Постанова
від 21.10.2015 по справі 2а/0570/7700/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 жовтня 2015 р. Справа № 2а/0570/7700/2011

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Хохленкова О.В.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом:

ОСОБА_1 Пенсійного фонду України в Калінінському районі м. Горлівки Донецької області (м. Горлівка) до Державного підприємства В«Донецька обласна Дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ» в особі відокремленого підрозділу Горлівська виконавча дирекція з ліквідації шахт Державного підприємства В«Донецька обласна Дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ» (м. Горлівка) про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в сумі 3 436 717,81 грн.

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 Пенсійного фонду України в Калінінському районі м. Горлівки Донецької області звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державного підприємства В«Донецька обласна Дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ» в особі відокремленого підрозділу Горлівська виконавча дирекція з ліквідації шахт Державного підприємства В«Донецька обласна Дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в сумі 3 436 717,81 грн.

Обґрунтовуючи свої позовні вимоги позивач вказує, що наказом Міністерства вугільної промисловості України було ліквідовано ДП В«Юний комунарВ» . Цим наказом передбачено створення ліквідаційної комісії, яка була зобов'язана провести ліквідаційні заходи та подати ліквідаційний баланс. Виконання робіт з фізичної ліквідації шахт та заходів щодо соціального захисту працівників було покладено на компанію - ДП В«УкрвуклереструктуризаціяВ» , яка відповідно до наказу Мінпаливенерго №280 від 05.06.2003р. була перетворена у ДП В«Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ» . Пунктом 9.1 наказу Міністерства палива та енергетики №280 від 05.06.2003 р. передбачено, що новостворені об'єднання є правонаступниками майнових прав та обов'язків реорганізованої ДП В«УкрвуглереструктуризаціяВ» згідно з розподільчим балансом. Наказом підприємства В«ДонвуглереструктуризаціяВ» від 01.10.2003 року №2 в його складі було створено відокремлений підрозділ Горлівська дирекція з ліквідації шахт. Згідно з наказом Міністерства вугільної промисловості України від 29.12.2007 р. №612 була проведена реорганізація ДП В«ДонвуглереструктуризаціяВ» шляхом його приєднання до ДП В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ» . За даним наказом ДП В«ДонвуглереструктуризаціяВ» за передавальним балансом станом на 01.02.2008р. передало свої права та обов'язки правонаступнику ДП В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ» і припинило свою фінансово-господарську діяльність. У складі ДП В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ» наказом №12 від 29.02.2008 р. створена без утворення юридичної особи Горлівська виконавча дирекція з ліквідації шахт, як відокремлений підрозділ ДП В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ» , яка об`єднала шахти міст Горлівка, Єнакієве та Дзержинська.

Наказом Міністерства вугільної промисловості України від 02.04.2010 року №99 припинена діяльність ДП В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ» шляхом поділу на державні підприємства ДП В«ДонвуглереструктуризаціяВ» , ДП В«Обласна дирекція В«ЛуганськвуглереструктуризаціяВ» та ДП В«Центрально-Західна компанія В«ВуглеторфреструктуризаціяВ» , які є правонаступниками усіх майнових прав та обов`язків ДП В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ» .

Наказом ДП В«ДонвуглереструктуризаціяВ» №2 від 14.04.2010 року змінена структура управління, а саме: створені відособлені підрозділи із самостійним балансом баз права юридичної особи: В«Горлівська виконавча дирекція з ліквідації шахтВ» , В«Донецька виконавча дирекція з ліквідації шахтВ» , В«Шахтарська виконавча дирекція з ліквідації шахтВ» .

У Горлівській виконавчій дирекції знаходяться архівні документи шахти В«Юний комунарВ» про стаж та заробіток осіб, які працювали на ній. Дирекція видає довідки про підтвердження пільгового стажу роботи та отриманої заробітної плати на шахті, подає документи на цих робітників для призначення пенсії. Отже, фактично визнає себе правонаступником шахти В«Юний комунарВ» .

За період з 01.03.2010 року по 01.04.2011 року включно боржнику ДП В«Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ» в особі відокремленого підрозділу Горлівська виконавча дирекція з ліквідації шахт ДП В«Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ» направлялись розрахунки-повідомлення по працівникам шахти В«Юний комунарВ» , на суму 3 436 717,81 грн. які були залишені без виконання. На підставі викладеного, просив суд стягнути на його користь з відповідача заборгованість з відшкодування пільгових пенсій в сумі 3 436 717,81 грн.

Відповідач позовні вимоги не визнав, надавши суду письмові заперечення, в яких послався на постанову Кабінету Міністрів України від 27.08.1997 р. № 939 В«Про затвердження Порядку ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ» . Зазначиив, що Донецька виконавча дирекція з ліквідації шахт згідно свого положення створена з метою некомерційної господарської діяльності, а саме -організації та виконання робіт з фізичної ліквідації шахт. Крім того, пунктом 5.1 Наказу № 682 Міністерства вугільної промисловості України від 24.12.2001р., ДП В«УкрвеглереструктуризаціяВ» було прийнято згідно розподільчого балансу шахти В«Юний комунарВ» на баланс компанії кредиторську заборгованість шахти з заробітної плати, заборгованість з відшкодування шкоди, заподіяної здоров`ю працівника при виконанні ним трудових обов'язав, заборгованість по забезпеченню працівників і окремих категорій населення побутовим вугіллям, основні виробничі фонди, які підлягають ліквідації та необхідні для виконання робіт з фізичної ліквідації. Таким чином, ніяких зобов`язань по виплаті пільгових пенсій та відшкодування фактичних витрат на їх доставку від ліквідаційної комісії засновнику виконання робіт не передавалось.

Представник позивача у судове засідання не з`явився. Про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином.

Представник відповідача заперечує проти задоволення позову, просив провести заміну відповідача на ДП «ОК «Укрвуглереструктурізація».

Згідно з ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наступне.

Позивач ОСОБА_1 Пенсійного фонду України в Калінінському районі м. Горлівки Донецької області є органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього ст. 12 Прикінцевих положень Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та доповненнями (далі - Положення).

Відповідно до п. 5 ст. 4 Положення, ОСОБА_1 Пенсійного фонду України в Калінінському районі м. Горлівки Донецької області відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щодо, зокрема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства про пенсійне забезпечення; призначення і виплати пенсій; забезпечення повного та своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій.

Процедура реєстрації та обліку платників внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), обчислення і сплати страхових внесків та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України підприємствами, установами, організаціями (далі - Підприємства) незалежно від форм власності, виду діяльності і господарювання та фізичними особами, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, подання страхувальниками звітності управлінням Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах (далі - органи Пенсійного фонду України) визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 (далі - Інструкція).

Так, ОСОБА_1 Пенсійного фонду України в Калінінському районі м. Горлівки звернулося до суду з даним адміністративним позовом до Державного підприємства В«Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ»ДП В«ДонвуглереструктуризаціяВ»в особі відокремленого підрозділу Горлівська виконавча дирекція з ліквідації шахт ДП В«Донецька обласна Дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком № 1 за період з 01.03.2010 року по 01.04.2011 року включно в розмірі 3 436 717,81 грн.

Позивач посилаючись на підстави викладені у позовній заяві вважає, що у спірних правовідносинах належним відповідачем, є саме Державне підприємство В«Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ»ДП В«ДонвуглереструктуризаціяВ» в особі відокремленого підрозділу Горлівська виконавча дирекція з ліквідації шахт ДП В«Донецька обласна Дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ» .

Вказане підприємство є юридичною особою. Відповідно до Інструкції є платником страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Суд не погоджується з таким висновком позивача з огляду на наступне.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.1997 р. №939 затверджений Порядок ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств Міністерства вугільної промисловості України. Зазначеним Порядком визначено особливості збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств, на які поширюється дія Закону України "Про порядок списання заборгованості вугледобувних та вуглепереробних підприємств Міністерства вугільної промисловості України, що ліквідуються за рішенням Кабінету Міністрів України, перед Державним бюджетом України і місцевими бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - гірниче підприємство). Ліквідації підлягає гірниче підприємство, яке не спроможне провадити передбачену статутом діяльність і подальша діяльність якого згідно з техніко-економічним обґрунтуванням визнана недоцільною. Ліквідація гірничого підприємства передбачає здійснення заходів щодо припинення господарської діяльності, приведення його виробничих фондів до стану, який гарантує безпеку людей, майна і довкілля, соціальний захист працівників, що вивільняються, а також вирішення інших соціально-економічних питань.

Рішення про ліквідацію гірничого підприємства приймається Кабінетом Міністрів України за пропозицією Міністерства вугільної промисловості України, погодженою в установленому порядку із заінтересованими органами виконавчої влади, в тому числі з відповідними облдержадміністраціями, пропозицій щодо ліквідації підприємств.

Відповідно до п. 9 даного Порядку, Міністерством вугільної промисловості України створено ліквідаційна комісія, яка здійснює заходи щодо ліквідації гірничого підприємства, погашення кредиторської заборгованості, стягнення дебіторської заборгованості, скорочення чисельності працівників, а також готує і подає для затвердження Міністерству полива та енергетики України розподільний баланс з переліком основних виробничих фондів, які підлягають ліквідації та можуть бути використані для виконання робіт з фізичної ліквідації підприємства, та пропозиції щодо встановлення правонаступників майна, яке не підлягає фізичній ліквідації. Акт приймання-передачі погоджується з головою ліквідаційної комісії та керівником замовника і затверджується Міністерством полива та енергетики. Після затвердження акта ліквідаційна комісія гірничого підприємства вживає заходів для завершення ліквідаційної процедури відповідно до законодавства з виключенням його з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій.

Фізична ліквідація гірничого підприємства передбачає виконання робіт з демонтажу обладнання та устаткування, ліній електропередачі та технологічного зв'язку, засипання стовбурів, шурфів, свердловин, інших гірничих виробок, руйнування будівель, споруд та здійснення заходів, спрямованих на розв'язання проблем водовідливу.

Датою фізичної ліквідації гірничого підприємства, виконання у повному обсязі зазначених робіт і заходів вважається дата затвердження Міністерством вугільної промисловості України актів прийняття цих робіт, складених зазначеною комісією, та передачі в установленому порядку об'єктів, в тому числі відбудованих в процесі ліквідації гірничого підприємства, на підставі яких складаються та затверджуються ліквідаційні баланси і закриваються кошториси, а також визначення в установленому порядку правонаступника щодо соціального захисту категорій осіб відповідно до частини п'ятої статті 48 Гірничого закону України.

Наказом Міністерства палива та енергетики України В«Про вдосконалення структури управління процесом ліквідації вугледобувних, вуглепереробних і торфодобувних підприємств, що належать до сфери управління МінпаливенергоВ»від 05.06.2003 року №280 державне підприємство В«Українська державна компанія реструктуризації підприємств вугільної промисловостіВ» (далі за текстом В«УкрвуглереструктуризаціяВ» ) була реорганізована шляхом злиття з ДП В«Міжрегіональна державна компанія з реструктуризації підприємств вугільної та торф'яної промисловостіВ» (далі за текстом В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ» ) та на їх базі створене об'єднання - В«Українська державна об'єднана дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних, вуглепереробних і торфодобувних підприємствВ» .

Відповідно до п. 2.1 цього наказу у складі об'єднаної дирекції В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ»на базі структурних підрозділів створені державні підприємства, зокрема, на базі структурного підрозділу Донецька об'єднана дирекція ДП В«УкрвуглереструктуризаціяВ»-Державне підприємство В«Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ» , яке відповідно до п. 9.1 наказу є правонаступником майнових прав та обов'язків ДП В«УкрвуглереструктуризаціяВ»згідно з розподільчим балансом.

Пунктом 3 наказу №612 від 29.12.2007 року припинено діяльність державного підприємства В«Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ»шляхом реорганізації -приєднання до новоствореного державного підприємства з ліквідації збиткових вугледобувних, вуглепереробних та торфодобувних підприємств В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ» .

Наказом №8 від 15.02.2008 припинена діяльність ДП В«Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ»та відокремлених підрозділів ДП В«ДонвуглекреструктуризаціяВ»шляхом реорганізації -приєднання до ДП В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ» .

У складі ДП В«З ліквідації збиткових вугледобувних, вуглепереробних та торфодобувних підприємств В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ» наказом №12 від 29.02.2008 р. створена Горлівська виконавча з ліквідації шахт без утворення юридичної особи, як відокремлений підрозділ ДП В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ» , яка об`єднає шахти міст Горлівка, Єнакієве та Дзержинська.

Наказом Міністерства вугільної промисловості України від 02.04.2010 року № 99 припинена діяльність ДП В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ»шляхом поділу на державні підприємства ДП В«Донвуглереструктуризація, ДП В«Обласна дирекція В«ЛуганськвуглереструктуризаціяВ» та ДП В«Центрально-Західна компанія В«ВуглеторфреструктуризаціяВ» , які є правонаступниками усіх майнових прав та обов`язків ДП В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ» .

Наказом ДП В«ДонвуглереструктуризаціяВ» №2 від 14.04.2010 року змінена структура управління, а саме: створені відособлені підрозділи із самостійним балансом баз права юридичної особи: В«Горлівська виконавча дирекція з ліквідації шахтВ» , В«Донецька виконавча дирекція з ліквідації шахтВ» , В«Шахтарська виконавча дирекція з ліквідації шахтВ» .

При цьому відповідач не є правонаступником шахти Юний коммунар, щодо обов'язків по відшкодуванню органам Пенсійного фонду витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Так, Законом України В«Про порядок списання заборгованості вугледобувних та вуглепереробних підприємств Міністерства вугільної промисловості України, що ліквідуються за рішенням Кабінету Міністрів України, перед Державним бюджетом України і місцевими бюджетами та державними цільовими фондамиВ»визначено порядок списання заборгованості збиткових вугледобувних і вуглепереробних підприємств Міністерства вугільної промисловості України, що ліквідуються за рішенням Кабінету Міністрів України, з метою скорочення видатків на ліквідацію таких підприємств.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 зазначеного Закону заборгованість збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств Міністерства вугільної промисловості України, які ліквідуються (далі - підприємств), по податках та зборах, інших обов'язкових платежах до Державного бюджету України і по внесках до державних цільових фондів (крім внесків до Пенсійного фонду України), а також по нарахованих відповідно до законодавства України та несплачених пені, фінансових санкціях на цю заборгованість списується за станом на дату прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про ліквідацію таких підприємств з урахуванням пасивів і активів цих підприємств.

Відповідно до ст. 2 Закону, заборгованість підприємств по внесках до Пенсійного фонду України погашається у першочерговому порядку перед задоволенням вимог інших кредиторів, у тому числі за рахунок реалізації майна таких підприємств.

Відповідно до ст. 3, Закону порядок ліквідації підприємств, на які поширюється дія цього Закону, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України В«Про затвердження Порядку ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств Міністерства вугільної промисловостіВ» від 27 серпня 1997 року №939 визначені особливості ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств, на які поширюється дія Закону України "Про порядок списання заборгованості вугледобувних та вуглепереробних підприємств Міністерства вугільної промисловості України, що ліквідуються за рішенням Кабінету Міністрів України, перед Державним бюджетом України і місцевими бюджетами та державними цільовими фондами".

Відповідно до даного Порядку рішення про ліквідацію підприємства приймається Кабінетом Міністрів України за поданням Міністерства вугільної промисловості після узгодження в установленому порядку із заінтересованими органами виконавчої влади, в тому числі з обласними державними адміністраціями, пропозицій щодо ліквідації підприємства.

Відповідно до Порядку, Мінвуглепром створює ліквідаційну комісію та визначає підприємство, яке виконуватиме роботи з фізичної ліквідації підприємства.

Цим Порядком визначено, що фізична ліквідація підприємства передбачає демонтаж обладнання, ліній електропередач і зв'язку, засипання стволів, шурфів, ліквідацію непридатних будівель, гірничих виробок та здійснення природоохоронних заходів, спрямованих на розв'язання проблем водовід відливу, запобігання вибухам та викидам газу, гасіння та озеленення відвалів, проведення ре культиваційних робіт. Роботи з фізичної ліквідації підприємства здійснює підприємство, визначене Мінвуглепромом.

Згідно із Статутом відповідача, він створений з метою здійснення некомерційної (без одержання прибутку) господарської діяльності, а саме, для організації та контролю за виконанням заходів та робіт з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств.

До того ж, як вбачається з листа Міністерства вугільної промисловості України від 25.11.2010 р. № 1608/02/03-02 рішення про ліквідацію вугледобувних та вуглепереробних підприємств було прийнято Кабінетом Міністрів України (Постанови від 28.03.1997 р., від 19.09.2001 р., № 1205), за яким зазначені підприємства ліквідуються без правонаступника. ДП В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ» та ДП В«ДонвуглереструктуризаціяВ» є замовниками та виконавцями робіт, передбачених проектами ліквідації зазначених підприємств та при виконанні робі останні відповідають лише за суворе дотримання вимог проектів ліквідації, які затверджені в установленому порядку. Питання правонаступництва підприємств, що ліквідуються за рішенням Кабінету Міністрів України та визначаються проектами їх ліквідації.

Крім того, з огляду на п. 9 наказу Міністерством вугільної промисловості від 02.04.2010 р. №99 встановлено, що ДП В«ДонвуглереструктуризаціяВ» є правонаступником усіх прав та обов'язків пов'язаних з діяльністю саме ДП В«УкрвуглеторфреструктуризаціяВ» згідно з розподільчими балансами.

За передавальним балансом станом на 01.06.2010р. та актом приймання-передачі первинної документації кредиторської та дебіторської заборгованості станом на 30.06.2010 р. від ДП В«Укрвуглеторфреструктуризація В» до Горлівської виконавчої дирекції з ліквідації шахт передана кредиторська заборгованість за пільговими пенсіями (строка 570) в розмірі 62 289 132,79 грн. без зазначення дати виникнення цієї заборгованості.

Таким чином, жоден наказ на який посилається позивач у позовній заяві, а також письмові докази, надані суду протягом розгляду справи не передбачають обов'язку державного підприємства В«Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ»ДП В«ДонвуглереструктуризаціяВ» щодо відшкодування спірних фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком № 1 у розмірі 3 436 717,81 грн.

Інших доказів на підтвердження вищевказаних обставин позивачем суду надано не було.

Справа вже розглядалася судами.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 04.07.2011 року позовні вимоги УПФУ в Калінінському районі м. Горлівки Донецької області були залишені без задоволення (а.с.105-109).

Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 02.09.2011 року постанова Донецького окружного адміністративного суду від 04.07.2011 року була скасована та позовні вимоги УПФУ в Калінінському районі м. Горлівки Донецької області були задоволені. Було стягнуто з Державного підприємства В«Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ» на користь УПФУ в Калінінському районі м. Горлівки Донецької області заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в сумі 3436717,81 грн. (а.с.132-133).

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 13.08.2015 року були скасовані постанова Донецького окружного адміністративного суду від 04.07.2011 року та постанова Донецького апеляційного адміністративного суду від 02.09.2011 року з направленням справи на новий розгляд до суду першої інстанції (а.с.164-166).

Однією з підстав скасування судових рішень першої та апеляційної інстанції було неповнота дослідження судами фактичних обставин справи які мають значення для вирішення справи по суті.

Відповідно до абзацу 2 пункту 17 Порядку, датою фізичної ліквідації гірничого підприємства, виконання у повному обсязі зазначених робіт і заходів вважається дата затвердження Мінвуглепромом актів прийняття цих робіт, складених зазначеною комісією, та передачі в установленому порядку об'єктів, в тому числі відбудованих в процесі ліквідації гірничого підприємства, на підставі яких складаються та затверджуються ліквідаційні баланси і закриваються кошториси, а також визначення в установленому порядку правонаступника щодо соціального захисту категорій осіб відповідно до ст..48 Гірничого закону України.

Також суд вважає за доцільне зазначити, що шахта В«Юний комунар В» є такою, що не припинилась, як юридична особа, оскільки згідно із ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Порядок припинення юридичної особи в процесі відновлення її платоспроможності або банкрутства встановлюється законом.

Як вбачається з Витягу з Єдиного державного реєстру підприємств та організації станом на час розгляду справи шахта Юний комунар (код ЄДРПОУ 00175685) з ЄДРПОУ не виключено отже має цивільну правоздатність, може відповідати за своїми зобов'язаннями до моменту виключення підприємства з ЄДР та не звільнене від покладених на нього обов'язків відповідно Закону щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (а.с.196-198).

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, позивачем не доведено, що у спірних правовідносинах належним відповідачем є державне підприємство В«Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ»ДП В«ДонвуглереструктуризаціяВ» .

Враховуючі викладене, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 Пенсійного фонду України в Калінінському районі м. Горлівки до Державного підприємства В«Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ» ДП В«ДонвуглереструктуризаціяВ» в особі відокремленого підрозділу Горлівська виконавча дирекція з ліквідації шахт ДП В«Донецька обласна Дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ»про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком № 1 у розмірі 3 436 717,81 грн.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 11, 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Позов ОСОБА_1 Пенсійного фонду України в Калінінському районі м. Горлівки до Державного підприємства В«Донецька обласна дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ» ДП В«ДонвуглереструктуризаціяВ» в особі відокремленого підрозділу Горлівська виконавча дирекція з ліквідації шахт ДП В«Донецька обласна Дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємствВ»про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком № 1 у розмірі 3 436 717,81 грн. - залишити без задоволення.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Хохленков О.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.10.2015
Оприлюднено04.11.2015
Номер документу53001283
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/7700/2011

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Постанова від 21.10.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 11.09.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Постанова від 02.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Постанова від 04.07.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні