Постанова
від 30.06.2011 по справі 2а-2756/11/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Смішлива Т.В.

Суддя-доповідач - Шишов О .О.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 червня 2011 року справ а №2а-2756/11/1270

приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Шишова О .О.

суддів Сіваченка І.В. , Дяч енко С.П.

при секретарі судового за сідання: Казако вій Т.М.

За участю:

представника позивача Матвійчук Ю.Д.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу прокурора Артемівсь кого району м.Луганська на по станову Луганського окружно го адміністративного суду ві д 04 травня 2011 року по справі 2а-2756/ 11/1270 за позовом Товариства з об меженою відповідальністю «Л иварник» до Державної податк ової інспекції в Артемівсько му районі м.Луганська про ска сування податкового повідом лення-рішення № 0000982300 від 21 б ерезня 2011 року про зменшення с уми бюджетного відшкодуванн я з податку на додану вартіст ь у розмірі 5486375 грн., -

В С Т А Н О В И Л А:

31 березня 2011 року позивач зве рнувся до суду з адміністрат ивним позовом, у якому зазнач ив, що податковим повідомлен ням-рішенням Державної подат кової інспекції в Артемівськ ому районі м. Луганська № 0000982 300 від 21.03.2011 позивачу зменшено суму бюджетного відшкодуван ня з податку на додану вартіс ть (далі - ПДВ) у розмірі 5486375,00 гр н., у тому числі за квітень 2010 ро ку - 543063,00 грн., травень 2010 року - 158385,00 г рн., червень 2010 року - 671067,00 грн., лип ень 2010 року - 516089,00 грн., серпень 2010 р оку - 742154,00 грн., вересень 2010 року - 466 767,00 грн., жовтень 2010 року - 872100,00 грн., листопад 2010 року - 1080496,00 грн., груде нь 2010 року - 436254,00 грн. Вказане пода ткове повідомлення-рішення в инесено відповідачем на підс таві акту перевірки від 21.03.2011 № 124/2300/31444637, у якому висновок пр о завищення позивачем сум бю джетного відшкодування з под атку на додану вартість зроб лено виходячи з того, що до бюд жету не надійшли суми ПДВ від постачальників позивача за всім ланцюгом постачання. З т акою позицією відповідача по зивач незгоден, з огляду на те , що визначений в оскаржувано му податковому повідомленні -рішенні період раніше перев ірявся податковим органом, з а результатами перевірок скл адались довідки про підтверд ження достовірність нарахув ання суми бюджетного відшкод ування ПДВ за перевірений пе ріод, що свідчить про відсутн ість порушень з боку позивач а. Позивач вважає, що він не по винен нести відповідальніст ь з несплату ПДВ своїми контр агентами. Просив суд скасува ти податкове повідомлення-рі шення № 0000982300 від 21.03.2011 про зме ншення суми бюджетного відшк одування з податку на додану вартість у розмірі 5486375,00 грн.

Суд першої інстанції позов ні вимоги задовольнив повніс тю. Скасував податкове повід омлення-рішення № 0000982300 від 21 березня 2011 року про зменшенн я суми бюджетного відшкодува ння з податку на додану варті сть у розмірі 5486375 грн.

З постановою суду першої ін станції не погодився прокуро р Артемівського району м.Луг анська, який діяв в інтересах держави та звернувся з апеля ційною скаргою у якій вказав , що право на відшкодування ПД В з бюджету передбачає обов'я зкову наявність такої підста ви, як сплата платником подат ку у звітному періоді відпов ідних сум податку до бюджету . Оскільки при перевірці не пі дтверджується надмірна спла та податку на додану вартіст ь яка заявлена до бюджетного відшкодування, просив скасу вати постанову суду першої і нстанції та постановити нову , якою відмовити у задоволенн і позовних вимог.

Представник позивача вказ ав, що постанова суду першої і нстанції прийнята з дотриман ням процесуального та матері ального права. Просив апеляц ійну скаргу залишити без зад оволення а постанову суду пе ршої інстанції без змін.

Прокурор, представник пода ткового органу у судове засі дання не прибули, належним чи ном були повідомлені про дат у, час і місце судового засіда ння. При таких обставинах кол егія суддів вважає можливим розглянути справу у відсутні сть нез' явившихся осіб.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п еревіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляц ійної скарги, встановила нас тупне.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Ливарник» (да лі - ТОВ «Ливарник») є юридично ю особою, зареєстроване Вико навчим комітетом Луганської міської ради 25 квітня 2001 року з а № 13821200000002966, включене до ЄДРПОУ з а номером 31444637, є платником пода тку на додану вартість з 02.02.2001 н а підставі свідоцтва № 17038483, вид аного ДПІ в Артемівському ра йоні у м. Луганську, індивідуа льний податковий номер 314446312333.

З матеріалів справи вбачає ться, що у період з 10 по 21 березн я 2011 року Державною податково ю інспекцією в Артемівському районі м.Луганська проведен о документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Ливар ник» з питань дотримання вим ог податкового, валютного та іншого законодавства за пер іод з 01 січня 2010 року по 31 груден ь 2010 року, результати якої викл адено в акті перевірки № 124/2300/314446 37 від 21.03.2011, у якому зазначено, що основним постачальником у п еревіряємому періоді позива ча був ПАТ «ЛЛМЗ», яким сформо вано кредит від «ризикових к онтрагентів», які мають нега тивну податкову поведінку. В ищезазначене свідчить про шт учне утворення бюджетного ві дшкодування за рахунок придб ання товарів від ПАТ «ЛЛМЗ», я кий сформував податковий кре дит та податкові зобов' язан ня за допомогою сумнівних ко нтрагентів. У зв' язку з вище наведеним ДПІ в Артемівськом у районі у м.Луганську не отри мано належних доказів надмір ної сплати до бюджету сум под атку на додану вартість у роз мірі 5486375 грн. для підтвердженн я відповідності сум бюджетно го відшкодування сумам, заяв лених платником у податкових деклараціях. Таким чином, зая влену до відшкодування суму ПДВ в повному обсязі неможли во підтвердити у зв' язку з н епідтвердженням даних по лан цюгам постачання, що призвел о до порушення ТОВ «Ливарник » абз. а п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст.7 Закону Укра їни від 03.04.1997р. № 168/97-ВР «Про подат ок на додану вартість», а саме до завищення податку на дода ну вартість, що підлягає бюдж етному відшкодуванню за 2010 рі к на 5486375 грн.. у тому числі за кві тень 2010р. - 543063 грн., травень 2010 ро ку - 158385 грн., червень 2010 року - 671067 грн., липень 2010р. - 516089 грн., сер пень 2010 року - 742154 грн., вересень 2010 року - 466767 грн., жовтень 2010 рок у - 872100 грн., листопад 2010 року - 1080496 грн., грудень 2010 року - 436254 грн . (Т. І а.с. 5-39)

На підставі вищевказаного акту перевірки ДПІ в Артемів ському районі у м. Луганську в инесено податкове повідомле ння-рішення № 0000982300 від 21 бер езня 2011 року, яким ТОВ «Ливарни к» зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ у розмір і 5486375 грн., у тому числі по періо дам: за квітень 2010р. - 543063 грн., тр авень 2010 року - 158385 грн., червень 2010 року - 671067 грн., липень 2010р. - 51 6089 грн., серпень 2010 року - 742154 грн. , вересень 2010 року - 466767 грн., жов тень 2010 року - 872100 грн., листопад 2010 року - 1080496 грн., грудень 2010 рок у - 436254 грн. (Т. І а.с. 4)

Заперечуючи проти позовни х вимог підприємства Державн а податкова інспекція посила лась на п.1.8 ст.1 Закону України «Про податок на додану варті сть» у якій вказано, що бюджет не відшкодування - сума, що п ідлягає поверненню платнику податку на додану вартість. Т а вказала, що сплата податку н а додану вартість не підтвер джена.

Згідно з пунктом 5.1 статті 5 З акону України "Про оподаткув ання прибутку підприємств" в алові витрати виробництва та обігу - це сума будь-яких витр ат платника податку у грошов ій, матеріальній або нематер іальній формах, здійснюваних як компенсація вартості тов арів (робіт, послуг), які придб аваються (виготовляються) та ким платником податку для їх подальшого використання у в ласній господарській діяльн ості. За змістом підпункту 5.2.1 п ункту 5.2 цієї ж статті Закону д о складу валових витрат вклю чаються суми будь-яких витра т, сплачених (нарахованих) про тягом звітного періоду у зв'я зку з підготовкою, організац ією, веденням виробництва, пр одажем продукції (робіт, посл уг) і охороною праці, у тому чи слі витрати з придбання елек тричної енергії (включаючи р еактивну), з урахуванням обме жень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

В силу вимог підпункту 7.4.1 пу нкту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартіс ть" податковий кредит звітно го періоду складається із су м податків, нарахованих (спла чених) платником податку за с тавкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього За кону, протягом такого звітно го періоду у зв'язку з придбан ням або виготовленням товарі в (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшо го використання в оподаткову ваних операціях у межах госп одарської діяльності платни ка податку.

Частиною 1 статті 9 Закону Ук раїни «Про бухгалтерський об лік та фінансову звітність в Україні» визначено, що підст авою для бухгалтерського обл іку господарських операцій є первинні документи, які фікс ують факти здійснення господ арських операцій. Первинні д окументи повинні бути складе ні під час здійснення господ арської операції, а якщо це не можливо - безпосередньо післ я її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатис я зведені облікові документи .

В матеріалах справи відсут ні платіжні документи, докум енти які підтверджують прийн яття, зберігання товару. Тако ж відсутні договори які підт верджують здійснення господ арських операцій.

Під час розгляду справи суд ом апеляційної інстанції бул о оголошено перерву для нада ння позивачем первинних доку ментів які б підтвердили реа льність здійснення господар ських операцій.

Вказані документи ТОВ «Лив арник» надані не було.

Крім того, з проведених пере вірок податковими органами б уло встановлено, що, ПАТ «ЛЛМ3» сформовано кредит вiд контра гентів, якi мають негативну по даткову поведiнку, а саме: ТОВ "ТА "СIКВЕЛ", ПП "IHTCPДAH", ТОВ "СТАР ЛАЙ ТС", ТОВ "ТОРГIВЕЛЬНА ОМПАНIЯ "МА К ТРЕЙД", ТОВ "СХIД-ТЕПЛО", ПП "ДОН БАС-БIЗНЕС", ТОВ "УКРЕСТ", ПП ЕТАЛ КОМПЛЕКТ-2001". У зазначених конт рагентів основні фонди вiдсу тнi, кiлькiсть рацiвникiв - 1 особа (кpім ПП «Донбас-бiзнес» - 4 особ и, ТОВ «Укрест» - 7 осiб, ПП Метал комплект-2001» - 5 осiб), вiдсутнi буд ь-якi матерiальнi, трудовi ресур си, складськi та iншi примiщення для здiйснення господарсько ї дiяльностi.

Під час проведення перевір ок виявлені факти зменшення податкового кредиту квітня 2 010 року, по наступних контраге нтах:_ТОВ «Макра Плюс» (ко д 34746826), ТОВ «Пiвденно схiдний пал ивний альянс» (код 36828156), ТОВ «Тр анс Агенство Метал» (код 35785206), П П «Металкомплект-2001» (код 33968470). В становлено заниження податк ових зобов'язань ТОВ "Макра Плюс" за квiтень 2010р та завище ння податкового кредиту ПАТ "ЛЛМ3" на суму 313539,08 rpн., заниження п одаткових зобов'язань за квiт ень 2010р. ТОВ "Пiвденно-Схiдний па ливний альянс" та завищення п одаткового кредиту ПА Т "ЛЛМ3" на суму 1 0720,17 грн., за квітень 2010р з аниження податкових зобов'яз ань ТОВ "Транс Агенство Метал " та завищення податкового кр едиту ПАТ "ЛЛМЗ" на суму 12913,53 грн ., задекларована сума податко вого кредиту у квітні 2010р. по вз аємовiдносинам з ПП «Металко мплект-2001» яка складає 185011,96грн.

Податкова звiтність з подат ку на додану вартiсть за квiтен ь 2010p ТОВ "Макра ПЛЮС", ТОВ "Пiвден но-Схiдний паливний альянс ", Т ОВ "Транс Агенство Метал» має статус «до вiдома», тобто для цiлей оподаткування та для цiл ей визначення суми декларова них податкових зобов'язань Т ОВ "Макра ПЛЮС", ТОВ " Пiвденно-Сх iдний паливний янс", ТОВ "Транс Агенство Метал" вважається п одаткове зобов'язання не зад екларованим.

За даними додатку К1/1 до декл арацiї з прибутку пiдприємств основні засоби у ТОВ Марка Плюс» та ПП "Металкомплект -2001" відсутні. Значення в рядках 4.10 "Витрати на полiпшення основ них фондiв" та 07 "Сума амортизац iйних вiдрахувань" декларацiй в iдсутнi.

Стосовно ТОВ "Макра Плюс " встановлено, що видаткова на кладна вiд 30.04.10р . .N1309 на сумy ПДВ 185011, 96 грн. не мiстить пiдпису особи, яка вiдповiдає за отримання то вару. Аналiз господарської дiя льностi на вiдповiднiсть вимога м та обмеженням встановленим державою на отриману продук цiю доведена вiдсутнiсть серти фiкатiв, ветеринарних свiдоцтв , що видаються в порядку, встан овленому законодавством, якi б могли свiдчити про можливiст ь використання даної продукц iї в господарськiй дiяльностi П АТ «ЛЛМЗ».

ТОВ "Макра Плюс", ТОВ "Пiвд енно-Схiдний паливний альянс ", ТОВ "Транс Агенство Метал" вiд сутнi за юридичною адресою.

Згiдно витягу з ЄДP юридични х осiб та фiзичних осiб-пiдприем цiв вiдомостi про юридичну особ у ТОВ "Макра Плюс", ТОВ "Пiвд енно-Схiдний паливний альянс " не пiдтверджено.

Податковий кредит травня 201 0р. зменшено в розмiрi 140022,Огрн., по наступних контрагентах: ТОВ «Пiвденно-схiдний паливний ал ьянс» (код 36828156), ТОВ «Транс Аген ство Метал» (код 35785206), ПП «ВКФ «Л угсервiс» (код 36901576), ТОВ «Стар Ла йтс» (код 36560058), ПП «Союз-Трейд-В» (код 35024659), ПП «Металкомплект-2001» (код 33968470), ТОВ НВК «Технополiс» (к од 31793433), ТОВ «Луганська електро технiчна компанiя» (код 34870782).

Задекларована сума податк ового кредиту в тpaвнi 2010р. по вза емовiдносинам з ТОВ «Пiвденно -схiдний паливний альянс» скл адає 15925,08грн., з ТОВ «Транс Агенс тво Метал» скaдaє 12617,0грн., з ПП «В КФ «Лугсервiс» складає 996,0грн., з ТОВ «Стар Лайтс» складає 9,12г рн., з ПП «Союз-Трейд-В» склада є 795,0 грн., з ПП «Металкомплект-200 1». складає 1814,23грн., з ТОВ «ИВК «Т ехнополiс» складає 16639,5грн., з ТО В «Луганська електротехнiчна Компанiя» складає 1336,6 грн.

В ходi проведення перевiрки ПАТ «ЛЛМЗ» встановлено за тр авень 2010р заниження податкови х зобов'язань ТОВ "Пiвденно-Схi дний паливний альянс" та зави щення податкового кредиту ПА Т "ЛЛМЗ" на суму 15925,08 грн., занижен ня податкових зобов'язань ТО В "Транс Агенство Метал" та зав ищення податкового кредиту П АТ "ЛЛМЗ" на суму 12913,53 грн., Заниже ння податкових зобов'язань П П "ВКФ «Лугсервiс" та завищення податкового кредиту ПАТ ДЛМ З" на суму 996,0 грн., заниження под аткових зобов'язань ТОВ "Стар Лайтс" та завищення податков ого кредиту ПАТ "ЛЛМЗ" на суму 899,12 грн., заниження податкових зобов'язань ПП «Союз- Трейд-В" та завищення податкового кре диту ПАТ "ЛЛМЗ" на суму 795,0 грн.,

В ходi проведення перевiрки ПАТ «ЛЛМЗ» за травень 2010р вста новлено, що за даними додатку К1/1 до декларацii з прибутку пiд приемств основні засоби у ПП "Металкомплект-2001", ТОВ "ИВК «Те хнополiс» вiдсутнi. Значення в рядках 4.10 "Витрати на полiпшенн я основних фондiв" та 07 "Сума амо ртизацiйних вiдрахувань" декл арацiй вiдсутнi.

В перевірки податкової звiт ностi з податку на додану варт icть за травень 2010р. ТОВ "Пiвденно -Схiдний паливний альянс", ТОВ "Транс Агенство Метал ", ПП "ВКФ «Лугсервiс", ТОВ "Стар Лайтс", ПП "Союз-Трейд-В" встановлено, що податкова звiтнiсть за травен ь 2010р. має статус «до вiдома», то бто для цiлей оподаткування т а для цiлей визначення суми за декларованих податкових зоб ов' язань вказаних юридичних осiб вважаеться податкове зо бов'язання не задекларованим .

Встановлено, що контрагент ТОВ "Стар Лайте" не знаходитьс я за юридичною та фактичною а дресою.

Документи з фiнансово-госпо дарської дiяльностi ПП «ВКФ «Л угсервiс» у підприємства вiдс утнi.

Згiдно витягу ЄДP юридичних осiб та фiзичних осiб-пiдприємц iв статус вiдомостей про юриди чну особу ТОВ «Південно-Схiдн ий паливний альянс", ПП «ВКФ «Л угсервiс», ТОВ "Стар Лайтс", ПП "С оюз-Трейд-В" - «не пiдтверджено ».

Згiдно довідок з ЄДP юридичн их осiб та фiзичних осiб-пiдприє мцiв внесено iнформацiю щодо вi дсутностi пiдтвeрдження вiдомо стей про юридичну особу ТОВ " П iвденно-Схiдний паливний алья нс", IШ "Союз-Трейд-В", ПП «Металк омплект-2001».

Згiдно довідок з ЄДP юридичн их осiб та фiзичних осiб-пiдприє мцiв внесено судове рiшення пр о визнання юридичних осiб ПП « ВКФ «Лугсервiс», ТОВ «Стар Лай тс» банкрутом i вiдкриття лiквi дацiйної процедури.

Аналізуючи наведені факти у сукупності та ураховуючи щ о позивач не надав первинні д окументи у підтвердження реа льності господарських опера цій, колегія суддів приходит ь до висновку про штучне ство рення бюджетного вiдшкодуван ня за рахунок придбання това рів вiд ПАТ «ЛЛМ3», який отриму вав податковий кредит та под атковi зобов'язання за допомо гою сумнівних контрагентів.

Згідно ст.6 Конституції Укра їни органи законодавчої, вик онавчої та судової влади зді йснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закон ами України.

Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.

Колегія суддів вважає поми лковим висновок суду першої інстанції про неправомірніс ть прийняття податковим орга ном податкового повідомленн я рішення № 0000982300 від 21 берез ня 2011 року про зменшення суми б юджетного відшкодування з по датку на додану вартість у ро змірі 5486375 грн.

Пунктом 3 частини 1 статті 202 К АС України встановлено, що пі дставами для скасування пост анови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення ново го рішення є невідповідність висновків суду обставинам с прави.

На підставі викладеного ко легія суддів вважає, що поста нова суду підлягає скасуванн ю а в задоволенні позовних ви мог про скасування повідомле ння рішення № 0000982300 від 21 бер езня 2011 року необхідно відмов ити.

Повний текст рішення склад ений 01 липня 2011 року.

Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу прокуро ра Артемівського району м.Лу ганська на постанову Лугансь кого окружного адміністрати вного суду від 04 травня 2011 року по справі 2а-2756/11/1270 - задовольнит и.

Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 04 травня 2011 року по справ і 2а-2756/11/1270 - скасувати.

В задоволенні позовних вим ог Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Ливарник» д о Державної податкової інспе кції в Артемівському районі м.Луганська про скасування п одаткового повідомлення-ріш ення № 0000982300 від 21 березня 2011 р оку про зменшення суми бюдже тного відшкодування з податк у на додану вартість у розмір і 5486375 грн. - відмовити.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України складен ня постанови у повному обсяз і відкласти на строк - до 5 дн ів.

Рішення набирає законної с или з моменту її проголошенн я та може бути оскаржено безп осередньо до Вищого адмініст ративного суду України протя гом 20 днів з дня складення в по вному обсязі.

Головуючий О.О.Шишов

Судді С.П.Дяченко

І.В.Сіваченко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2011
Оприлюднено07.07.2011
Номер документу16575406
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2756/11/1270

Ухвала від 30.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 31.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 30.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 31.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Постанова від 30.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

Ухвала від 30.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

Постанова від 04.05.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні