Постанова
від 04.07.2011 по справі 2а/0570/7700/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 липня 2011 р. спр ава № 2а/0570/7700/2011

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 13-55

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Толстол уцької М.М.

при секретарі Перовій В.В.

, розглянув у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу за позовом:

Управління Пенсійного фонду України в Калінінсько му районі м. Горлівки Донецьк ої області (м. Горлівка)

до

Державного підприємства « Донецька обласна Дирекція з ліквідації збиткових вуглед обувних та вуглепереробних п ідприємств» в особі відокрем леного підрозділу Горлівськ а виконавча дирекція з лікві дації шахт Державного підпри ємства «Донецька обласна Дир екція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглеперер обних підприємств» (м. Горлів ка)

про

стягнення заборгованості з відшкодування фактичних ви трат на виплату та доставку п ільгових пенсій в сумі 3 436 717,81 гр н.

за участю представників ст орін:

від позивача: не з`явився

від відповідача: ОСОБА_2 - за довіреністю

Донецьким окружним адміні стративним судом розглядаєт ься адміністративний позов Управління Пенсійного фо нду України в Калінінському районі м. Горлівки Донецької області до Державного підпр иємства «Донецька обласна Ди рекція з ліквідації збиткови х вугледобувних та вуглепере робних підприємств» в особі відокремленого підрозділу Г орлівська виконавча дирекці я з ліквідації шахт Державно го підприємства «Донецька об ласна Дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та в углепереробних підприємств » про стягнення заборгованос ті з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставк у пільгових пенсій в сумі 3 436 717, 81 грн.

Представник позивача у суд ове засідання не з`явився, про те через канцелярію суду над ав заяву про розгляд справи з а його відсутності.

Представник відповідача з аперечує проти задоволення п озову, просить відмовити у йо го задоволені у повному обся зі.

Заслухавши заперечення пр едставника відповідача, досл ідивши наявні в матеріалах с прави докази, суд -

ВСТАНОВИВ :

13 травня 2011 року до Донецьког о окружного адміністративно го суду надійшов позов Упра вління Пенсійного фонду Ук раїни в Калінінському районі м. Горлівки Донецької област і до Державного підприємства «Донецька обласна Дирекція з ліквідації збиткових вугле добувних та вуглепереробних підприємств» в особі відокр емленого підрозділу Горлівс ька виконавча дирекція з лік відації шахт Державного підп риємства «Донецька обласна Д ирекція з ліквідації збитков их вугледобувних та вуглепер еробних підприємств» про стя гнення заборгованості з відш кодування фактичних витрат н а виплату та доставку пільго вих пенсій в сумі 3 436 717,81 грн.

Позивач мотивує свої вимог и тим, що наказом Міністерств а вугільної промисловості Ук раїни було ліквідовано ДП “Ю ний комунар”. Цим наказом пер едбачено створення ліквідац ійної комісії, яка була зобов ' язана провести ліквідацій ні заходи та подати ліквідац ійний баланс. Виконання робі т з фізичної ліквідації шахт та заходів щодо соціального захисту працівників було по кладено на компанію - ДП “Ук рвуклереструктуризація”, як а відповідно до наказу Мінпа ливенерго №280 від 05.06.2003р. була пер етворена у ДП “Донецька обла сна дирекція з ліквідації зб иткових вугледобувних та вуг лепереробних підприємств”. П унктом 9.1 наказу Міністерства палива та енергетики №280 від 05. 06.2003 р. передбачено, що новоство рені об' єднання є правонаст упниками майнових прав та об ов' язків реорганізованої Д П “Укрвуглереструктуризаці я” згідно з розподільчим бал ансом. Наказом підприємства “Донвуглереструктуризація ” від 01.10.2003 року №2 в його складі б уло створено відокремлений п ідрозділ Горлівська дирекці я з ліквідації шахт. Згідно з н аказом Міністерства вугільн ої промисловості України від 29.12.2007 р. №612 була проведена реорг анізація ДП “Донвуглерестру ктуризація” шляхом його приє днання до ДП “Укрвуглеторфре структуризація”. За даним на казом ДП “Донвуглереструкту ризація” за передавальним ба лансом станом на 01.02.2008р. передал о свої права та обов' язки пр авонаступнику ДП “Укрвуглет орфреструктуризація” і при пинило свою фінансово-господ арську діяльність. У складі Д П “Укрвуглеторфреструктури зація” наказом №12 від 29.02.2008 р. ств орена без утворення юридично ї особи Горлівська виконавча дирекція з ліквідації шахт, я к відокремлений підрозділ ДП “Укрвуглеторфреструктуриз ація”, яка об`єднала шахти міс т Горлівка, Єнакієве та Дзерж инська.

Наказом Міністерства вугі льної промисловості України від 02.04.2010 року №99 припинена діял ьність ДП “Укрвуглеторфрест руктуризація” шляхом поділу на державні підприємства ДП “Донвуглереструктуризація ”, ДП “Обласна дирекція “Луга нськвуглереструктуризація ” та ДП “Центрально-Західна к омпанія “Вуглеторфреструкт уризація”, які є правонаступ никами усіх майнових прав та обов`язків ДП “Укрвуглеторф реструктуризація”.

Наказом ДП “Донвуглерестр уктуризація” №2 від 14.04.2010 року з мінена структура управління , а саме: створені відособлені підрозділи із самостійним б алансом баз права юридичної особи: “Горлівська виконавча дирекція з ліквідації шахт” , “Донецька виконавча дирекц ія з ліквідації шахт”, “Шахта рська виконавча дирекція з л іквідації шахт”.

У Горлівській виконавчій д ирекції знаходяться архівні документи шахти “Юний комун ар” про стаж та заробіток осі б, які працювали на ній. Дирекц ія видає довідки про підтвер дження пільгового стажу робо ти та отриманої заробітної п лати на шахті, подає документ и на цих робітників для призн ачення пенсії. Отже, фактично визнає себе правонаступнико м шахти “Юний комунар”.

За період з 01.03.2010 року по 01.04.2011 ро ку включно боржнику ДП “Доне цька обласна дирекція з лікв ідації збиткових вугледобув них та вуглепереробних підпр иємств” в особі відокремлено го підрозділу Горлівська вик онавча дирекція з ліквідації шахт ДП “Донецька обласна ди рекція з ліквідації збитков их вугледобувних та вуглепер еробних підприємств” направ лялись розрахунки-повідомле ння по працівникам шахти “Юн ий комунар”, на суму 3 436 717 ,81 грн. які були залишені без ви конання. На підставі викладе ного, просив суд стягнути на й ого користь з відповідача за боргованість з відшкодуванн я пільгових пенсій в сумі 3 436 717 ,81 грн.

Відповідач позовні вимоги не визнав, надавши суду письм ові заперечення, в яких посла вся на постанову Кабінету Мі ністрів України від 27.08.1997 р. № 939 “ Про затвердження Порядку лік відації збиткових вугледобу вних та вуглепереробних підп риємств”. Зазначиив, що Донец ька виконавча дирекція з лік відації шахт згідно свого по ложення створена з метою нек омерційної господарської ді яльності, а саме - організац ії та виконання робіт з фізич ної ліквідації шахт. Крім тог о, пунктом 5.1 Наказу № 682 Міністе рства вугільної промисловос ті України від 24.12.2001р., ДП “Укрве глереструктуризація” було п рийнято згідно розподільчог о балансу шахти “Юний комуна р” на баланс компанії кредит орську заборгованість шахти з заробітної плати, заборгов аність з відшкодування шкоди , заподіяної здоров`ю працівн ика при виконанні ним трудов их обов' язав, заборгованіст ь по забезпеченню працівникі в і окремих категорій населе ння побутовим вугіллям, осно вні виробничі фонди, які підл ягають ліквідації та необхід ні для виконання робіт з фізи чної ліквідації. Таким чином , ніяких зобов`язань по виплат і пільгових пенсій та відшко дування фактичних витрат на їх доставку від ліквідаційно ї комісії засновнику виконан ня робіт не передавалось.

Перевіривши матеріали спр ави, вирішивши питання чи мал и місце обставини, якими обґр унтовувалися вимоги та запер ечення, та якими доказами вон и підтверджуються, чи є інші ф актичні дані, які мають значе ння для вирішення справи, та д окази на їх підтвердження, як у правову норму належить зас тосувати до цих правовідноси н, суд приходить до висновку п ро те, що позов не підлягає зад оволенню з таких підстав.

Позивач Управління Пен сійного фонду України в Калі нінському районі м. Горлівки Донецької області є органом виконавчої влади, який в цих п равовідносинах здійснює пов новаження, покладені на ньог о ст. 12 Прикінцевих положень З акону України “Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування”, Положенням пр о Пенсійний фонд України, зат вердженим Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та до повненнями (далі - Положення).

У відповідності до п. 5 ст. 4 По ложення, Управління Пенс ійного фонду України в Калін інському районі м. Горлівки Д онецької області відповідно до покладених на нього завда нь організовує, координує та контролює роботу органів Пе нсійного фонду України щодо, зокрема, забезпечення додер жання підприємствами, устано вами, організаціями та грома дянами законодавства про пен сійне забезпечення; призначе ння і виплати пенсій; забезпе чення повного та своєчасного фінансування витрат на випл ату пенсій.

Процедура реєстрації та об ліку платників внесків на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування (далі - ст рахові внески), обчислення і с плати страхових внесків та і нших платежів до бюджету Пен сійного фонду України підпри ємствами, установами, органі заціями (далі - Підприємства) н езалежно від форм власності, виду діяльності і господарю вання та фізичними особами, н арахування і сплати фінансов их санкцій та пені, подання ст рахувальниками звітності уп равлінням Пенсійного фонду У країни в районах, містах і рай онах у містах (далі - органи Пе нсійного фонду України) визн ачається Інструкцією про пор ядок обчислення і сплати стр ахувальниками та застрахова ними особами внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування до Пенсійн ого фонду України, затвердже ної Постановою правління Пен сійного фонду України від 19.12.20 03 № 21-1, зареєстрованої в Мініст ерстві юстиції України 16 січн я 2004 р. за № 64/8663 (далі - Інструкція).

Так, Управління Пенсійн ого фонду України в Калінінс ькому районі м. Горлівки звер нулося до суду з даним адміні стративним позовом до Держав ного підприємства “Донецька обласна дирекція з ліквідац ії збиткових вугледобувних т а вуглепереробних підприємс тв”ДП “Донвуглереструктури зація”в особі відокремленог о підрозділу Горлівська вик онавча дирекція з ліквідації шахт ДП “Донецька обласна Ди рекція з ліквідації збиткови х вугледобувних та вуглепере робних підприємств” про стяг нення заборгованості з відшк одування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, п ризначених на пільгових умов ах за Списком № 1 за період з 01.03.2 010 року по 01.04.2011 року включно в ро змірі 3 436 717,81 грн.

Позивач посилаючись на під стави викладені у позовній з аяві вважає, що у спірних прав овідносинах належним відпов ідачем, є саме Державне підпр иємство “Донецька обласна ди рекція з ліквідації збиткови х вугледобувних та вуглепере робних підприємств”ДП “Донв углереструктуризація” в осо бі відокремленого підрозділ у Горлівська виконавча дире кція з ліквідації шахт ДП “До нецька обласна Дирекція з лі квідації збиткових вугледоб увних та вуглепереробних під приємств”.

Вказане підприємство є юри дичною особою. Відповідно до Інструкції є платником стра хових внесків на загальнообо в`язкове державне пенсійне с трахування.

Суд не погоджується з таким висновком позивача з огляду на наступне.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 27.08.1997 р. №939 затв ерджений Порядок ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємст в Міністерства вугільної про мисловості України. Зазначен им Порядком визначено особли вості збиткових вугледобувн их та вуглепереробних підпри ємств, на які поширюється дія Закону України "Про порядок с писання заборгованості вугл едобувних та вуглепереробни х підприємств Міністерства в угільної промисловості Укра їни, що ліквідуються за рішен ням Кабінету Міністрів Украї ни, перед Державним бюджетом України і місцевими бюджета ми та державними цільовими ф ондами" (далі - гірниче підприє мство). Ліквідації підлягає г ірниче підприємство, яке не с проможне провадити передбач ену статутом діяльність і по дальша діяльність якого згід но з техніко-економічним обґ рунтуванням визнана недоціл ьною. Ліквідація гірничого п ідприємства передбачає здій снення заходів щодо припинен ня господарської діяльності , приведення його виробничих фондів до стану, який гаранту є безпеку людей, майна і довкі лля, соціальний захист праці вників, що вивільняються, а та кож вирішення інших соціальн о-економічних питань.

Рішення про ліквідацію гір ничого підприємства приймає ться Кабінетом Міністрів Укр аїни за пропозицією Міністер ства вугільної промисловост і України, погодженою в устан овленому порядку із заінтере сованими органами виконавчо ї влади, в тому числі з відпові дними облдержадміністрація ми, пропозицій щодо ліквідац ії підприємств.

Відповідно до п. 9 даного Пор ядку, Міністерством вугільно ї промисловості України ство рено ліквідаційна комісія, я ка здійснює заходи щодо лікв ідації гірничого підприємст ва, погашення кредиторської заборгованості, стягнення де біторської заборгованості, с корочення чисельності праці вників, а також готує і подає д ля затвердження Міністерств у полива та енергетики Украї ни розподільний баланс з пер еліком основних виробничих ф ондів, які підлягають ліквід ації та можуть бути використ ані для виконання робіт з фіз ичної ліквідації підприємст ва, та пропозиції щодо встано влення правонаступників май на, яке не підлягає фізичній л іквідації. Акт приймання-пер едачі погоджується з головою ліквідаційної комісії та ке рівником замовника і затверд жується Міністерством полив а та енергетики. Після затвер дження акта ліквідаційна ком ісія гірничого підприємства вживає заходів для завершен ня ліквідаційної процедури в ідповідно до законодавства з виключенням його з Єдиного д ержавного реєстру підприємс тв та організацій.

Фізична ліквідація гірнич ого підприємства передбачає виконання робіт з демонтажу обладнання та устаткування, ліній електропередачі та те хнологічного зв'язку, засипа ння стовбурів, шурфів, свердл овин, інших гірничих виробок , руйнування будівель, споруд та здійснення заходів, спрям ованих на розв'язання пробле м водовідливу.

Датою фізичної ліквідації гірничого підприємства, вик онання у повному обсязі зазн ачених робіт і заходів вважа ється дата затвердження Міні стерством вугільної промисл овості України актів прийнят тя цих робіт, складених зазна ченою комісією, та передачі в установленому порядку об'єк тів, в тому числі відбудовани х в процесі ліквідації гірни чого підприємства, на підста ві яких складаються та затве рджуються ліквідаційні бала нси і закриваються кошториси , а також визначення в установ леному порядку правонаступн ика щодо соціального захисту категорій осіб відповідно д о частини п'ятої статті 48 Гірн ичого закону України.

Наказом Міністерства пали ва та енергетики України “Пр о вдосконалення структури уп равління процесом ліквідаці ї вугледобувних, вуглепереро бних і торфодобувних підприє мств, що належать до сфери упр авління Мінпаливенерго”від 05.06.2003 року №280 державне підприєм ство “Українська державна ко мпанія реструктуризації під приємств вугільної промисло вості” (далі за текстом “Укрв углереструктуризація”) була реорганізована шляхом злитт я з ДП “Міжрегіональна держа вна компанія з реструктуриза ції підприємств вугільної та торф' яної промисловості”(д алі за текстом “Укрвуглеторф реструктуризація”) та на їх б азі створене об' єднання - “Українська державна об' єд нана дирекція з ліквідації з биткових вугледобувних, вугл епереробних і торфодобувних підприємств”.

Відповідно до п. 2.1 цього нака зу у складі об' єднаної дире кції “Укрвуглеторфреструкт уризація”на базі структурни х підрозділів створені держа вні підприємства, зокрема, на базі структурного підрозділ у Донецька об' єднана дирекц ія ДП “Укрвуглереструктуриз ація”- Державне підприємст во “Донецька обласна дирекці я з ліквідації збиткових вуг ледобувних та вуглепереробн их підприємств”, яке відпові дно до п. 9.1 наказу є правонасту пником майнових прав та обов ' язків ДП “Укрвуглереструк туризація”згідно з розподіл ьчим балансом.

Пунктом 3 наказу №612 від 29.12.2007 ро ку припинено діяльність держ авного підприємства “Донець ка обласна дирекція з ліквід ації збиткових вугледобувни х та вуглепереробних підприє мств”шляхом реорганізації - приєднання до новоствореног о державного підприємства з ліквідації збиткових вуглед обувних, вуглепереробних та торфодобувних підприємств “ Укрвуглеторфреструктуриза ція”.

Наказом №8 від 15.02.2008 припинена діяльність ДП “Донецька обл асна дирекція з ліквідації з биткових вугледобувних та ву глепереробних підприємств” та відокремлених підрозділі в ДП “Донвуглекреструктуриз ація”шляхом реорганізації - приєднання до ДП “Укрвуглето рфреструктуризація”.

У складі ДП “З ліквідації зб иткових вугледобувних, вугле переробних та торфодобувних підприємств “Укрвуглеторфр еструктуризація” наказом №12 від 29.02.2008 р. створена Горлівськ а виконавча з ліквідації шах т без утворення юридичної ос оби, як відокремлений підроз діл ДП “Укрвуглеторфреструк туризація”, яка об`єднає шахт и міст Горлівка, Єнакієве та Д зержинська.

Наказом Міністерства вугі льної промисловості України від 02.04.2010 року № 99 припинена діял ьність ДП “Укрвуглеторфрест руктуризація”шляхом поділу на державні підприємства ДП “Донвуглереструктуризація , ДП “Обласна дирекція “Луган ськвуглереструктуризація” та ДП “Центрально-Західна ко мпанія “Вуглеторфреструкту ризація”, які є правонаступн иками усіх майнових прав та о бов`язків ДП “Укрвуглеторфре структуризація”.

Наказом ДП “Донвуглерестр уктуризація” №2 від 14.04.2010 року з мінена структура управління , а саме: створені відособлені підрозділи із самостійним б алансом баз права юридичної особи: “Горлівська виконавча дирекція з ліквідації шахт” , “Донецька виконавча дирекц ія з ліквідації шахт”, “Шахта рська виконавча дирекція з л іквідації шахт”.

При цьому відповідач не є пр авонаступником шахти Юний ко ммунар, щодо обов' язків по в ідшкодуванню органам Пенсій ного фонду витрат на виплату та доставку пільгових пенсі й.

Так, Законом України “Про по рядок списання заборгованос ті вугледобувних та вуглепер еробних підприємств Міністе рства вугільної промисловос ті України, що ліквідуються з а рішенням Кабінету Міністрі в України, перед Державним бю джетом України і місцевими б юджетами та державними цільо вими фондами”визначено поря док списання заборгованості збиткових вугледобувних і в углепереробних підприємств Міністерства вугільної пром исловості України, що ліквід уються за рішенням Кабінету Міністрів України, з метою ск орочення видатків на ліквіда цію таких підприємств.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 зазнач еного Закону заборгованість збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємст в Міністерства вугільної про мисловості України, які лікв ідуються (далі - підприємств), по податках та зборах, інших о бов'язкових платежах до Держ авного бюджету України і по в несках до державних цільових фондів (крім внесків до Пенсі йного фонду України), а також п о нарахованих відповідно до законодавства України та нес плачених пені, фінансових са нкціях на цю заборгованість списується за станом на дату прийняття Кабінетом Міністр ів України рішення про лікві дацію таких підприємств з ур ахуванням пасивів і активів цих підприємств.

Відповідно до ст. 2 Закону, за боргованість підприємств по внесках до Пенсійного фонду України погашається у першо черговому порядку перед задо воленням вимог інших кредито рів, у тому числі за рахунок ре алізації майна таких підприє мств.

Відповідно до ст. 3, Закону по рядок ліквідації підприємст в, на які поширюється дія цьог о Закону, встановлюється Каб інетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Мініс трів України “Про затверджен ня Порядку ліквідації збитко вих вугледобувних та вуглепе реробних підприємств Мініст ерства вугільної промислово сті”від 27 серпня 1997 року №939 визн ачені особливості ліквідац ії збиткових вугледобувних т а вуглепереробних підприємс тв, на які поширюється дія Зак ону України "Про порядок спис ання заборгованості вугледо бувних та вуглепереробних пі дприємств Міністерства вугі льної промисловості України , що ліквідуються за рішенням Кабінету Міністрів України, перед Державним бюджетом Ук раїни і місцевими бюджетами та державними цільовими фонд ами".

Відповідно до даного Поряд ку рішення про ліквідацію пі дприємства приймається Кабі нетом Міністрів України за п оданням Міністерства вугіль ної промисловості після узго дження в установленому поряд ку із заінтересованими орган ами виконавчої влади, в тому ч ислі з обласними державними адміністраціями, пропозицій щодо ліквідації підприємств а.

Відповідно до Порядку, Мінв углепром створює ліквідацій ну комісію та визначає підпр иємство, яке виконуватиме ро боти з фізичної ліквідації п ідприємства.

Цим Порядком визначено, що ф ізична ліквідація підприємс тва передбачає демонтаж обла днання, ліній електропередач і зв' язку, засипання стволі в, шурфів, ліквідацію неприда тних будівель, гірничих виро бок та здійснення природоохо ронних заходів, спрямованих на розв' язання проблем водо від відливу, запобігання виб ухам та викидам газу, гасіння та озеленення відвалів, пров едення ре культиваційних роб іт. Роботи з фізичної ліквіда ції підприємства здійснює пі дприємство, визначене Мінвуг лепромом.

Згідно із Статутом відпові дача, він створений з метою зд ійснення некомерційної (без одержання прибутку) господар ської діяльності, а саме, для о рганізації та контролю за ви конанням заходів та робіт з л іквідації збиткових вугледо бувних та вуглепереробних пі дприємств.

До того ж, як вбачається з ли ста Міністерства вугільної п ромисловості України від 25.11.201 0 р. № 1608/02/03-02 рішення про ліквідац ію вугледобувних та вуглепер еробних підприємств було при йнято Кабінетом Міністрів Ук раїни (Постанови від 28.03.1997 р., від 19.09.2001 р., № 1205), за яким зазначені пі дприємства ліквідуються без правонаступника. ДП “Укрвуг леторфреструктуризація” та ДП “Донвуглереструктуризац ія” є замовниками та виконав цями робіт, передбачених про ектами ліквідації зазначени х підприємств та при виконан ні робі останні відповідають лише за суворе дотримання ви мог проектів ліквідації, які затверджені в установленому порядку. Питання правонасту пництва підприємств, що лікв ідуються за рішенням Кабінет у Міністрів України та визна чаються проектами їх ліквіда ції.

Крім того, з огляду на п. 9 нак азу Міністерством вугільної промисловості від 02.04.2010 р. №99 вст ановлено, що ДП “Донвуглерес труктуризація” є правонасту пником усіх прав та обов' яз ків пов' язаних з діяльністю саме ДП “Укрвуглеторфрестру ктуризація” згідно з розподі льчими балансами.

За передавальним балансом станом на 01.06.2010р. та актом прийм ання-передачі первинної доку ментації кредиторської та де біторської заборгованості с таном на 30.06.2010 р. від ДП “Укрвугл еторфреструктуризація ” до Г орлівської виконавчої дирек ції з ліквідації шахт переда на кредиторська заборговані сть за пільговими пенсіями (с трока 570) в розмірі 62 289 132,79 грн. без зазначення дати виникнення цієї заборгованості.

Таким чином, жоден наказ на який посилається позивач у п озовній заяві, а також письмо ві докази, надані суду протяг ом розгляду справи не передб ачають обов' язку державног о підприємства “Донецька обл асна дирекція з ліквідації з биткових вугледобувних та ву глепереробних підприємств” ДП “Донвуглереструктуризац ія” щодо відшкодування спірн их фактичних витрат на випла ту та доставку пенсій, призна чених на пільгових умовах за Списком № 1 у розмірі 3 436 717,81 грн.

Інших доказів на підтвердж ення вищевказаних обставин п озивачем суду надано не було .

Також суд вважає за доцільн е зазначити, що шахта “Юний ко муннар” є такою, що не припини лась, як юридична особа, оскіл ьки згідно із ст. 104 Цивільного кодексу України юридична ос оба припиняється в результат і передання всього свого май на, прав та обов'язків іншим юр идичним особам - правонаступ никам (злиття, приєднання, под ілу, перетворення) або в резул ьтаті ліквідації.

Юридична особа є такою, що п рипинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Порядок припинення юридич ної особи в процесі відновле ння її платоспроможності або банкрутства встановлюється законом.

Відповідно до ст. 111 Цивільно го кодексу України юридична особа є ліквідованою з дня вн есення до єдиного державного реєстру запису про її припин ення.

Виходячи із приписів ч. 4 ст. 9 1 Цивільного кодексу України Цивільна правоздатність юри дичної особи виникає з момен ту її створення і припиняєть ся з дня внесення до єдиного д ержавного реєстру запису про її припинення, тобто саме з мо менту втрати юридичною особо ю цивільної правоздатності ю ридична особа є такою, що прип инилася.

Частина 2 статті 104 та частина п'ята статті 111 Цивільного код ексу України, пов'язують моме нт припинення юридичної особ и (суб'єкта господарювання) з о днією подією: внесенням до де ржавного реєстру запису про припинення такої особи (суб'є кта господарювання). Аналогі чна позиція викладена й у нор мах Господарського кодексу У країни.

Як вбачається з Витягу з Єди ного державного реєстру підп риємств та організації стано м на 16.03.2011 р. шахта Юний коммунар з ЄДРПОУ по Донецькій област і не виключене, отже має цивіл ьну правоздатність, може від повідати за своїми зобов' яз аннями до моменту виключення підприємства з ЄДР та не звіл ьнене від покладених на ньог о обов' язків відповідно Зак ону щодо відшкодування факти чних витрат на виплату та дос тавку пільгових пенсій.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни, кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Таким чином, позивачем не до ведено, що у спірних правовід носинах належним відповідач ем є державне підприємство “ Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вуглед обувних та вуглепереробних п ідприємств”ДП “Донвуглерес труктуризація”.

Враховуючі викладене, суд п риходить до висновку про від мову у задоволенні позовних вимог Управління Пенсій ного фонду України в Калінін ському районі м. Горлівки до Д ержавного підприємства “Дон ецька обласна дирекція з лік відації збиткових вугледобу вних та вуглепереробних підп риємств” ДП “Донвуглерестру ктуризація” в особі відокрем леного підрозділу Горлівсь ка виконавча дирекція з лікв ідації шахт ДП “Донецька обл асна Дирекція з ліквідації з биткових вугледобувних та ву глепереробних підприємств” про стягнення заборгованост і з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставк у пенсій, призначених на піль гових умовах за Списком № 1 у р озмірі 3 436 717,81 грн.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни, судові витрати з відпов ідача не підлягають стягнен ню.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 11, 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Позов Управління Пенсі йного фонду України в Каліні нському районі м. Горлівки до Державного підприємства “До нецька обласна дирекція з лі квідації збиткових вугледоб увних та вуглепереробних під приємств” ДП “Донвуглерестр уктуризація” в особі відокре мленого підрозділу Горлівс ька виконавча дирекція з лік відації шахт ДП “Донецька об ласна Дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та в углепереробних підприємств ”про стягнення заборгованос ті з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставк у пенсій, призначених на піль гових умовах за Списком № 1 у р озмірі 3 436 717,81 грн. - залишити б ез задоволення.

Постанову ухвалено у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї вступну та резолютивну час тини 4 липня 2011 року.

Повний текст постанови скл адений 6 липня 2011 року.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього КАС Ук раїни, а також прийняття пост анови у письмовому проваджен ні апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Я кщо суб' єкта владних повнов ажень у випадках та порядку, п ередбачених частиною четвер тою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови су ду безпосередньо в суді, то де сятиденний строк на апеляцій не оскарження постанови суду обчислюється з наступного д ня після закінчення п' ятиде нного строку з моменту отрим ання суб' єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Суддя Толстолуцька М.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16942117
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/7700/2011

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Постанова від 21.10.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 11.09.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Постанова від 02.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Постанова від 04.07.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні