ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
31 травня 2011 р. Справа №2а-11407/10/17/0170
Суддя Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим Папуша О.В., ро зглянувши в порядку письмово го провадження адміністрати вну справу
за позовом Малого приватн ого підприємства "АРЕКЕТ"
до Державної податкової і нспекції в м. Судак
про визнання недійсним та с касування рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим 02.09.2010 року надійшо в адміністративний позов Мал ого приватного підприємства "АРЕКЕТ" до Державної податко вої інспекції в м. Судак АР Кр им про визнання недійсними т а скасування рішень від 22.07.2010 р . № 0002032308, № 0002022308, 0002042308.
Ухвалою суду від 03.09.10р. відкри то провадження в адміністрат ивній справі, розпочато підг отовче провадження, запропон овано відповідачу надати суд у та в копії позивачу запереч ення проти позову та докумен ти на підтвердження своїх до водів, які в нього є.
Розглянувши в підготовчом у провадженні матеріали спра ви, судом з' ясовано питання про склад осіб, які беруть уча сть у справі, визначено факти , які необхідно встановити дл я вирішення спору, вивчено до кументи надані позивачем, зо бов' язано сторін надати ори гінали документів та докази на підтвердження заявлених в имог, за результатами чого за кінчено підготовче провадже ння та призначено справу до р озгляду в судовому засіданні на 23.09.10р.
Сторони, належним чином пов ідомлені про місце, день та ча с судового розгляду явку пов новажних представників у суд ове засідання не забезпечили . Позивач до канцелярії суду п одав клопотання про відкладе ння розгляду справи на більш тривалий час.
Відповідач у судове засіда ння не прибув, явку вповноваж еного представника в судове засідання не забезпечив, до к анцелярії суду подав клопота ння про відкладення розгляду справи на більш тривалий час , без повноважного представн ика відповідача справу не ро зглядати.
28.10.10р. представник позивача п ідтримав позовні вимоги, з пі дстав викладених в адміністр ативному позові. В обґрунтув ання заявлених вимог пояснив , що виявлені та вказані в акті перевірки, проведено 09.07.10р. не в ідповідають дійсності та спр остовуються наданими суду до кументами на підтвердження п озовних вимог. Вказаний акт п еревірки покладено в основу при прийнятті рішення про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій від 22.07.10р. № 0002022308 на суму 31 379 грн. за порушення п .п. 1, 2, 5, 13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій в сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг"; рішення пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій від 22.07.10р. № 00020242 308 на суму 3 510,00 грн. на підставі с т. 1 Указу Президента України " Про застосування штрафних са нкцій за порушення норм з рег улювання обігу готівки" та рі шення про застосування штраф них (фінансових) санкцій від 22 .07.10р. № 0002032308 на суму 1 000,00 грн., за порушення абз. 7 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державне регулю вання виробництва та обігу с пирту етилового, коньячного і плодово-алкогольних напоїв та тютюнових виробів", через в они є протиправними та підля гають скасуванню.
Представник відповідача з аперечив проти адміністрати вного позову з підстав викла дених в письмових запереченн ях. Заперечуючи проти позову представник зазначив, що впо вноваженими працівниками ДП А в АР Крим 09.07.10р. проведено пере вірку за дотриманням суб' єк тами господарювання порядку проведення розрахунків за т овари (послуги), вимог з регулю вання обігу готівки, наявнос ті торгових патентів та ліце нзій господарської одиниці, яка належить позивачу. В ході перевірки встановлені поруш ення, перелік яких викладно в акті перевірки. На підставі в казаного акту ДПІ в м. Судак п рийнято оскаржені рішення пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій на загальну суму 35 889 грн. Оскільки рішення про застосування штрафних с анкцій прийнято на підставі фактичних доказів щодо виявл ених порушень відповідно до норм чинного законодавства У країни, то підстави для їх ска сування відсутні, а тому позо вні вимоги задоволенню не пі длягають.
19.05.11р. представник позивача н адав суд клопотання про розг ляд справи за його відсутнос ті.
Відповідач, повідомлений н алежним чином про місце, дату та час судового розгляду спр ави, явку повноважного предс тавника у судове засідання н е забезпечив, причини неявки не повідомив, заяву про визна ння позову чи про можливість розгляду справи за відсутно сті повноважного представни ка суду не надав.
Розглянувши матеріали спр ави, клопотання представника позивача, суд приходить до ви сновку, що сторони про місце, д ень та час судового засіданн я повідомлені належним чином , тому перешкод для розгляду с прави в порядку письмового п ровадження не знаходить та в важає за можливе розглянути справу без участі повноважни х представників сторін відпо відно до приписів частини шо стої статті 128 КАС України за н аявними в ній матеріалами.
Позивача, Мале приватне під приємство "АРЕКЕТ", ідентифік аційний код 23440641, зареєстрован о Виконавчим комітетом Судац ької міської ради Автономної Республіки Крим за адресою: 98 000, АР Крим, м. Судак, вул. Фірейн а, буд. 3, що підтверджується ко пією свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи-пі дприємця (а.с.6), копією довідки з ЄДРПОУ (а.с.7), має ліцензію се рії АГ № 106656, на право роздрібно ї торгівлі алкогольними напо ями (а.с.22).
Відповідач - Державна под аткова інспекція в м. Судак АР Крим - суб' єкт владних пов новажень, який здійснює свою діяльність на підставі Поло ження про державну податкову інспекцію в районі, місті без районного поділу, районні в м істі, міжрайонну, об' єднану державну податкову інспекці ю, іншу спеціалізовану держа вну податкову інспекцію, зат вердженого наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 25.06.08 р. № 412, зареєстро вано в Міністерстві юстиції України 11.07.08 р. № 633/15324, є органом д ержавної податкової служби у системі органів виконавчої влади, підпорядковується Дер жавній податковій адміністр ації в Автономній Республіці Крим і забезпечує реалізаці ю єдиної державної податково ї політики на території відп овідної адміністративно-тер иторіальної одиниці, а також державної політики в сфері к онтролю за виробництвом та о бігом спирту, алкогольних на поїв і тютюнових виробів. У св оїй діяльності керується Кон ституцією України, Законом У країни від 04.12.90 р. № 509-ХІІ "Про дер жавну податкову службу в Укр аїні" та іншими законами Укра їни, актами Президента Украї ни, Кабінету Міністрів Украї ни, іншими нормативно-правов ими актами органів державної влади, у тому числі наказами, а також розпорядженнями орга нів державної податкової слу жби вищого рівня.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 11 Зак ону України "Про державну под аткову службу" відповідач на ділений повноваженнями здій снювати документальні невиї зні перевірки (на підставі по даних податкових декларацій , звітів та інших документів, п ов' язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (о бов' язкових платежів) незал ежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчаснос ті, достовірності, повноти на рахування і сплати податків та зборів (обов' язкових пла тежів), додержання валютного законодавства юридичними ос обами, їх філіями, відділення ми, іншими відокремленими пі дрозділами, що не мають стату су юридичної особи, а також фі зичними особами, які мають ст атус суб' єктів підприємниц ької діяльності чи не мають т акого статусу, на яких згідно із законами України покладе но обов' язок утримувати та/ або сплачувати податки і збо ри (обов' язкові платежі), крі м Національного банку Україн и та його установ.
Дослідивши матеріали спра ви в їх сукупності, заслухавш и доводи представників сторі н, судом з' ясовано, що позива ч виходячи з положень п. 1 ч. 2 ст . 17 КАС України оскаржив до суд у рішення суб' єкта владних повноважень - ДПІ в м. Судак А Р Крим про застосування штра фних санкцій.
З огляду на викладене цей по зов розглядається судом відп овідно до пункту 1 частини дру гої статті 17 КАС України як сп ір за зверненням юридичної о соби до суб' єкта владних по вноважень щодо оскарження йо го рішень (нормативно-правов их актів чи актів індивідуал ьної), дій чи бездіяльності, та , зважаючи на положення ст.ст. 18, 50 КАС України, оскільки одні єю зі сторін справи є орган де ржавної влади, на цей спір пош ирюється компетенція адміні стративних судів та справа п ідсудна окружному адміністр ативному суду.
З матеріалів справи, поясне нь представників сторін, суд ом з' ясовано, що державними податковими ревізорами-інсп екторами на підставі направл ень на перевірку ДПІ в м. Суда к АР Крим від 09.07.10 р. № 0602/23-050, № 0603/23-050, п роведено перевірку за дотрим анням позивачем порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій.
В ході перевірки, за результ атами якої складено акт від 09. 07.10р. № 212/01/10/23/23440641, виявлено порушен ня діючого законодавства, а с аме:
- порушено порядок використ ання РК № 0110001353, в якому на ре єстраційній сторінці відсут ня дата початку її використа ння;
- не забезпечено повне опри буткування готівкових кошті в до книги обліку розрахунко вих операцій (КУРО) відповідн о фіскальних звітних чеків Р РО (Z-звіту), тип в КУРО № 0110001353 не оприбутковано готівкові кошти відповідно Z-звіту № 00010 в ід 05.07.10р. в сумі 143,00 грн., відповід но Z-звіту № 00011 від 06.07.10р. в сумі 177,00 грн., відповідно Z-звіту № 00012 від 07.07.10р. в сумі 241,00 грн., відповідно Z-звіту № 00013 від 08.07.10р. в сумі 141,00 гр н., загальна сума 702 грн.
- реалізація алкогольних на поїв через електронний контр ольно-касовий апарат не внес ений до додатку до ліцензії н а право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, а саме до перевірки не надано додат ку до ліцензії на право роздр ібної торгівлі алкогольними напоями.
- порушено порядок обліку т оварних записів, що знаходят ься на реалізації; так, на моме нт проведення перевірки не н адано податкові накладні, на кладні на приход, товарно-тра нспортні накладні, внутрішні накладні та інші накладні на товар, що знаходиться в реалі зації; вказаний товар не вклю чено до відомості, всього вкл ючено до відомості товару на суму 11 082 грн.
Виявлене є порушеннями п.п. 1, 2, 5, 12, 13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій в сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг", ст. 15 Закону України "Про державне регулю вання виробництва і обігу сп ирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напо їв та тютюнових виробів", п. 2.6. П останови Національного банк у України "Про затвердження П оложення про ведення касових операцій у національній вал юті в Україні".
Відображені у висновку акт у перевірки, виявлені поруше ння податкового законодавст ва, стали підставою для прийн яття рішень про застосування штрафних (фінансових) санкці й від 22.10.10р. № 0002042308, яким засто совано штрафні санкції сумою 3 510,00 грн., від 22.10.10р. № 0002022308, яким застосовані штрафні санкції сумою 31 579,00 грн. та від 22.07.10р. № 000 2032308, а всього на загальну сум у 36 089,00 грн..
Розглядаючи матеріали спр ави в їх сукупності, доводи та заперечення сторін, аналізу ючи обставини, якими обґрунт овувались вимоги і заперечен ня, та докази, якими вони підтв ерджуються, враховуючи право ві норми, які належить застос овувати до цих спірних право відносин суд приходить до ви сновку, що позовні вимоги під лягають задоволенню, виходяч и з наступного.
Порушення, оскаржені позив ачем, які відображено в акті, щ о стали підставою для прийня ття оскарженого до суду ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій, не відп овідають дійсності, спростов уються матеріалами справи, т а обставини, що стали підстав ою для застосування штрафних санкцій відповідачем не під тверджено належними доказам и.
Закон України від 06.07.95р. № 265/95-В Р "Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг" визн ачає правові засади застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюєть ся на усіх суб'єктів господар ювання та їх господарські од иниці, які здійснюють розрах ункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Згідно положень статей пер шої, другої вказаного Закону реєстратор розрахункових оп ерацій - пристрій або програм но-технічний комплекс, в яком у реалізовані фіскальні функ ції і який призначений для ре єстрації розрахункових опер ацій при продажу товарів (над анні послуг), операцій з купів лі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих по слуг), що застосовуються фізи чними особами - суб'єктами під приємницької діяльності або юридичними особами (їх філія ми, відділеннями, іншими відо кремленими підрозділами), як і здійснюють операції з розр ахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із заст осуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощ о) при продажу товарів (наданн і послуг) у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг, а також уповноваженими ба нками та суб'єктами підприєм ницької діяльності, які вико нують операції купівлі-прода жу іноземної валюти.
Приписи пунктів 9, 10, 12, 13 статті 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР "Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг" зобов ' язують суб' єктів підприє мницької діяльності, які зді йснюють розрахункові операц ії в готівковій та/або в безго тівковій формі (із застосува нням платіжних карток, платі жних чеків, жетонів тощо) при п родажу товарів (наданні посл уг) у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг: пр оводити розрахункові операц ії на повну суму покупки (нада ння послуги) через зареєстро вані, опломбовані у встановл еному порядку та переведені у фіскальний режим роботи ре єстратори розрахункових опе рацій з роздрукуванням відпо відних розрахункових докуме нтів, що підтверджують викон ання розрахункових операцій , або у випадках, передбачених цим Законом, із застосування м зареєстрованих у встановле ному порядку розрахункових к нижок; видавати особі, яка отр имує або повертає товар, отри мує послугу або відмовляєтьс я від неї, розрахунковий доку мент встановленої форми на п овну суму проведеної операці ї; у разі незастосування реєс траторів розрахункових опер ацій у випадках, визначених ц им Законом, проводити розрах унки з використанням книги о бліку розрахункових операці й та розрахункової книжки з д одержанням встановленого по рядку їх ведення, крім випадк ів, коли ведеться облік через електронні системи прийнятт я ставок, що контролюються у р ежимі реального часу Державн им казначейством України; ве сти у порядку, встановленому законодавством, облік товар них запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здій снювати продаж лише тих това рів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу т оварів особами, які відповід но до законодавства оподатко вуються за правилами, що не пе редбачають ведення обліку об сягів реалізованих товарів ( наданих послуг); забезпечува ти відповідність сум готівко вих коштів на місці проведен ня розрахунків сумі коштів, я ка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових о перацій, а у випадку використ ання розрахункової книжки - з агальній сумі продажу за роз рахунковими квитанціями, вид аними з початку робочого дня .
Відповідальність за поруш ення вимог Закону України ві д 06.07.1995 № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг", передбачена статтями 17, 20, 22, настає у суб'єктів підприєм ницької діяльності у разі не використання при здійсненні розрахункових операцій у ви падках, визначених цим Закон ом, розрахункової книжки чи к ниги обліку розрахункових оп ерацій, або використання нез ареєстрованої належним чино м розрахункової книжки чи по рушення встановленого поряд ку її використання, або викор истання незареєстрованих чи непрошнурованих книг обліку розрахункових операцій, або незберігання книг обліку ро зрахункових операцій чи розр ахункових книжок протягом вс тановленого терміну - у роз мірі двадцяти неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян (п. 3 ст. 17 Закону); у разі зді йснення реалізації товарів, які не обліковані у встановл еному порядку - у вигляді по двійної вартості необлікова них товарів за цінами реаліз ації, але не менше десяти неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян (ст. 20 Закону); у р азі невідповідності суми гот івкових коштів на місці пров едення розрахунків сумі кошт ів, яка зазначена в денному зв іті, а у випадку використання розрахункової книжки - загал ьній сумі продажу за розраху нковими квитанціями, виданим и з початку робочого дня, до су б'єктів підприємницької діял ьності - у вигляді фінансов ої санкції у п'ятикратному ро змірі суми, на яку виявлено не відповідність (ст. 22 Закону).
За порушення норм Закону Ук раїни "Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", що виз начає основні засади державн ої політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпор ту, оптової і роздрібної торг івлі спиртом етиловим, конья чним і плодовим, спиртом етил овим ректифікованим виногра дним, спиртом етиловим ректи фікованим плодовим, спиртом- сирцем виноградним, спиртом- сирцем плодовим, алкогольним и напоями та тютюновими виро бами, забезпечення їх високо ї якості та захисту здоров'я г ромадян, а також посилення бо ротьби з незаконним виробниц твом та обігом алкогольних н апоїв і тютюнових виробів на території України, щодо розд рібної торгівлі алкогольним и напоями через електронний контрольно-касовий апарат (к нигу обліку розрахункових оп ерацій) не зазначений у ліцен зії, порушники притягаються до відповідальності у вигляд і штрафу у 200 відсотків вартос ті реалізованої через такий контрольно-касовий апарат (к нигу обліку розрахункових оп ерацій) продукції, але не менш е 1000 гривень.
З положень пунктів 2.2, 2.6 Пост анови Національного банку Ук раїни "Про затвердження Поло ження про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні", Зареєстрованої в М іністерстві юстиції України 13.01.05р. за № 40/10320, підприємства (під приємці) здійснюють розрахун ки готівкою між собою і з фізи чними особами (громадянами У країни, іноземцями, особами б ез громадянства, які не здійс нюють підприємницької діяль ності) через касу як за рахуно к готівкової виручки, так і за рахунок коштів, одержаних із банків. Зазначені розрахунк и проводяться також шляхом п ереказу готівки для сплати в ідповідних платежів. Уся гот івка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання г отівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які прово дять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими орде рами і веденням касової книг и відповідно до вимог глави 4 ц ього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у ка совій книзі на підставі приб уткових касових ордерів.
У разі проведення готівков их розрахунків із застосуван ням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є з дійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній с умі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскал ьних звітних чеків РРО (даних РК).
Підприємствам, яким Законо м України "Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг" надано право проводити ро зрахунки готівкою із спожива чами без використання РРО та РК і специфіка функціонуван ня яких унеможливлює оформле ння ними кожної операції кас овим ордером (продаж проїзни х і перевізних документів; бі летів державних лотерей; кви тків на відвідування культур но-спортивних і видовищних з акладів тощо), дозволяється о прибутковувати готівку напр икінці робочого дня за сукуп ністю операцій у цілому за ро бочий день з оформленням кас овими документами і відображ енням у відповідній книзі об ліку.
Суми готівки, що оприбутков уються, мають відповідати су мам, визначеним у відповідни х касових (розрахункових) док ументах.
З метою вдосконалення орга нізації готівкового обігу, з міцнення касової дисципліни , підвищення ефективності ко нтролю за додержанням суб'єк тами господарської діяльнос ті встановленого порядку вед ення операцій з готівкою у на ціональній валюті, посилення відповідальності за додержа ння ними норм з регулювання о бігу готівки та виконання св оїх зобов'язань перед бюджет ами і державними цільовими ф ондами, п. 1 Указу Президента У країни 12.06.95р. № 436/95 "Про застосува ння штрафних санкцій за пору шення норм з регулювання обі гу готівки" установлена відп овідальність за порушення юр идичними особами всіх форм в ласності, фізичними особами - громадянами України, інозем ними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єк тами підприємницької діяльн ості, а також постійними пред ставництвами нерезидентів, ч ерез які повністю або частко во здійснюється підприємниц ька діяльність, норм з регулю вання обігу готівки у націон альній валюті, що встановлюю ться Національним банком Укр аїни, до них застосовуються ф інансові санкції у вигляді ш трафу у п'ятикратному розмір і неоприбуткованої суми - за н еоприбуткування (неповне та/ або несвоєчасне) оприбуткува ння у касах готівки.
З положень статті 6 Закону о блік товарних запасів фізичн ою особою - суб'єктом підприєм ницької діяльності ведеться у порядку, визначеному чинни м законодавством, а юридично ю особою (її філією, відділенн ям, іншим відокремленим підр озділом) - у порядку, визначено му відповідним національним положенням (стандартом) бухг алтерського обліку. Облік ве деться з урахуванням особлив остей, встановлених для суб'є ктів малого підприємництва. Обов'язок із ведення обліку т оварних запасів не застосову ється до осіб, які відповідно до законодавства оподаткову ються за правилами, що не пере дбачають ведення обліку прид баних або проданих товарів.
Так, за приписами п. 6 ст. 9 Зако ну реєстратори розрахункови х операцій та розрахункові к нижки не застосовуються при продажу товарів (наданні пос луг) суб'єктами підприємниць кої діяльності - фізичними ос обами, оподаткування доходів яких здійснюється відповідн о до законодавства з питань о податкування суб'єктів малог о підприємництва (в тому числ і шляхом отримання свідоцтва про сплату єдиного податку), я кщо такі суб'єкти не здійснюю ть продаж підакцизних товарі в (крім пива на розлив), за умов и ведення такими особами кни г обліку доходів і витрат у по рядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за поданн ям державного органу, уповно важеного провадити державну регуляторну політику.
Отже, Законом визначено кон кретні вимоги, порушення яки х при реалізації відповідаче м своїх повноважень у сфері з абезпечення державної подат кової політики, зумовлюють к онтролюючий орган притягати до відповідальності, тому за конодавець зобов' язуючи ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України, в силу ст. 19 Конс титуції України визначив вич ерпність дій, дотримання яки х є безумовним обов' язком в ідповідача.
Як встановлено з наданих су ду доказів, на підтвердження заявлених позовних вимог, ви сновків відповідача, викладе них в акті перевірки від 12.07.10р. № 212/01/10/23/23440641, що стали підставами д ля прийняття рішень про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій від 22.07.10р. № 0002022308, № 0002032308, № 0002042308, доводів відп овідача щодо правомірності в чинення ним дій відповідно д о приписів податкового закон одавства, досліджені судом: к нига обліку розрахункових оп ерацій зареєстрована Держав ною податковою інспекцією м. Судак АР Крим 25.06.10р. з реєстрат ором розрахункових операцій Датекс МР-50, зав. ДУ 020227062, фіскаль ний № 01100001353, що належить МПП "АРЕ КЕТ", та видано реєстраційне п освідчення № 01100001353 від 25.06.10р. (а.с.65- 66), відповідно до якої, дослідж еної в судовому засіданні, та знятих з неї копій сторінок, 0 9.07.10р. проведено перевірку ДПА в АР Крим та внесено відповід ні суми розрахунків відповід но до Z-звітів (а.с.63-64); Додаток до ліцензії на право роздрібно ї торгівлі алкогольними напо ями з 13.09.10р. до 13.09.11р. № 336256 містить в ідомості щодо переліку елект ронних контрольно-касових ап аратів, зареєстрованих в ДПІ м. Судак АР Крим, яким є електр онний контрольно-касовий апа рат моделі "Датекс", модифікац ії МР-50, заводський номер ДУ 0202706 2, виробник "ДП компанія Атлас" , дата виготовлення 15.06.10р., реєст раційний номер книги обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місті торгівлі 01100001353р (а.с.67); досліджений зошит п рийому передачі товару на ба р кафе-бару МПП "АРЕКЕТ" містит ь дати, перелік накладних, від омості щодо особи, що відпуст ила товар, та відомості щодо о соби, що прийняла товар, їх під писи та дати, зокрема щодо тов арів за 08.07.10р, 09.07.10р. - записи № 10-11 (а.с.79-81); ліцензії від 27.08.09р. реєстр . № 8851 серії АГ № 105432 на право розд рібної торгівлі тютюновими в иробами - строк дії з 27.08.09р. по 27.08.10р. та від 27.08.09р. реєстр. № 8850 сері ї АГ № 106656 на право роздрібної т оргівлі алкогольними напоям и - строк дії з 27.08.09р. по 27.08.10р. поз ивач - Мале приватне підпри ємство "АРЕКЕТ" має право торг івлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, спрост овують визначені відповідач ем обставини як порушення. Кр ім того, судом також дослідже но, накладні на придбані алко гольні напої (а.с.73-78), а також вид аткова накладна від 10.07.10р. № РН- 56-015675 на суму 2 379,84 грн. з придбання позивачем у Феодосійської ф ілії ТОВ "Універсальне Дистр иб' юторські Системи" алкого льних напоїв за договором ві д 19.05.09р. № 15/56 (а.с.103), що також свідчи ть про непідтвердженість обс тавин, що стали підставою для визначення порушення та зас тосування штрафних санкцій.
Беручи до уваги приписи час тини 2 статті 71 КАС України, з як их обов' язок доказування пр авомірності свого рішення, п окладається на суб' єкта вла дних повноважень, якщо він за перечує проти позову, зважаю чи на визначення відповідаче м порушення з положень закон у, що не підлягає до застосува ння у спірних правовідносина х, суд приходить до висновку п ро неправомірність дій відпо відача, оскільки представник ом відповідача не надано док азів на підтвердження своїх доводів щодо правомірності д ій в частині визначення пору шення та прийняття спірних р ішень про застосування штраф них санкцій.
За таких підстав, враховуюч и обставини справи та надані сторонами докази, суд приход ить до висновку щодо неправо мірності дій відповідача, ос кільки застосовані санкції з а умов недотримання положень законодавчого акту за факто м виявлених порушень, не знай шли свого підтвердження ні в матеріалах справи, ні ході су дового слідства.
Враховуючи, наведене відпо відач діяв на порушення вимо г частини другої статті 19 Конс титуції України, згідно якої органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня, їх посадові особи зобов'яз ані діяти лише на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України, без дот римання необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи, цілями, н а досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Оскільки оскаржені рішенн я про застосування штрафних (фінансових) санкцій прийнят і на підставі висновків акту перевірки, які не відповідаю ть дійсності та спростовують ся матеріалами справи, вони п ідлягають скасуванню, як при йняті без достатніх на то під став, а позовні вимоги, виклад ені в адміністративному позо ві, - задоволенню.
Відповідно до частини перш ої статті 94 КАС України, якщо с удове рішення ухвалене на ко ристь сторони, яка не є суб'єкт ом владних повноважень, суд п рисуджує всі здійснені нею д окументально підтверджені с удові витрати з Державного б юджету України. За таких підс тав судові витрати, понесені позивачем зі сплати судовог о збору у розмірі 3,40грн., факт п онесення яких підтверджено к витанцією від 02.09.10р. № 02.456.003.0.000.0.7, пі длягають відшкодуванню з Дер жавного бюджету України у по вному обсязі - розміром 3,40 гр н.
Керуючись статтями 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольн ити у повному обсязі.
Визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції м. Судак А втономної Республіки Крим пр о застосування фінансових са нкцій від 22.07.10р. № 0002022308 сумою 31 579,00 грн.
Визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції м. Судак А втономної Республіки Крим пр о застосування фінансових са нкцій від 22.07.10р. № 0002032308 сумою 1000,00 грн.
Визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції м. Судак А втономної Республіки Крим пр о застосування фінансових са нкцій від 22.07.10р. № 0002042308 сумою 3 510,00 грн.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Малог о приватного підприємства "А РЕКЕТ", в рахунок відшкодуван ня понесених витрат зі сплат и судового збору, - 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її от римання у разі неподання апе ляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя О.В. Папуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2011 |
Оприлюднено | 24.06.2011 |
Номер документу | 16455157 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні