Ухвала
від 28.08.2012 по справі 2а-11407/10/17/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 2а-11407/10/17/0170

28.08.12 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Дугаренко О.В.,

суддів Щепанської О.А. ,

Кукти М.В.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Судак Автономної Республіки Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Папуша О.В. ) від 31.05.11 у справі № 2а-11407/10/17/0170

за позовом Малого приватного підприємства "Арекет" (вул. Фірейна, 3,Судак,Автономна Республіка Крим,98000)

до Державної податкової інспекції у м. Судак Автономної Республіки Крим (вул. Яблунева, б.10,Дачне,Судак, місто, Автономна Республіка Крим,98023)

про визнання недійсним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 31.05.2011 позовні вимоги Малого приватного підприємства "Арекет" задоволені: визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції м. Судак Автономної Республіки Крим про застосування фінансових санкцій від 22.07.10р. № 0002022308 сумою 31 579,00 грн.; визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції м. Судак Автономної Республіки Крим про застосування фінансових санкцій від 22.07.10р. № 0002032308 сумою 1000,00 грн.; визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції м. Судак Автономної Республіки Крим про застосування фінансових санкцій від 22.07.10р. № 0002042308 сумою 3 510,00 грн. Також судом вирішено питання щодо розподілу судових витрат.

Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 31.05.2011, ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.

У судове засідання 28.08.2012 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

З матеріалів справи вбачається, що державними податковими ревізорами-інспекторами на підставі направлень на перевірку ДПІ в м. Судак АР Крим від 09.07.10 № 0602/23-050, № 0603/23-050, проведено перевірку за дотриманням позивачем порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.

В ході перевірки, за результатами якої складено акт від 09.07.10 № 212/01/10/23/23440641 про порушення п.п. 1, 2, 5, 12, 13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", п. 2.6. Постанови Національного банку України "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні".

Відповідачем прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 22.10.10 № 0002042308, яким застосовано штрафні санкції сумою 3 510,00 грн., від 22.10.10 № 0002022308, яким застосовані штрафні санкції сумою 31 579,00 грн. та від 22.07.10 № 0002032308, а всього на загальну суму 36 089,00 грн..

Згідно положень статей першої, другої вказаного Закону України від 06.07.95 № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), що застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами), які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.

Приписи пунктів 9, 10, 12, 13 статті 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" зобов'язують суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції; у разі незастосування реєстраторів розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, проводити розрахунки з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення, крім випадків, коли ведеться облік через електронні системи прийняття ставок, що контролюються у режимі реального часу Державним казначейством України; вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг); забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Відповідальність за порушення вимог Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", передбачена статтями 17, 20, 22, настає у суб'єктів підприємницької діяльності у разі невикористання при здійсненні розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, розрахункової книжки чи книги обліку розрахункових операцій, або використання незареєстрованої належним чином розрахункової книжки чи порушення встановленого порядку її використання, або використання незареєстрованих чи не прошнурованих книг обліку розрахункових операцій, або не зберігання книг обліку розрахункових операцій чи розрахункових книжок протягом встановленого терміну -у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 3 ст. 17 Закону); у разі здійснення реалізації товарів, які не обліковані у встановленому порядку -у вигляді подвійної вартості не облікованих товарів за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ст. 20 Закону); у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності -у вигляді фінансової санкції у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність (ст. 22 Закону).

За порушення норм Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", що визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України, щодо роздрібної торгівлі алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) не зазначений у ліцензії, порушники притягаються до відповідальності у вигляді штрафу у 200 відсотків вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) продукції, але не менше 1000 гривень.

З положень пунктів 2.2, 2.6 Постанови Національного банку України "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", Зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13.01.05р. за № 40/10320, підприємства (підприємці) здійснюють розрахунки готівкою між собою і з фізичними особами (громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, які не здійснюють підприємницької діяльності) через касу як за рахунок готівкової виручки, так і за рахунок коштів, одержаних із банків. Зазначені розрахунки проводяться також шляхом переказу готівки для сплати відповідних платежів. Уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Підприємствам, яким Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" надано право проводити розрахунки готівкою із споживачами без використання РРО та РК і специфіка функціонування яких унеможливлює оформлення ними кожної операції касовим ордером (продаж проїзних і перевізних документів; білетів державних лотерей; квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів тощо), дозволяється оприбутковувати готівку наприкінці робочого дня за сукупністю операцій у цілому за робочий день з оформленням касовими документами і відображенням у відповідній книзі обліку.

Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.

З положень статті 6 Закону облік товарних запасів фізичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності ведеться у порядку, визначеному чинним законодавством, а юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) - у порядку, визначеному відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку. Облік ведеться з урахуванням особливостей, встановлених для суб'єктів малого підприємництва. Обов'язок із ведення обліку товарних запасів не застосовується до осіб, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку придбаних або проданих товарів.

Так, за приписами п. 6 ст. 9 Закону реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) суб'єктами підприємницької діяльності - фізичними особами, оподаткування доходів яких здійснюється відповідно до законодавства з питань оподаткування суб'єктів малого підприємництва (в тому числі шляхом отримання свідоцтва про сплату єдиного податку), якщо такі суб'єкти не здійснюють продаж підакцизних товарів (крім пива на розлив), за умови ведення такими особами книг обліку доходів і витрат у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за поданням державного органу, уповноваженого провадити державну регуляторну політику.

Отже, Законом визначено конкретні вимоги, порушення яких при реалізації відповідачем своїх повноважень у сфері забезпечення державної податкової політики, зумовлюють контролюючий орган притягати до відповідальності, тому законодавець зобов'язуючи діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, в силу ст. 19 Конституції України визначив вичерпність дій, дотримання яких є безумовним обов'язком відповідача.

Колегія суддів зазначає, що додаток до ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями з 13.09.10 до 13.09.11 № 336256 містить відомості щодо переліку електронних контрольно-касових апаратів, зареєстрованих в ДПІ м. Судак АР Крим, яким є електронний контрольно-касовий апарат моделі "Датекс", модифікації МР-50, заводський номер ДУ 02027062, виробник "ДП компанія Атлас", дата виготовлення 15.06.10, реєстраційний номер книги обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місті торгівлі 01100001353р (а.с.67); досліджений зошит прийому передачі товару на бар кафе-бару МПП "АРЕКЕТ" містить дати, перелік накладних, відомості щодо особи, що відпустила товар, та відомості щодо особи, що прийняла товар, їх підписи та дати, зокрема щодо товарів за 08.07.10, 09.07.10 -записи № 10-11 (а.с.79-81); ліцензії від 27.08.09 реєстр. № 8851 серії АГ № 105432 на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами-строк дії з 27.08.09р. по 27.08.10р. та від 27.08.09р. реєстр № 8850 серії АГ № 106656 на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями -строк дії з 27.08.09 по 27.08.10 позивач -Мале приватне підприємство "АРЕКЕТ" має право торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, спростовують визначені відповідачем обставини як порушення.

Згідно накладних на придбані алкогольні напої (а.с.73-78), а також видаткової накладної від 10.07.10 № РН-56-015675 на суму 2 379,84 грн. з придбання позивачем у Феодосійської філії ТОВ "Універсальне Дистриб'юторські Системи" алкогольних напоїв за договором від 19.05.09р. № 15/56 (а.с.103), свідчить про не підтвердженість обставин, що стали підставою для визначення порушення та застосування штрафних санкцій.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що акт перевірки складений 09.07.2010.

Однак рішення податкового органу, які оскаржуються, прийняті на підставі акту перевірки від 12.07.2010 (арк.с. 20-21).

Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.

Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Судак Автономної Республіки Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 31.05.11 у справі № 2а-11407/10/17/0170 залишити без задоволення.

2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 31.05.11 у справі № 2а-11407/10/17/0170 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко

Судді підпис О.А.Щепанська

підпис М.В. Кукта

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.В.Дугаренко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.08.2012
Оприлюднено22.01.2013
Номер документу28725774
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11407/10/17/0170

Ухвала від 28.08.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 25.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Постанова від 31.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні