8/568
ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД
Луганської області
91016, м.Луганськ
пл.Героїв ВВВ 3а
тел.55-17-32
ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ
СУД
Луганской области
91016, г.Луганск
пл.Героев ВОВ 3а
тел.55-17-32
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.11.07 Справа № 8/568.
Суддя господарського суду Луганської області Середа А.П., розглянувши матеріали справи за позовом
Приватного підприємства «Транс СВ-Логістіка», місто Луганськ,
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Луганський гофротарний комбінат», місто Луганськ, -
про стягнення 80148 грн. 84 коп.,
при секретарі судових засідань Качановській О.А.,
в присутності представників сторін:
від позивача – Ситнік О.В., - паспорт ЕК №143380, вид. Ленінським РВ ЛМУ УМВСУ у Луганській області 03.04.96 року; Валуєва М.В., - довіреність №17 від 21.05.07 року;
від відповідача –Горішняк Г.С., - довіреність №1 від 15.10.07 року, -
встановив:
суть спору: позивачем заявлено вимогу про стягнення з відповідача:
заборгованості за надані автотранспортні послуги у сумі 63850,00 грн., неустойки у сумі 15000,00 грн., індексації заборгованості у сумі 1082,40грн., штрафних санкцій у сумі 216,14 грн., - всього 80148,54 грн., а також судових витрат у сумі 920,00 грн., у т.ч.: державного мита –802,00 грн. та витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу - 118,00 грн.
На підставі ст. 77 ГПК України у судовому засіданні було оголошено перерви з 16 жовтня до 26 жовтня 2007 року, з 26 жовтня до 27 листопада 2007 року та з 27 листопада до 30 листопада 2007 року –у зв'язку з необхідністю надання сторонам можливості подати до суду додаткові докази.
06.11.07 року від позивача на адресу суду, поштою, надійшла заява про забезпечення позову (вих. №83 від 01.11.07 року), в якій він просить суд накласти арешт на грошові кошти боржника у розмірі боргу 66068,54 грн., а також можливих судових витрат, які знаходяться на його рахунку №26005959676579 у Луганській філії Першого Українського міжнародного банку, МФО 304966, - мотивуючи таке клопотання тим, відповідач «має великі платежі за кредитами у фінансових установах, тому грошові кошти з його рахунків в банках списуються щомісячно для погашення кредитних платежів. В разі задоволення позову і винесення рішення на користь ПП «Трас СВ-Логістіка»на рахунках відповідача сума грошових коштів, що в цей час знаходяться на рахунку боржника, може зменшитися або їх зовсім не залишиться, у зв'язку з чим рішення суду про стягнення заборгованості виконати буде утруднено або неможливо».
Сума боргу у розмірі 66068,54 грн. позивачем обґрунтована тим, що після його звернення з позовом до суду відповідач частково погасив його суму (докази часткового погашення додано до справи).
Ухвалою суду від 27.11.07 року це клопотання задоволено у повному обсязі.
Сторонами надано до справи документальні докази часткового погашення боржником суми боргу станом на 27.11.07 року, а саме:
позивачем –про сплату відповідачем частки основного боргу у розмірі 10000,00 грн. (виписка банку за 13.09.07 року на суму 5000,00 грн.; виписка банку від 18.09.07 року);
відповідачем –про сплату ним частки боргу у розмірі 21000,00 грн. (виписки банку: №1726 від 12.10.07 року на суму 5000,00 грн.; №1759 від 15.10.07 року на суму 5000,00 грн.;
№1905 від 05.11.07 року на суму 3000,00 грн.; №1932 від 06.11.07 року на суму 3000,00 грн. та №2008 від 13.11.07 року на суму 5000,00 грн.).
У судовому засіданні, що відбулося 27.11.07 року, представники позивача звернулися до суду з заявою про збільшення розміру позовних вимог (вих. №б/н від 27.11.07 року), в якому просять додатково стягнути з відповідача суми індексації та 3% річних за вересень та жовтень 2007 року, відповідно, у сумі 1271,79 грн. та 316,93 грн.
З урахуванням вищевикладеного загальна сума індексації, що підлягає стягненню, складає 2354,19 грн. (1082,40грн. + 1271,79грн.), а загальна сума штрафних санкцій - 533,07 грн. (216,14 грн. + 316,93 грн.).
Відповідно, сума судових витрат відтепер складе: 935,89 грн. (802,00 грн. + 118,00 грн. + 15,89 грн. (сума державного мита, сплаченого позивачем за подання заяви про збільшення позовних вимог)).
Таким чином, загальна сума боргу та судових витрат становить 68593,15 грн. (67657,26 грн. + 935,89грн.).
З урахуванням викладеного, приймаючи до уваги те, що ця заява відповідає вимогам ст. 22, 46 та 55 ГПК України, судом її долучено до справи та враховано при прийнятті по ній кінцевого рішення.
У судовому засіданні, яке відбулося 30.11.07 року, представники сторін звернулися до суду з клопотанням про відмову від здійснення фіксації судового процесу технічними засобами, яке не суперечить вимогам ст.ст.4-4 та 81-1 ГПК України, а тому його задоволено судом.
У цьому ж судовому засіданні представники позивача звернулися до суду з заявою про уточнення позовних вимог (вих. №б/н від 30.11.07 року), у якій, у зв'язку з тим, що відповідач, після звернення позивача до суду з позовом, станом на 30.11.07 року частково сплатив суму основного боргу у розмірі 31000,00 грн., - просять стягнути з нього:
основний борг у сумі 49148,54 грн.;
індексацію заборгованості у сумі 2354,19 грн.;
та 3% річних у сумі 533,07 грн., - а всього 52035,80грн.
З урахуванням того, що ця заява відповідає вимогам ст. 22 ГПК України, судом її долучено до матеріалів справи та враховано при прийнятті кінцевого рішення по ній.
Представник відповідача позов визнав частково з мотивів, викладених у відзиві на нього (вих. №б/н від 15.10.07 року) та письмовому поясненні (вих. №б/н від 25.10.07 року).
Заперечень проти клопотання позивача про накладення арешту на належні йому грошові кошти представник відповідача не висловив.
І.Заслухавши представників сторін, дослідивши обставини справи та додатково надані докази, суд дійшов наступного.
08.10.06 року між Приватним підприємством «Транс СВ-Логістіка»(Експедитор), - з одного боку, - та Товариством з обмеженою відповідальністю «Луганський гофротарний комбінат»(Клієнт), - з іншого боку, - у простій письмовій формі укладено генеральний договір транспортного експедирування під час перевезення вантажів автомобільним транспортом, згідно якому Експедитор зобов'язався за дорученням Клієнта, від власного імені та за рахунок Клієнта, організувати перевезення вантажів Клієнта автомобільним транспортом (п. 1.1 договору); положення цього договору розповсюджуються і на той випадок, коли Експедитор використовує власний транспорт (п. 1.2).
Умови, вартість виконання конкретних перевезень, строки оплати за них в рамках цього договору визначаються «Заявкою»встановленого зразка, яка є невід»ємною частиною цього договору і яку Клієнт передає Експедитору шляхом факсимільного зв'язку (п. 2.2).
Сторони погодилися з тим, що факсимільні копії «Заявок»з однією мокрою печаткою в рамках цього договору мають юридичну силу нарівні з оригіналами (п. 2.3).
До обов'язків Клієнта належать:
забезпечення повноти та правильності оформлення усіх документів на вантаж, з урахуванням вимог, встановлених митними та іншими службами країн відправлення, транзит та прибуття вантажу, забезпечення безперешкодного слідування автомобіля з вантажем за всіма маршрутами перевезення (п.3.3);
своєчасна сплата наданих Експедитором послуг (п. 3.7).
До обов'язків Експедитора належать:
здійснення організації перевезення вантажів автомобільним транспортом у відповідності до транспортних заявок Клієнта (п. 4.1);
забезпечення організації доставки вантажу на адресу вантажоодержувача впродовж узгодженого у заявці терміну (п.4.3);
передає Клієнту особисто або поштою комплект документів за кожним перевезенням, включаючи ТТН, рахунок-фактуру, податкову накладну та 2 акти виконаних робіт (один примірник останнього засвідчується та повертається перевізнику (п. 4.6).
Клієнт несе відповідальність за всі витрати та збитки Експедитора, спричинені йому внаслідок відсутності або неправильного оформлення документів на вантаж, а також компенсує штрафи, сплачені останнім за перевищення максимально припустимі вантажні параметри на вантаж (п. 5.1).
За понаднормативний простій автомобіля винна сторона сплачує іншій стороні неустойку у розмірі 200,00 грн. за кожну добу при виконанні внутрішніх перевезень та 700,00 грн. за кожну добу при здійсненні міжнародних перевезень. За відмову від підтвердження заявки Клієнт сплачує неустойку у розмірі 200 грн. (п. 5.2).
У випадку зміни узгодженого маршруту або відмови від заявки, Клієнт сплачує додатковий пробіг з розрахунку 3,0 грн. на 1 км (п.5.3).
У випадку затримки оплати послуг за цим договором більше, ніж на один день, Клієнт зобов'язаний сплатити Експедитору неустойку у розмірі 500,00 грн. (п. 5.4).
Вартість послуг, наданих Експедитором, визначається за згодою сторін та вказується у заявці, яка є невід»ємною частиною цього договору (п.6.1).
Всі платежі за цим договором здійснюються шляхом безготівкових перерахувань коштів Клієнта на поточний рахунок експедитора шляхом попередньої оплати або за фактом вивантаження, але не пізніше трьох банківських днів після отримання документів, вказаних у п. 4.6 (п. 6.2).
У випадку неможливості вирішення розбіжностей шляхом переговорів, вони вирішуються в претензійно-позовному порядку, встановленому чинним законодавством України (п. 8.1).
Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та дійсний до 31.12.07 року (п. 9.1).
Згідно твердженням позивача, за час дії договору Приватним підприємством «Транс СВ-Логістіка»(далі –ПП «ТСВЛ», - позивач) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Луганський гофротарний комбінат»(далі –ТОВ «ЛГТК», - відповідач) надано, але останнім не оплачено у встановлений договором термін вартість наступних документально оформлених транспортних послуг:
1)на суму 1100,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000326 від 26.04.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000324 від 26.04.07 року;
податковою накладною №251 від 26.04.07 року;
заявкою №544 від 24.04.07 року;
ТТН серії 04/07 №284 від 24.04.07 року;
реєстром наданих документів від 09.07.07 року –термін оплати до 13.07.07 року;
2)на суму 1100,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000417 від 01.06.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000413 від 01.06.07 року;
податковою накладною №340 від 01.06.07 року;
заявкою №735 від 30.05.07 року;
ТТН серії 05/07 №394 від 31.05.07 року;
реєстром наданих документів від 15.06.07 року –термін оплати до 21.06.07 року;
3) на суму 1700,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000484 від 26.06.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000479 від 26.06.07 року;
податковою накладною №406 від 29.06.07 року;
заявкою №829 від 20.06.07 року;
ТТН серії 06/07 №464 від 21.06.07 року;
реєстром наданих документів від 09.07.07 року –термін оплати до 13.07.07 року;
4) на суму 2900,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000495 від 29.06.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000490 від 29.06.07 року;
податковою накладною №418 від 29.06.07 року;
заявкою №943 від 27.06.07 року;
ТТН серії 06/07 №488 від 27.07.07 року;
реєстром наданих документів від 25.07.07 року –термін оплати до 29.07.07 року;
5) на суму 2900,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000501 від 04.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000497 від 04.07.07 року;
податковою накладною №418 від 29.06.07 року;
заявкою №955 від 02.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №496 від 02.07.07 року;
реєстром наданих документів від 02.08.07 року –термін оплати до 08.08.07 року;
6) на суму 3500,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000510 від 06.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000506 від 28.07.07 року;
податковою накладною №433 від 06.07.07 року;
заявкою №967 від 03.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №506 від 05.07.07 року;
реєстром наданих документів від 23.07.07 року –термін оплати до 27.07.07 року;
7) на суму 1600,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000512 від 06.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000508;
податковою накладною №435 від 06.07.07 року;
заявкою №971 від 04.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №508 від 05.07.07 року;
реєстром наданих документів від 02.08.07 року –термін оплати до 07.08.07 року;
8) на суму 2900,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000529 від 13.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000525 від 31.07.07 року;
податковою накладною №452 від 13.07.07 року;
заявкою №1020 від 09.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №514 від 09.07.07 року;
реєстром наданих документів від 15.08.07 року –термін оплати до 19.08.07 року;
9) на суму 3400,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000531 від 13.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000526 від 04.07.07 року;
податковою накладною №418 від 29.06.07 року;
заявкою №1028 від 11.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №521 від 11.07.07 року;
реєстром наданих документів від 19.07.07 року –термін оплати до 25.07.07 року (сплачено 1050 грн. 25.07.07 року);
10) на суму 1700,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000535 від 16.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000531 від 31.07.07 року;
податковою накладною №458 від 16.07.07 року;
заявкою №1031 від 12.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №525 від 09.07.07 року;
реєстром наданих документів від 06.08.07 року –термін оплати до 10.08.07 року;
11) на суму 2900,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000533 від 17.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000531 від 31.07.07 року;
податковою накладною №460 від 17.07.07 року;
заявкою №1032 від 12.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №527 від 09.07.07 року;
реєстром наданих документів від 31.07.07 року –термін оплати до 05.08.07 року;
12) на суму 1100,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000540 від 17.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000535 від 17.07.07 року;
податковою накладною №462 від 17.07.07 року;
заявкою №1055 від 13.07.07 року;
ТТН серії БІ №38 від 14.07.07 року;
реєстром наданих документів від 02.08.07 року –термін оплати до 07.08.07 року;
13) на суму 1600,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000541 від 17.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000536 від 17.07.07 року;
податковою накладною №463 від 17.07.07 року;
заявкою №1056 від 13.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №530 від 14.07.07 року;
реєстром наданих документів від 19.07.07 року –термін оплати до 24.07.07 року;
14) на суму 1700,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000542 від 17.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000537 від 17.07.07 року;
податковою накладною №464 від 17.07.07 року;
заявкою №1066 від 13.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №531 від 14.07.07 року;
реєстром наданих документів від 06.08.07 року –термін оплати до 10.08.07 року;
15) на суму 1700,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000550 від 17.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000545 від 28.07.07 року;
податковою накладною №472 від 17.07.07 року;
заявкою №1067 від 16.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №535 від 16.07.07 року;
реєстром наданих документів від 25.07.07 року;
16) на суму 2900,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000556 від 20.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000551 від 31.07.07 року;
податковою накладною №478 від 20.07.07 року;
заявкою №1074 від 17.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №545 від 17.07.07 року;
реєстром наданих документів від 31.07.07 року –термін оплати до 04.08.07 року;
17) на суму 1400,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000558 від 20.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000553 від 31.07.07 року;
податковою накладною №480 від 20.07.07 року;
заявкою №1069 від 16.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №539 від 17.07.07 року;
реєстром наданих документів від 31.07.07 року –термін оплати до 04.08.07 року;
18) на суму 3100,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000559 від 20.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000554 від 20.07.07 року;
податковою накладною №481 від 20.07.07 року;
заявкою №1070 від 16.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №542 від 17.07.07 року;
реєстром наданих документів від 02.08.07 року –термін оплати до 06.08.07 року;
19) на суму 1600,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000560 від 20.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000555 від 20.07.07 року;
податковою накладною №482 від 20.07.07 року;
заявкою №1081 від 18.07.07 року;
ТТН серії БІ №31 від 02.07.07 року;
реєстром наданих документів від 06.08.07 року –термін оплати до 06.08.07 року;
20) на суму 2900,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000566 від 24.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000561 від 31.07.07 року;
податковою накладною №488 від 24.07.07 року;
заявкою №1107 від 20.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №555 від 20.07.07 року;
реєстром наданих документів від 15.08.07 року –термін оплати до 19.08.07 року;
21) на суму 1700,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000567 від 24.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000562 від 24.07.07 року;
податковою накладною №489 від 24.07.07 року;
заявкою №1108 від 20.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №472 від 21.07.07 року;
реєстром наданих документів від 10.08.07 року –термін оплати до 15.08.07 року;
22) на суму 1600,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000568 від 24.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000563 від 24.07.07 року;
податковою накладною №490 від 24.07.07 року;
заявкою №1129 від 21.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №560 від 21.07.07 року;
реєстром наданих документів від 06.08.07 року –термін оплати до 10.08.07 року;
23) на суму 1700,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000574 від 13.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000568 від 24.07.07 року;
податковою накладною №496 від 27.07.07 року;
заявкою №1136 від 23.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №569 від 24.07.07 року;
реєстром наданих документів від 15.08.07 року –термін оплати до 19.08.07 року;
24) на суму 1600,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000577 від 27.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000571 від 27.07.07 року;
податковою накладною №499 від 27.07.07 року;
заявкою №1144 від 25.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №579 від 27.07.07 року;
реєстром наданих документів від 02.08.07 року –термін оплати до 06.08.07 року;
25) на суму 3000,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000583 від 31.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000590 від 31.07.07 року;
податковою накладною №519 від 31.07.07 року;
заявкою №1166 від 30.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №590 від 30.07.07 року; №БІ-43 від 30.07.07 року; №БІ-42 від 30.07.07 року
реєстром наданих документів від 27.08.07 року –термін оплати до 31.08.07 року;
26) на суму 2900,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000587 від 31.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000580 від 31.07.07 року;
податковою накладною №508 від 31.07.07 року;
заявкою №1153 від 27.07.07 року;
ТТН серії 07/07 №580 від 27.07.07 року;
реєстром наданих документів від 10.08.07 року –термін оплати до 15.08.07 року;
27) на суму 1900,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000599 від 02.08.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000592 від 02.08.07 року;
податковою накладною №521 від 02.08.07 року;
заявкою №1108 від 01.08.07 року;
ТТН серії 08/07 №602 від 01.08.07 року;
реєстром наданих документів від 10.08.07 року –термін оплати до 15.08.07 року;
28) на суму 1600,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000601 від 02.08.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000596 від 13.08.07 року;
податковою накладною №525 від 02.08.07 року;
заявкою №1180 від 31.07.07 року;
ТТН серії 08/07 №600 від 01.08.07 року;
реєстром наданих документів від 10.08.07 року –термін оплати до 15.08.07 року;
29) на суму 3400,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000602 від 02.08.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000597 від 16.08.07 року;
податковою накладною №526 від 02.08.07 року;
заявкою №1179 від 31.07.07 року;
ТТН серії 08/07 №601 від 01.08.07 року;
реєстром наданих документів від 15.08.07 року –термін оплати до 19.08.07 року;
30) на суму 1800,00 грн., - що підтверджується:
рахунком-фактурою №СФ-0000500 від 04.07.07 року;
актом здачі-приймання виконаних робіт №ОУ-0000496 від 04.07.07 року;
податковою накладною №423 від 04.07.07 року;
заявкою №949 від 27.06.07 року;
ТТН серії 07/07 №497 від 02.07.07 року;
реєстром наданих документів від 09.07.07 року –термін оплати до 13.08.07 року.
Загальна сума заборгованості станом на 15.08.07 року становить 63850 грн.
Кожен з вищеперелічених випадків неплатежів підтверджено документальними доказами, наданими позивачем до справи.
2.Судом вжито заходів до уточнення суми позову.
Як сказано вище у цьому рішенні, позивач з причин, викладених у його заяві про уточнення позовних вимог (вих. №б/н від 30.11.07 року), станом на 30.11.07 року зменшив суму позову, у зв'язку з чим просить стягнути з відповідача:
основний борг у сумі 49148,54 грн.;
індексацію заборгованості у сумі 2354,19 грн.;
та 3% річних у сумі 533,07 грн., - а всього 52035,80грн., з якої і виходить суд при вирішенні цього спору.
Станом на 27.11.07 року сторони здійснили взаємозвірку суми боргу, при цьому вони не дійшли спільного висновку, з огляду на що відповідач визнає наявність у нього основного боргу у розмірі 25950,00 грн., а не 49148,54 грн., як про те стверджує позивач, посилаючись при цьому на те, що позивач, після того, як він (відповідач) повернув йому наступні рахунки-фактури, разом з доданими до них згідно з договором документами:
№326 від 26.04.07 року; №417 від 01.06.07 року; №484 від 26.06.07 року; №500 від 04.07.07 року та №560 від 20.07.07 року, - повторно не спрямував їх на його (відповідача) адресу, крім рахунка-фактури №500 від 04.07.07 року, факт отримання якого відповідач визнає.
Дослідивши ці доводи відповідача, суд дійшов наступного.
Позивач надав до справи реєстри документів (спірних рахунків-фактур та додатків до них (далі - РФ)), переданих ним ТОВ «ЛГТК», у тому числі:
РФ №417 від 01.06.07 року –15.06.07 року;
РФ №484 від 26.06.07 року - 09.07.07 року;
РФ №500 від 04.07.07 року –09.07.07 року;
РФ №560 від 20.07.07 року –02.08.07 року.
Доказів спрямування на адресу відповідача РФ №326 від 26.04.07 року позивач не надав, а відповідач заперечує факт його отримання.
Крім того, останній стверджує, що він повернув на адресу позивача вищезгадані рахунки-фактури №№417, 484 та 560, на підтвердження чого надав власну книгу реєстрації вихідної кореспонденції, згідно якій 11.07.07 року за вих. №1030 ним позивачу передано, під розписку його відповідальної особи, рахунки-фактури №417 від 01.06.07 року, №484 від 26.06.07 року та №500 від 04.07.07 року.
Аналогічним чином 08.08.07 року відповідач повернув позивачу рахунок-фактуру №560 від 20.07.07 року.
У судовому засіданні, що відбулося 30.11.07 року, представник позивача надав суду письмове пояснення (вих. №б/н від 30.11.07 року), в якому стверджує, що РФ №326 від 26.04.07 року відповідач на адресу позивача не повертав, тому що останній його не отримав.
Вищеназвані рахунки-фактури №№417, 484 та 560 позивач, отримавши, не став повторно спрямовувати на адресу відповідача, вважаючи факт їх повернення останнім -необґрунтованим.
Таким чином, документальні докази спрямування позивачем на адресу відповідача рахунків-фактур № 326, 417, 484 та 560 у справі відсутні.
ІІ.Заслухавши представників сторін, дослідивши та оцінивши наявні у справі докази, суд вважає, що позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.
1.Суд вважає, що сторони за цим спором у своїх діях повинні були керуватися таким.
З наявних у справі доказів вбачається, що між сторони на підставі вищезгаданого договору виникли господарські правовідносини з транспортного експедирування, які врегульовано ст.ст. 929-935 Цивільного кодексу України (далі –ЦКУ) та ст. 316 Господарського кодексу України (далі –ГКУ).
Статтею 11 ЦКУ встановлено, що зобов'язання для фізичних та юридичних осіб виникають внаслідок вчинення ними дій, передбачених цим Кодексом, укладення договорів та ін.
Одним з таких з таких договорів є договір транспортного експедирування.
Згідно ст. 929 ЦКУ (ч. 1 ст. 316 ГКУ) за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов'язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов'язаних з перевезенням вантажу.
Договором транспортного експедирування може бути встановлено обов'язок експедитора організувати перевезення вантажу транспортом і за маршрутом, вибраним експедитором або клієнтом, зобов'язання експедитора укласти від свого імені або від імені клієнта договір перевезення вантажу, забезпечити відправку і одержання вантажу, а також інші зобов'язання, пов'язані з перевезенням.
Договором транспортного експедирування може бути передбачено надання додаткових послуг, необхідних для доставки вантажу (перевірка кількості та стану вантажу, його завантаження та вивантаження, сплата мита, зборів і витрат, покладених на клієнта, зберігання вантажу до його одержання у пункті призначення, одержання необхідних для експорту та імпорту документів, виконання митних формальностей тощо).
Положення цієї глави поширюються також на випадки, коли обов'язки експедитора виконуються перевізником.
Умови договору транспортного експедирування визначаються за домовленістю сторін, якщо інше на встановлено законом, іншими нормативно-правовими актами.
Розмір плати експедиторові встановлюється договором транспортного експедирування, якщо інше не встановлено законом. Якщо розмір плати не встановлений, клієнт повинен виплатити експедитору розумну плату (ст. 931ЦКУ, ч. 2 ст. 316 ГКУ).
Експедитор має право залучити до виконання своїх обов'язків інших осіб (ст. 932 ЦКУ).
Суд вважає, що за цим договором позивач як експедитор, на відміну від відповідача як клієнта, належним чином виконав свої зобов'язання.
2.Зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку (ч. 1 ст. 509 ЦКУ).
Зобов'язання має ґрунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості (ч. 3 ст. 509 ЦКУ).
Стаття 525 Цивільного кодексу України не передбачає права на односторонню відмову від виконання зобов'язань.
Згідно ст.526 ЦКУ зобов'язання повинно виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.
Статтею 527 ЦКУ встановлено, що боржник зобов'язаний виконати свій обов'язок, а кредитор –прийняти виконання особисто, якщо інше не встановлено договором або законом, не випливає із суті зобов'язання.
Порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання) (ст. 610 Цивільного кодексу).
У суду є достатні підстави вважати, що позивач належним чином виконав вимоги ст.929 ЦК України, - тобто надав клієнтові –відповідачеві по справі - послуги з експедирування його вантажів.
Отримавши їх, клієнт повинен був дотримуватися вимог, викладених у частині 1 ст.530 та ст.931 ЦК України, - тобто здійснити оплату за надані послуги, однак відповідач їх порушив, а значить –порушив виконання зобов'язання (ст.610 ЦКУ).
Згідно ст.611 ЦКУ у разі порушення зобов'язання настають наслідки, встановлені договором або законом, зокрема:
3)сплата неустойки;
4)відшкодування збитків.
Вищевикладеним підтверджується, що відповідач є боржником, який прострочив (ст.612 ЦКУ).
З огляду на ці обставини позивач правомірно вимагає стягнення з відповідача основного боргу, інфляційних нарахувань та 3% річних (розрахунки відповідно до первісно заявленої суми позову додані до справи), - що прямо передбачено частиною 2 ст.625 ЦКУ.
3.Щодо сум, які підлягають стягненню з відповідача, суд виходить з наступного.
Керуючись ст.ст.32 та 33 ГПК України, він вважає, що з відповідача не підлягають стягненню внаслідок недоведеності факту спрямування позивачем на адресу відповідача рахунків-фактур такі суми основного боргу, індексації та 3% річних за наступними рахунками-фактурами:
№0000326 від 26.04.07 року –основний борг у сумі 1100,00 грн., індексація - 15,18 грн., 3% річних –1,98 грн.;
№0000417 від 01.06.07 року –основний борг у сумі 1100,00 грн., індексація - 15,18 грн., 3% річних –1,98 грн.;
№0000484 від 26.06.07 року –основний борг у сумі 1700,00 грн., індексація –23,47 грн., 3% річних –1,67 грн.
№0000560 від 20.07.07 року –основний борг у сумі 1600,00 грн., індексація - 9,54 грн., 3% річних –0,26 грн., -
а всього:
основний борг - у сумі 5500,00 грн. (1100,00 грн. + 1100,00 грн. + 1700,00 грн. + 1600,00 грн.);
індексація –у сумі 63,47 грн. (15,18 грн. + 15,18 грн. + 23,47 грн. + 9,54 грн.);
3% річних –у сумі 5,89 грн. (1,98 грн. + 1,98 грн. + 1,67 грн. + 0,26 грн.)
Таким чином, з відповідача на користь позивача підлягають стягненню:
основний борг - у сумі 43648,54 грн. (49148,54 грн. –5500,00 грн.);
індексація –у сумі 2290,72 грн. (2354,19 грн. –63,47 грн.);
3% річних –у сумі 527,18 грн. (533,07 грн. –5,89грн.), а всього –46466,44 грн.
З урахуванням обставин цієї справи суд не погоджується з доводами відповідача та вважає, що у нього (суду) при вирішенні цього спору відсутні підстави для застосування правила частини 2 ст. 9 ЦКУ та ст.ст. 231 і 315 ГКУ, а також вважати, що позивач своїми вимогами порушив правила статті 343 ГКУ.
На підставі ст. 49 ГПК України суд стягує з відповідача судові витрати пропорційно задоволеним позовним вимогам, а саме: державне мито у сумі 465,16 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення позову у сумі 68,44 грн.
Крім того, підлягають коригуванню заходи щодо забезпечення позову, а саме: арешт на грошові кошти боржника повинен бути накладеним у розмірі суми, що підлягає стягненню з відповідача, - тобто 46466,44 грн.
На підставі викладеного, ст.ст. 11,16, 509, 525-527, 530, 610-612, 929, 931 Цивільного кодексу, ст. 316 Господарського кодексу України, керуючись ст.ст.32-33, 49, 66-68 та 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
в и р і ш и в :
1.Позов задовольнити частково.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Луганський гофротарний комбінат», ідентифікаційний код 30642763, яке знаходиться за адресою: місто Луганськ, вул. Ровеньківська, 82-а, - на користь Приватного підприємства «Транс СВ-Логістіка», ідентифікаційний код 34580018, яке знаходиться за адресою місто Луганськ, вул. А. Ліньова, 75-З, офіс 35, поштова адреса: місто Луганськ, вул. Кольцова, 20, - основний борг у сумі основний борг - у сумі 43648 (сорок три тисячі шістсот сорок вісім) грн. 54 коп., індексацію –у сумі 2290 (дві тисячі двісті дев'яносто) грн.72 коп. та 3% річних –у сумі 527 (п'ятсот двадцять сім) грн.18 коп., а всього –46466,44 грн., а також державне мито у сумі 465 (чотириста шістдесят п'ять) грн. 16 коп. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 68 (шістдесят вісім) грн. 44 коп.
3.У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
4.Частково скасувати заходи щодо забезпечення позову, вжиті на підставі ухвали господарського суду Луганської області від 27.11.07 року по цій справі (№8/568), для чого залишити чинним до набрання законної сили цим рішенням арешт на грошові кошти Товариства з обмеженою відповідальністю «Луганський гофротарний комбінат», ідентифікаційний код 30642763, що знаходиться за адресою: місто Луганськ. вул. Ровеньківська, 82-а, - у сумі 46466 (сорок шість тисяч чотириста шістдесят шість) грн. 44 коп., які знаходяться на рахунку №26005959676579 у Луганській філії першого Українського міжнародного банку МФО 304966.
Відповідно до ст. 85 ГПК України у судовому засіданні 30.11.2007 року за згодою представників сторін оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення.
Рішення набуває законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до статті 84 ГПК України.
Рішення може бути оскаржене до апеляційного господарського суду Луганської області у 10-денний термін з дня його підписання.
Рішення складено у повному обсязі та підписано – 05 грудня 2007 року.
Суддя А.П.Середа
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2007 |
Оприлюднено | 04.06.2008 |
Номер документу | 1672005 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Слободін Михайло Миколайович
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Слободін Михайло Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні