Постанова
від 02.10.2006 по справі 3/146
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

3/146

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

 "02" жовтня 2006 р. Справа №  3/146

Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Н. В.. Болгар розглянув у судовому засіданні 02.10.06 о 18:10 адміністративну справу № 3/146

за позовом: Державної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області;

до відповідача: Знам'янської районної державної лікарні ветеринарної медицини;

про стягнення 18 972 грн. 18 коп.,

за участю:

секретаря судового засідання - Маринич Т.П.;

представників

від позивача - головного спеціаліста-юрисконсульта сектору організаційно-аналітичної та правової роботи Куницького В.В., довіреність № 13-02 від 11.01.06;

від позивача - головного державного інспектора відділу контролю на ринках продовольства Лінчевського О.В., довіреність № 11-05 від 11.01.06;

від відповідача -  в. о. начальника Чорного М.Р., довіреність б/н від 13.06.06;

від відповідача - головного бухгалтера Гамаюн Л.В., довіреність б/н від 13.06.06.

Державна інспекція з контролю за цінами в Кіровоградській області  звернулася до господарського суду з позовною заявою, у якій просить стягнути з Знам'янської районної державної лікарні ветеринарної медицини до державного бюджету 50 088 грн. 72 коп. економічних санкцій згідно рішення від 30.03.06 № 14.

У запереченнях на позовну заяву, відповідач повідомив, що у 2004 та 2005 роках ним не застосовувався  тариф "Клінічний огляд на видачу ветеринарної довідки на забій тварин", а застосовувався  тариф "Клінічний  огляд з ветсанекспертизою", який складає 7 грн., завищень у 2004 р. на суму 3 963 грн. та у 2005 р. - 3 633 грн. не було; при формуванні  тарифу "Видача ветеринарного свідоцтва Ф-2" завищення  у 2004 році становило - 2 042 грн. 88 коп., у 2005 р. - 2 886 грн. 24 коп.; всього сума  економічних санкцій має  становити 37 575 грн. 36 коп., з них - 25 050 грн. 24 коп. - штраф.

22.06.06 Знам'янською районною державною лікарнею ветеринарної медицини надані додаткові письмові заперечення на позов, у якому така особа повідомила про невизнання нарахувань на суму 40 502 грн. 10 коп., в тому числі 27001 грн. 40 коп. штрафу, посилаючись на те, що завищень  суми тарифу при видачі ветеринарного свідоцтва Ф 1 з урахуванням затрат часу, заробітної плати, 30 процентів рентабельності, вартості закладених у калькуляцію матеріалів у 2004 р. - 213 грн. 21 коп., 2005 р. - 555 грн. 17 коп. немає; за період з січня 2005 р. по 24 березня 2006 р. СВК "Колос" було видано свідоцтво Ф № 2 на вивіз молока за межі району у кількості 20 шт. на суму 260 грн., а так як бланки мають вартість, то сума завищень складає не 260 грн., а 207 грн. 20 коп.

05.09.06 позивач змінив вимоги, надав письмові "уточнення до позовної заяви", у яких, посилаючись на ст. 112 Кодексу адміністративного судочинства України відмовився від позову на суму 7 749 грн. 72 коп., з урахуванням зроблених Знам'янською районною державною лікарнею ветеринарної медицини розрахунків у запереченнях на позов, і просить, зазначаючи суму порушень - 14 133 грн., штрафу - 28 266 грн., стягнути з останньої 42 399 грн.

Відповідач повідомив господарський суд про те, що такі вимоги ним не визнаються без обґрунтування заперечення.

20.09.06 до господарського суду надійшла заява, у якій позивач зменшив розмір вимог і просить стягнути із Знам'янської районної державної лікарні ветеринарної медицини 18 972 грн. 18 коп., з яких сума неправомірно стягнутих коштів складає 6 324 грн. 06 коп., сума штрафу 12 648 грн. 12 коп.

Знам'янською районною державною лікарнею ветеринарної медицини письмово не викладені погодження або обґрунтоване заперечення щодо таких вимог заявника позову. У судовому засіданні представники відповідача повідомили про невизнання такої суми боргу, однак обґрунтованих, змістовних заперечень, з посиланням на норми законодавства,  контррозрахунок суми позову  не надали.

Так як строк, встановлений ч. 1 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України для розгляду і вирішення справи витікає, у господарського суду відсутній термін для оголошення перерви у судовому засіданні або для відкладення розгляду адміністративної справи.

Спір підлягає вирішенню по суті у даному судовому засіданні.

При розгляді матеріалів справи, заслуховуванні пояснень представників сторін господарський суд встановив наступне:

За ст. 26 Закону України "Про ветеринарну медицину" тарифи на ветеринарні послуги затверджуються відповідно до законодавства про ціні і ціноутворення.

Згідно із Законом України "Про ветеринарну медицину", постановами Кабінету Міністрів України 15.08.1992 № 478 "Про перелік протиепізоотичних, лікувальних, лабораторно-діагностичних та інших ветеринарно-санітарних заходів, що проводяться органами державної ветеринарної медицини за рахунок відповідних бюджетних та інших коштів", від 21.10.1994 р. № 733 "Про ціноутворення в умовах реформування економіки" формування тарифів за ветеринарні роботи і послуги проводиться відповідно до "Механізму формування тарифів за ветеринарні роботи і послуги", затвердженого наказом Мінсільгосппроду України від 19.02.1996 р. № 51, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.04.1006 р. за № 176/1201.

При встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів проводиться державний контроль, що встановлено ст. 13 Закону України "Про ціни і ціноутворення".

Уповноваженими Державною інспекцією з контролю за цінами в Кіровоградській області особами була проведена перевірка з питання правильності формування і застосування тарифів по наданню платних послуг у 2004-2005 роках Знам'янською районною державною лікарнею ветеринарної медицини, результати якої оформлені актом № 308 від 24.03.06.

За висновком перевірки відповідачем порушені вимоги названих вище норм законодавства, які регулюють формування тарифів за ветеринарні роботи і послуги.

При формуванні калькуляції вартості послуги "Видача ветеринарного свідоцтва Ф-1" замість тарифу 5 грн. 17 коп., встановлений тариф - 6 грн. 20 коп., тобто 1 грн. 03 коп. за одну послугу. З урахуванням виданих у 2004 р. 207 довідок, у 2005 р. 539 довідок, сума завищення склала відповідно 213 грн. 21 коп., 55 грн. 17 коп.

При формуванні вартості послуги "Видача ветеринарного свідоцтва Ф-1, за кожну послідуючу голову" замість вартості послуги 4 грн. 81 коп., Знам'янською районною державною лікарнею ветеринарної медицини вартість послуги встановлена у сумі 5 грн. 09 коп., тобто завищення становить 0,28 грн. на одиницю.

Так як у 2004 р. було видано 4 довідки, у 2005 р. - 8 довідок, сума завищення складає 3 грн. 36 коп.

При формуванні тарифу "Клінічний огляд тварин та видача ветеринарної довідки на забій тварин", замість вартості послуг - 3 грн. за одну послугу, застосовувався тариф - 7 грн., тобто завищення становить 3 грн. за одну послугу.

У 2004 р. відповідачем видано 1321, у 2005 р. - 12 11 шт. Загальна сума завищення склала 7 596 грн.

При розрахунку тарифу "Видача ветеринарного свідоцтва Ф-2" відповідачем замість суми 7 грн. 50 коп. визначена сума 13 грн., тобто завищення склало 5 грн. 50 коп.

У 2004 р. такою особою видано 608 ветдокументів, у 2005 році - 859. Загальна сума завищення становить 4 724 грн. 50 коп.

з січня 2005 р. по 24.03.06 Знам'янська районна державна лікарня ветеринарної медицини видала суб'єктам господарювання 20 свідоцтв форми - 2 (на вивіз молока) за плату по ціні 13 грн. за 1 свідоцтво, що є порушенням ч. 2 ст. 9 Закону України "Про молоко та молочні продукти", за якою документ епізоотичне благополуччя тварин у господарствах видається безплатно державними установами ветеринарної медицини згідно із законодавством України.

Тобто, при видачі 20 свідоцтв "на вивіз молока" відповідачем безпідставно отримано 260 грн.

На підставі ст. 14 закону України "Про ціни і ціноутворення", викладених вище даних акту перевірки № 308 від 24.03.06, щодо якого зауваження Знам'янської районної лікарні ветеринарної медицини відсутні, п. п. 1.3, 1.4, 2.1 "Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами", затвердженої спільним наказом Міністерства економіки та з питань Європейської інтеграції України і Міністерства фінансів України від 03.12.01 № 298/519, зареєстрованого в Міністерстві юстиції  України 18.12.01 за № 1047/6238 Державною інспекцією з контролю за цінами в Кіровоградській області прийнято рішення від 30.03.06 № 14 про вилучення у суб'єкта перевірки додержання державної дисципліни цін 16 698 грн. 24 коп. необґрунтовано одержаної виручки, 33 392 грн. 48 коп. штрафу.

Згідно ст. 14 Закону України "Про ціни і ціноутворення", п. 3.1 "Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами", затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України 03.12.01 № 298/519, зареєстрованого в міністерстві юстиції України 18.12.01 за № 1047/6238, позивач має право приймати рішення про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій на підставі актів перевірок, які складаються  його посадовими особами.  

У п. 3.6, п. 4.1 названої Інструкції вказано, що у разі невиконання рішення, повного або часткового відхилення претензії чи залишення її без відповіді орган державного контролю за цінами в 30-денний термін подає позов до місцевого господарського суду про примусове стягнення суми економічних санкцій; скарги на рішення про застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій, прийняті органами державного контролю за цінами, можуть направлятися керівникам цих органів або Державній інспекції з контролю за цінами, а також передати спір про визнання рішення недійсним на вирішення господарському суду.

Знам'янська районна державна лікарня ветеринарної медицини рішення про застосування економічних санкцій від 30.03.06 № 14 Державної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області у встановленому порядку не оспорило, на претензію заявника позову  від 30.03.06 № 413-05 відповіді не надала, суми зазначені у рішенні добровільно не сплатило.

Господарський суд прийшов до висновку про наявність у позивача підстав для звернення із позовом про стягнення сум за рішенням № 14 від 30.03.06 у примусовому порядку.

Державною інспекцією з контролю за цінами враховані доводи Знам'янської районної державної лікарні ветеринарної медицини, викладені у запереченнях на позов та додані до них розрахунки, а також строки застосування адміністративно-господарських санкцій, передбачені у  ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно зроблених перерахунків тарифів "Видача ветеринарного свідоцтва Ф-1"  завищення визначено у сумі 0,72 за одиницю, "Видача ветеринарного свідоцтва Ф-2! - 5 грн. 16 коп. за одиницю, "Клінічний огляд з ветсанекспертизою" - 2 грн. 38 коп. за одиницю, "Видача ветеринарного свідоцтва Ф-2 кожна послідуюча голова" - завищення не встановлено.

Позивач просить стягнути з відповідача 6 324 грн. 06 коп., які складаються із сум, одержаних при наданні послуг "Видача ветеринарного свідоцтва Ф-1" - 372 грн. 96 коп., "Видача ветеринарного свідоцтва Ф-2" - 3 875 грн. 16 коп., "Клінічний огляд з ветсанекспертизою" - 1 815 грн. 94 коп., видачі свідоцтва Ф-2 "на вивіз молока" - 260 грн., а також штраф у сумі 12 648 грн. 12 коп.

При відсутності обґрунтованих заперечень і розрахунків відповідача позов підлягає задоволенню у сумі 18 972 грн. 18 коп.

Керуючись ч. ч. 1, 2, 3 ст. 160, п. 4 ч. 2 ст. 162, ст. 163, ч. ч. 1-4 ст. 254, ч. 1 ст. 258, п. 6  "Прикінцеві та перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд

                                         П О С Т А Н О В И В :

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути із Знам'янської районної державної лікарні ветеринарної медицини (адреса: Кіровоградська обл., м. Знам'янка, пров. 1-й Поперечний, 32; і. код 00700016) на користь державної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області (адреса: 25022, м. Кіровоград, вул. Дзержинського, 53/35; і. код 23092298) до державного бюджету (Р\Р 31118106600010; одержувач коштів - ВДК у м. Знам'янка, код 2300000, банк одержувача - УДК у Кіровоградській області, МФО 823016, код бюджетної класифікації 23030300) 18 972 грн. 18 коп. економічних санкцій згідно рішення від 30.03.06 № 14.

3. Виконавчий лист видати за заявою  державної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області після набрання судовим рішенням законної сили.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо така заява не була подана.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, і копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга була подана у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова не набрала законної сили.

Суддя

  Н. В. Болгар

05.10.06 17:50

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення02.10.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу161482
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/146

Ухвала від 13.05.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Постанова від 19.10.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Ткач І.В.

Ухвала від 20.09.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Ткач І.В.

Постанова від 02.08.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Величко Т.А.

Ухвала від 31.07.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Величко Т.А.

Ухвала від 04.07.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Величко Т.А.

Ухвала від 14.06.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 08.06.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 29.05.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Гридасов Ю.В.

Ухвала від 07.05.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Гридасов Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні