єктів еле ктроенергетики.
Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії мають право :
- отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергет ики інформацію, необхідну дл я виконання покладених на ни х завдань відповідно до норм ативно-правових актів;
- давати споживачам та суб'є ктам електроенергетики обов 'язкові для виконання припис и про усунення порушень норм ативно-правових актів;
- давати споживачам та суб'є ктам електроенергетики прип иси про приведення засобів о бліку, контролю та регулюван ня споживання електричної і теплової енергії у відповідн ість з нормами, правилами і ст андартами в електроенергети ці;
- вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нор мативно-правовими актами реж имів споживання електричної і теплової енергії;
- надавати приписи щодо непр ипустимості продовження екс плуатації електричних і тепл овикористовуючих установок споживачів, якщо це створює з агрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населенн я;
- застосовувати в установле ному законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правов их актів та складати протоко ли про адміністративні право порушення.
Відповідно до ч. 4 ст. 26 Закону України «Про електроенергет ику» споживач енергії несе в ідповідальність за порушенн я умов договору з енергопост ачальником та правил користу вання електричною і тепловою енергією та виконання припи сів державних інспекцій з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії згідно із законодавством України.
Згідно з ч. 3 ст. 27 вказаного За кону суб'єкти господарської діяльності несуть відповід альність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання аб о несвоєчасне виконання ріше нь чи приписів Національної комісії регулювання електро енергетики України, Державно ї інспекції з експлуатації е лектричних станцій і мереж, Д ержавної інспекції з енергет ичного нагляду за режимами с поживання електричної та теп лової енергії та порушення у мов ліцензій - у вигляді штраф у у розмірі до п'яти тисяч неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян
Відповідно до ч. ч. 6 й 7 ст. 27 заз наченого Закону суми стягнен их штрафів зараховуються до Державного бюджету України.
Санкції, передбачені части ною 3 статті 27 Закону України « Про електроенергетику», заст осовуються в порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 3 Положення про порядок накладення на су б'єктів господарювання штраф ів за порушення законодавств а в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 21 л ипня 1999 року №1312, накладати на су б'єктів господарювання штраф и мають право, зокрема Націон альна комісія регулювання ел ектроенергетики; державні ін спектори з експлуатації елек тричних станцій і мереж; держ авні інспектори з енергетичн ого нагляду за режимами спож ивання електричної та теплов ої енергії.
Пунктом 5 зазначеного Полож ення визначено, що старші дер жавні інспектори з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії мають право накл адати на суб'єктів господарю вання штрафи за правопорушен ня, передбачені в абзаці трет ьому пункту 2 зазначеного Пол оження (ухилення від виконан ня або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпорядже нь, інших розпорядчих докуме нтів Національної комісії ре гулювання електроенергетик и, Державної інспекції з експ луатації електричних станці й і мереж, Державної інспекці ї з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії та п орушення умов ліцензій), - у ро змірі до трьох тисяч неопода тковуваних мінімумів доході в громадян.
Припис суб' єкта владних п овноважень відповідачем не о скаржувався та виконаний не був.
Отже, відповідно до наведен их вимог законодавства невик онання приписів є підставою для накладення штрафу.
Згідно з п. 10 Положення суб'єк т господарювання сплачує штр аф за порушення законодавств а в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийнят тя постанови (розпорядження) про його накладення, а за пору шення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний с трок з дня прийняття постано ви (розпорядження) про його на кладення. У разі несплати штр афу у зазначений термін він с тягується в судовому порядку .
Положень, які б встановлюва ли пільги щодо сплати штрафу за порушення в сфері електро енергетики в залежності від статусу підприємства, устано ви, організації, чи його фінан сового стану, законодавство не містить.
Суб' єктом владних повнов ажень за порушення вимог зак онодавства - не виконання п рипису на відповідача правом ірно накладено штраф в поряд ку та розмірах, що відповідал и вимогам законодавства.
Оскільки протягом встанов леного законом строку та на ч ас розгляду справи сума штра фу сплачена не була, тому вона підлягає стягненню з відпов ідача.
Посилання, що викладені в за переченнях проти позову, не з вільняють відповідача від сп лати штрафу.
Керуючись статтями 23, 94, 162, 163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов прокурора Кіровсько го району міста Донецька в ін тересах державного підприєм ства «Національна енергетич на компанія «Укренерго» до п риватного підприємства «Кра сноармійськ-Реал-Сервіс» про стягнення коштів задовольни ти.
Стягнути з приватного підп риємства «Красноармійськ-Ре ал-Сервіс» (код ЄДРПОУ 34812228) на к ористь Державного бюджету Ук раїни (рахунок №31110106700060, УДК в м. Кр асноармійську, ГУ ДКУ в Донец ькій області, код бюджетної к ласифікації 21081100, МФО 834016, ЄДРПОУ 34686579, одержувач: бюджет м. Красн оармійська) штраф в розмірі 340 (триста сорок) грн.
Постанова набирає законно ї сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС Укра їни, і може бути оскаржена до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через суд першої інстанції у порядку, в изначеному статтею 186 КАС Укра їни, шляхом подачі апеляційн ої скарги протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови.
Суддя Логойда Т. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2011 |
Оприлюднено | 15.06.2011 |
Номер документу | 16064690 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Логойда Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні