Справа № 2-58 2007 рік
Справа № 2-58 2007 рік
РІШЕННЯ
іменем України
11 квітня 2007 року смт.Куйбишево
Куйбишевський районний суд Запорізької області в складі:
головуючого судді
Мальованого В.О.
при секретарі Синяковій
О.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт.Куйбишево
Запорізької області
цивільну справу за позовною заявою Куйбишевської районної
ради Запорізької області до
ОСОБА_1 про стягнення грошової суми,
ВСТАНОВИВ:
30 січня 2007 року до
Куйбишевського районного суду Запорізької області надійшла позовна заява
Куйбишевської районної ради Запорізької області до ОСОБА_1 про стягнення
грошової суми.
В позовній заяві позивач вказував , що у період з 19.04.2002 р. по 26.04.2006 р. гр.ОСОБА_1.
працював головою Куйбишевської районної ради і був звільнений із займаної
посади у зв"язку із закінченням строку повноважень. Йому, як депутату
місцевої ради, який працював у раді на постійній основі, після закінчення таких
повноважень не було надано попередньої роботи - посади інженера з охорони праці та техніки безпеки Куйбишевського
районного вузла електрозв"язку, у зв"язку з тим, що на дану посаду
постійно переведена інша особа, а будь-які інші рівноцінні вакансії були
відсутніми.
ОСОБА_1., мотивуючи ст.ЗЗ Закону України "Про статус
депутатів місцевих рад" 26.05.2006
року звернувся до Куйбишевської районної ради з заявою про виплату йому
середньомісячної заробітної плати з 27.04.2006р. на період працевлаштування.
Районною радою, з метою отримання
роз"яснень юридичного підґрунтя виплати середньої заробітної плати на
період працевлаштування голови районної ради, були направлені запити до
Запорізької обласної ради, контрольно-ревізійного відділу в Куйбишевському
районі. Роз"яснень, які б заперечували виплату середньої заробітної плати
виборній посадовій особі органу місцевого самоврядування після закінчення нею
своїх повноважень не було отримано .
Скориставшись даною інформацією, а
також враховуючи повторне звернення гр.ОСОБА_1. від 06.07.2006р. районною радою
у серпні 2006 року
ОСОБА_1. було виплачено середню заробітну плату за період з квітня по липень 2006 року в сумі 12 937 грн. 45 коп..
В подальшому гр.ОСОБА_1. отримав
середню заробітну плату за серпень в сумі 4
166 грн. 30 коп.,
вересень - 4 166 грн 30 коп..
Таким чином, гр.ОСОБА_1. у період з
квітня по вересень 2006 року з
місцевого бюджету було виплачено 21
270 грн. 05 коп..
Підставою
виплати вказаної грошової суми (середньої заробітної плати) на термін
2
до 6 міс. було розпорядження голови районної ради №30 від 30.08.2006 року.
Крім цього, ОСОБА_1. у
відповідності ст.ст.22,23 Закону України "Про загальнообов"язкове
державне соціальне страхування на випадок безробіття" скористався не
позбавленим правом застрахованої особи звернутися до Фонду
загальнообов"язкового державного страхування на випадок безробіття за
сприянням у працевлаштуванні та допомогою по безробіттю.
ОСОБА_1. на загальних підставах, до
того як звернутися до районної ради з заявою про виплату йому середньої
заробітної плати, зареєструвався в Куйбишевському районному центрі зайнятості
як безробітня особа і, перебуваючи на обліку з 05.05.2006 року став отримувати допомогу по безробіттю.
ОСОБА_1. подаючи 26.05.2006 р. заяву до
районної ради про виплату йому середньомісячної заробітної плати, про отримання
допомоги по безробіттю в Куйбишевському РЦЗ, нічого не повідомляв.
Довідка про перебування ОСОБА_1. на
обліку як безробітного в Куйбишевському РЦЗ надійшла до районної ради
22.06.2006р.
Таким чином ОСОБА_1. отримував
одночасно допомогу по безробіттю в Куйбишевському районному центрі зайнятості і
середню заробітню плату в Куйбишевській районній раді, чим було порушено ст.85
Бюджетного Кодексу України, якою забороняється здійснювати впродовж бюджетного
періоду видатки на фінансування бюджетних установ одночасно з різних бюджетів.
Крім того, факт наявності статусу безробітного і
отримання середньої заробітної плати в районній раді ОСОБА_1. суперечить ст.2
Закону України "Про зайнятість населення", де безробітними визнаються
працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають
заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у
державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні
приступити до підходящої роботи.
У зв"язку з отриманням 17.10.2006 року
роз"яснень управління державної служби головного управління державної
служби у Запорізькій області стало відомо, що листом Державного центру
зайнятості від 15.05.2006
року № 24-11-2453/0/6/-06
рекомендовано центрам зайнятості після надання вищезазначеним особам статусу
безробітного з виплатою допомоги по безробіттю письмово повідомити відповідну
раду про дату надання їм статусу безробітного з виплатою допомоги по
безробіттю.
У разі отримання повідомлення центру зайнятості про
надання колишньому депутату місцевої ради статусу безробітного з виплатою
допомоги по безробіттю, відповідна рада припиняє виплату середньої заробітної
плати, що зберігається за таким депутатом відповідно до ст.ЗЗ Закону України
"Про статус депутатів місцевихї рад".
У зв"зку з цим до ОСОБА_1.
районна рада звернулася з проханням повернути отриману виплату середньої
заробітної плати у термін до 01.11.2006р.. Неодноразово з
цього приводу зверталися до ОСОБА_1. в усній формі. Однак ОСОБА_1. не
відреагував на вимоги районної ради, щодо повернення помилково нарахованої
грошової суми.
Діями ОСОБА_1.,
відповідно ст.1166 Цивільного
кодексу України районній раді заподіяно майнову шкоду, яка відобразилася в
неправомірній виплаті грошової суми (21
270
3
грн. 05 коп.) з місцевого
бюджету.
Розпорядженям голови районної ради
№38-к від 19.10.2006р. припинено виплату заробітної плати ОСОБА_1.
В зв*язку з вище викладеним , Куйбишевська
районна рада Запорізької області просить стягнути з ОСОБА_1. на користь
Куйбишевської районної ради грошову суму в розмірі 21 270 грн. 05 коп. в рахунок
відшкодування майнової шкоди.
В судовому засіданні представник
позивача Єрмоленко Л.В. повністю підтримала позовні вимоги викладені в позовній
заяві і просить задовольнити позов.
ОСОБА_1. позов не визнав і пояснив,
що він працював головою Куйбишевської районної ради , після закінчення
його повноважень , йому не
була надана попередня робота, тому він згідно з Законом звернувся до
Куйбишевської районної ради з заявою про виплату йому середньої заробітної
плати , на
період працевлаштування.
Крім цього він як бідь-який
громадянин не позбавлений права звернутися до Фонду загальнообов*язкового
державного соціального страхування на випадок безоробіття, що він і зробив і 05.05.2006 року отримав
статус безробітного з виплатою допомоги по безробіттю.
ОСОБА_1.,
також додав , що він
вважає збереження за ним середньої заробітної плати на період працевлаштування,
як компенсацію за те , що йому
не була надана попередня робота. Кошти виплачені правильно , згідно закону і
тому не має правових підстав для їх повернення. Посилання Куйбишевської районної
ради на те, що при
виплаті коштів з рахунку Фонду загальнообов*язкового державного соціального
страхування на випадок безоробіття та з бюджету Куйбишевської районної ради
Запорізької облаті було порушено ст.85 Бюджетного кодексу України , яка забороняє
здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на фінансування бюджетних
установ одночасно з різних бюджетів є безпідставною, оскільки кошти
Фонду загальнообов*язкового державного соціального страхування на випадок
безробіття не включаються до складу Державного бюджету України.
Враховуючи вище сказане відповідач
ОСОБА_1., просить
залишити позов Куйбишевської районної ради без задоволення.
Суд, вивчивши матеріали справи , вислухав пояснення сторін вважає , що позов
підлягає задоволенню.
Відповідно до ст.ЗЗ Закону України
"Про статус депутатів місцевих рад "
депутату місцевої ради ,
який працював у раді на постійних засадах , після закінчення повноважень надається попередня робота
(посада), а у разі її відсутності інша рівноцінна робота на тому самому підприємстві
У разі неможливості надання попередньої або рівноцінної роботи за колишнім
депутатом зберігається середня заробітна плата на період працевлаштування, але не більше
шести місяців.
Водночас осіб, звільнених з органів
місцевого самоврядування в зв*язку із закінченням строку повноважень , не позбавлено
права, як
застрахованих осіб звернутися до страховика Фонду загальнообов*язкового
державного соціального страхування на випадок безробіття за сприянням у
працевлаштуванні та допомогою по безробіттю.
Відповідно до вище вказаного , колишній депутат
місцевої ради самостійно обирає ,
одну із зазначених гарантій на період свого працевлаштування.
Довідкою виданою Куйбишевським РЦЗ № 087606708 від 22.06.2006 року
підтверджується факт того ,
що ОСОБА_1 з 05.травня 2006 року перебуває
на обліку , як
безробітний в Куйбишевському районному центрі зайнятості і якому виплачена
допомога по безробіттю за травень 2006
року в сумі 914 гривень 69 копійок.
Отже станом на 05 травня 2006 року ОСОБА_1.,
на період працевлаштування
4
обрав соціальну гарантію , яку надає Фонд загальнообов*язкового державного
соціального страхування на випадок безоробіття.
Однак відповідач ОСОБА_1., крім
цього 26.05.2006 року
звернувся до Куйбишевської районної ради з заявою про виплату йому середньомісячної
заробітної плати з 27.04.2006р. на період працевлаштування , що
підтверджується копією заяви.
Відповідно до
заяви , за
розпорядженням голови Куйбишевської районної ради ОСОБА_1., була виплачена
середня заробітна плата за 6
місяців в сумі 21270
гривень 05 копійок,
що підтверджується копіями платіжних відомостей і не оспорюється відповідачем.
Цим самим ОСОБА_1.,як колишній
депутат селищної ради , звільнений
у зв*язку із закінченням повноважень, одночасно скористався обома державними
гарантіями передбаченими на період його працевлаштування , що суперечить
діючому законодавству.
Оскільки відповідач ОСОБА_1.,
першим обрав державну гарантію на період працевлаштування, що надає Фонд
загальнообов*язкового державного соціального страхування на випадок безробіття,
то звертатися до Куйбишевської районної ради з заявою про збереження за ним
середньої заробітної плати на період безробіття він не мав правових підстав.
Відповідно до ст. 1212 ЦК України , особа, яка набула майно
або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої
правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов*язана повернути
потерпілому це майно.
На підставі викладеного, керуючись
ст.ст.1212 ЦК України,
ст.ст.209,212,214,215 ЦПК
України, суд-
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Куйбишевської
районної ради Запорізької області задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь
Куйбишевської районної ради Запорізької області (р/р №35411004001037 в ГУДКУ у
Запорізькій області МФО
813015, код 20516958)
грошову суму в розмірі 21
270 грн. 05 коп. в рахунок
відшкодування майнової шкоди.
Стягнути з
ОСОБА_1 державне мито в розмірі 212
гривень 70 копійок.
Стягнути з ОСОБА_1 державне витрати на
інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи в розмірі 30 гривень.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку через
суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня оголошення рішення
заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної
скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ч.4 ст.295
ЦПК України.
Суддя: В.О.Мальований
Суд | Куйбишевський районний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2007 |
Оприлюднено | 12.06.2008 |
Номер документу | 1702991 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Перегінець Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні