Ухвала
від 16.06.2011 по справі 2а/0270/1002/11
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/0270/1002/11

Головуючий у 1-й інстанції : Свентух В.М.

Суддя-доповідач: Мельник -Томенко Ж. М.

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 червня 2011 року м. Вінниця

Вінницький апеляційний ад міністративний суд у складі колегії:

головуючого-судді: Мельник -Томенко Ж. М.

суддів: Матохнюка Д.Б., Залі мського І. Г.

при секретарі: Чернишук О.М .

за участю представників ст орін:

позивача - ОСОБА_2, предст авник на підставі довіреност і

відповідача 1 - ОСОБА_3, пр едставник на підставі довіре ності

відповідача 2 - ОСОБА_4, пр едставник на підставі довіре ності

розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йні скарги Голови Державної податкової адміністрації у В інницькій області Вітрука О.В., Державної податкової і нспекції у м. Вінниці на поста нову Вінницького окружного а дміністративного суду від 22 к вітня 2011 року у справі за адмін істративним позовом товарис тва з обмеженою відповідальн істю "ДМС" до Голови Державної податкової адміністрації у Вінницькій області (відповід ач 1), Державної податкової інс пекції у м. Вінниці (відповіда ч 2) про визнання протиправни ми дій, визнання протиправни ми та скасування рішення та п одаткової вимоги , -

В С Т А Н О В И В :

ТОВ "ДМС" в лютому 2011 рок у звернулось до Вінницького окружного адміністративног о суду з адміністративним по зовом до голови Державної по даткової адміністрації у Він ницькій області Вітрука Ол ександра Васильовича (відп овідач 1), Державної податково ї інспекції у м. Вінниці (відпо відач 2) про визнання протипра вними та скасування рішення № 159 від 11.01.2011 року, податкової ви моги № 250 від 02.02.2011року та визнанн я протиправними дій.

Постановою Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 22.04.2011 року позов задовол ено. Визнано протиправним та скасовано рішення голови Де ржавної податкової адмініст рації у Вінницькій області Вітрука О.В. № 159 від 11.01.2011року п ро скасування податкового по відомлення-рішення № 0000692300 від 09.03.2010 року Визнано протипра вними дії Державної податков ої інспекції у м. Вінниці щодо прийняття податкової вимоги № 250 від 02.02.2011року Визнано протип равною та скасовано податков у вимогу Державної податково ї інспекції у м. Вінниці № 250 від 02.02.2011року

Не погоджуючись із судовим рішенням, відповідачами под ано апеляційні скарги, в яких вони просять скасувати пост анову суду та прийняти нову п ро відмову в задоволенні поз ову. Апеляційні скарги обґру нтовані тим, що судом І інстан ції допущено порушення норм матеріального та процесуаль ного права. Зокрема, суд не вра хував наявність у голови ДПА повноважень на прийняття ос каржуваного рішення.

У судовому засіданні пред ставник відповідача 1 підтри мав апеляційну скаргу та про сив задовольнити її вимоги, а також підтримав апеляційну скаргу відповідача 2.

Представник відповідача 2 у судовому засідання підтрима в подану ним апеляційну скар гу, а також підтримав апеляці йну скаргу відповідача 1.

Представник позивача у суд овому засіданні заперечував проти задоволення апеляційн их скарг відповідачів.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави, колегія суддів вважає, щ о апеляційні скарги відпові дача 1 та відповідача 2 не підл ягають задоволенню, з наступ них підстав.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.

Як вірно встановлен о судом І інстанції, товарист во з обмеженою відповідальні стю «ДМС»зареєстровано як юр идична особа виконавчим комі тетом Вінницької міської рад и від 16.10.2003року реєстраційний н омер 24901446Ю0030778, код за ЄДРПОУ 32719282, вз ято на податковий облік в орг анах державної податкової сл ужби 17.10.2003року за № 1082.

На підставі направлень від 28.01.2010року за № 30/23, від 11.02.2010року за № 56/23, виданих ДПА у Вінницькій о бласті, головними державними ревізор-інспекторами Крав ченко Н.О., Полонським О.С. , Григор'євою С.В., згідно з п. 2 ст. 11-1 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні» проведена планова ви їзна перевірка ТОВ «ДМС» з пи тань дотримання вимог податк ового, валютного та іншого за конодавства за період з 01.10.2006ро ку по 30.09.2009року, наслідки якої з найшли своє відображення в а кті № 57/2320/32719282 від 24.02.2010року (а.с.80-96).

Вказаною перевіркою встан овлено ряд порушень законода вства, зокрема, порушення п.п. 7.4.1 п. 7.4. та п.п. 7.5.1 п. 7.5, п.п. 7.7.2, 7.7.3 та 7.7.7 п. 7 .7 ст. 7 Закону України «Про пода ток на додану вартість», внас лідок чого підприємством зан ижено суму бюджетного відшко дування з ПДВ у розмірі 808 875 гр н.

За результатами перевірки ДПІ у м. Вінниці прийнято та н аправлено на адресу позивача податкове повідомлення - ріш ення форми «В2»№ 0000692300 від 09.03. 2010року, яким збільшено позива чу суму бюджетного відшкодув ання з податку на додану варт ість у розмірі 808 875 грн.

Вказане податкове повідом лення-рішення ТОВ «ДМС» не ос каржувалось, визначена подат ковим органом сума заниження бюджетного відшкодування з ПДВ в розмірі 808 875 грн. зарахову валась з зменшення податкови х зобов' язань з податку на д одану вартість в наступних п одаткових періодах.

11.01.2011року головою Державної п одаткової адміністрації у Ві нницькій області Вітруком О.В. прийнято рішення № 159, яки м, відповідно до ст. 55 Податков ого кодексу України, скасова но податкове повідомлення-рі шення ДПІ у м. Вінниці № 0000692300 від 09.03.2010року, як таке, що застос оване в порушення п. 7.7 ст. 7 Зако ну України «Про податок на до дану вартість».

02.02.2011року Державною податков ою інспекцією у м. Вінниці вин есено та направлено позивачу податкову вимогу № 250 (форма - Ю), відповідно до якої позивач у визначено необхідність тер мінового погашення податков ого боргу з ПДВ в сумі 746 047 грн.

Задовольняючи позовні вим оги, суд І інстанції виходив з того, що Закон України "Про по даток на додану вартість" не п ов' язує виникнення права по купця на отримання бюджетног о відшкодування з обставиною підтвердження його контраге нтами факту сплати податку н а додану вартість до бюджету . До того ж сплачений покупцем в ціні придбання товару пода ток на додану вартість не пер ераховується продавцем безп осередньо до бюджету, а врахо вується в рахунок податкових зобов' язаннях останнього. Остаточна ж сума податкових зобов' язань, в тому числі на явність їх на кінець звітног о податкового періоду, визна чається продавцем за правила ми п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартіс ть". Тобто, дана норма, виникне ння у позивача права на подат ковий кредит, не ставить його у залежність від дотримання вимог податкового законодав ства іншими суб' єктами госп одарювання. Також встановлен о, що оскаржуване рішення не в ідповідає приписам ст. 2 КАС Ук раїни, а тому є протиправним т а підлягає скасуванню.

Суд апеляційної інстанції погоджується з такими висно вками попереднього суду, з ог ляду на наступне.

Згідно з п. 1.7 ст. 1 Закону Укр аїни "Про податок на додану ва ртість" (далі - Закон № 168), який бу в чинний на момент виникненн я спірних правовідносин, под атковий кредит - це сума, на як у платник податку має право з меншити податкове зобов' яз ання звітного періоду, визна чена згідно з цим Законом.

Відповідно до п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 ць ого Закону, податковий креди т звітного періоду складаєть ся із сум податків, сплачених (нарахованих) платником пода тку у звітному періоді у зв' язку з придбанням товарів (ро біт, послуг), вартість яких від носиться до складу валових в итрат виробництва (обігу) та о сновних фондів чи нематеріал ьних активів, що підлягають а мортизації.

Підпунктом 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону № 168 визначено, що не дозволяєт ься включення до податкового кредиту будь-яких витрат зі с плати податку, що не підтверд жені, зокрема, податковими на кладними.

Відповідно до п.п. 1.8 ст. 1 Закон у № 168, бюджетне відшкодування - це сума, що підлягає поверне нню платнику податку з бюдже ту у зв' язку з надмірною спл атою податку у випадках, визн ачених цим Законом.

Згідно з п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону № 168, бюджетному відшкодуванню підлягає частина від' ємног о значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (робіт, п ослуг) у попередньому податк овому періоді постачальника м таких товарів (робіт, послуг ).

Відповідно до п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 За кону № 168, сума податку, що підля гає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відш кодуванню, визначається як р ізниця між сумою податкового зобов' язання звітного пода ткового періоду та сумою под аткового кредиту такого звіт ного податкового періоду.

При від' ємному значенні с уми, розрахованої згідно з пі дпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшен ня суми податкового боргу з ц ього податку, що виник за попе редні податкові періоди (у то му числі розстроченого або в ідстроченого відповідно до з акону), а при його відсутності - зараховується до складу под аткового кредиту наступного податкового періоду.

За змістом підпункту "а" п.п. 7 .7.2 п. 7.7 цієї ж статті, якщо у наст упному податковому періоді с ума, розрахована згідно з під пунктом 7.7.1 цього пункту, має ві д' ємне значення, то бюджетн ому відшкодуванню підлягає ч астина такого від' ємного зн ачення, яка дорівнює сумі под атку, фактично сплаченій отр имувачем товарів (послуг) у по передньому податковому пері оді постачальникам таких тов арів (послуг).

Надаючи правову оцінку оск аржуваному рішенню, суд І інс танції дійшов вірних висновк ів про невідповідність цього рішення критеріям, що визнач ені ч. 3 ст. 2 КАС України щодо об ґрунтованості, пропорційнос ті тощо.

Вказане рішення мотивован о тим, що податкове повідомле ння - рішення ДПІ у м. Вінниці № 0000692300 Форми "В2" від 09.03.2010 року н а збільшення бюджетного відш кодування з податку на додан у вартість в сумі 808875 грн. не від повідає вимогам законодавст ва, зокрема п.п. 7.7.1, 7.7.2, 7.7.7 п. 7.7 ст. 7 За кону № 168. Крім того, зазначено, що перевірку позивача провед ено з порушенням наказу ДПА У країни № 350 від 18.08.2005 року "Про зат вердження Методичних рекоме ндацій щодо взаємодії між пі дрозділами органів державно ї податкової служби України при організації та проведенн і перевірок достовірності на рахування бюджетного відшко дування податку на додану ва ртість" та наказу ДПА України № 515 від 03.09.2004 року "Про затвердже ння Методичних рекомендацій щодо попереднього розгляду декларацій з податку на дода ну вартість".

Однак, з такими висновками п одаткового органу погодитис ь не можна оскільки недотрим ання вимог вказаних наказів, не являється підставою для с касування результатів перев ірки та скасування податково го повідомлення-рішення Форм и "В2", оскільки вони носять рек омендаційний характер.

Більше того, дані методичн і рекомендації спрямовані са ме на організацію роботи орг анів державної податкової сл ужби, а не на самого платника п одатку. Тому, не є обов' язков ими йому до виконання.

Стосовно посилання на норм и Закону № 168, то цей Закон не по в' язує виникнення права пок упця на отримання бюджетного відшкодування з обставиною підтвердження його контраге нтами факту сплати податку н а додану вартість до бюджету . До того ж сплачений покупцем в ціні придбання товару пода ток на додану вартість не пер ераховується продавцем безп осередньо до бюджету, а врахо вується в рахунок податкових зобов' язаннях останнього. Остаточна ж сума податкових зобов' язань, в тому числі на явність їх на кінець звітног о податкового періоду, визна чається продавцем за правила ми п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартіс ть".

Тобто, дана норма, виникненн я у платника податку на додан у вартість права на податков ий кредит, не ставить у залежн ість від дотримання вимог по даткового законодавства інш ими суб' єктами господарюва ння.

Аналогічна правова позиці я висловлена Верховним Судом України у постанові від 29.10.2010 р оку у справі за позовом ЗАТ "Му качівський лісокомбінат" до Мукачівської об' єднаної де ржавної податкової інспекц ії.

Окрім того, знайшла своє від ображення і в рішеннях Європ ейського Суду з прав людини. Т ак, у справі "БУЛВЕС" АД проти Б олгарії" (заява № 3991/03), Європейсь кий Суд з прав людини у рішенн і від 22.01.2009 року зазначив, що пла тник податку не повинен нест и наслідків невиконання пост ачальником його зобов' язан ь зі сплати податку і в резуль таті сплачувати ПДВ другий р аз. На думку суду, такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушил о справедливий баланс, який п овинен підтримуватись між ви могами суспільного інтересу та вимогами захисту права вл асності.

Таким чином, якщо контраген т не виконав свого зобов' яз ання щодо сплати податку до б юджету, це тягне відповідаль ність та негативні наслідки саме щодо цієї особи. Зазначе на обставина не є підставою д ля позбавлення платника пода тку права на відшкодування п одатку на додану вартість у р азі, якщо останній виконав ус і передбачені законом умови щодо отримання такого відшко дування та має всі документа льні підтвердження розміру с вого податкового кредиту.

Крім того, як вбачається з а кту перевірки, факт здійснен ня позивачем товарних операц ій, сплачене по яким ПДВ відне сено останнім до податкового кредиту, та їх товарність, под атковим органом під сумнів н е ставиться.

Оскільки судом встановлен о, що дії голови ДПА у Вінницьк ій області Вітрука О.В. що до винесення рішення № 159 від 11. 01.2011 року та саме рішення є прот иправними, то відповідно і по даткова вимога ДПІ у м. Вінниц і № 250 від 02.02.2011 року прийнята на в иконання вказаного рішення т а дії щодо її винесення також є протиправними.

Відтак, суд І інстанції дійш ов вірного висновку про те, що оскаржувані рішення голови ДПА у Вінницькій області № 159 в ід 11.02.2011року та податкова вимо га ДПІ у м. Вінниці № 250 від 02.02.2011ро ку підлягають скасуванню.

Враховуючи викладене, вимо ги апелянтів є безпідставним и, а висновки суду першої інст анції не спростовуються дово дами апеляційних скарг.

З підстав вищенаведеного, к олегія суддів дійшла висновк у, що суд першої інстанції при ухваленні оскаржуваної пост анови вірно встановив фактич ні обставини справи, досліди в наявні докази, надав їм нале жну оцінку та прийняв законн е і обґрунтоване рішення, з до триманням норм матеріальног о і процесуального права, а то му підстав для його скасуван ня не вбачається.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205 , 206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційні скарги Гол ови Державної податкової адм іністрації у Вінницькій обла сті Вітрука О.В., Державно ї податкової інспекції у м. Ві нниці, - залишити без задово лення, а постанову Вінницько го окружного адміністративн ого суду від 22.04.2011 року, - без зм ін.

Ухвала суду набирає законн ої сили з моменту проголошен ня та може бути оскаржена в к асаційному порядку згідно ст . 212 КАС України.

Ухвала суду складена в п овному обсязі 21 червня 2011 року .

Головуючий Мельник-Томенко Ж. М.

Судді Матохнюк Д.Б.

Залімсь кий І. Г.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.06.2011
Оприлюднено01.07.2011
Номер документу16486875
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/1002/11

Ухвала від 09.03.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Свентух Віталій Михайлович

Ухвала від 02.03.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Свентух Віталій Михайлович

Ухвала від 02.03.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Свентух Віталій Михайлович

Ухвала від 11.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 20.05.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 20.05.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 20.05.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 10.06.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 10.06.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 27.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні