Постанова
від 03.06.2011 по справі 2а-2679/10/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                       Справа №  2а-2679/10/2570

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

06 квітня 2011 р.                                                                                    м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді                                                            Клопот С.Л.,

при секретарі                                                                      Герасенко А.В.,

з участю представника позивача

представника відповідача

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту та алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Чернігівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Айтек-Україна» про стягнення штрафу,  -

В С Т А Н О В И В:

Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту та алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Чернігівській області  звернулось  до суду з адміністративним позовом до  товариства з обмеженою відповідальністю «Айтек-Україна» про стягнення штрафу в розмірі 35357,90 грн.  Свої вимоги обґрунтовують тим, що 25.03.2011 року проведена перевірка кафе, що розташоване за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, 33 та належить відповідачу, якою встановлено зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місці, яке не внесено до Єдиного реєстру місць зберігання. За вказане порушення згідно з абз. 10 ч. 2 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» до позивача було застосовано фінансові санкції у розмірі 35357,90 грн., однак штраф у добровільному порядку не сплачено.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала та просила його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, проти його задоволення заперечував.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Працівниками РУ Департаменту САТ ДПА України в Чернігівській області 25 березня 2010 року, відповідно до наказу від 25.03.2010 року № 59-о, на підставі направлення від 25.03.2010 р. № 47 проведена перевірка кафе, що розташоване за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, 33 та належить ТОВ «Айтек-Україна», якою встановлено зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місці, яке не внесено до Єдиного реєстру місць зберігання. За результатами перевірки складено акт № 043/32/32946608 від 25.03.2010 року.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон).

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.2001 р. № 940 «Про заходи щодо посилення державного контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та справлянням акцизного збору» у складі ДПА України утворений Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів (надалі - Департамент) як самостійний функціональний підрозділ з правами юридичної особи, а у складі державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі - регіональні управління Департаменту з правами юридичної особи та їх територіальні підрозділи.

Відповідно до п.п.2.1.5 п.2 Положення про РУ Департаменту САТ ДПА України в Чернігівській області, затвердженого наказом Департаменту САТ ДПА України від 03.08.2009 р. № 311 основним із завдань управління є здійснення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання вимог чинного законодавства, яке регулює відносини у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.

Відповідно до Закону Єдиний державний реєстр місць зберігання - перелік місць зберігання, який ведеться органами державної податкової служби України і містить визначені цим Законом відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.

Статтею 15 вищезазначеного Закону визначено, що зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів повинно здійснюватися в місцях зберігання алкогольних напоїв, тютюнових виробів внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта підприємницької діяльності таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання затверджений наказом ДПА України від 28.05.2002 р. № 251 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання та форми довідки про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15.08.2002 року №670/6958 (далі - Порядок).

Відповідальність за зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, передбачена абзацом 10 частини 2 статті 17 Закону і передбачає застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1700 гривень.

Порядок прийняття рішень про застосування штрафних санкцій передбачений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 року № 790 «Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Відповідно до п.5 Порядку підставою для прийняття рішення є:

-          акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства;

-          результати проведення органом, який видав ліцензію, іншими органами виконавчої влади в межах їх компетенції перевірок суб'єкта підприємницької діяльності, пов'язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

-          матеріали правоохоронних органів, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Підставою застосування адміністративно-господарських санкцій є виключно   правопорушення,  якого   припустився   суб'єкт   господарювання, в даному випадку –це зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів в місцях, які не внесені до Єдиного реєстру місць зберігання.

Суб'єкти господарювання, які здійснюють торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, повинні дотримуватися законодавчо встановлених правил здійснення зазначеної діяльності, а у разі порушення нести відповідальність передбачену Законом.

Відповідно до ст. 17 Закону до суб’єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів: за зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, у розмірі 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1700 гривень.

За розглядом матеріалів перевірки від 25.03.2010 року Регіональним управлінням прийнято рішення від 31.03.2010 р. № 250476/26/32/048 про застосування до ТОВ «Айтек- Україна» штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 35357,90 грн., згідно частини 2 статті 17 Закону: за зберігання алкогольних напоїв у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру –33586,90 грн.; за зберігання тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру –1771,00 грн.

Не погоджуючись з вищевказаним рішенням позивача відповідач звернувся до суду з адміністративним позовом про його скасування.

Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 10.06.2010 року, залишеної без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 01.03.2011 року, в задоволенні позовних вимог ТОВ «Айтек- Україна» відмовлено.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту та алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Чернігівській області підлягають задоволенню, оскільки є законними та обґрунтованими, а штрафні санкції стягненню з відповідача.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту та алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Чернігівській області - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Айтек-Україна" фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 35357 (тридцять п'ять тисяч триста п'ятдесят сім) грн. 90 коп. в доход Державного бюджету, на код бюджетної класифікації 21081100, код 22825965, р/р 31118106700002, банк ГУДКУ в Чернігівській області, МФО 853592, одержувач Державний бюджет м. Чернігова.  

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

        Суддя:                                                                                          Клопот С.Л.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2011
Оприлюднено17.06.2011
Номер документу16090837
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2679/10/2570

Постанова від 06.04.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 24.03.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 04.06.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 21.05.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Постанова від 17.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Постанова від 17.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 27.10.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Постанова від 03.06.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні