Постанова
від 30.05.2011 по справі 2а-0870/2589/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2011 року 17 год. 55 х в. Справа № 2а-0870/2589/11

м. Запоріжжя

Запорізький окружний адмі ністративний суд у складі

головуючого судді Батрак І .В.

при секретарі Тєтєрєвій К.О .

за участю представника поз ивача ОСОБА_1

представника відповідача ОСОБА_2

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Товариства з обм еженою відповідальністю «Кл ен ЛТД»

до Державної податкової ін спекції у Шевченківському ра йоні м. Запоріжжя

про скасування податкової вимоги № 67 від 03.02.2011 та рішення п ро опис майна у податкову зас таву від 17.02.2011 № 3952/10/24-020

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою від повідальністю «Клен ЛТД» (да лі - позивач або ТОВ «Клен») з вернулось до адміністративн ого суду із позовом в якому пр осить скасувати винесені Дер жавною податковою інспекціє ю у Шевченківському районі м . Запоріжжя (далі - відповіда ч або ДПІ у Шевченківському р айоні м. Запоріжжя) податкову вимогу № 67 від 03.02.2011 на суму 3 400 грн . 00 коп. та рішення про опис майн а у податкову заставу № 3952/10/24-020 в ід 17.02.2011.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити в повному обсязі, з азначив, що 26.04.2010 посадовими осо бами ДПІ у Шевченківському р айоні м. Запоріжжя було прове дено перевірку з питання дот римання позивачем порядку пр оведення розрахунків за това ри (послуги), вимог з регулюван ня обігу готівки, наявності т оргових патентів і ліцензій. В ході перевірки встановлен о що у ТОВ «Клен ЛТД» відсутня довідка про внесення місця з берігання алкогольних напої в та тютюнових виробів до Єди ного державного реєстру місц ь зберігання, що є порушенням ст. 15 Закону України «Про держ авне регулювання виробництв а і обігу спирту етилового, ко ньячного і плодового, алкого льних напоїв та тютюнових ви робів» від 19 грудня 1995 року № 481/95- BP (в редакції від 21.01.2010 року), далі - Закон України № 481/95-BP.

За результатами перевірки складено Акт перевірки з а дотриманням суб' єктами го сподарювання порядку провед ення розрахунків за товари (п ослуги), вимог з регулювання о бігу готівки, наявності торг ових патентів і ліцензій № 0089/08 /30/23/19282745 від 26.04.2010 (далі - акт перев ірки від 26.04.2010).

На підставі зазначеного ак ту перевірки ДПІ у Шевченків ському районі м. Запоріжжя бу ло прийнято рішення про заст осування фінансових санкцій № 0001292308 від 07.05.2010, яким до позив ача згідно із ст. 17 Закону Укра їни № 481/95-BP застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 3 400 грн. 00 коп.

З даним рішенням ТОВ «Клен Л ТД» не погодилось і оскаржил о його до податкового органу . Рішенням ДПА в Запорізькій о бласті від 02.07.2010 № 2821/10/25-020 «Про резу льтати розгляду скарги», та р ішенням ДПА України від 27.08.2010 № 8612/6/25-0415 «Про результати розгляд у скарги» рішення ДПІ у Шевче нківському районі м. Запоріж жя про застосування фінансов их санкцій № 0001292308 від 07.05.2010 за лишено без змін, а скарги без з адоволення.

Постановою Запорізького о кружного адміністративного суду від 01.11.2010 по справі №2а-7489/10/0870 з адоволено адміністративний позов ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя про стягн ення з ТОВ «Клен» штрафних са нкцій в розмірі 3400 грн.

В судовому порядку зазначе не рішення не оскаржувалось.

03.02.2011 ДПІ у Шевченківському р айоні м. Запоріжжя було склад ено податкову вимогу № 67, яка н е відповідає нормам ст. 59 Пода ткового кодексу України, а 17.02.2 011 приймає рішення № 3952/10/24 - 020 Про опис майна у податкову заста ву. Представник позивача, заз начає, що при прийнятті вищев казаного рішення ДПІ у Шевче нківському районі м. Запоріж жя не були враховані норми По даткового Кодексу України, а саме: п.. 1.1 ст. 1, пп. 4.1.1, 4.1.8 ст. 4, п.п. 17.1.1, 17 .1.6, 17.1.7 ст. 17, 52, п.п.56.15, 56.18, 56.21, 56.22 ст. 56, в зв' язку з цим рішенням ДПІ у Шевч енківському районі м. Запорі жжя оскаржено в адміністрати вному порядку до Державної п одаткової адміністрації у За порізькій області

Представник відповідача в судовому засідання проти по зову заперечив та просив суд в задоволенні позовних вимо г відмовити в повному обсязі . Зазначив, що посадовими особ ами ДПІ у Шевченківському ра йоні м. Запоріжжя була провед ена перевірка господарської одиниці позивача - магазин у по вул. Іванова, буд. 47, за резу льтатами якої було складено акт перевірки від 26.04.2010. На підс таві акту перевірки та згідн о із ст. 17 Закону України № 481/95-BP в ідповідачем прийняте рішенн я про застосування фінансови х санкцій № 0001292308 від 07.05.2010, яки м до позивача застосовані фі нансові санкції у сумі 3 400 грн. 00 коп. Вказане рішення 11.05.2010 вруч ене виконуючому обов' язки д иректора позивача - ОСОБА _4, про що свідчить її особист ий підпис. Дане рішення було о скаржено позивачем в адмініс тративному порядку. Рішенням Державної податкової адміні страції в Запорізькій област і № 2821/10/25-020 від 02.07.2010 та рішенням Дер жавної податкової адміністр ації України № 8612/6/25-0415 від 27.08.2010 ріш ення ДПІ у Шевченківському р айоні м. Запоріжжя про застос ування фінансових санкцій № 0001292308 залишено без змін, а ск арги позивача без задоволенн я. В судовому порядку рішення № 0001292308 від 07.05.2010 не оскаржува лось, отже, на момент винесенн я податкової вимоги вказане рішення було чинним, грошове зобов' язання за цим рішенн ям - узгодженим, а несплачен а сума такого зобов' язання - податковим боргом. Тому ви ставлена податкова вимога № 67 від 03.02.2011 та рішення про опис ма йна у податкову заставу № 3952/10/24- 020 від 17.02.2011 є правомірними та так ими, що відповідають діючому законодавству України.

Проаналізувавши наявні ма теріали та фактичні обставин и справи, дослідивши і оцінив ши надані докази в їх сукупно сті, заслухавши пояснення пр едставників сторін, суд вваж ає, позовні вимоги необґрунт ованими та такими, що задовол енню не підлягають, виходячи з наступного:

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Клен ЛТД» (ідентифік аційний код 19282745) зареєстрован о виконавчим комітетом Запор ізької міської ради 12.06.1996, за ад ресою: вул. Іванова, 47, м. Запорі жжя, 69068., основним видом діяльн ості якого є роздрібна торгі вля в неспеціалізованих мага зинах переважно з продовольч им асортиментом.

Посадовими особами відпов ідача було проведено в прису тності продавця - ОСОБА_5 , та виконуючого обов' язки д иректора - ОСОБА_4, перев ірку господарської одиниці п озивача, а саме, магазину по ву л. Іванова, буд. 47. В ході переві рки встановлено що у позивач а відсутня довідка про внесе ння місця зберігання алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів до Єдиного державного р еєстру, що є порушенням ст. 15 За кону України

№ 481/95-BP За резул ьтатами перевірки було склад ено Акт перевірки за дотр иманням суб' єктами господа рювання порядку проведення р озрахунків за товари (послуг и), вимог з регулювання обігу г отівки, наявності торгових п атентів і ліцензій.

На підставі акту перевірки від 26.04.2010, у відповідності з ст. 1 7 Закону України № 481/95-BP, було при йнято рішення про застосуван ня фінансових санкцій від 07.05.20 10 № 0001292308, яким до позивача за стосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 3 400 грн. 00 коп. Зазначене рішення о тримано позивачем 11.05.2010, відпов ідно до підпису виконуючого обов' язки директора ОСОБ А_4.

Позивачем рішення про заст осування фінансових санкцій від 07.05.2010 № 0001292308 (далі - ріше ння від 07.05.2010 № 0001292308) було оска ржено в адміністративному по рядку. Рішенням Державної по даткової адміністрації у Зап орізькій області від 02.07.2010 № 2821/10/2 5-020 скарга позивача залишена б ез задоволення, а рішення від 07.05.2010 № 0001292308 без змін. В судово му порядку зазначене рішення не оскаржувалось. Не оскарже ні в судовому порядку податк ові зобов' язання, визначені контролюючим органом вважаю ться узгодженими.

ДПІ у Шевченківському райо ні м. Запоріжжя звернулось до суду про стягнення з ТОВ «Кле н ЛТД» суми фінансових санкц ій у вигляді штрафу. Адмінінс тративний позов задоволено т а суд стягнув з ТОВ «Клен» заб оргованість по сплаті штрафн их санкцій у розмірі 3400 грн на к ористь Державного бюджету Ше вченківського району м. Запо ріжжя.

На підставі того, що позивач ем, у встановлені законодавс твом строки, рішення від 07.05.2010 № 0001292308 не оскаржено, а отже, г рошове зобов' язання визнач ене даним рішенням є узгодже ним відповідачем виставлено податкову вимогу № 67 від 03.02.2011 (п одаткова вимога № 67). Також, нач альником управління податко вого контролю юридичних осіб ДПІ у Шевченківському район і м. Запоріжжя Северіним А.В . прийнято рішення про опис майна у податкову заставу № 39 52/10/24-020 від 17.02.2011 (рішення про опис м айна від 17.02.2011).

Не погоджуючись із прийнят им рішенням про опис майна у п одаткову заставу від 17.02.2011 № 3952/10/2 4-020 та із податковою вимогою № 6 7 від 03.02.2011 позивачем було подан о скаргу вих. № 9 від 03.03.2011. Рішенн ям про результати розгляду п ервинної скарги на податкову вимогу від 03.02.2011 № 67 на суму 3 400 грн . 00 коп. та рішення ДПІ у Шевченк івському районі про опис май на у податкову заставу від 17.02.2 011 № 3952/10/24-020 скаргу від 03.03.2011 залишен о без задоволення, а податков а вимога № 67 та рішення про опи с майна від 17.02.2011 - без змін.

Як визначено пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 По даткового кодексу України шт рафна санкція (фінансова сан кція, штраф) - плата у вигляді ф іксованої суми та/або відсот ків, що справляється з платни ка податків у зв'язку з поруше нням ним вимог податкового з аконодавства та іншого закон одавства, контроль за дотрим анням яких покладено на конт ролюючі органи, а також штраф ні санкції за порушення у сфе рі зовнішньоекономічної дія льності.

Відповідно до норм п. 61.1 ст. 61 П одаткового кодексу України, податковий контроль - систем а заходів, що вживаються конт ролюючими органами з метою к онтролю правильності нараху вання, повноти і своєчасност і сплати податків і зборів, а т акож дотримання законодавст ва з питань проведення розра хункових та касових операцій , патентування, ліцензування та іншого законодавства, кон троль за дотриманням якого п окладено на контролюючі орга ни.

У пп. 14.1.39. п. 14.1 ст. 14 ПК України вс тановлено, що грошове зобов'я зання платника податків - це с ума коштів, яку платник подат ків повинен сплатити до відп овідного бюджету як податков е зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також с анкції за порушення законода вства у сфері зовнішньоеконо мічної діяльності.

Згідно з пп. 14.1.175 п.14.1 ст. 14 Податк ового кодексу України податк овий борг - сума грошового зоб ов'язання (з урахуванням штра фних санкцій за їх наявності ), самостійно узгодженого пла тником податків або узгоджен ого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлени й цим Кодексом строк, а також п еня, нарахована на суму таког о грошового зобов'язання.

Виходячи з викладеного, нес плачені суми штрафних санкці й за порушення вимог законод авства, контроль за дотриман ням яких покладено на контро люючі органи, вважається под атковим боргом.

Відповідно до ст. 59 Податков ого кодексу України у разі ко ли платник податків не сплач ує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені з аконодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податк ову вимогу в порядку, визначе ному для надсилання (врученн я) податкового повідомлення- рішення.

Податкова вимога може не на дсилатися, якщо загальна сум а податкового боргу платника податків не перевищує одног о неоподатковуваного мініму му доходів громадян.

Якщо контролюючий орган, що визначив суми грошового зоб ов'язання платника податків, не є органом державної подат кової служби, такий контролю ючий орган надсилає відповід ному органу державної податк ової служби подання про здій снення заходів з погашення п одаткового боргу платника по датків, а також розрахунок йо го розміру, на підставі якого орган державної податкової служби надсилає податкову ви могу.

Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гра ничного строку сплати суми г рошового зобов'язання.

Відповідно до Закону Украї ни “Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг”, су ми фінансових санкцій, які ви значені статтями 17-24 цього Зак ону, підлягають перерахуванн ю суб'єктами господарювання до Державного бюджету Україн и в десятиденний термін з дня прийняття органами державно ї податкової служби України рішення про застосування так их фінансових санкцій.

У зазначений строк відпові дна сума штрафних санкцій По зивачем сплачена не була.

На час надіслання позивачу оскарженої податкової вимог и, за позивачем рахувався под атковий борг, а відтак Держав на податкова інспекція у Шев ченківському районі м. Запор іжжя було правомірно включен о до складу податкової вимог и суми штрафних санкцій за по рушення Закону України “Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг”та надісла но позивачу оскаржену податк ову вимогу.

Згідно ст. 11 КАС України, розг ляд і вирішення справ в адмін істративних судах здійснюєт ься на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни, кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.

За таких обставин слід визн ати, що відповідач надсилаюч и позивачу податкову вимогу від 03.02.2011 року №67, діяв обґрунтов ано, відповідно до діючого за конодавства та використовую чи свої повноваження з метою , з якою це повноваження надан о.

Відповідно до приписів п. 4 с т. 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 94, 158, 161-163 КАС Україн и, суд,

П ОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністрат ивного позову відмовити.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України, або прийняття пос танови у письмовому провадже нні - з дня отримання копії пос танови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіс ть отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, т о десятиденний строк на апел яційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апе ляційного інстанції.

Суддя І.В.Батрак

Дата ухвалення рішення30.05.2011
Оприлюднено24.06.2011
Номер документу16455657
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/2589/11

Ухвала від 21.04.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 21.04.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Постанова від 30.05.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 30.05.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 19.05.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 06.05.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні