Категорія №10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 липня 2011 року Справа № 2а-5418/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
судді: Ципко О.В.,
при секретарі: Гаркуші Ю.О.,
за участю представників ст орін:
позивач: Романенко Д.Ю.,
відповідач: не прибув,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Старобільському район і Луганської області до виро бничого підприємства товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Старобільський райсіл ькомунгосп" про стягнення за боргованості, -
ВСТАНОВИВ
25 червня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду звернулося управлін ня Пенсійного фонду України в Старобільському районі Луг анської області з позовом до виробничого підприємства то вариства з обмеженою відпові дальністю "Старобільський ра йсількомунгосп" про стягненн я заборгованості в розмірі 6 45 3, 96 грн.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем не спл ачено заборгованість зі спла ти єдиного внеску на загальн ообов' язкове державне соці альне страхування за березен ь 2011 року.
Ухвалою суду від 29.06.2011 р. було в ідкрито провадження у справі та призначено до судового ро згляду на 07.07.2011 р.
Представник позивача у суд овому засіданні дав поясненн я по суті позовних вимог, позо вні вимоги підтримав в повно му обсязі та просив суд задов ольнити позов.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро час, місце та дату слухання справи був повідомлений нал ежним чином,причини неявки с уду не відомі.
Відповідно до ч. 1 ст. 122 Кодек су адміністративного судочи нства України адміністратив на справа має бути розглянут а і вирішена протягом розумн ого строку, але не більше міся ця з дня відкриття проваджен ня у справі.
Відповідно до ч.2 ст.128 КАС Укр аїни неприбуття в судове зас ідання без поважних причин п редставника сторони або трет ьої особи, які прибули в судов е засідання, або неповідомле ння ним про причини неприбут тя не є перешкодою для розгля ду справи. Тому, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника ві дповідача, на підставі наявн их матеріалів.
Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню з таких підст ав.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судовчинства в становлено, що завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Справи за участю управл інь Пенсійного фонду України є адміністративними, оскіль ки відповідають вимогам пунк ту 1 частини першої статті 3 КА С стосовно визначення адміні стративної справи.
Пункт 4 частини першої статт і 17 КАС України визначає, що до компетенції адміністративн их судів відносяться спори з а зверненнями суб'єкта владн их повноважень у випадах, вст ановлених законом.
Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною другою статті 17 КАС , на які не поширюється компет енція адміністративних суді в.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.
Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
В судовому засіданні встан овлено, що виробниче підприє мство товариства з обмеженою відповідальністю "Старобіль ський райсількомунгосп" заре єстроване в управлінні Пенсі йного фонду України в Староб ільському районі Луганської області як платник страхови х внесків.
З 01 січня 2011 року набрав чинно сті Закон України «Про збір т а облік єдиного внеску на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування», яким в ведено єдиний внесок на зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування та який в изначає правові та організац ійні засади забезпечення збо ру та обліку вказаного внеск у, умови та порядок його нарах ування і сплати та повноваже ння органу, що здійснює його з бір та ведення обліку.
Відповідно до ч. 7 розділу VIII « Прикінцеві та перехідні поло ження» Закону України «Про з бір та облік єдиного внеску н а загальнообов'язкове держав не соціальне страхування» ст ягнення заборгованості із сп лати страхових внесків за ді ючими видами загальнообов'яз кового державного соціально го страхування та сум штрафн их санкцій, нарахованих та/аб о не сплачених у період до 1 сі чня 2011 року, в тому числі страхо вих внесків, строк сплати яки х на 1 січня 2011 року не настав, зд ійснюється фондами загально обов'язкового державного соц іального страхування відпов ідно до законодавства, що дія ло на момент виникнення тако ї заборгованості або застосу вання штрафних санкцій.
При вирішенні справи судом взято до уваги , що відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону Укра їни «Про збір та облік єдиног о внеску на загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування» від 8 липня 2010р. № 2464-VІ (д алі - Закон № 2464-VІ) єдиний внес ок на загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюєт ься до системи загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування в обов'язко вому порядку та на регулярні й основі з метою забезпеченн я захисту у випадках, передб ачених законодавством, прав застрахованих осіб та члені в їхніх сімей на отримання ст рахових виплат (послуг) за дію чими видами загальнообов'язк ового державного соціальног о страхування.
Станом на 22 червня 2011 року вир обниче підприємство товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Старобільський райсіль комунгосп" має борг по сплаті єдиного внеску за рахунок не сплачених страхових внесків нарахованих за березень 2011 ро ку в сумі 6 453,96 грн.
Згідно з пп. 8.2 п. 8 Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України, затв ердженої постановою правлін ня Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1, органи П енсійного фонду надсилають с трахувальникам вимогу про сп лату недоїмки у випадку, зокр ема, якщо страхувальник має н а кінець звітного базового п еріоду недоїмку зі сплати ст рахових внесків. Вимога форм ується на підставі даних осо бових рахунків платників на всю суму боргу.
На суму заборгованості поз ивачем було сформовано вимог у від 06.05.2011 року № Ю-30.1, яку відпові дач отримав 17.05.11р., що підтвердж ується підписом на повідомле нні про вручення поштового в ідправлення, однак сума забо ргованості сплачена не була.
Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.
Суд дійшов до висновку, що в ідповідно до наведених вимог законодавства управлінням П енсійного фонду України в Ст аробільському районі Луганс ької області правомірно було сформовано вимогу на всю сум у боргу.
Згідно з вимогами п. 1 ч. 2 ст. 6 н азваного Закону платник єдин ого внеску зобов'язаний своє часно та в повному обсязі нар аховувати, обчислювати і спл ачувати єдиний внесок.
Як вбачається з абз. 1 ч. 8 ст. 9 З акону № 2464-VІ, платники єдиного внеску зобов'язані сплачув ати єдиний внесок, нарахова ний за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 ч исла місяця, що настає за базо вим звітним періодом.
Відповідно до вимог абз. 6 та 7 ч. 4 ст. 25 названого Закону у раз і якщо платник єдиного внеск у протягом десяти робочих д нів з дня надходження вимог и не сплатив зазначені у вимо зі суми недоїмки та штрафів р азом з нарахованою пенею, не у згодив вимогу з органом Пенс ійного фонду, не оскаржив вим огу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недо їмки протягом десяти робочи х днів з дня надходження узг одженої вимоги, територіальн ий орган Пенсійного фонду на дсилає в порядку, встановлен ому законом, до підрозділу д ержавної виконавчої служби в имогу про сплату недоїмки. У в ипадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, терито ріальний орган Пенсійного фо нду також має право звернути ся до суду з позовом про стяг нення недоїмки. При цьому за ходи досудового врегулюванн я спорів, передбачені закон ом, не застосовуються.
Наявні матеріали справи св ідчать, що станом на дату пода чі позовної заяви у відповід ача існує заборгованість зі сплати єдиного внеску на заг альнообов' язкове державне соціальне страхування у сум і 6 453,96 грн., що підтверджується структурою боргу виробничог о підприємства товариства з обмеженою відповідальністю "Старобільський райсількому нгосп".
Доказів сплати зазначеної заборгованості відповідаче м суду надано не було.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що позов ні вимоги є обґрунтованими т а такими, що підлягають задов оленню.
Враховуючи, що спір вирішен о на користь суб' єкта владн их повноважень, звільненого від сплати судового збору, а т акож за відсутності витрат п озивача - суб'єкта владних п овноважень, пов'язаних із зал ученням свідків та проведенн ям судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягне нню з відповідача не підляга ють.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158 - 163, 167, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Старобільському районі Луганської області до виробн ичого підприємства товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Старобільський райсільк омунгосп" про стягнення забо ргованості задовольнити.
Стягнути з виробничого під приємства товариства з обмеж еною відповідальністю "Старо більський райсількомунгосп " (ідентифікаційний номер 05439574) а дреса: м.Старобільськ. пл. Това рна, 2, р/р 26008710588 Київська філія КП «Укркомунбанк», МФО 322357 на кор исть управління Пенсійного ф онду України в Старобільсько му районі Луганської області (ідентифікаційний номер 21792643) адреса: м. Старобільськ, пл. Го голя,5, р/р 25609313755 в ЛОД ВАТ «Держав ний ощадний банк України» за боргованість по єдиному внес ку на загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування в сумі 6 453, 96 грн. (шість тисяч чот ириста п' ятдесят три грн. 96 к оп.).
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанову складено в повно му обсязі та підписано 12.07.2011 рок у.
Суддя О.В. Ципко
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2011 |
Оприлюднено | 18.07.2011 |
Номер документу | 16943524 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ципко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні