Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-8466/10/14/0170
27.04.11 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Цик уренка А.С.,
суддів Ілюхіної Г .П. ,
Омельченка В. А.
секретар судового засід ання Люфт Ю.Є.
розглянувши в порядку пись мового провадження апеляцій ну скаргу Державної подат кової інспекції у м. Ялта АР Кр им на постанову Окружного ад міністративного суду Автон омної Республіки Крим (суддя Кірєєв Д.В. ) від 29.11.10 у справі № 2 а-8466/10/14/0170
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "ЕГО" (вул. Пушкінська, 17,Я лта,Автономна Республіка Кри м,98600)
до Державної подат кової інспекції у м. Ялта АР Кр им (вул. Васильєва, 16,Ялта,Автон омна Республіка Крим,98600)
про визнання незаконн ими дій та спонукання до вико нання певних дій
ВСТАНОВИВ:
Постановою Ок ружного адміністративного с уду Автономної Республіки К рим від 29.11.2010 позов - задоволено . Визнано противоправними ді ї Державної податкової інспе кції у місті Ялта щодо невиз нання направленої Товариств ом з обмеженою відповідальні стю "Фірма "ЕГО" декларації з п одатку на додану вартість ві д 24.04.2010 року за перший квартал 2010 року. Зобов'язано Державну п одаткову інспекцію у міста Я лта визнати направлену Това риством з обмеженою відповід альністю "Фірма "ЕГО" декларац ію з податку на додану вартіс ть від 24.04.2010 за перший квартал 2010 року податковою звітністю . Визнані противоправними та скасовані податкові повідом лення - рішення Державної под аткової інспекції у місті Ял та № 0001521502/0 від 14.06.2010 та № 0001521502/1 від 05.07 .2010.
Не погодившись з пос тановою суду, відповідач зв ернувся апеляційну скаргу, в якій просить скасувати пост анову.
Доводи апеляційної с карги мотивовані тим, що судо м першої інстанції порушені норми матеріального та проце суального права, а також судо м неповно з'ясовані обставин и, що мають істотне значення д ля справи.
У судове засідання предста вник сторін не з'явились. Про ч ас та місце розгляду справи п овідомлені належним чином.
Згідно пункту 2 част ини 1 статті 197 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд апеляційної інстанц ії може розглянути справу в п орядку письмового проваджен ня за наявними у справі матер іалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбут тя жодної з осіб, які беруть уч асть у справі, у судове засіда ння, хоча вони були належним ч ином повідомлені про дату, ча с і місце судового засідання ;
На підставі та за правилам и статті 195 Кодексу адміністра тивного судочинства України , колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, п еревіривши юридичну оцінку о бставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши пр авильність застосування суд ом першої інстанції норм мат еріального та процесуальног о права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволе нню з наступних підстав.
Матеріалами справи встан овлено, що позивачем 28.04.2010 було направлено відповідачу пошт ою декларацію з податку на до дану вартість за перший квар тал 2010 рік , яка була отримана н им 30.04.2010, що підтверджується пов ідомленням про вручення пошт ового відправлення №7893096.
Проте, відповідач листом ві д 13.05.2010 №9598/10/15-2 повідомив позивач а про те, що надана ним деклара ція з податку на додану варті сть за перший квартал 2010 року н е визнана податковою звітніс тю, у зв' язку з тим, що в надан ої декларації відсутній пере лік номерів строк декларації , до яких є додатки, що є поруше нням вимог до заповнення дек ларації. Позивачу рекомендов ано надати нову декларацію з податку на додану вартість з а перший квартал 2010 року.
Листом від 21.05.2010 позивач пові домив відповідача про те, що д екларація заповнена відпові дно до вимог підпункту 4.1.2 пунк ту 4.1 статті 4 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»та вимог На казу ГНАУ №691 від 02.12.2004 «Про затв ердження нової редакції Поря дку прийняття та комп' ютерн ої обробки звітних документі в платників податків в ДПІ ра йонного рівня і СДПІ з роботи з крупними платниками подат ків», тому підстав для невизн ання її податковою звітністю немає.
Відповідачем 28.05.2010 вдруге на правив позивачу листа за №10917/10 /15-2, яким повідомив його про те, що податкова декларація з ПД В за перший квартал 2010 року над ана позивачем правомірно не визнана податковою звітніст ю у зв' язку з відсутністю в н еї переліку номерів строк.
03.06.2010 відповідач провів доку ментальну невиїзну перевірк у позивача з питань несвоєча сного надання податкової зві тності з ПДВ.
За результатами вказаної п еревірки складено Акт № 2663/15-2/1344 9530,та виявлені порушення пози вачем підпункту 4.1.4 пункту 4.1 ст атті 4 Закону України «Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами».
Після чого, відповідачем бу ло прийняте податкове повідо млення-рішення №0001521502/0 від 14.06.2010, я ким підприємству позивача ви значено податкові зобов' яз ання у вигляді штрафних санк цій в розмірі 170 грн. за порушен ня підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статт і 4 Закону України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами».
Позивач оскаржив вказане п овідомлення-рішення в адмін істративному порядку до Держ авної податкової інспекції в місті Ялті.
За результатами розгляду с карги прийнято податкове-пов ідомлення рішення №0001521502/1 від 05.0 7.2010 згідно якого позивачу виз начено податкові зобов' яза ння у вигляді штрафних санкц ій в розмірі 170 грн. за порушенн я підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами».
Встановлено, що відповідач , повідомляючи позивача про н евизнання поданої податково ї декларації з податку на до дану вартість за перший квар тал 2010 року податковою звітні стю, не посилався на жодний но рмативно-правовий акт, який н а його думку, був порушений по зивачем.
Підставою для невизнання п одаткової декларації за перш ий квартал 2010 року згідно з лис том №10917/10/15-2 від 28.05.2010 є порушення п ункту 1.3 статті 1 Порядку запов нення та подання податкової декларації з податку на дода ну вартість, затвердженого Н аказом Державної податкової адміністрації України № 166 ві д 30.05.1997 «Про затвердження форми податкової декларації та По рядку її заповнення і поданн я», згідно з яким декларація с кладається зі вступної части ни, службових полів, чотирьох розділів і обов'язкових дода тків, з них платником заповню ються вступна частина, служб ові поля, перші три розділи і д одатки.
Згідно з пункту 1.11 Закону «Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами»податкова де кларація - це документ, що пода ється платником податків до контролюючого органу у строк и, встановлені законодавство м, на підставі якого здійснює ться нарахування та/або спла та податку, збору (обов'язково го платежу).
Платник податків самостій но обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у п одатковій декларації.
Також, згідно пункту 4.4. Мето дичних рекомендаціях щодо ц ентралізованого приймання т а комп' ютерної обробки пода ткової звітності платників податків до ОДПС України пра цівники ОДПС при прийманні п одаткової звітності на папер ових та електронних носіях з доданням роздрукованих ориг іналів контролюють наявніст ь: підписів посадових осіб; пе чатки платника податків; обо в'язкових реквізитів; обов'яз кових додатків до податкової звітності, передбачених пор ядком заповнення відповідно ї звітності; прокреслень у зн аченнях показників, що не зап овнюються через відсутність інформації. У цьому контекст і під обов'язковими реквізит ами розуміються: тип докумен та (звітний, уточнюючий, звітн ий новий); звітний (податковий ) період; назва платника подат ків; код платника податків зг ідно з Єдиним державним реєс тром підприємств та організа цій України відповідно до по станови Кабінету Міністрів У країни від 22 січня 1996 року N 118 "Про створення Єдиного державног о реєстру підприємств та орг анізацій України" або реєстр аційний (обліковий) номер з ТР ДПАУ; ідентифікаційний номер згідно з ДРФО або, у разі відм ови від нього - серія та номер паспорта для фізичної особи; місцезнаходження платника п одатків; назва ОДПС, до якого п одається звітність; дата под ання звіту (або дата заповнен ня - залежно від форми); підпис и посадових осіб, засвідчені печаткою. Для звітів, у яких ц е передбачено формою: звітни й (податковий) період, що уточн юється, у разі надання платни ком податків уточнюючого роз рахунку; ініціали, прізвища т а ідентифікаційні номери пос адових осіб; код виду економі чної діяльності (КВЕД); код орг ану місцевого самоврядуванн я за КОАТУУ; індивідуальний п одатковий номер та номер сві доцтва про реєстрацію для пл атників ПДВ.
Прийняття податкової декл арації є обов'язком контролю ючого органу. Податкова декл арація приймається без попер едньої перевірки зазначених у ній показників через канце лярію, чий статус визначаєть ся відповідним нормативно-пр авовим актом. Відмова службо вої (посадової) особи контрол юючого органу прийняти подат кову декларацію з будь-яких п ричин або висування нею будь -яких передумов щодо такого п рийняття (включаючи зміну по казників такої декларації, з меншення або скасування від' ємного значення об'єктів опо даткування, сум бюджетних ві дшкодувань, незаконного збіл ьшення податкових зобов'язан ь тощо) забороняється та розц інюється як перевищення служ бових повноважень такою особ ою, що тягне за собою її дисцип лінарну та матеріальну відпо відальність у порядку, визна ченому законом.
Відповідно до підпункту 4.1 .2 пункту 4.1 статті 4 вказаного З акону та пункту 4.3. Порядку зап овнення та подання податково ї декларації з податку на дод ану вартість, з податкова зві тність, отримана контролюючи м органом від платника подат ків як податкова декларація, що заповнена ним всупереч пр авилам, зазначеним у затверд женому порядку її заповнення , може бути не визнана таким ко нтролюючим органом як податк ова декларація, а саме - якщо в ній не зазначено обов'язкови х реквізитів, її не підписано відповідними посадовими осо бами, не скріплено печаткою п латника податків.
Якщо контролюючий орган зв ертається до платника податк ів з письмовою пропозицією н адати нову податкову деклара цію з виправленими показника ми (із зазначенням підстав не прийняття попередньої), то та кий платник податків має пра во: надати таку нову декларац ію разом зі сплатою відповід ного штрафу; оскаржити рішен ня податкового органу в поря дку апеляційного узгодження .
Слід зробити висновок, повн оваження органів державної п одаткової служби щодо прийня ття податкових декларацій об межено вичерпним переліком д ій, а саме: прийняти деклараці ю або відмовити в її прийнятт і з підстав, визначених закон ом, при цьому перелік підстав для відмови в прийнятті пода ткової декларації також є ви черпним відповідно до підпун кту 4.1.2. пункту 4.1. статті 4 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» .
З декларацію з податку на до дану вартість за перший квар тал 2010 року вбачається, що вказ ана декларація має всі перед бачені Наказом ДПА України № 827 від 31.12.2008 обов' язкові реквіз ити, тобто була заповнена та п одана позивачем відповідно д о вимог діючого законодавств а.
Таким чином, відсутність пе реліку номерів строк деклара ції, до якої є додатки, не може бути підставою для невизнан ня податкової декларації з П ДВ поданої позивачем за перш ий квартал 2010 року податковою звітністю.
Судова колегія зазначає, що відповідачем не надано дока зів того, що декларація позив ача з податку на додану варті сть за перший квартал 2010 рік не визнана податковою звітніст ю з підстав, встановлених чин ним законодавством.
Суд першої інстанції дійшо в вірного висновку, що відпов ідач, не визнав декларацію по зивача з податку на додану ва ртість за перший квартал 2010 ро ку та прийняв податкові пові домлення рішення №0001521502/0 від 14.06.20 10 та №0001521502/1 від 05.07.2010 про застосува ння до позивача штрафних сан кцій за неподання податкової звітності, діяв невмотивова но, без з' ясування всіх факт ичних обставин, з порушенням порядку, визначеного діючим законодавством, у зв' язку з чим правомірно дії відповід ача є протиправними.
З урахуванням викладеног о, судова колегія дійшла висн овку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, оскіл ьки постанова суду першої ін станції прийнята при правиль ному застосуванні норм матер іального та процесуального п рава, а також при повному з' я суванні обставин, що мають іс тотне значення для справи.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну ск аргу Державної податкової ін спекції у місті Ялта - залишит и без задоволення.
Постанову Окруж ного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 29.11.10 у справі № 2а-8466/10/14/0170 - зали шити без змін.
Згідно частини 5 статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України постанов а або ухвала суду апеляційно ї чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, набир ають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було п рийнято за наслідками розгля ду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після напра влення їх копій особам, які бе руть участь у справі.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.
Головуючий суддя підпис А.С. Ц икуренко
Судді підпис Г.П.Ілюхіна
підп ис В.А.Омельч енко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя А.С. Ц икуренко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2011 |
Оприлюднено | 11.07.2011 |
Номер документу | 16591169 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні