ГОСПОДАР СЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Д онецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
30.05.11 р. Сп рава № 17/9-63
за позовом: Одеської заліз ниці м. Одеса
до відповідача: Асоціації „ Фінансових, промислових та т оргівельних підприємств „До нбаський розрахунковий фіна нсовий центр” м. Донецьк
про стягнення 21 645,00 грн.
Суддя Забарющий М.І .
Представники сторін:
Від позивача: не з'явився
Від відповідача: ОСОБА_1 . - за довіреністю
В засіданні, яке відбулось 17.05.2011р., згідно ст.77 ГПК України
оголошувалась перерва до 3 0.05.2011р.
СУТЬ СПОРУ:
Позивач, Одеська залізниця м. Одеса, звернувся до суду з п озовом про стягнення з відпо відача, асоціації „Фінансови х, промислових та торгівельн их підприємств „Донбаський р озрахунковий фінансовий цен тр” м. Донецьк, 21 645 грн. штрафу.
В обґрунтування своїх вим ог позивач посилається на:
- відвантаження відпо відачем зі станції (далі ст.) К расноармійськ Донецької зал ізниці 5 вагонів з концентрат ом вугільним за залізничною накладною на групу вагонів № 52314530;
- зважування вагону № 65 759128 23.07.2010р. на ст. Знам' янка Одесь кої залізниці, в результаті ч ого було встановлено різницю завантаження візків вагону на 9750 кг;
- контрольне зважуван ня вагону № 6575128 24.07.2010р. в результа ті чого було встановлено різ ницю у вазі проти накладної в сторону зменшення на 2600 кг;
- комерційний акт АА № 0 55068/613/27 від 24.07.2010р., який засвідчує р ізницю ваги зазначеної у нак ладній та фактично встановле ної шляхом переваження;
- акт № 19148;
- ст.ст. 307, 315 Господарсько го кодексу України (далі - ГК );
- ст.ст. 920, 925 Цивільного к одексу України (далі - ЦК);
- ст.ст. 118, 122, 129 Статуту зал ізниць України, затвердженог о Постановою Кабінету Мініст рів України від 06.04.1998р. № 457 (далі - Статут).
Відповідач вимоги позивач а не визнав, тому що: в акті заг альної форми № 19148 від 23.07.2010р. не фі ксується нестача вантажу, то ді як у комерційному акті про це вже є згадка; застосування катка можливе лише у разі гор изонтально розташованого ва нтажу, розміщеного на рівні б ортів; маркування вапном від повідачем не застосовується ; у разі нерівномірного розмі щення вантажу ст. Красноармі йськ не повинна була приймат и вагон для перевезення; розм ір штрафу є неспівставним і н есправедливим.
Дослідивши матеріали спра ви та вислухавши пояснення п редставників сторін, суд вст ановив:
Згідно залізничної наклад ної на групу вагонів № 52314530 відп овідач відвантажив зі станці ї Красноармійськ Донецької з алізниці п' ять вагонів з ва нтажем - концентрат вугільн ий, на адресу Ладижинської ТЕ С, а залізниця зобов' язалас ь доставити вагони на станці ю призначення - Ладижин Оде ської залізниці і видати ван тажоодержувачу.
23 липня 2010р. під час приймання поїзда № 2229 по станції Знам' я нка Одеської залізниці у скл аді якого був вагон № 65759128 в резу льтаті зважування на тензоме тричних вагах було встановле но різниця завантаження візк ів вагону на 9750 кг.
24 липня 2010р. при контрольному зважуванні вищезазначеного вагона на статичних вагах зг ідно протоколу переваження б уло встановлено в вагоні: бру тто - 89200 кг, нетто - 66400 кг, тара 22800 кг по накладній: нетто-69000, що складає різницю у вазі проти накладної в сторону зменшен ня на 2600 кг.
Для засвідчення цього факт у згідно ст. 129 Статуту залізни ць України та Правил складан ня актів, було складено комер ційний акт № АА 055068/613/27 від 24.07.2010р.
Згідно акту загальної форм и № 19148 слідів втрати вантажу не має, вантаж завантажений нав алом, мається маркування вап ном. Торцеві стінки глухі, люк а щільно прилягають, слідів в антажу немає.
При видачі вантажу на станц ії призначення, різниці прот и комерційного акту станції Знамянка не вивлено, що підтв ерджується відміткою станці ї Ладижин Одеської залізниці в розділі „Є”.
Заперечення відповідача щ одо того, що він не застосовує такий спосіб маркування ван тажу як нанесення вапна суд д о уваги не приймає, оскільки ц ей факт маркування вантажу с аме вапном зафіксовано актом загальної форми № 19148 від 23.07.2010р.т а комерційним актом АА № 055068/613/27 в ід 24.07.2010р.
Зважування вагону № 65759128 пози вач здійснив на тензометричн их динамічних вагах 23.07.2010р. та 24.0 7.2010р. було здійснено контрольн е зважування цього вагону. У о бох випадках вага нетто відр ізняється від ваги нетто заз наченої у залізничній наклад ній. Тому суд не вбачає у цьому випадку встановлення фактів , які б могли вплинути на вимог и позивача.
Суд не приймає до уваги пос илання відповідача на п. 4 Дода тка № 14 до Правил розміщення і кріплення вантажів в вагона х і контейнерах, оскільки пер евезення здійснювалось в меж ах кордонів України.
Посилання відповідача на п . 28 Правил приймання вантажів до перевезення суд до уваги н е приймає, тому що якщо і були якісь порушення з боку позив ача або Донецької залізниці то все це треба довести на заг альних підставах.
Зобов' язання щодо нараху вання штрафу встановлені Ста тутом у відповідності з ч. 5 ст . 307 ГК. Тому зауваження відпові дача щодо неспіставності і с праведливості судом до уваги не приймаються.
Довідку ОП „ЦЗФ „Комсомоль ська” від 16.05.2011р. № 940 суд до уваги не приймає, тому що: цей докум ент є похідним; інформація за кладена у довідці не містить посилань на підставі чого зр облені певні висновки; зважа ючи на назву підприємства, як е видало цю довідку, воно має в сі ознаки юридичної особи, і н езрозуміло на підставі чого довідка видавалась.
Клопотання відповідача пр о витребування у позивача фо тографій вагону № 65759128 суд зали шив без задоволення, тому що с уд не віднайшов протиріч у ст ані вантажу, який знаходився у цьому вагоні.
Зважаючи на викладене суд в важає вимоги позивача обґрун тованими і такими, що підляга ють задоволенню в сумі 17 316 грн . на решту вимоги суд зменшує ш траф згідно ч. 2 ст. 233 ГК.
На підставі ст.ст. 20, 173, 174, 193, 216, 233, 307 , 308 Господарського кодексу Ук раїни, ст.ст. 118, 122, 129 Ст атуту залізниць України та к еруючись ст.ст. 33, 43, 49, 82-85 Господар ського процесуального кодек су України, господарський су д -
В И Р I Ш И В :
Стягнути з асоціації „Фіна нсових, промислових підприєм ств „Донбаський розрахунков ий фінансовий центр” (м. Донец ьк, вул. Лівобережна, 66, р/р 2600507514965 в філії ПАТ „Державний Експор тно-імпортний банк України” м. Донецьк, МФО 334817, ЄДРПОУ 24820699) на користь Одеської залізниці (м. Одеса вул. Пантелеймонівсь ка, 19, р/р 26003000001 в Од еській філії АБ „Експрес Бан ка”, МФО 328801, ЄДРПОУ 01071315) - 17 316 грн. штрафу, 216 грн. 45 коп. витрат на с плату держмита та 236 грн. витра т на інформаційно-технічне з абезпечення судового процес у.
В решті вимог позивачу у по зові відмовити.
Суддя Забарющий М.І.
В судовому засіданні 30.05.2011р. проголошено вступну та резол ютивну частини рішення. Пов ний текст рішення складено т а підписано 01.06.2011р.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2011 |
Оприлюднено | 17.06.2011 |
Номер документу | 16107752 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Забарющий М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні