Постанова
від 22.06.2011 по справі 9/467
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

01025, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.06.2011 № 9/467

Київський апеляційний гос подарський суд у складі коле гії суддів:

головуючого: Корсак ової Г.В.

суддів:

при секретарі Зайцевій А.І.

за участю представників ст орін:

від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю

від відповідача 1: ОСОБА_2 - за довіреністю

від відповідача 2: ОСОБА_3 - за довіреністю

від третьої особи 1: ОСОБА_ 4 - за довіреністю

від третьої особи 2: не з' яв ились

від третьої особи 3: не з' яв ились

розглянувши апеляційну ск аргу Національної радіокомп анії України на рішення госп одарського суду міста Києва від 17.03.2011р.

по справі № 9/467 (суддя Бо ндаренко Г.П.)

за позовом Національ ної радіокомпанії України

до 1. Дирекції телерадіопро грам Управління справами Вер ховної Ради України;

2. Державного комітету те лебачення і радіомовлення Ук раїни

треті особи, які не заявляю ть самостійних вимог на пред мет спору:

1. Апарат Верхов ної Ради України;

2. Управління сп равами Апарату Верховної Рад и України;

3. Національна р ада з питань телебачення та р адіомовлення України

про спонукання до укладенн я договору №10/02

ВСТАНОВИВ:

Національна радіокомп анія України звернулася до г осподарського суду міста Киє ва з позовом до Дирекції теле радіопрограм Управління спр авами Верховної Ради України про спонукання до укладення договору №10/02 на виконання дер жавного замовлення з висвітл ення діяльності Верховної Ра ди України.

Ухвалами від 22.12.2010р. та в ід 19.01.2011р. господарським судом м іста Києва було залучено до у часті у справі третіх осіб, я кі не заявляють самостійних вимог на предмет спору на сто роні відповідача: Апарат Вер ховної Ради України; Управлі ння справами Апарату Верховн ої Ради України; Державний ко мітет телебачення і радіомов лення України та Національну раду з питань телебачення та радіомовлення України

Ухвалою від 03.02.2011р. госп одарський суд міста Києва за лучив до участі у справі інши м відповідачем - Державний ко мітет телебачення і радіомов лення України.

Рішенням господарськ ого суду міста Києва від 17.03.2011р. у справі №9/467 в позові відмовле но.

Не погоджуючись з при йнятим рішенням, Національна радіокомпанія України зверн улась до апеляційного господ арського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішен ня господарського суду міста Києва від 17.03.2011р. по справі № 9/467 с касувати та прийняти нове рі шення, яким позов задовольни ти повністю. Одночасно Націо нальна радіокомпанія Україн и подала заяву про відновлен ня строку на подання апеляці йної скарги.

Скаржник вважає, що при прий нятті оскаржуваного рішення судом першої інстанції непо вно з' ясовано обставини, що мають значення для справи, ви сновки суду, викладені в ріше нні, не відповідають фактичн им обставинам справи, поруше ні норми матеріального та пр оцесуального права.

На підставі апеляцій ної скарги Національної раді окомпанії України на рішення господарського суду міста К иєва від 17.03.2011р., згідно ст. ст. 53, 93 , 98 ГПК України, Київським апел яційним господарським судом ухвалою від 04.05.2011р. відновлено строк подання апеляційної ск арги та порушено апеляційне провадження.

Дирекцією телерадіопрогра м Управління справами Верхов ної Ради України подано відз ив на апеляційну скаргу, в яко му відповідач 1 просить рішен ня господарського суду міста Києва від 17.03.2011 року у справі № 9/ 467 залишити без змін, а апеляці йну скаргу - без задоволенн я.

Від Апарату Верховної Ради України надійшли пояснення щодо апеляційної скарги пози вача, в яких третя особа 1 прос ить рішення господарського с уду міста Києва від 17.03.2011 року у справі № 9/467 залишити без змін, а апеляційну скаргу - без за доволення.

Державним комітетом т елебачення і радіомовлення У країни подані пояснення стос овно апеляційної скарги, в як их відповідач 2 підтримує апе ляційну скаргу позивача та п росить її задовольнити в пов ному обсязі, а рішення господ арського суду міста Києва ві д 17.03.2011 року у справі № 9/467 скасува ти та прийняти нове рішення, я ким позов задовольнити повні стю.

Представники третіх о сіб 2,3 в судове засідання не з'я вились, про причини неявки су д не повідомили, про час та міс це судового розгляду повідом лені належним чином.

Судова колегія вважає , що неявка представників тре тіх осіб 2,3 не перешкоджає апе ляційному перегляду рішення господарського суду міста К иєва від 17.03.2011р.

Представник позивача та ві дповідача 2 в судовому засіда нні вимоги апеляційної скарг и підтримали та просили її за довольнити.

Представники відповідача 1 та третьої особи 1 заперечили проти доводів апеляційної с карги та просили залишити її без задоволення, а оскаржува не рішення - без змін.

Перевіривши матеріали спр ави, обговоривши доводи апел яційної скарги, заслухавши п ояснення представників стор ін, проаналізувавши на підст аві встановлених фактичних о бставин справи правильність застосування судом першої і нстанції норм законодавства , колегія суддів Київського а пеляційного господарського суду дійшла висновку, що апел яційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступн ого.

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання вимог За кону України “Про порядок ви світлення діяльності органі в державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інф ормації”, Постанови Верховно ї Ради України “Про порядок в исвітлення роботи Верховної Ради України шостого склика ння”від 23.11.2007 року № З-VI та Постан ови Верховної Ради України “ Про календарний план проведе ння п'ятої сесії Верховної Ра ди України шостого скликання ”від 19.01.2009 року № 1795 - VI позивач зве рнувся до Дирекції телерадіо програм Управління справами Верховної Ради України з про позицією укласти Договір № 10/0 2 та відповідно направив прое кт Договору у двох примірник ах.

Відповідно до умов запропо нованого проекту Договору, п озивач як виконавець державн ого замовлення, з метою висві тлення діяльності Верховної Ради України зобов'язався за безпечити на Першому загальн онаціональному каналі Націо нальної радіокомпанії Украї ни у повному обсязі пряму тра нсляцію пленарних засідань В ерховної Ради України, парла ментських слухань у прямому ефірі та організацію і пряму трансляцію щотижневих 45- хвил инних тематичних передач за рівної участі в них представ ників депутатських фракцій, а відповідач, як замовник дер жавного замовлення зобов'яза вся прийняти та оплатити вар тість послуг, наданих позива чем.

Листами від 05.03.2010 р. № 9-1-309/3, від 30.03. 2010 р. № 9-1-406/6 позивач повторно зве рнувся до відповідача з прох анням прискорити підписання Договору.

Листом від 08.06.2010 р. Дирекція те лерадіопрограм Управління с правами Верховної Ради Украї ни повідомила позивачу, що по чинаючи з грудня 2008 року фінан сування видатків Дирекції, п ов' язаних з висвітленням ро боти парламенту іншими засоб ами масової інформації не зд ійснювалося, а тому Дирекція не може до вияснення питання щодо її фінансування уклада ти будь-які договори на викон ання державного замовлення.

В обґрунтування позову поз ивач стверджує, що відповіда ч-1 безпідставно ухиляється в ід виконання державного зам овлення та укладення Договор у № 10/02, що і спонукає позивача з огляду на положення ч. 3 ст. 179 Го сподарського кодексу Україн и та ч.1 ст. 187 Господарського ко дексу України звернутися до суду з даним позовом, оскільк и на думку позивача, саме на ві дповідача-1 покладено обов'яз ок щодо укладення такого дог овору.

Відповідно до Закону Украї ни “Про порядок висвітлення діяльності органів державно ї влади та органів місцевого самоврядування в Україні за собами масової інформації”, що визначає порядок всебічно го і об'єктивного висвітленн я діяльності органів державн ої влади та органів місцевог о самоврядування засобами ма сової інформації, висвітленн я діяльності Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України є державним замовленням, роз міщення якого забезпечує Нац іональна рада України з пита нь телебачення і радіомовлен ня на каналах Національної т елекомпанії України та Націо нальної радіокомпанії Украї ни та інших телерадіоорганіз ацій України, яке оформляєть ся відповідними постановами Верховної Ради України, розп орядженнями Президента Укра їни, Кабінету Міністрів Укра їни ( частина друга статті 1, ст аття 19-1 Закону).

Порядок висвітлення діяль ності Верховної Ради України регулюються статями 9 та 15 Зак ону України “Про порядок вис вітлення діяльності органів державної влади та органів м ісцевого самоврядування в Ук раїні засобами масової інфор мації”. Відповідно до статті 9 порядок і форми обов'язковог о висвітлення діяльності Вер ховної Ради України аудіовіз уальними засобами масової ін формації (виконання державно го замовлення) визначається окремою постановою Верховно ї Ради України. Телерадіопер едачі, що їх зобов'язані держа вні аудіовізуальні засоби ма сової інформації забезпечув ати в межах державного замов лення, визначені статтею 15 Зак ону. Це відкриття першого зас ідання сесії Верховної Ради України нового скликання, а т акож висвітлення діяльності Верховної Ради України в пор ядку і формах, визначених окр емою постановою Верховної Ра ди України на кожну поточну с есію Верховної Ради України.

Порядок і форми щодо обов'яз кового висвітлення діяльнос ті Верховної Ради України в м ежах державного замовлення в изначені пунктами 1,2,3,4 постано ви Верховної Ради України “П ро порядок висвітлення робот и Верховної Ради України шос того скликання” від 23.11.2007 року № 3-VІ.

Пунктом 1 зазначеної постан ови забезпечення розміщення державного замовлення в пор ядку обов'язкового висвітлен ня діяльності Верховної Ради України шостого скликання в порядку та обсягах, визначен их пунктами 2,3,4 постанови покл адено на Національну раду Ук раїни з питань телебачення і радіомовлення та Державний комітет телебачення і радіом овлення України відповідно д о вимог Законів України “Про порядок висвітлення діяльно сті органів державної влади та органів місцевого самовря дування в України засобами м асової інформації”, “Про дер жавне замовлення для задовол ення пріоритетних державних потреб”, “Про закупівлю това рів, робіт і послуг за державн і кошти”, Бюджетного кодексу України.

Згідно п.4 цієї постанови Ве рховна рада України постанов ила Національній радіокомпа нії України (НРКУ): здійснюват и трансляцію пленарних засід ань Верховної Ради України, п арламентських слухань у прям ому ефірі на Першому загальн онаціональному каналі НРКУ; забезпечити організацію і пр яму трансляцію щотижня, по че твергах, у проміжку між 18 та 23 г одинами, 45-хвилинних тематичн их передач за рівної участі в них представників депутатсь ких фракцій.

Відповідно до нормативних актів, посилання на які йдеть ся у пункті 1 постанови Верхов ної Ради України “Про порядо к висвітлення роботи Верховн ої Ради України шостого скли кання” від 23.11.2007 року № 3-VІ, зокре ма, положення Закону України “Про державне замовлення дл я задоволення пріоритетних д ержавних потреб”, який встан овлює загальні правові та ек ономічні засади формування, розміщення і виконання на до говірній основі (контрактній основі замовлень держави на поставку (закупівлю) товарів , виконання робіт, надання пос луг для задоволення пріорите тних державних потреб у суб'є ктів господарського діяльно сті України всіх форм власно сті, а також затвердженого на підставі цього Закону поста новою Кабінету міністрів Укр аїни від 29 лютого 1996. № 266 Порядку формування та розміщення де ржавних замовлень на поставк у продукції для державних по треб і контролю за їх виконан ням (далі - порядок), державним замовником є суб'єкт, на якого покладається розміщення дер жавного замовлення.

Відповідно до частини перш ої статті 1 Закону України "Про державне замовлення для зад оволення пріоритетних держа вних потреб", державне замовл ення - це засіб державного рег улювання економіки шляхом фо рмування на контрактній (дог овірній) основі складу та обс ягів товарів, робіт і послуг, н еобхідних для забезпечення п ріоритетних державних потре б, розміщення державних конт рактів на її поставку (закупі влю серед підприємств, орган ізацій та інших суб'єктів г осподарської діяльності Укр аїни всіх форм власності. Від повідно до пункту 7 Порядку ро зміщення державного замовле ння на поставку продукції оф ормляється державним контра ктом, який укладається між де ржавним замовником і виконав цем державного замовлення.

Таким чином, розміщення дер жавного замовлення - це уклад ення державного контракту де ржавним замовником від імені держави з виконавцем держав ного замовлення.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 13 липня 2004 рок у № 918 затверджено положення п ро державне замовлення на ви робництво і розповсюдження т еле - та радіопрограм, якими ге неральним замовником на виро бництво і розповсюдження тел е - та радіопрограм визначено Державний комітет телебачен ня і радіомовлення.

Відповідно до частини перш ої статті 183 Господарського ко дексу України договори за де ржавним замовленням укладаю ться між визначеними законом суб'єктами господарювання - в иконавцями державного замов лення та державними замовник ами, що уповноважені від імен і держави укладати договори (державні контракти), в яких ви значаються господарські зоб ов'язання сторін та регулюют ься відносини замовника з ви конавцем щодо виконання держ авного замовлення.

Законом України “Про поряд ок висвітлення діяльності ор ганів державної влади та орг анів місцевого самоврядуван ня в Україні засобами масово ї інформації”та постановою В ерховної Ради України “Про п орядок висвітлення роботи Ве рховної Ради України шостого скликання”від 23.11.2007 року № 3-VІ чі тко встановлені суб'єкти, над ілені повноваженнями розміщ ення державного замовлення н а висвітлення роботи вищих о рганів державної влади, а сам е Національна рада України з питань телебачення і радіом овлення та Державний комітет телебачення і радіомовлення . Ні Апарат Верховної ради Укр аїни, ні Дирекція телерадіоп рограм не визначені замовник ами державного замовлення з висвітлення діяльності Верх овної Ради України.

Як встановлено судом відпо відно до свого правового ста тусу, визначеного розпорядже нням Голови Верховної Ради У країни “Про Дирекцію телерад іопрограм”від 24 листопада 1998 р оку № 481 та Тимчасового положе ння про Дирекцію телерадіопр ограм Управління справами Ве рховної Ради України, затвер дженого розпорядженням Голо ви Верховної Ради України ві д 12 лютого 1999р. № 80, Дирекція теле радіопрограм утворена при го сподарському органі Апарату Верховної Ради України як ві домча телерадіоорганізація з правами самостійної юриди чної особи відповідно до Зак онів України “Про телебаченн я і радіомовлення”, “Про прав овий режим майна, що забезпеч ує діяльність Верховної Ради України”. Дирекція відповід но до мети та предмету своєї д іяльності є телерадіооргані зацією, що самостійно висвіт лює діяльність парламенту, с творюючи та розповсюджуючи в ласні програми та передачі, а бо програми інших засобів ма сової інформації, виготовлен их на замовлення Дирекції. Ди рекція як бюджетна організац ія може укладати господарськ і договори лише для власних п отреб на конкурсній основі.

Після звернення Апарату Ве рховної Ради України до Міні стерства фінансів України ци м органом державної влади бу ло засвідчено факт, що кошти н а висвітлення роботи органів державної влади, в тому числі законодавчого органу виділя лися Державному комітету з п итань телебачення та радіомо влення, як органу державної в лади, на який Законом України “Про порядок висвітлення ді яльності органів державної в лади та органів місцевого са моврядування в Україні засоб ами масової інформації” та п остановою Верховної Ради Укр аїни “Про порядок висвітленн я роботи Верховної Ради Укра їни шостого скликання”від 23.11 .2007 року № 3-УІ покладено розміщ ення державного замовлення н а висвітлення роботи Верховн ої Ради України.

Доводи скаржника про те, що Державний комітет телебачен ня та радіомовлення ніколи н е здійснював для позивача фо рмування державного замовле ння на висвітлення роботи Ве рховної Ради України в поряд ку передбаченому Постановою Верховної Ради України “Про порядок висвітлення роботи Верховної Ради України шосто го скликання” від 23.11.2007 року № 3-У І, не приймається судовою кол егією до уваги, оскільки можу ть свідчити лише про невикон ання Державним комітетом тел ебачення та радіомовлення по ложень п.1 постанови Верховно ї Ради України “Про порядок в исвітлення роботи Верховної Ради України шостого склика ння”від 23.11.2007 року № 3-УІ.

З огляду на зазначене вище, судова колегія погоджується з висновком місцевого госпо дарського суду, що Дирекція, в межах та з підстав, передбаче них Законами України “Про по рядок висвітлення діяльност і органів державної влади та органів місцевого самовряду вання в Україні засобами мас ової інформації”, “Про держа вне замовлення для задоволен ня пріоритетних державних по треб”, постановою Верховної Ради України “Про порядок ви світлення роботи Верховної Р ади України шостого скликанн я”від 23.11.2007 року № 3-УІ, постаново ю Кабінету міністрів України від 29 лютого 1996. № 266 Порядку форм ування та розміщення державн их замовлень на поставку про дукції для державних потреб і контролю за їх виконанням, н е може бути державним замовн иком при укладені державного контракту на виконання держ авного замовлення на обов'яз кове висвітлення роботи Верх овної Ради України в межах де ржавного замовлення.

Дирекція, як відомча телера діоорганізація, що самостійн о через парламентський телек анал “РАДА” здійснює трансля цію засідань Верховної Ради України, висвітлення роботи народних депутатів у комітет ах, комісіях та фракціях, поза межами парламенту у загальн одержавному виборчому окруз і, у взаємодії з органами місц евого самоврядування різних рівнів, відповідно до свого п равового статусу як бюджетна організація може укладати д оговори на висвітлення робот и парламенту лише відповідно та в межах Закону України “Пр о здійснення державних закуп івель” з учасниками процедур и закупівлі в результаті зді йснення конкурентного відбо ру (конкурсних торгів).

Доводи позивача, що замовни ком державного замовлення з висвітлення діяльності Верх овної Ради України було визн ачено Дирекцію телерадіопро грам Управління справами Вер ховної Ради України та забез печено відповідне фінансува ння, судова колегія вважає не обґрунтованими, оскільки ні Верховною Радою України, ні К абінетом Міністрів України Д ирекція не визначена державн им замовником.

Місцевим господарським су дом встановлено, що щорічно у Державному бюджеті України окремо передбачаються видат ки на виробництво телерадіоп рограм для державних потреб (код програмної класифікації -1700000, головний розпорядник кош тів - Державний комітет телеб ачення і радіомовлення Украї ни) та на висвітлення діяльно сті народних депутатів Украї ни через засоби телебачення і радіомовлення (код програм ної класифікації видатків - 011 1080, головний розпорядник кошт ів - Апарат Верховної Ради Укр аїни). Це підтверджується так ож листом Міністерства фінан сів України від 09.07.2010 рік № 31-17040-2-16/43 27.

За рахунок коштів, що виділя ються Державним бюджетом Укр аїни на забезпечення діяльно сті Верховної Ради України, в тому числі на висвітлення ро боти народних депутатів Укра їни, що здійснюється поза меж ами державного замовлення, ф інансуються видатки Дирекці ї через її казначейський рах унок на підставі затверджено го керівництвом апарату Верх овної Ради України кошторису . Зазначеним кошторисом не пе редбачаються видатки на забе зпечення виконання державно го замовлення з обов'язковог о висвітлення роботи Верховн ої Ради України.

Відповідно до частини друг ої статті 9 Закону України “Пр о порядок висвітлення діяльн ості органів державної влади та органів місцевого самовр ядування в Україні засобами масової інформації” Голова В ерховної Ради України в уста новленому порядку організов ує роботу Апарату Верховної Ради України щодо укладення договорів з телерадіооргані заціями про висвітлення діял ьності Верховної Ради Україн и.

Однак, зазначена норма не пе редбачає організацію укладе ння договорів в межах держав ного замовлення.

Ні Апарат Верховної Ради Ук раїни, ні тим більше Дирекція не належать до визначених за коном органів, наділених пов новаженнями укладати від іме ні держави угоди на виконанн я державного замовлення з об ов'язкового висвітлення Наці ональною радіокомпанією Укр аїни роботи законодавчого ор гану держави.

Твердження позивача, що Дир екцією телерадіопрограм Упр авління справами Верховної Р ади України не було наведено доказів, яким би підтверджув алась відсутність у неї повн оважень на укладення договор ів, на думку судової колегії є безпідставними, оскільки Ди рекція телерадіопрограм Упр авління справами Верховної Р ади України, як юридична особ а, наділена відповідною циві льною правоздатністю і дієзд атністю та має право на уклад ення договорів, але, як бюджет на установа, лише в межах Зако ну України «Про здійснення д ержавних закупівель».

Таким чином, суд першої інст анції дійшов вірного висновк у, що укладення будь-яких дого ворів, що стосуються висвітл ення роботи парламенту в меж ах державного замовлення, дл я Дирекції не є обов'язковим я к для укладення, так і для вико нання, оскільки існує пряма в казівка Закону щодо обов'язк овості укладення договору дл я певних суб'єктів правовідн осин, що виникають у процесі р еалізації Закону України “Пр о порядок висвітлення діяльн ості органів державної влади та органів місцевого самовр ядування в Україні засобами масової інформації”.

Відповідно до листа Мініст ерства фінансів України від 09.07.2010 р. № 31-17040-2-16/4327 трансляція плена рних засідань Верховної Ради України та парламентських с лухань має забезпечуватися Д ержавним комітетом телебаче ння та радіомовлення та Наці ональною телекомпанією Укра їни в межах коштів, що передба чаються для Держкомтелераді о у Державному бюджеті Украї ни на відповідний рік на вико нання державного замовлення на виробництво телерадіопро грам.

Враховуючи наведені положення законодавства та в становлені обставини справи , судова колегія погоджуєтьс я з висновком місцевого госп одарського суду, що Дирекція не належить до визначених но рмативними актами суб'єктів господарювання, наділених по вноваженнями від імені держа ви укладати договори (держав ні контракти) на висвітлення діяльності Верховної Ради У країни в обов'язковому поряд ку аудіовізуальними засобам и загальнонаціонального зна чення в межах державного зам овлення, а тому відсутні прав ові підстави щодо спонукання Дирекції до укладення догов ору на виконання державного замовлення з висвітлення дія льності Верховної Ради Украї ни.

Позовних вимог до від повідача 2 на якого покладено забезпечення розміщення дер жавного замовлення та направ лення останньому відповідно го проекту договору позиваче м не заявлялось.

Доводи скаржника про те, що позивач надіслав відповідач у 2 копію позовної заяви з відп овідним проектом договору, с удовою колегією до уваги не п риймаються, оскільки в матер іалах справи відсутні докази звернення позивача до відпо відача 2 з пропозицією укласт и відповідний договір та ухи лення відповідача 2 від його у кладення, що могло б свідчити про виникнення між сторонам и переддоговірного спору.

Отже, апеляційний господар ський суд вважає, що судом пер шої інстанції повно, всебічн о і об' єктивно з' ясовані о бставини справи, рішення вин есено у відповідності до нор м матеріального та процесуал ьного права, тому апеляційна скарга Національної радіоко мпанії України не підлягає з адоволенню, а рішення господ арського суду міста Києва ві д 17.03.2011 р. залишається без змін.

Керуючись ст.ст. 99, 101-105 Господа рського процесуального коде ксу України, апеляційний гос подарський суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1.Апеляційну скаргу Нац іональної радіокомпанії Укр аїни на рішення господарсько го суду міста Києва від 17.03.2011р. у справі № 9/467 залишити без задо волення.

2.Рішення господарського су ду міста Києва від 17.03.2011 року у с праві № 9/467 залишити без змін.

3.Матеріали справи № 9/467 повер нути до господарського суду міста Києва.

Головуючий суддя

Судді

Дата ухвалення рішення22.06.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16940619
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/467

Ухвала від 10.02.2009

Господарське

Господарський суд Київської області

Є.П. Євграфова

Ухвала від 01.11.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Кот O.B.

Постанова від 22.06.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Корсакова Г.В.

Ухвала від 05.12.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Волік І.M.

Постанова від 28.01.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Волік І.M.

Ухвала від 10.11.2008

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Таценко Н.Б.

Ухвала від 13.11.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Волік І.M.

Ухвала від 27.10.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Чернов Є.В.

Постанова від 12.05.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Ухвала від 24.03.2008

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Шевчук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні