Постанова
від 25.01.2011 по справі 2а-1173/10/2770
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                            

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ  АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ   СУД

Постанова

Іменем України

                                                                                Справа № 2а-1173/10/2770

25.01.11

м. Севастополь

                                                                                                       

                    Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді          Дадінської Т.В.,

суддів           Санакоєвої М.А. ,

 Єланської О.Е.

секретар судового засідання          Божко О.О.                              

за участю сторін:

представник позивача, Державної податкової інспекції в Гагарінському районі м. Севастополя- Луговська Ганна Василівна, довіреність № 26/10  від 11.06.10р.

представник відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю "ГіК"- ОСОБА_2, довіреність № б/н  від 07.05.10р.

розглянувши апеляційну скаргу  Державної податкової інспекції в Гагарінському районі м. Севастополя на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь (суддя  Дудкіна  Т.М. ) від 26.05.10 у справі № 2а-1173/10/2770

за позовом  Державної податкової інспекції в Гагарінському районі м. Севастополя (вул. Пролетарська, 24, м. Севастополь,99014)

до          Товариства з обмеженою відповідальністю "ГіК" (вул. Косарєва, 10, кв.13, м. Севастополь, 99038)

про стягнення заборгованості зі  штрафних (фінансових санкцій)

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду  міста Севастополя від 26.05.2010 року позовні вимоги Державної податкової інспекції в Гагарінському районі м. Севастополя до Товариства з обмеженою відповідальністю "ГіК" про стягнення заборгованості зі  штрафних (фінансових санкцій) задоволені частково.

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "ГіК" в доход державного бюджету заборгованість по сплаті штрафних (фінансових)  санкцій у сумі 14494,25 грн.

В задоволенні решти позовних вимог позивачу відмовлено.

Не погодившись із зазначеною постановою суду, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Севастополь від 26.05.2010 року та прийняти нову постанову, якою  задовольнити  позовні вимоги  в повному обсязі.

Апеляційна скарга мотивована невідповідністю судового рішення суду першої інстанції нормам чинного законодавства.

Представник позивача у судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав та просив задовольнити апеляційну скаргу.

Представник відповідача проти апеляційної скарги заперечував та просив відмовити у її задоволенні, а по станову суду першої інстанції –залишити без змін.

Колегія суддів, заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представників позивача та відповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування Окружним адміністративним судом міста Севастополя норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що співробітниками позивача 11.04.2009 року проведена перевірка дотримання порядку проведення  розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій в барі  „Варшава”, який належить відповідачеві та розташований за адресою вул. Драпушко, 20 у м. Севастополі, за наслідками якої був складений акт від 11.04.2009.

В ході перевірки встановлені порушення, які виразилися в тому, що  розрахункова операція на суму 35,50 грн. через реєстратор розрахункових операцій (далі РРО)  була проведена без використання  режиму попереднього програмування найменування, цін товарів, обліку їх кількості; не забезпечена відповідність сум готівкових коштів, яка зазначена у  Х-звіті РРО сумі коштів на місці проведення розрахунків з різницею у 10,72 грн. Також встановлено  незабезпечення щоденного друкування  та зберігання Z-звітів, а саме за 26.03.09, 02.01.09, 30.11.08.

На підставі акту перевірки від 11.04.09 року та ст.ст. 17, 22 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування  та послуг” позивачем  08.05.09р. прийняте рішення про застосування до відповідача  штрафних (фінансових) санкцій на суму 1158,60 грн., яка була сплачена відповідачем у повному обсязі. Дана обставина  сторонами не заперечується.

20.09.09 року співробітниками позивача проведена перевірка дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій в барі „Варшава”, який належить відповідачеві та розташований за адресою вул. Драпушко, 20 у м. Севастополі, за наслідками якої був складений акт від 20.09.2009 року.

Перевіркою встановлено, що розрахункова операція на суму 79,00 грн. через РРО не проведена, розрахункових документ не роздрукований та не виданий особі, яка отримала товар; при підрахунку готівки на місці проведення розрахунків не забезпечена відповідність сум готівкових коштів, яка зазначена у денному Х-звіті РРО сумі коштів на місці проведення розрахунків невідповідність становить 2751,85 грн.. Також перевіркою КОРО встановлено  незабезпечення щоденного друкування  Z-звітів, а саме,  Z–звіт за 02.08.09р. роздрукований 03.08.09;  за 23.08.09  роздрукований 24.08.09 р.

За вказані порушення, на підставі акту перевірки та вимог ст. ст. 17, 22 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування  та послуг” позивачем  28.02.09р. прийняте рішення про застосування до відповідача  штрафних (фінансових) санкцій на суму 14834,25 грн., яка відповідачем не  сплачена.

Відповідно до ст.3 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування  та послуг”  суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані, зокрема, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Статтею 17 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування  та послуг” передбачено, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції, зокрема,  у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, або проведення її без використання розрахункової книжки; видавати особі, яка  отримує або повертає товар розрахункових документ встановленої форми на суму проведеної операції; щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій; проводити розрахункові операції через РРО з використанням режиму попереднього  програмування найменування, цін товарів та обліку їх кількості;  забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена у денному звіті реєстратора розрахункових операцій.

Пунктом 2 статті 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні" встановлено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону.

Згідно пункту 9 статті 3 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування  та послуг” суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

Тобто, наведеною нормою закріплений обов‘язок суб‘єкта підприємницької діяльності щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій фіскальні звітні чеки, забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

Пунктом 4 статті 17 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування  та послуг” передбачено, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій.

При цьому, судова колегія вважає помилковими висновки суду першої інстанції, щодо неможливості застосування ДПІ у Гагарінському районі м.Севастополя штрафної санкції у сумі 340,00 грн. за порушення пункту 9 статті 3 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування  та послуг” за кожне не роздрукування та не зберігання фіскального звітного чеку, оскільки за порушення пункту 9 статті 3  Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування  та послуг” застосовується штрафна санкція у розмірі 340,00 грн. за не роздрукування 1-го фіскального чеку.

Крім того, рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 28.02.09р. на суму 14834,25 грн. відповідачем оскаржено до суду не було та у встановленому законодавством порядку не скасовано.

Статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

У зв’язку з тим, що судовій колегії не було надано доказів сплати вищезазначеної суми податкового боргу або оскарження рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 28.02.2009 року, судова колегія вважає, що апеляційна скарга є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 202 Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими; невідповідність висновків суду обставинам справи; порушення норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Керуючись статтями 195,196, пунктом 3 частини 1 статті 198, п.3 частини першої статті 205, п.4 частини першої статті 202, статтями 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Гагарінському районі м. Севастополя задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду  міста Севастополя від 26.05.2010 року у справі №1173/10/2770  -  скасувати.

Прийняти нову постанову.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Г і К” (99038, м. Севастополь, вул.. Косарєва,10,кв.13; ідентифікаційний код 20747669)  в доход державного бюджету (р/р 31113104700006, код платежу 21080901 в УДК м. Севастополя, МФО 824509, ЄДРПОУ 24035612) заборгованість по сплаті штрафних (фінансових) санкцій у сумі 14934,25  грн.

Постанова набирає законну силу з моменту проголошення.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного  суду України протягом двадцяти днів з дня складання постанови в повному обсязі.

          

Повний  текст судового рішення виготовлений  31 січня 2011 р.

                                        

Головуючий суддя                                        Т.В. Дадінська

Судді                                          М.А.Санакоєва

                                 О.Е.Єланська

 

                                                             

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2011
Оприлюднено08.07.2011
Номер документу16586399
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1173/10/2770

Ухвала від 27.09.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 20.09.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Постанова від 25.01.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 26.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Дудкіна Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні