Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-4494/10/16/0170
20.06.11 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Яко венко С.Ю.,
суддів Дадінсько ї Т.В. ,
Дугаренко О.В.
секретар судового засідан ня Карпова І.І.
за участю сторін:
представник позивача: Пу блічного акціонерного товар иства "Бром" (Красноперекопсь кого відкритого акціонерног о товариства «Бром») - не з' яв ився, про час та місце розгляд у справи повідомлений належн им чином та своєчасно, про при чину неявки суд не повідомив ,
представник відповідача: Красноперекопської об 'єднаної державної податково ї інспекції АР Крим - не з' яви вся, про час та місце розгляду справи повідомлений належни м чином та своєчасно, про прич ину неявки суд не повідомив,
розглянувши апеляційну скаргу Красноперекопсь кої об'єднаної державної по даткової інспекції АР Крим н а постанову Окружного адміні стративного суду Автономно ї Республіки Крим (суддя Алек сандров О.Ю. ) від 01.09.10 у справі № 2 а-4494/10/16/0170
за позовом Публічного а кціонерного товариства "Бром " (Красноперекопського відкр итого акціонерного товарист ва «Бром») (вул.Північна,1, м. Кра сноперекопськ, Автономна Рес публіка Крим, 96000)
до Краснопереко пської об'єднаної державно ї податкової інспекції АР Кр им (вул.Північна, 2, м. Краснопер екопськ, Автономна Республік а Крим, 96000)
про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного ад міністративного суду АР Крим від 01.09.2010 (суддя Александров О.Ю .) задоволено позов Краснопер екопського відкритого акціо нерного товариства «Бром» до Красноперекопської об' єднаної державної податково ї інспекції в АР Крим про визн ання протиправним та скасува ння податкового повідомленн я-рішення №0000072304/0 від 19.02.2010 про зме ншення позивачу заявленого д о відшкодування податку на д одану вартість в сумі 1 755грн. з а січень 2010 року.
Не погодившись з пос тановою суду, відповідач зве рнувся з апеляційною скаргою , в якій у зв' язку з порушення м норм матеріального і проце суального права, неповним з' ясуванням обставин у справі просить скасувати постанову суду першої інстанції та при йняти нове рішення, яким відм овити у задоволенні позову.
Апеляційна скарга мо тивована тим, що інформація, щ о зазначена в податкових нак ладних про місцезнаходження постачальника не відповідає дійсності, надані СТОВ «Скад »податкові накладні не відпо відають вимогам закону.
До початку слухання с прави на адресу суду надійшл и відомості про зміну наймен ування юридичної особи позив ача.
Згідно Свідоцтва про державну реєстрацію юридичн ої особи серії А01 №063426 28.02.20011, у зв'я зку з зміною найменування юр идичної особи, замінено свід оцтво про державну реєстраці ю юридичної особи Краснопе рекопське відкрите акціон ерне товариство "Бром" на П ублічне акціонерне товар иство "Бром".
Відповідно до п.п.2.1 пун кту 2 статуту Публічного акці онерного товариства "Бром" То вариство є правонаступником усіх майнових прав та обов'яз ків Красноперекопського ві дкритого акціонерного товар иство "Бром".
Судова колегія вважа є за можливе в порядку статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України допусти ти заміну позивача Красноп ерекопське відкрите акціо нерне товариство "Бром" на Пу блічне акціонерного товарис тва "Бром".
У судове засідання 20.06.2 011 сторони не з`явилися, про ден ь, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Згідно з частиною 4 ста тті 196 Кодексу адміністративн ого судочинства України непр ибуття у судове засідання ст орін або інших осіб, які берут ь участь у справі, належним чи ном повідомлених про дату, ча с і місце апеляційного розгл яду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Обговоривши доводи а пеляційної скарги, дослідив ши правильність застосуванн я судом першої інстанції нор м матеріального та процесуал ьного права, судова колегія в важає, що апеляційна скарг а не підлягає задоволенню з н аступних підстав.
Судом першої інстанц ії встановлено, що Краснопе рекопське відкрите акціон ерне товариство "Бром" 15.08.1996 зар еєстровано виконавчим коміт етом Красноперекопської міської ради АРК як юридичну особу.
У період з 02.03.2010 по 16.03.2010 Крас ноперекопською об'єднаною державною податковою інспек цією в АР Крим проведено виїз ну позапланову перевірку поз ивача з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на до дану вартість у сумі 332 808,00грн. з а січень 2010 року на рахунок в ус танові банку, яка виникла за р ахунок від'ємного значення П ДВ, що декларувалось у грудні 2009 року.
Перевіркою встановлено: ві дображення КВАТ «Бром»у декл арації за січень 2010року бюдже тне відшкодування у сумі 331 053,00г рн. та встановлено порушення позивачем вимог п.п.7.2.1, 7.2.4 п. 7.2; п.п . 7.7.2 п. 7.7 статті 7 Закону України " Про податок на додану вартіс ть" КВАТ «Бром», яке виразилос ь у завищенні бюджетного від шкодування у декларації за с ічень 2010 року у сумі 1755,00грн.
За результатами виїзної по запланової перевірки складе но акт №233/23-4/05444552/27 від 17.03.10 ( а.с.28-41).
На підставі цього акту відп овідачем прийнято податкове -повідомлення рішення № 0000072304/0 в ід 19.02.2010 про зменшення позивачу заявленого до відшкодування податку на додану вартість в сумі 1 755грн. за січень 2010 року ( а .с.9).
Згідно зі статтею 19 Конституції України органи д ержавної влади та органи міс цевого самоврядування зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Відповідно до частин и 3 статті 2 Кодексу адміністра тивного судочинства України у справах щодо оскарження рі шень, дій чи бездіяльності су б' єктів владних повноважен ь адміністративні суди перев іряють, чи прийняті (вчинені) в они на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; з використанням по вноважень з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано.
Частина 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлює: суд пр и вирішенні справи керується принципом законності, відпо відно до якого органи держав ної влади, органи місцевого с амоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
У відповідності з п.п.3.1.1 п.3.1 ст атті 3 Закону України «Про под аток на додану вартість»об'є ктом оподаткування є операці ї платників податку з продаж у товарів (робіт, послуг) на ми тній території України.
Продажем товарів визнають ся будь-які операції, що здійс нюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, постав ки та іншими цивільно-правов ими договорами, які передбач ають передачу прав власності на такі товари за компенсаці ю незалежно від строків її на дання, а також операції з безо платного надання товарів.
Згідно з п.п.7.7.1 пункту 7.7 статт і 7 зазначеного Закону сума по датку, що підлягає сплаті (пер ерахуванню) до бюджету або бю джетному відшкодуванню, визн ачається як різниця між сумо ю податкового зобов'язання з вітного податкового періоду та сумою податкового кредит у такого звітного податковог о періоду.
Стаття 1 Закону визначає: по датковим зобов' язанням є за гальна сума податку, одержан а (нарахована) платником пода тку в звітному періоді; подат ковим кредитом є сума, на яку п латник податку має право зме ншити податкове зобов' язан ня звітного періоду, визначе на згідно з цим Законом; бюдже тне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платник у податку з бюджету у зв' язк у з надмірною сплатою податк у у випадках, визначених цим З аконом.
Згідно з підпунктом 7.4.1 пункт у 7.4 статті 7 цього Закону подат ковий кредит звітного період у складається із сум податкі в, сплачених (нарахованих) пла тником податків в звітному п еріоді у зв' язку з придбанн ям товарів (робіт, послуг), вар тість яких відноситься до ск ладу валових витрат виробниц тва (обороту) і основних фонді в або нематеріальних активів , що підлягають амортизації.
Підпункт 7.7.3 пункту 7.7 статті 7 Закону встановлює, що підста вою для одержання відшкодува ння є дані тільки податкової декларації за звітний періо д.
У відповідності з підпунк том 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Закону, якщо у наступному податково му періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього п ункту, має від'ємне значення, б юджетному відшкодуванню під лягає частина такого від'ємн ого значення, яка дорівнює су мі податку, фактично сплачен ій отримувачем товарів (посл уг) у попередніх податкових п еріодах постачальникам таки х товарів (послуг).
Судом першої інстанції вс тановлено, що позивачем 16.12.2009 ук ладено договір №116 з СТОВ «Ска д». Згідно умовам цього догов ору останній постачає позива чу стружку вид 503, яка необхідн а позивачу для використання в якості сировини для подаль шого виробництва хімічної пр одукції, що є предметом стату тної діяльності позивача.
17.12.2009 позивач згідно видатков ої накладної № РН-0001666 отримав т овар вартістю 10531,50 грн., в т.ч. ПДВ 1755,25грн., що відображено у відп овідній податковій накладні й № 1766 від 17.12.2009.
Платіжним дорученням №146 ві д 21.12.2009 позивач повністю розрах увався за поставлений товар, сплативши 10531,50 грн., про ще свід чить банковська виписка ВАТ КБ «Південкомбанк».
Відповідно до п.п. 7.2.3 пункту 7. 2 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»п одаткова накладна складаєть ся у момент виникнення подат кових зобов'язань продавця.
Згідно з п.п. 7.3.1 п. 7.3 статті 7 ць ого Закону датою виникнення податкових зобов'язань з пос тавки товарів (робіт, послуг) в важається дата, яка припадає на податковий період, протяг ом якого відбувається будь-я ка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на бан ківський рахунок платника по датку як оплата товарів (робі т, послуг), що підлягають поста вці, а у разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові г рошові кошти - дата їх оприбут кування в касі платника пода тку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових ко штів у банківській установі, що обслуговує платника пода тку; або дата відвантаження т оварів, а для робіт (послуг) - да та оформлення документа, що з асвідчує факт виконання робі т (послуг) платником податку.
Податкова накладна є докум ентом, який підтверджує спла ту покупцем податку на додан у вартість в ціні товару.
П.п. 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 Закону визначає, що податкова накла дна видається платником пода тку, який поставляє товари (по слуги), на вимогу їх отримувач а, та є підставою для нарахува ння податкового кредиту. Як в иняток з цього правила, підст авою для нарахування податко вого кредиту при поставці то варів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платі жних систем, банківськими аб о персональними чеками у меж ах граничної суми, встановле ної Національним банком Укра їни для готівкових розрахунк ів, є належним чином оформлен ий товарний чек, інший платіж ний чи розрахунковий докумен т, що підтверджує прийняття п латежу постачальником від от римувача таких товарів (посл уг), з визначенням загальної с уми такого платежу, суми пода тку та податкового номера по стачальника).
Згідно з п.п. 7.5.1 пункту 7.5 статт і 7 зазначеного Закону не підл ягають включенню до складу п одаткового кредиту суми спла ченого (нарахованого) податк у у зв'язку з придбанням товар ів (послуг), не підтверджені по датковими накладними чи митн ими деклараціями.
Датою виникнення права пла тника податку на податковий кредит вважається дата здійс нення першої з подій:
- або дата списання ко штів з банківського рахунку платника податку і оплату то варів (робіт, послуг), дата вип иски відповідного рахунку (т оварного чека) - в разі розра хунків з використанням креди тних дебетових карток або ко мерційних чеків;
- або дата отримання по даткової накладної, що засві дчує факт придбання платнико м податку товарів (робіт, посл уг).
З урахуванням викладеног о судова колегія не може взят и до уваги посилання відпові дача на невідповідність пода ткової накладної, яка отрима на позивачем від СТОВ «Скад» , вимогам закону у зв' язку з відсутністю достовірної інф ормації про місце розташуван ня юридичної особи.
Крім того, обставини, за яки х відповідач дійшов висновку щодо невідповідності місцез находження юридичної особи, в акті перевірки № 233/23-4/05444552/27 від 17 .03.2010 не наведені; відомості под аткової декларації по ПДВ за січень 2010 року у встановленом у порядку відповідачем не сп ростовані.
У відповідності з час тиною 2 статті 71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечую проти позову.
Відповідач не надав суду д оказів щодо відсутності у по зивача права на бюджетне від шкодування.
З урахуванням викладеного судова колегія вважає прави льним висновок суду першої і нстанції щодо протиправност і рішення №00000723 від 19.03.2010.
Відповідно до статті 200 Коде ксу адміністративного судоч инства України суд апеляційн ої інстанції залишає апеляці йну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд п ершої інстанції правильно вс тановив обставини справи і у хвалив судове рішення з доде ржанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 1 95,196, п.1 частини першої статті 198, п .1 частини першої статті 205, стат тями 200, 206, 212, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Красноперекопської дер жавної податкової інспекції в АР Крим залишити без задово лення.
Постанову Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 01.09.2010 у справі №2а-4494/10/16/0170 зал ишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п' ятою ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.
Повний текст судовог о рішення виготовлений 25 чер вня 2011 р.
Головуючий суддя підпис С.Ю. Яковенко
Судді підпис Т.В. Дадінська
підпис О.В.Дугаренко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя С.Ю. Я ковенко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2011 |
Оприлюднено | 05.07.2011 |
Номер документу | 16562538 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Яковенко Світлана Юріївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні