4/109
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"07" травня 2008 р. Справа № 4/109
Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Хилька Ю.І.,за участю секретаря судового засідання Волоткевича А.В. розглянув адміністративну справу №4/109
за позовом: прокурора Олександрійського району в інтересах держави, органом уповноваженим якого є Міністерство палива та енергетики України, від імені якого діє Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго", в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимом споживання електричної і теплової енергії в Кіровоградській області, 25026, м. Кіровоград, вул. Севастопольська, 9а,
до відповідача: Войнівської сільської ради Олександрійського району, 28021, Кіровоградська область, Олександрійський район, с. Войнівка, вул. Леніна, 119,
про стягнення 1 700, 00 грн.
Представники:
прокуратури: участі не брав;
позивача: участі не брав;
відповідача: участі не брав;
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, причини неявки суду не відомі. Про дату, час та місце проведення судового засідання відповідач повідомлений належним чином про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення № 2959060 від 08.04.08 року.
Заявлено позов про стягнення 1700 грн. штрафу за невиконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Кіровоградській області.
Розглянувши матеріали справи, господарський суд,-
ВСТАНОВИВ:
Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії відповідно до Закону України “Про електроенергетику” здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Деренергонагляд), яка підпорядкована безпосередньо Міністерству палива та енергетики України та діє у складі Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго”, здійснює централізоване диспетчерське (оперативно-технологічне) управління об'єднаною енергетичною системою України, та його територіальних структурних підрозділів.
Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Кіровоградській області і створена у відповідності до Положення про Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії", затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 929, та здійснює свою діяльність у складі регіональної державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кіровоградській області та є її структурним підрозділом.
Відповідно до п.13 Положення про державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Кіровоградській області ", затвердженого головним державним інспектором України з енергетичного нагляду - заступником директора державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго", мета діяльності Інспекції є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної" і системи України, посилення впливу на суб'єктів електроенергетики та споживачів щодо дотримання ними встановлених режимів виробництва, постачання й споживання енергії та забезпечення споживачами належного технічного стану електричних та тепловикористовуючих установок і теплових мереж. Згідно ст. 26 Закону України "Про електроенергетику" споживач енергії зобов'язаним додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії та несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачання та правил користування електричною і тепловою енергією, а також виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду згідно із законодавством України.
Згідно із ст. 9 Закону України Про електроенергетику" інспекція здійснює нагляд за електричними установками споживачів та має право надавати споживачам обов'язкові для виконання приписи і застосовувати до них в установленому порядку санкції за порушення норма нормативно-правових актів.
06.06.2007 року державним інспектором з енергетичного нагляду Круком М.І. за режимами споживання електричної і теплової енергії проведено комплексне обстеження технічного стану організації експлуатації електрообладнання електрогосподарства Войнівської сільської ради. Виявлені в ході обстеження порушення зафіксовані в акті обстеження №127 від 06.06.2007 року , на підставі якого голові Войнівської сільської ради Михайленко В.І. видано для обов'язкового виконання припис № 27-МК від 12.06.2007 року. Вказаний акт та припис були отримані 18.06.2007 року особисто головою сільської ради Михайленко В.І.
03.12.07 року державним інспектором Круком М.І. проведено перевірку виконання припису № 27-МК від 12.06.2007 року в ході якої встановлено, що з 25 пунктів вищезгаданого припису 14 пунктів не виконано. За результатами перевірки складено відповідний акт обстеження № 312 від 03.12.07 року та акт перевірки від 03.12.2007 року, які були врученні уповноваженому представнику, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення від 04.12.2007 року, де зафіксовані невиконані пункти припису.
На підставі вищевикладеного, за порушення Правил користування електричною енергією та за невиконання припису Держенергонагляду, керуючись ст. 27 Закону України “Про електроенергетику” і "Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.99 р. №1312 інспекцією накладено штраф на відповідача у розмірі 1700 грн. Постанова № 257/07 від 18.12.2007 року про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику була вручена особисто голові Войнівської сільської ради, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення №119721 від 25.12.2007 року (а.с.17.)
Зазначена сума штрафу мала бути сплачена протягом ЗО днів з дня прийняття постанови до Державного бюджету України. 21.08.2007 року інспекція Держенєргонагляду направила лист-вимогу №45/117 від 04.02.2008 року (а.с.19) відповідачу щодо сплати штрафу, але до цього часу штраф так і не сплачено.
Провівши системний аналіз законодавчих актів, що регулюють спірні правовідносини між відповідачем та позивачем господарський суд приходить до висновку, що заявлений позов підлягає до повного задоволення з наступних підстав. На вимогу суду відповідач не надав будь-яких заперечень щодо заявлених позовних вимог, відомості про оскарження чи скасування документів, які послужили підставою для накладення штрафу суду не представлено.
Таким чином суд вважає, що відповідач фактично погодився з допущеними ним правопорушеннями Закону України “Про електроенергетику”, а ухилення відповідача від сплати суми штрафу в добровільному порядку послужило причиною звернення прокурора до суду за захистом державних інтересів.
За приписом ст. 27 Закону України “Про електроенергетику” правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність. Згідно п.5 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику” затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року №1312 державний інспектор з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної енергії (начальник інспекції) має право накладати на суб'єктів господарської діяльності штрафи за несвоєчасне виконання приписів Держенергонагляду у розмірі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто до 51000 грн).
На підставі викладеного, керуючись ст. ст.1, 9, 27 Закону України «Про електроенергетику”, ст.ст. 160, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
ПОСТАНОВИВ :
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Войнівської сільської ради Олександрійського району, 28021, Кіровоградська область, Олександрійський район, с. Войнівка, вул. Леніна, 119, р/р 35411008002895, МФО 0823016, код 04364644, Банк ГУДК в Кіровоградській області на користь державного бюджету України р/р 31111106700014 в ГУДК у Кіровоградській області, МФО 823016 код одержувача 24246085, код бюджетної класифікації 21081100 несплачену суму штрафу в розмірі 1700 грн.
Після набрання судовим рішенням законної сили, за заявою стягувача, буде виданий виконавчий лист.
Сторони мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову в порядку і строки відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України. Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження чи апеляційна скарга, подані після закінчення строків, встановлених цією статтею, залишаються без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Суддя
Ю. І. Хилько
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2008 |
Оприлюднено | 27.05.2008 |
Номер документу | 1636535 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні