Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 червня 2011 р. сп рава № 2а/0570/7721/2011
Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 12-45
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Смагар С .В.
при секретарі Поповій І.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Товариства з обм еженою відповідальністю «Лі дер Нова», м. Донецьк
до Східної митниці, м. Донец ьк
про визнання недійсними по даткових повідомлень від 20 кв ітня 2011 року
за участю представників:
від позивача: ОСОБА_1 - з а дов. від 17.05.2011р.
від відповідача: ОСОБА_2 - за дов. від 04.10.2010р.
ВСТАНОВИВ:
Товариством з обмеженою відповідальністю «Лідер Нов а» заявлено позов до Східної митниці про визнання повніс тю недійсними податкових пов ідомлень форми «Р» від 20 квітн я 2011 року № 79 на суму 9 грн. 89 коп. та № 80 на суму 1725 г рн. 10 коп.
Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на те, що підприємство двічі п ритягнуто до відповідальнос ті за одне порушення.
Відповідач проти позовн их вимог заперечує, вважає, що спірні податкові повідомлен ня прийняті у відповідності до вимог діючого законодавст ва.
Вислухавши у судовому за сіданні представників сторі н, дослідивши та оцінивши над ані докази за своїм внутрішн ім переконанням, суд встанов ив наступне.
Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Лідер Нова » є юридичною особою, включен е до ЄДРПОУ за номером 34665716.
Відповідно до пункту 23 ст атті 1 Митного кодексу Україн и переміщення товарів через митний кордон України у вант ажних відправленнях - перемі щення товарів через митний к ордон України при здійсненні експортно-імпортних операці й, а також інших операцій, пов' язаних із ввезенням товарів на митну територію України, в ивезенням товарів за межі ми тної території України або п ереміщенням їх митною терито рією України транзитом. При п ереміщенні товарів через мит ний кордон України у вантажн их відправленнях оформляєть ся вантажна митна декларація . Стаття 40 даного Кодексу пере дбачає, що митному контролю п ідлягають усі товари і транс портні засоби, що переміщуют ься через митний кордон Укра їни.
Згідно з пунктом 5 частин и 1 статті 41 Митного кодексу Ук раїни митний контроль здійсн юється безпосередньо посадо вими особами митних органів шляхом, зокрема, перевірки си стеми звітності та обліку то варів, що переміщуються чере з митний кордон України, а так ож своєчасності, достовірнос ті, повноти нарахування та сп лати податків і зборів, які ві дповідно до законів справляю ться при переміщенні товарів через митний кордон України .
Відповідно до статті 69 Ми тного кодексу України незале жно від закінчення операцій митного контролю, оформлення та пропуску товарів і трансп ортних засобів митний контро ль за ними може здійснюватис я, якщо є достатні підстави вв ажати, що мають місце порушен ня законодавства України чи міжнародного договору Украї ни, укладеного в установлено му законом порядку, контроль за виконанням яких покладен о законом на митні органи.
З 10 січня по 16 лютого 2011 рок у відповідачем була здійснен а позапланова документальна виїзна перевірка позивача, з а наслідками якої складений акт від 18 лютого 2011 року № 3/1/700000000/ 0034665716. За висновком даної пере вірки відповідачем встановл ено порушення позивачем вимо г статті 267 Митного кодексу Ук раїни в частині недостовірно сті задекларованих витрат на страхування імпортованих то варів та порушення вимог ста тті 269 Митного кодексу України ; недобори митних платежів ск лали 6948 грн. 79 коп.
На підставі зазначеного акту перевірки відповідачем прийняті податкові повідомл ення від 25 лютого 2011 року:
№ 26, яким визначене мито на то вари, що ввозяться на територ ію України в сумі 44 грн. 54 коп., в тому числі за основним плате жем 43 грн. 54 коп., за штрафними са нкціями 1 грн.;
№ 27, яким визначений податок на додану вартість з товарів , ввезених на територію Украї ни в сумі 6905 грн. 38 коп., в тому чис лі за основним платежем 6904 грн . 38 коп., за штрафними санкціями 1 грн.;
№ 28, яким визначений митний з бір за митне оформлення това рів та інших предметів в сумі 1 грн. 87 коп., в тому числі за осно вним платежем 87 коп., за штрафн ими санкціями 1 грн.
Відповідно до підпункту 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 Податково го кодексу України контролюю чий орган зобов'язаний самос тійно визначити суму грошови х зобов'язань, зменшення (збіл ьшення) суми бюджетного відш кодування та/або зменшення в ід'ємного значення об'єкта оп одаткування податком на приб уток або від'ємного значення суми податку на додану варті сть платника податків, перед бачених цим Кодексом або інш им законодавством, якщо: резу льтати митного контролю, отр имані після закінчення проце дури митного оформлення та в ипуску товарів, свідчать про заниження або завищення под аткових зобов'язань, визначе них платником податків у мит них деклараціях.
Як вбачається з пояснень позивача, проти наявності по рушень, встановлених актом п еревірки відповідача від 18 лю того 2011 року, та на підставі яко го прийняті податкові повідо млення від 25 лютого 2011 року, поз ивач не заперечує. Платіжним дорученням від 4 березня 2011 рок у № 78 позивач сплатив суму виз начених податковими повідом леннями від 25 лютого 2011 року зо бов'язань у розмірі 6951 грн. 79 коп .
20 квітня 2011 року відповіда чем були прийняті спірні под аткові повідомлення стосовн о позивача № 79, яким застосова ні штрафні санкції у розмірі 9 грн. 89 коп. та № 80, яким застосов ані штрафні санкції у розмір і 1725 грн. 10 коп. Податкові повід омлення прийняті також на пі дставі вищенаведеного акту п еревірки від 18 лютого 2011 року.
Із заперечень відповідач а судом встановлено, що під ча с прийняття податкових повід омлень 25 лютого 2011 року відпові дачем помилково були застосо вані норми пункту 7 підрозділ у 10 «Інші перехідні положення » Податкового кодексу Україн и та визначений розмір штраф них санкцій 1 грн. за кожне пор ушення, замість визначення р озміру штрафних санкцій відп овідно до норм статті 123 Подат кового кодексу України, що й с причинило прийняття податко вих повідомлень від 20 квітня 2 011 року.
Відповідно до пункту 7 під розділу 10 «Інші перехідні пол оження» Податкового кодексу України штрафні санкції за п орушення податкового законо давства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуютьс я у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Як вбачається з акту пере вірки від 18 лютого 2011 року, відп овідачем встановлені поруше ння, допущені позивачем за пе ріод 2008-2010 роки, тобто до 1 січня 20 11 року. Враховуючи зазначене, суд приймає посилання відпов ідача на невірне застосуванн я норм Перехідних положень П одаткового кодексу України п ри застосуванні штрафних сан кцій податковими повідомлен нями від 25 лютого 2011 року.
Відповідно до статті 123 По даткового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суми по даткового зобов'язання, змен шення суми бюджетного відшко дування та/або зменшення від 'ємного значення об'єкта опод аткування податком на прибут ок або від'ємного значення су ми податку на додану вартіст ь платника податків на підст авах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цьо го Кодексу, - тягне за собою на кладення на платника податкі в штрафу в розмірі 25 відсотків суми нарахованого податково го зобов'язання.
Судом встановлено, що від повідачем прийняті спірні по даткові повідомлення від 20 кв ітня 2011 року із застосування ш трафних санкцій відповідно д о статті 123 Податкового кодекс у України та обчислений розм ір санкцій за мінусом 1 грн., то бто розміру штрафних санкцій , які були застосовані податк овими повідомленнями від 25 лю того 2011 року. З огляду на дані о бставини, під час судового ро згляду справи не підтвердили ся доводи позивача щодо подв ійного притягнення підприєм ства до відповідальності за одне й те саме порушення, оскі льки штрафні санкції розрахо вані у відповідності до вимо г діючого законодавства. Суд зазначає, що норми діючого за конодавства дійсно не передб ачають прийняття нових подат кових повідомлень після вста новлення суб' єктом владних повноважень помилок при поп ередньому розрахунку та заст осуванні штрафних санкцій. О дночасно, суд дійшов висновк у, що при наявності порушень м итного законодавства, яке до пущено позивачем і ним не зап еречується, не є можливим зві льнення позивача від сплати штрафних санкцій у вірно обч исленому розмірі шляхом визн ання недійсними податкових п овідомлень від 20 квітня 2011 року . Суд також зазначає, що даний розмір штрафних санкцій є ме ншим, ніж був би розрахований відповідно до Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами» від 21 гру дня 2000 року № 2181-ІІІ, який був чин ним під час вчинення позивач ем порушень, однак втратив чи нність з 1 січня 2011 року у зв'язк у із набранням чинності Пода тковим кодексу України.
Враховуючи вищевикладе не, суд дійшов висновку, що від повідачем доведена правомір ність прийняття спірних пода ткових повідомлень в порядку частини 2 статті 71 КАС України , внаслідок чого позовні вимо ги не підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись статтями 2-15, 17-18, 3 3-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Лідер Нова» до С хідної митниці про визнання повністю недійсними податко вих повідомлень форми «Р» ві д 20 квітня 2011 року № 79 на суму 9 грн . 89 коп. та № 80 на суму 1725 грн. 10 коп., відмовити по вністю.
Вступна та резолютивна ч астини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголош ені у судовому засіданні 22 чер вня 2011 року. Постанова у повном у обсязі складена 24 червня 2011 р оку.
У разі подання апеляційн ої скарги судове рішення, якщ о його не скасовано, набирає з аконної сили після поверненн я апеляційної скарги, відмов и у відкритті апеляційного п ровадження або набрання зако нної сили рішенням за наслід ками апеляційного проваджен ня. Апеляційна скарга подаєт ься до адміністративного суд у апеляційної інстанції чере з суд першої інстанції, який у хвалив оскаржуване судове рі шення. Копія апеляційної ска рги одночасно надсилається о собою, яка її подає, до суду ап еляційної інстанції. Апеляці йна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосу вання судом частини третьої статті 160 КАС України апеляцій на скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови.
Суддя Смагар С.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2011 |
Оприлюднено | 14.07.2011 |
Номер документу | 16913582 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Смагар С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні