Категорія №8.2.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
30 червня 2011 року Справа № 2а-3747/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого - судді Сверг ун І.О.,
при секретарях - Чукіній А .Ю., Терегері С.В.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 06.05.2011 № 126),
представника відповідача - ОСОБА_2 (довіреність ві д 04.01.2011 № 1),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Ма лого приватного підприємств а «Континент» до Стахановськ ої об'єднаної державної под аткової інспекції в Луганськ ій області про скасування по даткового повідомлення-ріше ння від 04.05.2011 № 0000322301/0,
В С Т А Н О В И В:
05 травня 2011 року Мале приватне підприємство «Ко нтинент» (надалі - МПП «Конт инент», позивач) звернулося д о Луганського окружного адмі ністративного суду з адмініс тративним позовом до Стахано вської об'єднаної державно ї податкової інспекції в Луг анській області (надалі - Ст ахановська ОДПІ, відповідач) , в якому просить скасувати по даткове повідомлення-рішенн я Стахановської ОДПІ від 04.05.2011 № 0000322301/0, стягнути з відповідача с удові витрати. Заявлені вимо ги позивач обґрунтовує насту пним.
МПП «Континент» заре єстровано виконавчим коміте том Стахановської міської ра ди Луганської області 08.02.1995. Згі дно довідки ЄДРПОУ № 601242 підпри ємство значиться в реєстрі п ідприємств та організацій Ук раїни, перебуває на обліку в С тахановській ОДПІ та має сві доцтво про реєстрацію платни ка ПДВ № 16724294.
З 22.04.2011 по 29.04.2011 головним де ржавним податковим ревізоро м-інспектором відділу податк ового контролю юридичних осі б на підставі п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, ст. 79 Податкового кодексу Україн и проведено документальну не виїзну перевірку МПП «Контин ент» з питань достовірності декларування податкового кр едиту з податку на додану вар тість за період з 01.02.2011 по 28.02.2011 по взаємовідносинам з ТОВ «ТК « Парітет», код 37264676, за результат ами якої складено акт від 27.04.2011 № 128/23-21850798.
Перевіркою встановле но наступні порушення: 1) ч. 5 ст. 203, ч. 1, 2 ст. 215, ст. 216 ЦК України в час тині недодержання вимог зазн ачених статей в момент вчине ння правочинів, які не спрямо вані на реальне настання нас лідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених МПП « Континент» при придбанні та продажу товарів (послуг); 2) п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу Укр аїни, внаслідок чого МПП «Кон тинент» занизив податок на д одану вартість на загальну с уму ПДВ 272830,03 грн., у тому числі за лютий 2011 року в сумі 272830,03 грн.
04.05.2011 Стахановською ОДП І прийнято податкове повідом лення-рішення № 0000322301/0, яким МПП « Континент» визначено податк ове зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 272830 грн. та застосовано штрафн і (фінансові) санкції в розмір і 1 грн.
З вищевказаними ріше ннями відповідача позивач не згоден, виходячи з наступног о. Договори між ТОВ «ТК «Паріт ет» та МПП «Континент» містя ть погоджені умови, які є обов 'язковими, визначені відпов ідно до актів цивільного зак онодавства, що цілком відпов ідає приписам ст. 628 ЦК України . Загальні положення про купі влю-продаж щодо забезпечення передавання та одержання то вару цілком виконано, що підт верджується платіжними дору ченнями, якими на виконання д оговорів перераховано грошо ві кошти в оплату товару, пода тковими та видатковими накла дними.
Позивач вважає необґ рунтованими висновки податк ового органу, викладені в акт і перевірки, крім того, відпов ідачем нормативно не доведен о, в чому саме полягає протипр авний характер договорів і в чому полягає порушення інте ресів держави і суспільства та чим саме порушено публічн ий порядок. В акті перевірки з азначено про відсутність пос тавок товарів, що свідчить пр о укладення угоди без мети на стання реальних наслідків. П озивач зазначає, що здійснен ня перевірки в такому обсязі та на підставі таких докумен тів, що зазначені в акті, факти чно не дозволяють зробити ви сновок про нікчемність право чинів, а тому акт від 27.04.2011 є прот иправним і не може бути допус тимим доказом обставин, на як і посилається відповідач. Ві дповідачем не надано доказів порушення вимог закону при у кладанні зазначених договор ів з боку підприємства.
Також позивач посила ється, що відповідачем прове дено документальну невиїзну перевірку суб'єкта господа рювання з питання достовірно сті декларування податковог о кредиту з податку на додану вартість по взаємовідносина м з ТОВ «ТК «Парітет». При цьом у жодним легітимним норматив ним актом не передбачено вка заного виду перевірки, а текс т акту перевірки не містить п осилання на отримання будь-я ких відомостей щодо контраге нтів. Висновки в акті перевір ки щодо нікчемності правочин ів зроблені в порушення Нака зу № 266, приписи якого дозволяю ть робити висновки щодо нікч емності угод лише при провед енні позапланової виїзної пе ревірки, а тому є передчасним и. Висновки в акті перевірки щ одо порушення ст. ст. 203, 215, 216 ЦК Ук раїни є невмотивованими, оск ільки ґрунтуються на припуще ннях і не містять фактичних д аних на підтвердження виводі в відповідача.
Представник позивача в судовому засіданні підтри мав доводи, викладені в позов ній заяві, пояснив, що господа рські операції з постачання товару носили реальний харак тер, продукція, отримана від Т ОВ «ТК «Парітет» була викори стана позивачем в господарсь кій діяльності, висновки орг ану державної податкової слу жби, викладені в акті перевір ки, є необґрунтованими, подат кове повідомлення-рішення пі длягає скасуванню.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечу вав проти адміністративного позову, в обґрунтування свої х заперечень посилається на таке. На підставі наказу від 22 .04.2011 № 503 Стахановською ОДПІ від повідно до п. 79.1 ст. 79 Податковог о кодексу України було прове дено документальну невиїзну перевірку МПП «Континент», к од за ЄДРПОУ 21850798, з питань підтв ердження відомостей, отриман их від особи, яка мала правові відносини з платником подат ків за лютий 2011 року. Копію нака зу Стахановської ОДПІ від 22.04.20 11 № 503 та повідомлення про прове дення перевірки від 22.04.2011 № 36 бул о вручено головному бухгалте ру МПП «Континент» особисто під розпис. За результатами п еревірки було складено акт в ід 27.04.2011 № 128/23-21850798 «Про результати д окументальної невиїзної пер евірки Малого приватного під приємства «Континент» з пита нь достовірності декларуван ня податкового кредиту з ПДВ за період з 01.02.2011 по 28.02.2011 по взаєм овідносинам з ТОВ «ТК «Паріт ет». Згідно висновків зазнач еного акту перевірки було вс тановлено порушення п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України , в результаті чого МПП «Конти нент» занижено суму податку на додану вартість на загаль ну суму 272803,03 грн. за лютий 2011 року .
На підставі акту перевірки Стахановською ОДПІ було при йнято податкове повідомленн я-рішення від 04.05.2011 № 0000322301/0, яким на раховані податкові зобов'я зання з ПДВ у розмірі 272831 грн., з яких основного платежу - 272830 г рн., штрафні санкції - 1 грн.
При перевірці використову валися первинні бухгалтерсь кі документи та додатки до по даткової декларації за лютий 2011 року, дані «Деталізованої і нформації по платнику ПДВ що до автоматизованого співста влення податкових зобов'яз ань та податкового кредиту в розмірі контрагентів на рів ні ДПА України» та матеріали , отримані від ДПІ у Печерсько му районі м. Києва щодо провед ення перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю ТК «Парітет», код 37264676.
В результаті проведених за ходів, спрямованих на вивчен ня фактичного руху товарів, п роведених операцій та наданн я послуг встановлено, що у ТОВ «ТК «Парітет» з моменту реєс трації по теперішній час мат еріальна база відсутня, а сам е: відсутні працівники (1 особа ), будь-які автотранспортні за соби для доставки товару та н адання послуг, а також складс ькі приміщення, необхідні дл я зберігання ТМЦ, що робить фа ктичне виконання умов угод н е можливим. Транспортування товару не підтверджено. Згід но проведеного аналізу діяль ності ТОВ «ТК «Парітет» вико нує фінансово-господарську д іяльність без мети отримання прибутку.
Перевіркою встановлено ві дсутність необхідних умов дл я результатів відповідної го сподарської, економічної дія льності, технічного персонал у, основних фондів, виробничи х активів і транспортних зас обів, а отже і відсутня фінанс ово-господарська діяльність . Таким чином, перевіркою вста новлено проведення транзитн их операцій від постачальник а - ТОВ «ТК «Парітет» покупц ю - МПП «Континент», що спрям овано на здійснення операцій з дотримання (надання) податк ової вигоди з метою штучного формування податкового кред иту.
МПП «Континент» до складу п одаткового кредиту в лютому 2011 року включені податкові на кладні, отримані від ТОВ «ТК « Парітет» у загальній сумі ПД В 272830,03 грн. Згідно листа МПП «Ко нтинент» від 21.04.2011 станом на 21.04.201 1 дебіторська та кредиторськ а заборгованість відсутні. С уми податку на додану вартіс ть за зазначеними податковим и накладними включені до под аткового кредиту відповідно го періоду, відображених у ре єстрі отриманих податкових н акладних, які відповідають д аним додатку 5 до податкових д екларацій з податку на додан у вартість та даним декларац ії з ПДВ за лютий 2011 року.
Товарно-транспортні накла дні до перевірки не надані, до відка про підтвердження взає мовідносин МПП «Континент» з ТОВ «ТК «Парітет» на даний ча с не отримана.
Тому від подач просить відм овити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Вислухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянув ши справу в межах заявлених п озовних вимог і наданих стор онами доказів, суд приходить до наступного.
Судом установлено, що позив ач - МПП «Континент», зареєс трований у якості юридичної особи виконавчим комітетом С тахановської міської ради Лу ганської області 08.02.1995, номер за пису про включення відомосте й про юридичну особу до ЄДР 1 392 120 0000 000563 (а.с. 19). Згідно свідоцтва № 16724294 позивач є платником подат ку на додану вартість (а.с. 21). МП П «Континент» перебуває на о бліку в Стахановській ОДПІ з 24.02.1995 згідно з довідкою від 26.09.2002 № 194 (а.с. 22).
У відповідності з Кон ституцією України кожному га рантується право на оскаржен ня в суді рішень, дій, чи безді яльності органів державної в лади, місцевого самоврядуван ня, посадових і службових осі б.
Ст. 19 Конституції України вс тановлює, що органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Відповідно до ст. 14 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» від 04.12.1990 № 509 -XII зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 509), рішення, ді ї або бездіяльність органів державної податкової служби та їх посадових осіб можуть б ути оскаржені у встановленом у законом порядку.
Розділ V Податкового кодекс у України визначає платників податку на додану вартість, о б'єкт оподаткування, дату в иникнення податкових зобов' язань, порядок визначення ба зи оподаткування, розміри ст авок податку, порядок визнач ення суми податку та строки п роведення розрахунків тощо.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Подат кового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з :
а) придбання або виготовлен ня товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територ ію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, с порудження, створення) необо ротних активів, у тому числі п ри їх ввезенні на митну терит орію України (у тому числі у зв 'язку з придбанням та/або вв езенням таких активів як вне сок до статутного фонду та/аб о при передачі таких активів на баланс платника податку, у повноваженого вести облік ре зультатів спільної діяльнос ті);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній тери торії України, та в разі отрим ання послуг, місцем постачан ня яких є митна територія Укр аїни;
г) ввезення необоротних акт ивів на митну територію Укра їни за договорами оперативно го або фінансового лізингу.
Згідно з п. 198.2 ст. 198 Податковог о кодексу України датою вини кнення права платника податк у на віднесення сум податку д о податкового кредиту вважає ться:
дата тієї події, що відбулас я раніше:
дата списання коштів з банк івського рахунка платника по датку на оплату товарів/посл уг;
дата отримання платником п одатку товарів/послуг, що під тверджено податковою наклад ною.
Пунктом 198.3 цієї ж статті виз начено, що податковий кредит звітного періоду визначаєть ся виходячи з договірної (кон трактної) вартості товарів/п ослуг, але не вище рівня звича йних цін, визначених відпові дно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податкі в, нарахованих (сплачених) пла тником податку за ставкою, вс тановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом так ого звітного періоду у зв'я зку з:
придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;
придбанням (будівництвом, с порудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числ і інших необоротних матеріал ьних активів та незавершених капітальних інвестицій у не оборотні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня в оподатковуваних операці ях у межах господарської дія льності платника податку.
Право на нарахування подат кового кредиту виникає незал ежно від того, чи такі товари/п ослуги та основні фонди поча ли використовуватися в опода тковуваних операціях у межах господарської діяльності пл атника податку протягом звіт ного податкового періоду, а т акож від того, чи здійснював п латник податку оподатковува ні операції протягом такого звітного податкового період у.
Згідно з положеннями п. 198.6 ст . 198 Податкового кодексу Украї ни не відносяться до податко вого кредиту суми податку, сп лаченого (нарахованого) у зв' язку з придбанням товарів/по слуг, не підтверджені податк овими накладними або оформле ні з порушенням вимог чи не пі дтверджені митними декларац іями (іншими подібними докум ентами згідно з пунктом 201.11 ста тті 201 цього Кодексу).
У разі якщо на момент переві рки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кр едиту, залишаються не підтве рдженими зазначеними цим пун ктом документами, платник по датку несе відповідальність відповідно до закону.
Стаття 200 Податкового кодек су України регламентує поряд ок визначення суми податку, щ о підлягає сплаті (перерахув анню) до Державного бюджету У країни або відшкодуванню з Д ержавного бюджету України (б юджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунк ів.
Відповідно до п. 200.1 цієї стат ті сума податку, що підлягає с платі (перерахуванню) до Держ авного бюджету України або б юджетному відшкодуванню, виз начається як різниця між сум ою податкового зобов'язанн я звітного (податкового) пері оду та сумою податкового кре диту такого звітного (податк ового) періоду.
Згідно з п. 200.2 цієї статті при позитивному значенні суми, р озрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підл ягає сплаті (перерахуванню) д о бюджету у строки, встановле ні цим розділом.
При від'ємному значенні с уми, розрахованої згідно з пу нктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення су ми податкового боргу з подат ку, що виник за попередні звіт ні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відс троченого відповідно до цьог о Кодексу), а в разі відсутност і податкового боргу - зарахов ується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (п. 200.3).
Позивач подав до Стахановс ької ОДПІ податкову декларац ію з податку на додану вартіс ть за лютий 2011 року, де в рядку 17 (усього податкового кредиту) зазначив суму 504400 грн.
П.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового ко дексу України визначено, що о ргани державної податкової с лужби мають право проводити перевірки платників податкі в (крім Національного банку У країни) в порядку, встановлен ому цим Кодексом.
Згідно з п. 75.1 ст. 75 Податковог о кодексу України органи дер жавної податкової служби маю ть право проводити камеральн і, документальні (планові або позапланові; виїзні або неви їзні) та фактичні перевірки.
П.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового ко дексу України визначено, що д окументальною перевіркою вв ажається перевірка, предмето м якої є своєчасність, достов ірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та збо рів, а також дотримання валют ного та іншого законодавства , контроль за дотриманням яко го покладено на контролюючі органи, дотримання роботодав цем законодавства щодо уклад ення трудового договору, офо рмлення трудових відносин з працівниками (найманими особ ами) та яка проводиться на під ставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, ста тистичної та іншої звітності , регістрів податкового та бу хгалтерського обліку, веденн я яких передбачено законом, п ервинних документів, які вик ористовуються в бухгалтерсь кому та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, в иконанням вимог іншого закон одавства, контроль за дотрим анням якого покладено на орг ани державної податкової слу жби, а також отриманих в устан овленому законодавством пор ядку органом державної подат кової служби документів та п одаткової інформації, у тому числі за результатами перев ірок інших платників податкі в.
Документальна планова пер евірка проводиться відповід но до плану-графіка перевіро к.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу держав ної податкової служби і пров одиться за наявності хоча б о днієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною пе ревіркою вважається перевір ка, яка проводиться за місцез находженням платника податк ів чи місцем розташування об 'єкта права власності, стос овно якого проводиться така перевірка.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перев ірка, яка проводиться в примі щенні органу державної подат кової служби.
Ст. 78 Податкового кодексу Ук раїни визначає порядок прове дення документальних позапл анових перевірок.
П. 78.1 цієї статті передбачено , що документальна позаплано ва виїзна перевірка здійснює ться за наявності хоча б одні єї з таких обставин:
78.1.8. платником подано деклар ацію, в якій заявлено до відшк одування з бюджету податок н а додану вартість, за наявнос ті підстав для перевірки, виз начених у розділі V цього Коде ксу, та/або з від'ємним значе нням з податку на додану варт ість, яке становить більше 100 т ис. гривень.
Документальна позапланова виїзна перевірка з підстав, в изначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо з аконності декларування заяв леного до відшкодування з бю джету податку на додану варт ість та/або з від'ємного зна чення з податку на додану вар тість, яке становить більше 100 тис. гривень.
Згідно з п. 78.4 ст. 78 Подат кового кодексу України про п роведення документальної по запланової перевірки керівн ик органу державної податков ої служби приймає рішення, як е оформлюється наказом.
Право на проведення докуме нтальної позапланової перев ірки платника податків надає ться лише у випадку, коли йому до початку проведення зазна ченої перевірки вручено під розписку копію наказу про пр оведення документальної поз апланової перевірки.
Відповідно до п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України документальна позапланова н евиїзна перевірка проводить ся посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішенн я керівника органу державної податкової служби, оформлен ого наказом, та за умови надіс лання платнику податків реко мендованим листом із повідом ленням про вручення або вруч ення йому чи його уповноваже ному представнику під розпис ку копії наказу про проведен ня документальної позаплано вої невиїзної перевірки та п исьмового повідомлення про д ату початку та місце проведе ння такої перевірки.
Присутність платників под атків під час проведення док ументальних невиїзних перев ірок не обов'язкова (п. 79.3 ст. 79 Податкового кодексу України ).
Судом установлено, що 07.04.2011 Ст ахановською ОДПІ позивачеві було вручено запит від 07.04.2011 № 437 7 про надання пояснень та їх до кументального підтвердженн я (а.с. 81). 22.04.2011 відповідачем винес ено наказ № 503 про проведення д окументальної невиїзної пер евірки МПП «Континент» з пит ання підтвердження відомост ей, отриманих від особи, яка ма ла правові відносини з платн иком податків за лютий 2011 року (а.с. 82). Копію наказу Стахановс ької ОДПІ від 22.04.2011 № 503 та повідо млення про проведення переві рки від 22.04.2011 № 36 було вручено гол овному бухгалтеру МПП «Конти нент» особисто під розпис (а.с . 83).
П. 86.1 ст. 86 Податкового кодексу України визначено, що резуль тати перевірок (крім камерал ьних) оформлюються у формі ак та або довідки, які підписуют ься посадовими особами орган у державної податкової служб и та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі вста новлення під час перевірки п орушень складається акт. Якщ о такі порушення відсутні, ск ладається довідка.
Порядок оформлення резуль татів перевірок платників по датків органами ДПС врегульо вано Порядком оформлення рез ультатів документальних пер евірок з питань дотримання п одаткового, валютного та інш ого законодавства затвердже ним Наказом Державної податк ової адміністрації України 2 2.12.2010 № 984, та зареєстрованому в Мі ністерстві юстиції України 1 2.01.2011 за № 34/18772 (надалі - Порядок).
Відповідно до абзацу 1 пункт у 3 розділу I Порядку оформленн я результатів документальни х перевірок з питань дотрима ння податкового, валютного т а іншого законодавства визна чено, що акт - службовий доку мент, який підтверджує факт п роведення документальної пе ревірки фінансово-господарс ької діяльності платника под атків і є носієм доказової ін формації про виявлені поруше ння вимог податкового, валют ного та іншого законодавства , контроль за дотриманням яко го покладено на органи держа вної податкової служби.
П. 4 Порядку № 984 визначено, що а кт документальної перевірки повинен містити систематизо ваний виклад виявлених під ч ас перевірки фактів порушень норм податкового, валютного та іншого законодавства, кон троль за дотриманням якого п окладено на органи державної податкової служби.
Факти виявлених порушень п одаткового, валютного та інш ого законодавства, контроль за дотриманням якого покладе но на органи державної подат кової служби, викладаються в акті документальної перевір ки чітко, об'єктивно та в пов ній мірі, із посиланням на пер винні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерсько му та податковому обліку, що п ідтверджують наявність зазн ачених фактів (п. 6 Порядку № 984).
Згідно з п. 7 розділу IV Порядк у за результатами розгляду к ерівником органу державної п одаткової служби (його засту пником) акта перевірки, запер ечень посадових осіб платник а податків або його законних представників та інших мате ріалів перевірки, у терміни т а порядку, встановлені Кодек сом, приймаються відповідні податкові повідомлення-ріше ння.
Відповідно до п. 86.8 ст. 86 Подат кового кодексу України подат кове повідомлення-рішення пр иймається керівником податк ового органу (його заступник ом) протягом десяти робочих д нів з дня, наступного за днем в ручення платнику податків ак та перевірки у порядку, перед баченому статтею 58 цього Коде ксу, для надсилання (вручення ) податкових повідомлень-ріш ень, а за наявності заперечен ь посадових осіб платника по датків до акта перевірки при ймається з урахуванням висно вку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів , наступних за днем розгляду з аперечень і надання (надсила ння) письмової відповіді пла тнику податків.
За результатами перевірки Стахановською ОДПІ складено акт від 27.04.2011 № 128/23-21850798 «Про резуль тати документальної невиїзн ої перевірки Малого приватно го підприємства «Континент» з питань достовірності декл арування податкового кредит у з ПДВ за період з 01.02.2011 по 28.02.2011 по взаємовідносинам з ТОВ «ТК « Парітет» (а.с. 9-17).
На арк. 5 акту перевірки зазн ачено, що інформацією від ДПІ у Печерському районі м. Києва ТОВ «ТК «Парітет» встановле но, що згідно розрахунку кому нального податку чисельніст ь працюючих складає 1 особа. В результаті проведених заход ів, спрямованих на вивчення ф актичного руху товарів, пров едених операцій та надання п ослуг встановлено, що у ТОВ «Т К «Парітет» з моменту реєстр ації по теперішній час матер іальна база відсутня, а саме: в ідсутні працівники (1 особа), б удь-які автотранспортні засо би для доставки товару та над ання послуг, а також складськ і приміщення, необхідні для з берігання ТМЦ, що робить факт ичне виконання умов угод не м ожливим. Транспортування тов ару не підтверджено.
Перевіркою встановлено ві дсутність необхідних умов дл я результатів відповідної го сподарської, економічної дія льності, технічного персонал у, основних фондів, виробничи х активів і транспортних зас обів, а отже і відсутня фінанс ово-господарська діяльність . Таким чином, перевіркою вста новлено проведення транзитн их операцій від постачальник а - ТОВ «ТК «Парітет» покупц ю - МПП «Континент», що спрям овано на здійснення операцій з дотримання (надання) податк ової вигоди з метою штучного формування податкового кред иту.
На арк. 6 акту перевірки зазн ачено, що МПП «Континент» до с кладу податкового кредиту в лютому 2011 року включені подат кові накладні, отримані від Т ОВ «ТК «Парітет» у загальній сумі ПДВ 272830,03 грн., у тому числі п одаткові накладні: від 02.02.2011 № 59, від 04.02.2011 № 140, від 08.02.2011 № 290, від 11.02.2011 № 415 , від 17.02.2011 № 656.
Згідно висновків акту пере вірки було встановлено поруш ення п. 198.3 ст. 198 Податкового код ексу України, в результаті чо го МПП «Континент» занижено суму податку на додану варті сть на загальну суму 272803,03 грн. з а лютий 2011 року.
Відповідно до п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'я заний самостійно визначити с уму грошових зобов'язань, з меншення (збільшення) суми бю джетного відшкодування та/аб о зменшення від'ємного знач ення об'єкта оподаткування п одатком на прибуток або від' ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим К одексом або іншим законодавс твом, якщо:
54.3.2. дані перевірок результа тів діяльності платника пода тків свідчать про заниження або завищення суми його пода ткових зобов'язань, заявлен их у податкових (митних) декла раціях, уточнюючих розрахунк ах.
Відповідно до абз. 1 п. 58.1 ст. 58 П одаткового кодексу України у разі коли сума грошового зоб ов'язання платника податкі в, передбаченого податковим або іншим законодавством, ко нтроль за дотриманням якого покладено на контролюючі орг ани, розраховується контролю ючим органом відповідно до с татті 54 цього Кодексу (крім де кларування товарів, передбач еного для громадян), або у разі коли за результатами переві рки контролюючий орган встан овлює факт невідповідності с уми бюджетного відшкодуванн я сумі, заявленій у податкові й декларації, або зменшує роз мір задекларованого від'єм ного значення об'єкта опода ткування податком на прибуто к або від'ємного значення с уми податку на додану вартіс ть, розрахованого платником податків відповідно до розді лу V цього Кодексу, такий контр олюючий орган надсилає (вруч ає) платнику податків податк ове повідомлення-рішення.
Абз. 1 п. 123.1 ст. 123 Податков ого кодексу України передбач ено, що в разі якщо контролююч ий орган самостійно визначає суми податкового зобов'яза ння, зменшення суми бюджетно го відшкодування та/або змен шення від'ємного значення о б'єкта оподаткування подат ком на прибуток або від'ємн ого значення суми податку на додану вартість платника по датків на підставах, визначе них підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 пун кту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - т ягне за собою накладення на п латника податків штрафу в ро змірі 25 відсотків суми нарахо ваного податкового зобов'я зання, неправомірно заявлено ї до повернення суми бюджетн ого відшкодування та/або неп равомірно заявленої суми від 'ємного значення об'єкта оп одаткування податком на приб уток або від'ємного значення суми податку на додану варті сть.
Згідно з п. 7 підрозділ у 10 розділу ХХ Податкового код ексу України штрафні санкції за порушення податкового за конодавства за період з 1 січн я по 30 червня 2011 року застосову ються у розмірі не більше 1 гри вні за кожне порушення.
На підставі акту пере вірки від 27.04.2011 № 128/23-21850798 відповіда чем було винесено податкове повідомлення-рішення форми « Р» від 04.05.2011 № 0000322301/0, яким згідно з п . 54.3 ст. 54 Податкового кодексу Ук раїни та відповідно до п. 1 ст. 12 3 Податкового кодексу Україн и позивачеві збільшено суму грошового зобов'язання з по датку на додану вартість із в ироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на загальну сум у 272831 грн. (за основним платежем - 272830 грн., за штрафними (фінанс овими) санкціями - 1 грн.) (а.с. 18) .
Згідно з ч. 1 ст. 202 Цивіль ного кодексу України дія осо би, спрямована на набуття, змі ну або припинення цивільних прав та обов'язків, є правоч ином.
Статтею 203 Цивільного кодексу України встановлено , що зміст правочину не може су перечити цьому кодексу, інши м актам цивільного законодав ства, а також моральним засад ам суспільства. Правочин має бути спрямований на реальне настання наслідків, що обумо влені ним.
Судом було проаналізовано первинну документацію, нада ну позивачем.
Так, між МПП «Континент» та ТОВ «ТК «Парітет» 01.10.2010 було укл адено договір № 32 (а.а. 34-35). Згідно п. 1.1 договору продавець (ТОВ «Т К «Парітет») зобов'язується поставити на склад покупця (М ПП «Континент»), а покупець - прийняти та оплатити товар з гідно з узгодженими специфік аціями. Відповідно до розділ у 3 договору постачання товар у здійснюється партіями та п опередніми, усними замовленн ями покупця. Поставка товару здійснюється на склад покуп ця протягом 30 днів з моменту о формлення специфікації (якщо інше не оговорено в специфік ації). Прийомка товару здійсн юється на складі покупця. При йомка товару здійснюється у відповідності до «Інструкці ї про порядок прийомки проду кції виробничо-технічного пр изначення та товарів народно го споживання за кількістю» № П-6, затвердженої постановою Держарбітражу при Раді Мін істрів СРСР від 15.06.1965 (зі зміна ми) (далі - Інструкція № П-6) та «Інструкції про порядок прий омки продукції виробничо-тех нічного призначення та товар ів народного споживання за я кістю» № П-7, затвердженої пост ановою Держарбітражу при Р аді Міністрів СРСР від 25.04.1966 (з і змінами) (далі - Інструкція № П-7). Строк дії договору - до 31.12.2010. Відповідно до умов додатк ової угоди № 1 від 17.12.2010 строк дії вказаного договору продовже но до 31.12.2011 (а.с. 41).
Суд зауважує, що надання под атковому органу належним чин ом всіх оформлених документі в, передбачених законодавств ом про податки та збори, з мето ю одержання податкової вигод и є підставою для її одержанн я, якщо податковим органом не встановлено та не доведено, щ о відомості, які містяться в ц их документах, неповні, недос товірні та (або) суперечливі, є наслідком укладення нікчемн их правочинів або коли відом ості ґрунтуються на інших до кументах, недійсність даних в яких установлена судом.
Про необґрунтованість под аткової вигоди можуть також свідчити підтверджені доказ ами доводи податкового орган у, зокрема, про наявність таки х обставин:
- неможливість реального зд ійснення платником податків зазначених операцій з ураху ванням часу, місця знаходжен ня майна або обсягу матеріал ьних ресурсів, економічно не обхідних для виробництва тов арів, виконання робіт або пос луг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару , підприємницької діяльності ;
- відсутність необхідних ум ов для досягнення результаті в відповідної підприємницьк ої, економічної діяльності в силу відсутності управлінсь кого або технічного персонал у, основних коштів, виробничи х активів, складських приміщ ень, транспортних засобів.
У разі підтвердження довод ів податкового органу про бе зтоварність операцій визнач ення податкового кредиту є б езпідставним і податок на до дану вартість не підлягає ві дшкодуванню з бюджету, незва жаючи на наявність у платник а податку (позивача у справі) п одаткової накладної, що за фо рмою відповідає вимогам чинн ого законодавства, а також до казів сплати продавцю вартос ті товару з податком на додан у вартість.
Згідно з п. 2.7 Положення про д окументальне забезпечення з аписів у бухгалтерському обл іку, затвердженого наказом М іністерства фінансів Україн и від 24.05.1995 № 88 «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухг алтерському обліку» (зареєст рованого в Міністерстві юсти ції України 5 червня 1995 року за № 168/704) визначено, що первинні до кументи складаються на бланк ах типових форм, затверджени х Мінстатом та відомствами У країни.
Необхідність застосування товарно-транспортних наклад них, дорожніх листів і відпов ідність вантажів, що перевоз яться, товарно-транспортним документам передбачено: ст. 16 Закону України «Про дорожній рух», ст. 57 Закону України «Про автомобільний транспорт», п . 21 ст. 11 Закону України «Про міл іцію», ст. 1 Наказу Міністерств а транспорту України «Про за твердження Правил перевезен ь вантажів автомобільним тра нспортом в Україні» від 14.10.1997 за №363 та зареєстрованим в Мініс терстві юстиції України 20.02.1998 з а № 128/2568; Наказом Міністерства с татистики, Міністерства тран спорту України «Про затвердж ення типових форм первинного обліку роботи вантажного ав томобіля» від 29 грудня 1995 року № 488/346.
Відповідно до підпунктів 11. 1-1.6 пункту 11 «Правил перевезень вантажів автомобільним тран спортом в Україні», затвердж ених наказом Міністерства тр анспорту України від 14.10.1997 за № 363 та зареєстрованим в Міністе рстві юстиції України 20.02.1998 за № 128/2568, основними документами на перевезення вантажів є това рно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного авт омобіля. Товарно-транспортну накладну на перевезення ван тажів автомобільним транспо ртом Замовник (вантажовідпра вник) повинен виписувати в кі лькості не менше чотирьох ек земплярів. Замовник (вантажо відправник) засвідчує всі ек земпляри товарно-транспортн ої накладної підписом і при н еобхідності печаткою (штампо м). Після прийняття вантажу зг ідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її екземпляри.
Після прийняття вантажу, пе рший екземпляр товарно-транс портної накладної залишаєть ся у вантажовідправника, дру гий - передається вантажоод ержувачу, третій і четвертий екземпляри, засвідчені підп исом вантажоодержувача, пере даються перевізнику.
Залежно від виду вантажу та його специфічних властивост ей до основних документів до даються інші (ветеринарні, са нітарні, сертифікати якості, свідоцтва, довідки, паспорти тощо).
Оформлення перевезень ван тажів товарно-транспортними накладними здійснюється нез алежно від умов оплати за роб оту автомобіля.
Таким чином, первинна транс портна документація відноси ться до первинних документів , на основі яких ведеться бухг алтерський облік. Бухгалтерс ький облік є обов'язковим вид ом обліку, який ведеться підп риємством. Фінансова, податк ова, статистична та інші види звітності, що використовуют ь грошовий вимірник ґрунтуют ься на даних бухгалтерського обліку (п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік т а фінансову звітність в Укра їни»).
Здійснення поставки товар у на будь-яких умовах поставк и не звільняє учасників госп одарської операції від склад ання первинних документів, я кі передбачені законодавств ом про бухгалтерський облік.
Позивачем були надані суду податкові накладні, реєстр о триманих та виданих податков их накладних, видаткові накл адні, платіжні доручення, вит яг з журналу реєстрації дору чень, копію оборотної відомо сті.
Суд критично оцінює поясне ння позивача про те, що господ арські операції з постачання товару між ТОВ «ТК «Парітет» та МПП «Континет» носили реа льний характер.
Як зазначено вище, за умовам и договору приймання товару здійснюється у відповідност і до Інструкції № П-6 та Інстру кції № П-7.
Відповідно до п. 12 Інструкці ї № П-6 прийомка продукції за я кістю здійснюється за трансп ортними та супровідними до кументами (рахунку-фактурі, с пецифікації, опису, пакувал ьним ярликам та ін.) відправни ка (виробника). Відсутність за значених документів або деяк их із них не призупиняє прийо мку продукції. У цьому випадк у складається акт про фактич ну наявність та в акті зазнач ається, які документи відсут ні. Згідно з п. 26 Інструкції № П- 6 акт прийомки продукції затв ерджується керівником або за ступником керівника підприє мства-отримувача не пізніше наступного дня після складан ня акту. В тих випадках, коли п рийомка здійснювалася у вихі дних або святковий день, акт п рийомки повинен бути затверд жений керівником підприємст ва-отримувача або його засту пником у перший робочий день після вихідного або святков ого дня.
Відповідно до п. 4 Інструкці ї № П-7 при прийманні вантажу в ід органів транспорту отриму вач у всіх випадках, коли це пе редбачено правилами, що діют ь на транспорті, зобов'язан ий вимагати від органу транс порту складання комерційног о акту, а при доставці вантажу автомобільним транспортом - відмітки на товарно-транспо ртній накладній або складанн я акту. При безпідставній від мові органу транспорту від с кладання зазначених вище акт ів отримувач зобов'язаний у відповідності з діючими на т ранспорті правилами оскаржи ти цю відмову і провести прий омку продукції в порядку, пер едбаченому цією Інструкцією .
Згідно з п. 29 Інструкції № П-7 з а результатами прийомки прод укції за якістю та комплектн істю за участю представників , зазначених у п.п. 19 та 20 цієї Інс трукції, складається акт про фактичну якість та комплект ність отриманої продукції. А кт повинен бути складений у д ень закінчення прийомки прод укції за якістю та комплектн істю.
Акти прийомки продукції за якістю та комплектністю реє струються та зберігаються в порядку, встановленому на пі дприємстві-отримувачі.
Згідно пояснень пред ставника позивача акти про п риймання поставленого товар у не складалися, оскільки скл адання таких актів не є обов' язковим, постачання продукці ї здійснювалося за рахунок т а засобами продавця - ТОВ «Т К «Парітет», товарно-транспо ртні накладні не надано.
Також представник по зивача пояснив, що товар було доставлено на склад МПП «Кон тинент», однак, документів що до складського обліку постав леного товару суду надано не було.
Згідно листа ДПІ у Печ ерському районі м. Києва від 26 .04.2011 № 16744/7/23-1110 чисельність працююч их ТОВ «ТК «Парітет» (код ЄДРП ОУ 37264676) складає одну особу, інфо рмація про наявність на підп риємстві основних засобів в розрізі груп основних фондів у вартісному виразі відсутн я (а.с. 76).
Таким чином, суд вважа є правильними висновки Стаха новської ОДПІ, викладені в ак ті перевірки від 27.04.2011 № 128/23-21850798.
Наявність у покупця н алежно оформлених документі в, необхідних для віднесення певних сум до податкового кр едиту, не є безумовною підста вою для відшкодування ПДВ, як що відомості, які містяться в таких документах, не відпові дають дійсності.
Отже, правові наслідк и у вигляді права на податков ий кредит з ПДВ можуть мати ре ально вчинені господарські о перації з придбання товарів, послуг чи основних фондів з м етою використання в оподатко вуваних операціях у межах го сподарської діяльності, а не лише оформлення відповідних документів чи рух грошових к оштів на поточному рахунку п латника податків.
За таких обставин суд приходить до висновку, що при прийнятті податкового повід омлення-рішення форми форми «Р» від 04.05.2011 № 0000322301/0 відповідач д іяв на підставі і в межах повн оважень, наданих законом, з ме тою, з якою це повноваження на дано, у спосіб, передбачений з аконом, податкове повідомлен ня-рішення є обґрунтованим т а законним, тому в задоволенн і позовних вимог слід відмов ити.
У зв'язку з тим, що по зовні вимоги задоволенню не підлягають, підстав для відш кодування судових витрат від повідно до ст. 94 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни не вбачається.
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу а дміністративного судочинст ва України в судовому засіда нні 30.06.2011 проголошено вступну т а резолютивну частини постан ови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 05.07.2011, про що повідомлено сто ронам після проголошення вст упної та резолютивної частин и постанови в судовому засід анні з урахуванням вимог ч. 4 с т. 167 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Керуючись ст. ст. 11, 71, 94, 159-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позовн их вимог Малого приватного п ідприємства «Континент»до С тахановської об'єднаної де ржавної податкової інспекці ї в Луганській області про ск асування податкового повідо млення-рішення від 04.05.2011 № 0000322301/0 в ідмовити за необґрунтованіс тю.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Постанова може бути оскарж ена до Донецького апеляційно го адміністративного суду че рез Луганський окружний адмі ністративний суд шляхом пода ння апеляційної скарги протя гом десяти днів з дня проголо шення постанови з одночасним поданням її копії до суду апе ляційної інстанції. У разі ск ладення постанови у повному обсязі відповідно до ч. 3 ст. 160 К одексу адміністративного су дочинства України, а також пр ийняття постанови у письмово му провадженні апеляційна ск арга подається протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постано ви складено 05 липня 2011 року.
Суддя І.О. Свергун
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2011 |
Оприлюднено | 11.07.2011 |
Номер документу | 16581783 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні