Постанова
від 04.05.2011 по справі 2а/0270/256/11
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/0270/256/11

Головуючий у 1-й інстанції : Дончик В.В.

Суддя-доповідач: Голота Л . О.

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 травня 2011 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний ад міністративний суд у складі колегії:

головуючого-судді: Голоти Л. О.

суддів: Курка О. П., Совгири Д . І.

при секретарі: Швандер В.О.

за участю представників ст орін:

позивача - Загрія Т.С., Л исенко О.В.

відповідача - Непийвода І .А.

розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу товариства з обме женою відповідальністю "Аква віт-А" на постанову Вінницько го окружного адміністративн ого суду від 04 березня 2011 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмежен ою відповідальністю "Аквавіт -А" до Державної податкової ін спекції у м. Вінниці про частк ове скасування рішення про з астосування штрафних санкці й , -

В С Т А Н О В И В :

В січні 2011р. товариство з обмеженою відповідальніст ю «Аквавіт-А» звернулось до д ержавної податкової інспекц ії у м. Вінниці про скасування рішення про застосування шт рафних (фінансових) санкцій в ід 21.12.2010 року № 0009712340.

Постановою Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 04 березня 2011 в задоволе нні позову відмовлено.

Не погоджуючись з постанов ою Вінницького окружного адм іністративного суду від 04.03.2010р ., позивач звернувся до Вінниц ького апеляційного адмініст ративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить ухвал ене у справі судове рішення с касувати та постановити нове рішення по справі, яким задов ольнити позовні вимоги в пов ному обсязі, посилаючись на п орушення судом норм права.

В судовому засіданні апеля ційного суду представники по зивача підтримали вимоги под аної апеляційної скарги.

Представник відповідача в судовому засіданні проти ви мог апеляційної скарги запер ечував з підстав викладених у запереченні від 19.04.2011р. №22495/302/10.

Заслухавши суддю-доповіда ча, представників сторін, дос лідивши докази у справі та об говоривши доводи апеляційно ї скарги, судова колегія вста новила наступне.

Державною податковою адмі ністрацією у м. Вінниці здійс нено перевірку господарсько ї одиниці позивача склад - маг азин, розташований за адресо ю: м. Вінниця, пров. К. Маркса, 13, з а результатами якої складено акт перевірки від 25.11.2010р., на під ставі якого винесено рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій від 21.12.2010 рок у № 0009712340 на суму 178293,20 грн.

Підставою для винесення рі шень про застосування штрафн их (фінансових) санкцій стало порушення вимог п.п. 1, 2, 11 ст. 3 Зак ону України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг» № 265/95-ВР від 06.07.1995р.

Суд першої інстанції відмо вляючи в задоволенні позову виходив з того, що позивачем н е забезпечено необхідними ре квізитами видатковий чек, а т ому податковим органом право мірно застосовано до позивач а штрафні (фінансові) санкції , оскільки наявні підстави вв ажати видатковий документ не розрахунковим.

Проте з таким висновком суд у першої інстанції судова ко легія не може погодитись.

В силу ч. 2 ст. 19 Конституції Ук раїни, органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов'язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України.

Слід відмітити, що правові з асади застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг визн ачаються Законом України від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг».

Із системного аналізу п.п. 1, 2 , 11 статті 3 Закону України від 0 6.07.1995 р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг» вбачається, що метою зап ровадження законодавчих вим ог щодо застосування суб'єкт ами підприємницької діяльно сті реєстраторів розрахунко вих операцій є забезпечення реалізації фіскальної функц ії під час здійснення розрах ункових операцій в готівкові й та/або в безготівковій форм і (із застосуванням платіжни х карток, платіжних чеків, жет онів тощо). При цьому, розрахун ковий документ є лише матері альним носієм інформації про розрахункову операцію, тому вимоги до нього не можуть вих одити за межі, що необхідні дл я реалізації фіскальної функ ції.

В силу статті 8 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг» фо рма, зміст розрахункових док ументів, порядок реєстрації та ведення розрахункових кни жок, книг обліку розрахунков их операцій, а також форма та п орядок подання звітності, по в'язаної із застосуванням ре єстраторів розрахункових оп ерацій або використанням роз рахункових книжок, встановлю ються Державною податковою а дміністрацією України.

Відповідно до пункту 2.1 Поло ження про форму та зміст розр ахункових документів, затвер дженого наказом Державної по даткової адміністрації Укра їни від 01.12.2000 р. № 614, зареєстрован ого в Міністерстві юстиції У країни 05.02.2001 р. за № 105/5296, установле ні в даному Положенні вимоги до змісту розрахункових док ументів визначають обов'язко ві реквізити розрахункових д окументів. У разі відсутност і хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотрим ання сфери призначення, доку мент не є розрахунковим.

Згідно з пунктом 3.1 розділу 3 Положення про форму і зміст р озрахункових документів, фіс кальний касовий чек на товар и (послуги) (далі - касовий чек) - це розрахунковий документ, н адрукований реєстратором ро зрахункових операцій при про веденні розрахунків за прода ні товари (надані послуги).

Слід відмітити, що статтею 1 7 Закону України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг» (далі- Закону) пере дбачено, що за порушення вимо г цього Закону до суб'єктів пі дприємницької діяльності, як і здійснюють розрахункові оп ерації за товари (послуги), за рішенням відповідних органі в державної податкової служб и України застосовуються фін ансові санкції у п'ятикратно му розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на я кі виявлено невідповідність - у разі проведення розрахунк ових операцій на неповну сум у вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі непров едения розрахункових операц ій через реєстратори розраху нкових операцій, у разі нероз друкування відповідного роз рахункового документа, що пі дтверджує виконання розраху нкової операції, або проведе ння її без використання розр ахункової книжки (пункт 1 стат ті 17 Закону).

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено в суді першої інстанції, усі розрах ункові операції позивачем пр оведено на повну суму надани х послуг через РРО.

Закон України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг», який є нормативно правовим актом не містить но рми та умов за яким роздруков ані документи вважаються не розрахунковими.

Згідно п.1 ст.3 Закону №265/95-ВР та розділу 3 Положення про форму і зміст розрахункових докум ентів затвердженого наказом ДПА від 01.12.2000р. №614, відповідним р озрахунковим документом при здійсненні розрахункових оп ерацій в готівковій формі пр и продажу товарів - є саме фіск альний касовий чек на товари , зареєстрованого, опломбова ного у встановленому порядку та переведеного у фіскальни й режим роботи РРО.

Таким чином, роздруковані р озрахункові документи ТОВ «А квавіт-А» які підтверджують виконання розрахункових опе рацій за відсутності деяких обов' язкових реквізитів за лишаються розрахунковими, ос кільки, відповідають нормам Закону №265/95-ВР, а тому, касові ф іскальні чеки є документами встановленої форми та змісту , що підтверджують факт отрим ання грошових коштів від пок упців (а.с. 63,64,65).

Тому, судова колегія вважає , що ТОВ "Аквавіт-А" при продажу товарів здійснювало розраху нкові операції через РРО із р оздрукуванням фіскальних че ків, тобто відповідних розра хункових документів, що підт верджують виконання розраху нкової операції, а тому відсу тні підстави для застосуванн я до позивача норм ст. 17 Закону №265/95-ВР з підстав невідповідно сті форми фіскального чека.

Отже, колегія суддів вважає , що прийняте відповідачем ос каржуване рішення є таким, що прийняте не на підставі та не у спосіб, що передбачені зако нами України, а тому повинне б ути скасованим.

В такому випадку судова кол егія вважає помилковим висно вок суду першої інстанції що до відмови в задоволенні поз овних вимог.

В силу статті 202 КАС України п ідставами для скасування пос танови або ухвали суду першо ї інстанції та ухвалення нов ого рішення є: 1) неповне з'ясув ання судом обставин, що мають значення для справи; 2) недове деність обставин, що мають зн ачення для справи, які суд пер шої інстанції вважає встанов леними; 3) невідповідність вис новків суду обставинам справ и; 4) порушення норм матеріальн ого або процесуального права , що призвело до неправильног о вирішення справи або питан ня, а так само розгляд і виріше ння справи неповноважним суд ом; участь в ухваленні постан ови судді, якому було заявлен о відвід на підставі обстави н, які викликали сумнів у неуп ередженості судді, і заяву пр о його відвід визнано судом а пеляційної інстанції обґрун тованою; ухвалення чи підпис ання постанови не тим суддею , який розглянув справу.

Отже, оскаржувану постанов у не можна визнати законною т а обґрунтованою, тому відпов ідно до ст. 202 КАС України, поста нову суду першої інстанції н еобхідно скасувати з ухвален ням нового рішення у справі.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207 , 212, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу тов ариства з обмеженою відповід альністю "Аквавіт-А" задоволь нити повністю .

Постанову Вінницького окр ужного адміністративного су ду від 04 березня 2011 року у справ і за адміністративним позово м Товариства з обмеженою від повідальністю "Аквавіт-А" до Д ержавної податкової інспекц ії у м. Вінниці про часткове ск асування рішення про застосу вання штрафних санкцій, - ска сувати .

Адміністративний позов То вариства з обмеженою відпові дальністю "Аквавіт-А" до Держа вної податкової інспекції у м. Вінниці про часткове скасу вання рішення про застосуван ня штрафних санкцій задоволь нити:

Скасувати частково рішенн я Державної податкової інспе кції у м. Вінниці №0009712340 від 21.12.2010р. в частині застосування до то вариства з обмеженою відпові дальністю "Аквавіт-А" суми шт рафних (фінансових) санкцій в розмірі 178208,20 грн.

Постанова суду набирає зак онної сили з моменту проголо шення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідн о ст 212 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі "10" травня 2011 р . .

Головуючий /пі дпис/ Голота Л. О.

Судді /підп ис/ Курко О. П.

/підпис/ Совгира Д. І.

Копія вірна.

Секретар:

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.05.2011
Оприлюднено17.06.2011
Номер документу16164166
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/256/11

Постанова від 04.03.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 01.02.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 25.01.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Постанова від 04.05.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Голота Л. О.

Ухвала від 04.04.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Голота Л. О.

Ухвала від 04.04.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Голота Л. О.

Ухвала від 21.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Постанова від 04.05.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Голота Л. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні