cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"14" березня 2013 р. м. Київ К/9991/45485/11
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі
суддів: Островича С.Е., Степашка О.І., Федорова М.О.
розглянула в порядку попереднього провадження касаційну скаргу Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції в Автономній Республіці Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01 вересня 2010 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2011 року у справі за позовом Красноперекопського відкритого акціонерного товариства "Бром" до Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції в Автономній Республіці Крим про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИЛА
Красноперекопське відкрите акціонерне товариство "Бром" (далі -Красноперекопське ВАТ "Бром") звернулось до суду з позовом до Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції в Автономній Республіці Крим (далі -Красноперекопська ОДПІ) в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01 вересня 2010 року позов Красноперекопського ВАТ "Бром" задоволено.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2011 року апеляційну скаргу Красноперекопської ОДПІ залишено без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01 вересня 2010 року -без змін.
Не погоджуючись з вказаними рішеннями суду першої та апеляційної інстанції Красноперекопська ОДПІ подала касаційну скаргу в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01 вересня 2010 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2011 року та прийняти нове рішення, яким направити справу на новий розгляд до суду першої інстанції.
Красноперекопське ПАТ "Бром" подало до суду письмові заперечення на касаційну скаргу Красноперекопської ОДПІ.
Відповідно до ч. 1 ст. 220 КАС України, суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлені такі фактичні обставини справи.
Красноперекопською ОДПІ у період з 02.03.2010 року по 16.03.2010 року проведено виїзну позапланову перевірку позивача з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у сумі 332808,00 грн. за січень 2010 року на рахунок в установі банку, яка виникла за рахунок від'ємного значення ПДВ, що декларувалось у грудні 2009 року. За результатами перевірки складено акт №233/23-4/05444552/27 від 17.03.2010 року.
Перевіркою встановлено: відображення Красноперекопським ВАТ «Бром»у декларації за січень 2010 року бюджетне відшкодування у сумі 331053,00 грн. та встановлено порушення позивачем вимог п.п. 7.2.1, 7.2.4 п. 7.2; п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" Красноперекопським ВАТ «Бром», яке виразилось у завищенні бюджетного відшкодування у декларації за січень 2010 року у сумі 1755,00 грн.
На підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове-повідомлення рішення №0000072304/0 від 19.02.2010 року про зменшення позивачу заявленого до відшкодування податку на додану вартість в сумі 1755, 00 грн. за січень 2010 року.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи, наведені у касаційній скарзі, перевіривши матеріали справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
У відповідності з п.п. 3.1.1 п.3.1 ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість» об'єктом оподаткування є операції платників податку з продажу товарів (робіт, послуг) на митній території України.
Згідно з п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.
Згідно з п.п 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) платником податків в звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обороту) і основних фондів або нематеріальних активів, що підлягають амортизації.
Підпунктом 7.7.3 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»встановлено, що підставою для одержання відшкодування є дані тільки податкової декларації за звітний період.
У відповідності з п.п 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з п.п 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг).
Судами попередніх інстанцій встановлено, що позивачем 16.12.2009 року укладено договір №116 з СТОВ «Скад». Виконання зазначеного договору підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до п.п. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця.
Згідно з п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» датою виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
- або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а у разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку;
- або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.
Податкова накладна є документом, який підтверджує сплату покупцем податку на додану вартість в ціні товару.
Підпунктом 7.2.6 п. 7.2 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»визначено, що податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахування податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками у межах граничної суми, встановленої Національним банком України для готівкових розрахунків, є належним чином оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником від отримувача таких товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника).
Згідно з п.п. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями .
Датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:
- або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку і оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;
- або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Також судами попередніх інстанцій встановлено, що податкова накладна, яка отримана позивачем від СТОВ «Скад», відповідає вимогам, що встановлені законодавством України.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками судів попередніх інстанцій щодо протиправності визнання протиправним та скасування рішення Красноперекопської ОДПІ №00000723 від 19.03.2010 року.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що касаційну скаргу слід відхилити, оскільки рішення суду першої та апеляційної інстанцій постановлені з додержанням норм процесуального та матеріального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги висновок суду не спростовують.
Керуючись ст. ст. 220, 220-1, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Касаційну скаргу Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції в Автономній Республіці Крим залишити без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01 вересня 2010 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2011 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеному статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді С.Е. Острович О.І. Степашко М.О. Федоров
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2013 |
Оприлюднено | 25.03.2013 |
Номер документу | 30131014 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Острович С.Е.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Яковенко Світлана Юріївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні