Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-10372/10/4/0170
10.05.11 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Гор ошко Н.П.,
суддів Єланської О.Е. ,
Санакоєвої М.А.
секретар судового засід ання Романенко Г.О.
за участю сторін:
представник позивача- Пр иватного підприємства "Івент ус"- не з' явився,
представник відповідача- Державної податкової інспе кції в м.Сімферополі Автоном ної Республіки Крим- не з' яв ився,
розглянувши апеляційну ск аргу Державної податкової ін спекції в м.Сімферополі Авто номної Республіки Крим на по станову Окружного адміністр ативного суду Автономної Ре спубліки Крим (суддя Циганов а Г.Ю. ) від 10.11.10 у справі № 2а-10372/10/4/0170
за позовом Приватного п ідприємства "Івентус" (вул. Бер екет, буд. 12, м. Сімферополь, Авт ономна Республіка Крим, 95018)
до Державної подат кової інспекції в м.Сімфероп олі Автономної Республіки К рим (вул. Мате Залки, буд. 1/9, м. Сі мферополь, Автономна Республ іка Крим, 95053)
про визнання протиправним и та скасування податкових п овідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окру жного адміністративного суд у Автономної Республіки Кри м від 10.11.2010 позов задоволено ча стково: визнано протиправни м і скасовано податкове пові домлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сі мферополі Автономної Респу бліки Крим від 28 липня 2010 року № 0022342301/0 в частині визначення П риватному підприємству «Ів ентус»суми податкового зобо вязання з податку на прибуто к підприємств у загальному р озмірі 86528,75 грн. (61806,25 грн. за основ ним платежем і 24722,50 грн. за штраф ними (фінансовими) санкціями ); визнано протиправним і ска совано податкове повідомлен ня-рішення Державної податк ової інспекції в м. Сімферопо лі Автономної Республіки Кр им від 28 липня 2010 року № 0022332301/0 в ча стині визначення Приватном у підприємству «Івентус»су ми податкового зобовязання з податку на додану вартість у загальному розмірі 74167,80 грн. (49445,20 грн. за основним платежем і 24722,60 грн. за штрафними (фінансо вими) санкціями). В задоволенн і решти позовних вимог відмо влено. Стягнуто на користь Пр иватного підприємства «Іве нтус» з Державного бюджету У країни 3,40 грн. судових витрат.
Не погодившись з ріш енням суду, відповідач: Держа вна податкова інспекція в м. С імферополі Автономної Респ убліки Крим, 17.11.2010 звернулась з апеляційною скаргою, просить скасувати постанову суду пе ршої інстанції та прийняти н ову постанову, в задоволенні позову відмовити.
В судове засідання, приз начене на 10.05.2011, сторони явку уп овноважених представників н е забезпечили, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно, причин не явки суду не повідомили.
Згідно з частиною чет вертою статті 196 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, неприбуття у судове за сідання сторін або інших осі б, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляцій ного розгляду, не перешкоджа є судовому розгляду справи.
При викладених обставинах, враховуючи те, що сторони викликались в судов е засідання, але в суд не з' яв ились, про дату та час апеляці йного розгляду повідомлені н алежним чином, суд вважає мож ливим розглянути справу у ві дсутність сторін.
Розглянувши матеріали сп рави в порядку статей 195, 196 Коде ксу адміністративного судоч инства України, обговоривши доводи апеляційної скарги, п еревіривши юридичну оцінку о бставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши пр авильність застосування суд ом першої інстанції норм мат еріального та процесуальног о права колегія суддів вважа є, що апеляційна скарга не під лягає задоволенню з наступни х підстав.
Посадовими особами відповідача проведено виїзн у планову перевірку позивача з питань дотримання вимог по даткового, валютного та іншо го законодавства за період з 01.01.2009 по 31.03.2010, за її наслідками ск ладено акт від 19.07.2010 №9853/23-7/35174544.
За висновками даного акту встановлено порушення позивачем пп. 5.2.1 п. 5.2 та пп. 5.3.9 п. 5.3 с т. 5 Закону України від 28.12.1994 №334/94-В Р «Про оподаткування прибутк у підприємств» (далі - Закон №334) у результаті чого занижен о податкове зобов' язання з податку на прибуток у розмір і 63261,00 грн. у ІІІ кварталі 2009 року . Також встановлено порушенн я пп. 7.2.6 п. 7.2, пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону Ук раїни від 03.04.1997 року №168/97-ВР «Про п одаток на додану вартість»(д алі - Закон №168), що призвело до заниження податкового зобов ' язання з податку на додану вартість у вересні 2009 року на с уму 50609,00 грн.
На підставі даного ак ту, відповідно до пп. «б»пп. 4.2.2 п . 4.2 ст. 4, пп. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону Укра їни від 21.12.2000 №2181-ІІІ «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами»відповідач прийняв податкові повідомлення-ріше ння: від 28 липня 2010 року № 0022342301/0 про визначення позивачу суми по даткового зобов' язання з по датку на прибуток підприємст в у загальному розмірі 88565,40 грн . (63261,00 грн. за основним платежем і 25304,40 грн. за штрафними (фінанс овими) санкціями) та від 28 липн я 2010 року № 0022332301/0 про визначення п озивачу суми податкового зоб ов' язання з податку на дода ну вартість у загальному роз мірі 75913,50 грн. (50609,00 грн. - за основ ним платежем, 25304,50 грн. - за штра фними (фінансовими) санкціям и).
Відповідно до акту пе ревірки порушення законодав ства з питань оподаткування податком на додану вартість і податком на прибуток, які ви явлено відповідачем і які по кладено в основу спірних под аткових повідомлень-рішень, полягають у наступному.
Позивачем до складу в алових витрат у ІІІ кварталі 2009 року та до складу податково го кредиту з ПДВ у вересні 2009 ро ку включено вартість транспо ртних послуг (суму ПДВ, сплаче ну в ціні цих послуг), отримани х від ТОВ «Будексперессервіс »(ідентифікаційний код 36384578) на суму 75662,50 грн. (ПДВ 15132,50 грн.). Вказа не підприємство згідно із ба зою даних органу державної п одаткової служби має стан «16» (підприємство припинено, лік відовано, анульовано). Свідоц тво платника ПДВ ТОВ «Будекс прессервіс»анульовано 20.01.2010 р оку, державна реєстрація ска сована 03.02.2009 року (як зазначено в акті перевірки).
Зазначення в акті пер евірки і в письмових запереч еннях представника відповід ача дати скасування державн ої реєстрації ТОВ «Будекспре ссервіс»(03.02.2009 року) не відповід ає дійсності. Згідно із реєст раційною інформацією по цьом у платнику податків датою йо го державної реєстрації є 12.02.20 09у, скасування державної реєс трації - 03.02.2010. У пункті 3.2.2 акту п еревірки зазначена інша дата скасування державної реєстр ації цієї юридичної особи (03.02.2 010 року). Отже зазначення в п. 3.1.2 а кту перевірки дати скасуванн я державної реєстрації ТОВ « Будекспрессервіс»03.02.2009 року є технічною помилкою, допущен ою податковим органом.
За даними акту переві рки на ТОВ «Будекспрессервіс »працевлаштована одна особа - директор. По ТОВ «Будекспр ессервіс»позивачем до перев ірки не надано товарно-транс портних накладних, які підтв ерджують факт надання трансп ортних послуг.
Основні постачальник и ТОВ «Будекспрессервіс», як і формують валові витрати та податковий кредит для ТОВ «Б удекспрессервіс»також мают ь «не основний стан платника податків» (ТОВ «Миора Люкс»- л іквідовано, ТОВ «Пикуль»- виз нано банкрутом та ТОВ «Юконд техно»- ліквідовано).
Вказаний суб' єкт го сподарювання згідно із базою даних органу державної пода ткової служби має стан «23» (мі сцезнаходження не встановле но).
По даному контрагент у позивачем до перевірки так ож не надано товарно-транспо ртних накладних, які підтвер джують факт перевезення зерн а і надання транспортних пос луг.
В акті перевірки наве дено зміст статті 3, 207, 208 Господа рського кодексу України, ч. 1 с т. 216, ч. ч. 1, 2 ст. ст. 203, 208, 228, 626, 629, 655, 658, 664 Циві льного кодексу України, п. 19 ст атті 2 Бюджетного кодексу, пп. 3.2.1 п. 3.2 ст. 3 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами», ст. ст. 2, 3, 9 Закон у України «Про бухгалтерськи й облік та фінансову звітніс ть в Україні», пунктів 2.4, 2.15, 2.16 По ложення про документальне за безпечення записів у бухгалт ерському обліку, затверджено го наказом Міністерства фіна нсів України від 24 травня 1995 ро ку N 88, зареєстрованого в Мініс терстві юстиції України 5 чер вня 1995 р. за N 168/704. На підставі вказ аних норм в акті перевірки ро биться висновок про те, що у Пр иватного підприємства «Івен тус»не має необхідних умов д ля досягнення результатів ві дповідної господарської, еко номічної діяльності, відсутн і трудові ресурси, (а саме, згі дно із поданою звітністю пра цює лише 1 особа), на балансі не значиться основних засобів, земельних ділянок, споруд, тр анспортних засобів, нематері альних активів, капітальних інвестицій, а отже і відсутня фінансово-господарська діял ьність. Також в акті перевірк и зазначено про те, що позивач ем було порушено ст. 228 ЦК Украї ни, оскільки укладені правоч ини були спрямовані на завол одіння майном держави, дохід ної частини бюджету, а отже є н ікчемними.
Відповідно до пп. 7.2.6 п. 7.2 ст. 7 Закону №168 (тут і далі за те кстом - нормативно правові а кти в редакції, чинній на моме нт виникнення спірних віднос ин) податкова накладна видає ться платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є під ставою для нарахування подат кового кредиту.
Підпунктом 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 З акону №168 визначено, що податк овий кредит звітного періоду визначається виходячи із до говірної (контрактної) варто сті товарів (послуг), але не ви ще рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі т овари (послуги) відрізняєтьс я більше ніж на 20 відсотків ві д звичайної ціни на такі това ри (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сп лачених) платником податку з а ставкою, встановленою пунк том 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цьог о Закону, протягом такого зві тного періоду у зв'язку з: прид банням або виготовленням тов арів (у тому числі при їх імпор ті) та послуг з метою їх подаль шого використання в оподатко вуваних операціях у межах го сподарської діяльності плат ника податку; придбанням (буд івництвом, спорудженням) осн овних фондів (основних засоб ів, у тому числі інших необоро тних матеріальних активів та незавершених капітальних ін вестицій в необоротні капіта льні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшог о використання у виробництві та/або поставці товарів (посл уг) для оподатковуваних опер ацій у межах господарської д іяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі то вари (послуги) та основні фонд и почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльно сті платника податку протяго м звітного податкового періо ду, а також від того, чи здійсн ював платник податку оподатк овувані операції протягом та кого звітного податкового пе ріоду.
Якщо у подальшому такі то вари (послуги) починають вико ристовуватися в операціях, я кі не є об'єктом оподаткуванн я згідно зі статтею 3 цього Зак ону або звільняються від опо даткування згідно зі статтею 5 цього Закону, чи основні фон ди переводяться до складу не виробничих фондів, то з метою оподаткування такі товари (п ослуги), основні фонди вважаю ться проданими за їх звичайн ою ціною у податковому періо ді, на який припадає початок т акого використання або перев едення, але не нижче ціни їх пр идбання (виготовлення, будів ництва, спорудження).
Відсутність товарно-транс портних накладних не може св ідчити про порушення п. 5.3.9 п. 5.3 с т. 5 Закону №334, тому як відповід но до положень Інструкції пр о порядок виготовлення, збер ігання, застосування єдиної первинної транспортної доку ментації для перевезення ван тажів автомобільним транспо ртом та обліку транспортної роботи, затвердженої наказом Міністерства статистики Укр аїни, Міністерства транспорт у України від 7 серпня 1996 року № 228/253, який зареєстровано в Міні стерстві юстиції України 28 се рпня 1996 року за №483/1508 товарно-тра нспортні накладні є документ ами первинного обліку обсягі в перевезених вантажів і тра нспортної роботи автомобіль ного транспорту, підставою д ля списування товарно-матері альних цінностей у вантажові дправника і оприбуткування ї х у вантажоодержувача, а тако ж для виконання розрахунків між перевізниками і замовник ами автомобільного транспор ту. Проте відповідачами не на дано доказів, які б свідчили п ро неможливість перевезення товарно-матеріальних ціннос тей, придбаних позивачем у ко нтрагентів, іншими видами тр анспорту або взагалі обумовл ювали необхідність такого пе ревезення. Крім того, суд врах овує, що установлення додатк ових обмежень щодо віднесенн я витрат до складу валових ви трат платника податку, крім т их, що зазначені у Законі №334, не дозволяється; обов' язковим и для виконання платником по датку є тільки акти централь ного податкового органу, вид ані у випадках, прямо передба чених цим Законом та зареєст рованих Міністерством юстиц ії України (п. 5.11. ст. 5, п. 21.5 ст. 21 вка заного Закону), а центральним податковим органом не видав ались обов' язкові до викона ння платниками податків акти щодо підтвердження товарно- транспортними накладними в п одатковому обліку пов' язан их з господарською діяльніст ю витрат на придбання товарі в.
Невиконання зобов'язань пе ред бюджетом іншими контраге нтами є підставою для застос ування заходів відповідальн ості виключно до таких контр агентів, і само по собі не свід чить про порушення правил оп одаткування позивачем.
Факт скасування державної реєстрації ТОВ «Будекспресс ервіс»у лютому 2010 року і анулю вання свідоцтва платника ПДВ у січні 2010 року жодного правов ого значення для вирішення с пору не має, оскільки позивач мав правові відносини з цим к онтрагентом у вересні 2009 року .
Позивач при проведені госп одарських операцій зі своїми постачальниками оформив пер винні документи, які і відобр азив в своєму податковому об ліку, що не заперечувалось ві дповідачами. Недостовірніст ь жодного з цих документів не встановлена. Документи про с тан розрахунків з бюджетом і нших платників податків не в ідносяться до первинних доку ментів позивача, в зв' язку з чим не підлягають врахуванн ю в його обліку. Вони взагалі п озивачеві невідомі.
Матеріалами справи (зокрема даними проведеного у справі експертного дослідж ення (а.с. 187) підтверджено реаль не виконання сторонами право чинів, встановлено факт спла ти позивачем заборгованості постачальникам, в тому числі ПДВ в ціні товару, тому доводи відповідача щодо нікчемност і укладених правочинів не ма ють під собою матеріально-пр авового і фактичного обґрунт ування.
Оскільки посилання п одаткового органу на порушен ня правил оподаткування моти вовані виключно нікчемністю укладених угод, суд відхиляє їх, як необґрунтовані.
Разом із тим, суд враховує , що згідно із висновками пров еденого у справі експертного дослідження (а.с. 181, 184), висновки ДПІ в м. Сімферополі АР Крим ч астково підтверджуються сто совно заниження позивачем су ми оподатковуваного прибутк у у ІІІ кварталі на 5819,00 грн. (що п ризвело до заниження суми по даткового зобов' язання на у сумі 1454,75 грн.) та стосовно завищ ення позивачем у вересні 2009 ро ку податкового кредиту у сум і 1163,80 грн.
Вказане обумовлено тим, що д о експертизи не надано докум ентів на підтвердження зв' я зку із господарською діяльні стю витрат позивача на придб ання транспортних послуг у Т ОВ «Будекспрессервіс»в част ині, що дорівнює вартості 6982,80 г рн. (у тому числі ПДВ 1163,80 грн.). Екс перт зазначає про те, що перви нними даними бухгалтерськог о обліку позивача не підтвер джений зв' язок транспортни х послуг по перевезенню зерн а у кількості 58,19 тон із господа рською діяльністю платника п одатків.
Відповідно до пп. 17.1.3 п . 17.1 ст. 17 Закону України «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами»у разі коли конт ролюючий орган самостійно до нараховує суму податкового з обов'язання платника податкі в за підставами, викладеними у підпункті «б»підпункту 4.2.2 п ункту 4.2 статті 4 цього Закону, т акий платник податків зобов' язаний сплатити штраф у розм ірі десяти відсотків від сум и недоплати (заниження суми п одаткового зобов'язання) за к ожний з податкових періодів, установлених для такого под атку, збору (обов'язкового пла тежу), починаючи з податковог о періоду, на який припадає та ка недоплата, та закінчуючи п одатковим періодом, на який п рипадає отримання таким плат ником податків податкового п овідомлення від контролюючо го органу, але не більше п'ятде сяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатков уваних мінімумів доходів гро мадян сукупно за весь строк н едоплати, незалежно від кіль кості податкових періодів, щ о минули.
Враховуючи вимоги вк азаної норми, суд вважає прав омірним застосування штрафн их (фінансових) санкцій у спір них податкових повідомлення х-рішеннях у частині 581,90 грн. за податком на прибуток (1454,75 грн. х 10% х 4) та 581,90 грн. за податком на до дану вартість (1163,80 х 50%).
Решта суми штрафних (фінан сових) санкцій (24722,50 грн. за пода тком на прибуток підприємств і 24722,60 грн. за податком на додан у вартість) застосовані відп овідачем із порушенням вимог законну, тому спірні податко ві повідомлення підлягають с касуванню у відповідній част ині.
На підставі викладеного, в исновок суду першої інстанці ї про часткове задоволення п озову є правомірним.
Правова оцінка, яку суд перш ої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимога м процесуального і матеріаль ного права, а доводи апеляцій ної скарги щодо їх неправиль ного застосування є необґрун тованими.
Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що навед ені в апеляційній скарзі.
Все вищеперелічене дає суд овій колегії право для висно вку, що апеляційна скарга під лягає залишенню без задоволе ння, а постанова суду першої і нстанції залишенню без змін. Керуюч ись частиною третьою статті 24, статтями 160, 167, частиною першо ю статті 195, статтею 196, пунктом 1 частини першої статті 198, стат тею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Держ авної податкової інспекції в м.Сімферополі Автономної Ре спубліки Крим на постанову О кружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10.11.10 у справі № 2а-10372/10/4/0170 з алишити без задоволення.
2. Постанову Окружного адмін істративного суду Автономн ої Республіки Крим від 10.11.10 у с праві № 2а-10372/10/4/0170 залишити без зм ін.
Ухвала набирає законн ої сили з моменту проголошен ня згідно з частиною п' ятою статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржен о в порядку статті 212 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, згідно з якою каса ційна скарга на судові рішен ня подається безпосередньо д о Вищого адміністративного с уду України протягом двадцят и днів після набрання законної сили судовим рішен ням суду апеляційної інстанц ії, крім випадків, передбачен их цим Кодексом, а в разі склад ення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухва ли в повному обсязі.
Повний текст судового р ішення виготовлений 16 травня 2011 р.
Головуючий суддя підпис Н.П.Горошко
Судді підпис О.Е.Єланська
підпис М .А.Санакоєва
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Н.П.Г орошко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2011 |
Оприлюднено | 06.07.2011 |
Номер документу | 16562000 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Горошко Наталія Петрівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні