3/74
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"30" квітня 2008 р. Справа № 3/74
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Н.В. Болгар розглянув у судовому засіданні 30.04.08 о 10:15 адміністративну справу № 3/74
за позовом: Прокурора м. Олександрії в інтересах держави в особі Олександрійського міськрайонного центру зайнятості;
до відповідача: Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна контора № 5";
про стягнення 5 959 грн. 61 коп.,
за участю:
секретаря судового засідання Кузьмичової О.О.;
представників
прокурора - участі не брав
позивача - головного спеціаліста-юрисконсульта Кіровоградського обласного центру зайнятості Косарецького В.М., довіреність № 02-4019 від 26.09.07;
відповідача - участі не брав.
Прокурор м. Олександрії звернувся до господарського суду в порядку адміністративного судочинства в інтересах держави в особі Олександрійського міськрайонного центру зайнятості з позовною заявою, в якій просить стягнути з комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна контора № 5" 4 698 грн. 50 коп. простроченої заборгованості та 1262 грн. 11 коп. пені, всього - 5 959 грн. 61 коп. в доход Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Відповідач, яким ухвала від 15.04.08 отримана 22.04.08, без повідомлення про наявність поважних причин не виконав її вимог та не надав письмове погодження або обґрунтоване та підтверджене належними доказами заперечення щодо вимог заявника; представник такої сторони участі в судовому засіданні не брав.
При дослідженні обставин справи письмових доказів господарський суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи по суті за наявними у ній матеріалами.
При дослідженні обставин справи, письмових доказів, заслуховування пояснень представника позивача, господарський суд встановив наступне.
Відповідно до ст. 18 Закону України "Про зайнятість населення" державна служба зайнятості створена для реалізації державної політики зайнятості населення і забезпечення громадянам відповідних гарантій на всій території України.
Пункт 2 ст. 19 вказаного Закону передбачено, що державна служба зайнятості має право стягувати з підприємств, установ та організацій всіх форм власності суми прихованих або знижених обов'язкових зборів і недоїмок до державного фонду зайнятості населення, правонаступником якого з 01.01.01 є Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
За рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття забезпечується виплата, забезпечення та надання соціальних послуг, гарантованих державою, тому несплата або несвоєчасна сплата страхових внесків до Фонду є порушенням інтересів держави.
Відповідно до Положення, на Олександрійський міськрайонний центр зайнятості покладено забезпечення комплексного вирішення питань, пов'язаних з регулюванням зайнятості населення, працевлаштуванням, організацією підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації незайнятого населення та соціальною підтримкою громадян на випадок безробіття.
Комунальне підприємство "Житлово-експлуатаційна контора № 5" зареєстроване як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та відповідно до ч. 3 ст. 17 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", п. 5.6 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 339 від 18.12.00, зобов'язане сплачувати страхові внески один раз на місяць в день одержання в установах банків коштів на оплату праці.
Згідно зі ст. 38 вказаного Закону у разі несвоєчасної сплати страхових внесків або неповної їх плати, страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Перевіркою правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування Комунальним підприємством "Житлово-експлуатаційна контора № 5" страхових внесків до Фонду встановлено, що страхові внески нараховуються своєчасно, проте їх перерахування проводиться не в повному обсязі.
Відповідно до акта перевірки № 601 від 22.11.07 та розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду за 07 виявлено прострочену заборгованість у сумі 4 698 грн. 50 коп., нараховано пеню за несвоєчасне перерахування страхових внесків у сумі 2 253 грн. 96 коп.
На підставі акта перевірки, директором Кіровоградського обласного центру зайнятості винесено рішення № 172 від 28.11.07 про застосування фінансових санкцій на суму 992 грн. 85 коп. пені за несвоєчасне перерахування страхових внесків.
Вищезазначене рішення ні в апеляційному ні в судовому порядку не оскаржувалося.
Недоїмка у сумі 4 698 грн. 50 коп. та пеня у сумі 1 261 грн. 11 коп. (2 253 грн. 96 коп. - 992 грн. 85 коп.) виникли після перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування відповідачем страхових внесків до Фонду відповідно до акта перевірки № 12 від 28.01.03.
22.01.03 господарським судом Кіровоградської області порушено справу про банкрутство комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна контора № 5", у якій позивачем Олександрійським міськрайонним центром зайнятості заявлено кредиторські вимоги на суму 10 478 грн. 90 коп., з них 9 217 грн. 79 коп. недоїмка та 1 261 грн. 11 коп. пеня. Відповідно до повідомлення арбітражного керуючого Салатова С.В. від 07.03.03, дані вимоги визнані боржником у повному обсязі та включені до реєстру вимог кредиторів.
в ході розгляду справи про банкрутство 12.05.03 між Олександрійським міськрайонним центром зайнятості та комунальним підприємством "Житлово-експлуатаційна контора № 5" підписано мирову угоду про розстрочку сплати заборгованості на суму 5 785 грн. 40 коп. до 12.05.09 та погашення шляхом повного списання заборгованості на суму 4 733 грн. 50 коп., яка затверджена господарським судом 15.05.03. З причин невиконання умов мирової угоди, ухвалою господарського суду Кіровоградської області від 05.07.06, таку угоду розірвано.
Докази сплати відповідачем заборгованості у сумі 5 959 грн. 61 коп. (з яких 4 698 грн. 50 коп. недоїмка, 1 261 грн. 11 пеня) в матеріалах справи відсутні.
Прокурор м. Олександрії обґрунтував необхідність звернення до господарського суду з позовом в інтересах держави, в особі Олександрійського міськрайонного центру зайнятості.
За вказаних обставин позовні вимоги позивача є обґрунтованими і підлягають задоволенню в повному обсязі в сумі 5 959 грн. 61 коп. простроченої заборгованості по страхових внесках на випадок безробіття.
Виконання судового рішення має проводитися відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" з урахуванням статусу відповідача - комунального підприємства та відсутності у нього права власності на майно, власником якого є територіальна громада м. Олександрії.
Керуючись ч. ч. 1, 2, 3 ст. 160, ч. 1 ст. 162, ст. 163, ст. 167, п. 6 "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
П О С Т А Н О В И В :
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна контора № 5" (адреса: Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Садова, 33А, і. к. 13745440) на користь Олександрійського міськрайонного центру зайнятості (адреса: 28300, Кіровоградська область, м. Олександрія, пр. Леніна, 126а, і. к. 23095859; р/р 37170976900002 в ГУДКУ в Кіровоградській області, код 23095859, МФО 823016) в доход Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття 4 698 грн. 50 коп. простроченої заборгованості та 1 262 грн. 11 коп. пені, а всього - 5 959 грн. 61 коп.
3. Виконавчий лист видати за заявою позивача після набрання судовим рішенням законної сили .
4. Копії постанови направити прокурору м. Олександрії, сторонам, прокуратурі Кіровоградської області (до відома).
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - протягом десяти днів з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, і копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області.
Суддя
Н. В. Болгар
05.05.08
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 30.04.2008 |
Оприлюднено | 27.05.2008 |
Номер документу | 1634716 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні