Постанова
від 04.03.2011 по справі 2а/0270/256/11
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2011 р. Справа № 2а/0270/256/11

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді Дончика В.В.,

при секретарі судового засідання: Яковенку Д.О.,

за участю: представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2, представника відповідача - ОСОБА_3, свідка - ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Аквавіт-А» до Державної податкової інспекції у м. Вінниці про скасування рішення №0009712340 від 21 грудня 2010 року

в с т а н о в и в :

У січні 2011 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Аквавіт-А» (далі -ТОВ «Аквавіт-А» звернулось в суд з позовом до Державної податкової інспекції у м. Вінниці (далі - ДПІ у м. Вінниці) про скасування рішення №0009712340 від 21 грудня 2010 року.

Зазначили, що за результатами перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій проведеної працівниками ДПА у Вінницькій області, складено Акт перевірки від 25.11.2010 року, на підставі якого відповідачем прийняте оскаржуване рішення № НОМЕР_1 від 21.12.2010 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 178293,2 грн., за порушення пунктів 1,2,11 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

На думку позивача, висновок зазначений в акті перевірки про порушення позивачем п.1 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме здійснення розрахункових операцій без роздрукування відповідних документів (фіскальних чеків) при продажу товарів в кредит (із відстрочкою платежу), є незаконним та необґрунтованим, таким що не відповідає фактичним обставинам. Позивач стверджує, що ним роздруковувались відповідні розрахункові документи, що підтверджують виконання розрахункових операцій, а тому відсутні підстави для застосування до нього відповідальності відповідно до п.1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Зважаючи на викладене, позивач просив скасувати частково рішення ДПІ у м. Вінниці № НОМЕР_1 від 21.12.2010 року, в частині застосування до ТОВ «Аквавіт-А» суми штрафних (фінансових) санкцій на підставі п. 1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у розмірі 178208,2 грн.

В судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги та просили про їх задоволення.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти заявленого позову, аргументуючи тим, що оскаржуване рішення прийняте в межах наданих повноважень та відповідно до порушень виявлених в ході проведення перевірки та зафіксованих в Акті перевірки. Заперечення відповідача долучені до матеріалів справи (а.с.34-36).

Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників позивача та відповідача, вислухавши показання свідка, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази на підтвердження та спростування позовних вимог в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов задоволенню не підлягає, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що головним державним податковим ревізором-інспектором ДПА у Вінницькій області ОСОБА_5 та старшим державним податковим ревізором-інспектором ДПА у Вінницькій області ОСОБА_6, згідно направлень № 103823,103824 від 22.11.2010 року (а.с. 13), здійснена планова перевірка ТОВ «Аквавіт-А», код ЄДРПОУ 31414953, юридична адреса: вул. К. Маркса, 13, м. Вінниця, зареєстрованого ДПІ у м. Вінниці. За результатами даної перевірки складено Акт № 1237/02/32/23/31414953 від 25.11.2010 року (а.с. 8-11).

Відповідно до ліцензій № АГ296125 від 17.06.2010 року, терміном дії з 20.06.2010 року по 20.06.2011 року та № АБ155875 від 20.04.2006 року, терміном дії з 04.05.2006 року по 04.05.2011 року ТОВ «Аквавіт-А», відповідно набуло права займатися роздрібною та оптовою торгівлею алкогольними напоями.

В Акті перевірки від 25.11.2010 року встановлені наступні порушення. Розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі на суму 35641,64 грн. при продажу товарів в кредит (з відстрочкою платежу) проведені через зареєстрований опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій без роздрукування відповідних розрахункових документів (фіскальних чеків) - роздруковувались документи (фіскальні чеки) які не містять наступних обов'язкових реквізитів фіскального касового чека на товари:

- якщо кількість придбаного товару не дорівнює одиниці виміру, - то кількість, вартість придбаного товару;

- вартість одиниці виміру товару;

- найменування товару;

- загальну вартість придбаних товарів.

Реєстр розрахункових операцій проведених через реєстратор розрахункових операцій без роздрукування відповідних розрахункових документів на суму 35641,64 грн. наведено у додатку 1 до акта перевірки (а.с. 12).

Розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів проведені через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменувань та цін товарів та обліку їх кількості -розрахункові операції проведені через відділ РРО «погашення боргу СПД».

Таким чином, під час перевірки встановлено порушення п.п. 1,2,11 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Директор ТОВ «Аквавіт-А»ОСОБА_2 надала письмові пояснення до Акта перевірки, в яких вказала, що з порушеннями зазначеними в Акті не погоджується, так як відповідальність за зазначені в акті порушення наступає в разі не роздрукування розрахункового документу, а позивачем при здійсненні розрахункових операцій були роздруковані через РРО касові чеки з позначенням «погашення боргу» на загальну суму отриманих готівкових коштів (а.с. 15).

За наслідками проведеної перевірки, ДПІ у м. Вінниці прийнято рішення № НОМЕР_1 від 21.12.2010 року про застосування до ТОВ «Аквавіт-А»штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 178293,2 грн. (а.с. 19), за порушення пунктів 1,2,11 статті 3 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» .

В судовому засіданні допитаний, як свідок, головний державний податковий ревізор-інспектор ДПА у Вінницькій області ОСОБА_7, який пояснив, що під час проведення перевірки ними було встановлено два порушення Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" ТОВ "Аквавіт-А", а саме при здійсненні розрахункових операцій в готівковій формі на суму 35641,64 грн., при продажу товарів в кредит (з відстрочкою платежу), роздруковувались документи (фіскальні чеки) які не містять обов'язкових реквізитів фіскального касового чека, а також не використовувався режим попереднього програмування найменувань , цін товарів та облік їх кількості.

Відмовляючи в задоволені позову, суд виходить з наступного.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначаються Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Відповідно до статті 1 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами) (далі - суб'єкти підприємницької діяльності), які здійснюють операції з розрахунків у готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.

При цьому, в силу абзацу третього та четвертого статті 2 вказаного Закону у цьому Законі під реєстратором розрахункових операцій розуміється пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), а під розрахунковою операцією вважається приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки -оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Абзацом другим статті 2 Закону визначено, що фіскальною функцією вважається здатність реєстраторів розрахункових операцій забезпечувати одноразове занесення, довготермінове зберігання у фіскальній пам'яті, багаторазове зчитування і неможливість зміни підсумкової інформації про обсяг розрахункових операцій, виконаних в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.

Згідно пунктів 1,2 статті 3 вказаного Закону, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:

- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;

Розрахунковий документ , згідно з абзацом п'ятнадцятим статті 2 зазначеного Закону, - це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрований у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.

Із системного аналізу викладених норм Закону вбачається, що метою запровадження законодавчих вимог щодо застосування суб'єктами підприємницької діяльності реєстраторів розрахункових операцій є забезпечення реалізації фіскальної функції під час здійснення розрахункових операцій в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо). При цьому, розрахунковий документ є лише матеріальним носієм інформації про розрахункову операцію, тому вимоги до нього не можуть виходити за межі, що необхідні для реалізації фіскальної функції.

В силу статті 8 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов'язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням розрахункових книжок, встановлюються Державною податковою адміністрацією України.

Відповідно до пункту 2.1 Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 № 614, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2001 за № 105/5296, установлені в даному Положенні вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов'язкові реквізити розрахункових документів. У разі відсутності хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотримання сфери призначення, документ не є розрахунковим.

Згідно з пунктом 3.1 розділу 3 Положення про форму і зміст розрахункових документів, фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі -касовий чек) - це розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги).

Відповідно до пункту 3.2 розділу 3 вказаного Положення, касовий чек повинен містити такі обов'язкові реквізити: назву господарської одиниці; адресу господарської одиниці; для СПД, що зареєстровані як платники ПДВ, -індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Законом України «Про податок на додану вартість»; перед номером друкуються великі літери «ПН»; для СПД, що не є платниками ПДВ, -ідентифікаційний код за ЄДРПОУ або ідентифікаційний номер за ДРФО, перед яким друкуються великі літери «ІД»; якщо кількість придбаного товару (отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру, -то кількість, вартість придбаного товару (отриманої послуги); вартість одиниці виміру товару (послуги); найменування товару (послуги); літерне позначення ставки ПДВ праворуч від надрукованої вартості товару (послуги); позначення форми оплати (готівкою, карткою, у кредит, чеками тощо) та суму коштів за даною формою оплати; загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово «СУМА»або «УСЬОГО»; для СПД, що зареєстровані як платники ПДВ, окремим рядком -літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка -великі літери «ПДВ»; порядковий номер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина) проведення розрахункової операції; фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ФН»; напис «ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК»та логотип виробника.

Так, у судовому засіданні були досліджені документи (фіскальні чеки), які роздруковувались ТОВ «Аквавіт-А» згідно реєстру розрахункових операцій проведених через реєстратор розрахункових операцій 25.11.2010 року на суму 35641,64 грн., який наведено у додатку 1 до акта перевірки від 25.11.2010 року.

Судом встановлено, що дійсно роздруковані документи, які не містять наступних обов'язкових реквізитів фіскального касового чека на товари:

- якщо кількість придбаного товару не дорівнює одиниці виміру, - то кількість, вартість придбаного товару;

- вартість одиниці виміру товару;

- найменування товару;

- загальну вартість придбаних товарів.

Таким чином, суд доходить висновку, що у зв'язку з відсутністю у даних документах обов'язкових реквізитів, визначених законодавцем для розрахункових документів (фіскальних чеків), дані документи не є розрахунковими (фіскальними чеками).

Статтею17 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» передбачена відповідальність за порушення норм цього закону, зокрема, на підставі пункту 1 цієї статті, до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

- у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що рішення ДПІ у м. Вінниці №0009712340 від 21.12.2010 року є правомірним та не підлягає скасуванню в частині застосування до ТОВ «Аквавіт-А»суми штрафних (фінансових) санкцій на підставі п. 1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»у розмірі 178208,2 грн.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряючи, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дій);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення ;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до статті 11 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (стаття 86 цього Кодексу).

Керуючись статтями 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

п о с т а н о в и в :

В задоволені позову відмовити.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Дончик Віталій Володимирович

Дата ухвалення рішення04.03.2011
Оприлюднено24.10.2016
Номер документу62067329
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/256/11

Постанова від 04.03.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 01.02.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 25.01.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Постанова від 04.05.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Голота Л. О.

Ухвала від 04.04.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Голота Л. О.

Ухвала від 04.04.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Голота Л. О.

Ухвала від 21.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Постанова від 04.05.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Голота Л. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні