Рішення
від 02.06.2011 по справі 5/047-11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВС ЬКОЇ ОБЛАСТІ

01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16 т ел. 235-24-26

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"02" червня 2011 р. С права № 5/047-11

Суддя господарського су ду Київської області Подоляк Ю.В., розглянувши справу

за позовом Інспекції державного арх ітектурно-будівельного конт ролю у Київській області, м. Ки їв

до Київського обласного ліц ей-інтернату фізичної культу ри і спорту, м. Біла Церква

про стягнення 210000,00 грн.

за участю представників:

позивача: ОСОБА_1 - дов. від 16.02.2011р. № 7/ 10-286

відповідача: ОСОБА_2 - дов. від 06.05.2011р. № 134

суть спору:

До господарського суду Київської області надійшла п озовна заява Інспекції держа вного архітектурно-будівель ного контролю у Київській об ласті (далі - Позивач) до Київ ського обласного ліцей-інтер нату фізичної культури і спо рту (далі - Відповідач) про ст ягнення 210000,00 грн. штрафу.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що відповідач в добровіль ному порядку не сплачує штра фні санкції в розмірі заявле ної до стягнення сумі, які нак ладені на нього Інспекцією д ержавного архітектурно-буді вельного контролю у Київські й області за допущені ним пор ушення у сфері містобудуванн я.

Відповідач заперечив прот и позову з мотивів викладени х у відзиві на позовну заяву в ід 06.05.2011р., додаткових пояснення х від 12.05.2011р. та доповненнях до в ідзиву від 02.06.2011р., які останній подав під час розгляду справ и та, які зводяться до пропуск у позивачем строку позовної давності для звернення з дан им позовом до суду, порушення м порядку нарахування позива чем розміру штрафу та що відп овідач є неприбутковою орган ізацією.

Присутній в судовому засід анні представник позивача по вністю підтримав позовні вим оги та просить суд їх задовол ьнити з мотивів викладених в позові.

Відповідач проти позову за перечив з підстав, викладени х у відзиві на позовну заяву, д одаткових поясненнях та допо вненнях до відзиву і просив с уд відмовити у задоволення п озовних вимог повністю.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, присутні х в судовому засіданні, дослі дивши докази та оцінивши їх в сукупності, суд

встановив:

Інспекцією державного ар хітектурно-будівельного кон тролю у Київській області бу ло проведено перевірку Київс ького обласного ліцей-інтерн ату фізичної культури і спор ту за результатами якої були виявлені порушення у сфері м істобудування, зокрема, поло жень ст. 24, 29, 30-1 Закону України «П ро планування та забудову те риторій», які полягали у само вільному проведенні капітал ьного ремонту адміністратив ного приміщення ліцею та гур тожитку по вул. Леваневськог о, 52/4 в м. Біла Церква та експлуа тації зазначених об' єктів п ісля проведення капітальног о ремонту без прийняття в екс плуатацію приймальною коміс ією.

За наслідками проведеної п еревірки Інспекцією державн ого архітектурно-будівельно го контролю у Київській обла сті складено протоколи про п орушення у сфері містобудува ння від 23.03.2009р. №№ 17, 18.

За наслідками розгляду спр ав про правопорушення відпов ідачем зазначених вимог зако ну у сфері містобудування Ін спекцією державного архітек турно-будівельного контролю у Київській області винесен о постанови про накладення ш трафу за правопорушення у сф ері містобудування від 24.03.2009р. № № 17, 18, якими на відповідача нак ладено штраф в сумі 175000,00 грн. та 35000,00 грн. відповідно.

Зазначені постанови були о скаржені відповідачем до Киї вського окружного адміністр ативного суду у справі № 2-а-2846/10/ 1070 за позовом Київського обла сного ліцею-інтернату фізичн ої культури і спорту до Інспе кції державного архітектурн о-будівельного контролю у Ки ївській області про визнання дій протиправними та скасув ання постанов, за результата ми розгляду якої судом винес ено постанову від 20.07.2010р., якою п ідтверджено правомірність т а законність винесення позив ачем вказаних постанов про з астосування до відповідача ш трафних санкцій за правопору шення у сфері містобудування та обґрунтованість нарахува ння розміру штрафних санкцій . Постанова Київського окруж ного адміністративного суду у справі № 2-а-2846/10/1070 від 20.07.2010р., якою у задоволенні адміністратив ного позову було відмовлено, залишена без змін ухвалою Ки ївського апеляційного адмін істративного суду від 21.10.2010р. та набрала законної сили у вста новленому законом порядку.

Згідно ст. 255 Кодексу адмініс тративного судочинства пост анова або ухвала суду, яка наб рала законної сили, є обов'язк овою для осіб, які беруть учас ть у справі, для їхніх правона ступників, а також для всіх ор ганів, підприємств, установ т а організацій, посадових чи с лужбових осіб, інших фізични х осіб і підлягає виконанню н а всій території України.

Проте, відповідач в порушен ня вимог закону штраф в загал ьній сумі 210000,00 грн., накладений постановами Інспекції держа вного архітектурно-будівель ного контролю у Київській об ласті від 24.03.2009р. № П-17 та № П-18 не сп латив, у зв' язку з чим позива ч в порядку ч. 7 ст. 3 Закону Укра їни «Про відповідальність пі дприємств, їх об'єднань, устан ов та організацій за правопо рушення у сфері містобудуван ня»звернувся до суду з вимог ою про стягнення з відповіда ча штрафу в загальному розмі рі 210000,00 грн.

Відповідно до п. п. 1, 2 Положен ня про державний архітектурн о-будівельний контроль, затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України від 25.03.1993 року № 225 державний архітектур но-будівельний контроль - це с укупність організаційно-тех нічних і правових заходів, сп рямованих на забезпечення до тримання законодавства, держ авних стандартів, норм і прав ил, архітектурних вимог і тех нічних умов, а також положень затвердженої містобудівної документації та проектів ко нкретних об' єктів, місцевих правил забудови населених п унктів усіма суб' єктами міс тобудівної діяльності незал ежно від форм власності під ч ас забудови територій і насе лених пунктів, розміщення, бу дівництва, реконструкції, ка пітального ремонту об' єкті в житлово-цивільного, виробн ичого та іншого призначення, реставрації архітектурних п ам' яток, створення інженерн ої та транспортної інфрастру ктури, виробництва будівельн их матеріалів, виробів і конс трукцій. Державний архітекту рно-будівельний контроль і н агляд з питань будівництва, м істобудування та архітектур и здійснює Державна архітект урно-будівельна інспекція (Д ержархбудінспекція) та її те риторіальні органи.

Згідно ч. 2 п. 3 та ч. 6 п. 4 Положен ня про інспекцію державного архітектурно-будівельного к онтролю в у Київській област і, затвердженого наказом Дер жавної архітектурно-будівел ьної інспекції України № 28 від 24.02.2009 року (далі - Положення), до основних завдань інспекцій державного архітектурно-буд івельного контролю відносит ься здійснення контролю і на гляду у сфері будівництва, мі стобудування та архітектури . Проводить у встановленому п орядку перевірки відповідно сті виконання будівельних ро біт, будівельних матеріалів, виробів і конструкцій вимог ам державних стандартів, буд івельних норм і правил, техні чним умовам, затвердженим пр оектним рішенням; додержання встановленого порядку прийн яття в експлуатацію закінчен их будівництвом об' єктів.

Відповідно до ч. 13 п. 5 Положен ня Інспекція має право склад ати протоколи та розглядати справи про правопорушення, п ов' язані з недодержанням ек ологічних вимог під час прое ктування, розміщення, будівн ицтва, реконструкції та прий няття в експлуатацію об' єкт ів чи споруд, недодержанням д ержавних стандартів, норм і п равил під час проектування і будівництва, а також самовіл ьним будівництвом будинків а бо споруд відповідно до стат ті 244-6 Кодексу України про адмі ністративні правопорушення і Закону України «Про відпов ідальність підприємств, їх о б' єднань, установ та органі зацій за правопорушення у сф ері містобудування».

Підприємства, їх об'єднання , установи та організації нез алежно від форм власності, як і здійснюють проектування, р оботи по будівництву, реконс трукції, реставрації та капі тальному ремонту, виготовляю ть будівельні матеріали, вир оби і конструкції, а так само я кі є замовниками у будівницт ві або поєднують функції зам овника і підрядчика, несуть в ідповідальність у вигляді шт рафу за такі правопорушення: проведення будівельних роб іт без дозволу на їх виконанн я або без затвердженої проек тної документації - у розмірі п'ятдесяти відсотків вартос ті цих робіт; експлуатацію аб о використання будинків чи с поруд після закінчення будів ництва без прийняття їх держ авними приймальними (технічн ими) комісіями - у розмірі деся ти відсотків вартості викона них робіт (ч. 1 ст. 1 Закону Украї ни «Про відповідальність під приємств, їх об'єднань, устано в та організацій за правопор ушення у сфері містобудуванн я»).

Згідно ч. 4 ст. 2 вказаного Зак ону накладати штраф від імен і інспекцій державного архіт ектурно-будівельного контро лю мають право начальник Дер жавної архітектурно-будівел ьної інспекції України та йо го заступники, начальники ін спекцій державного архітект урно-будівельного контролю т а їх заступники у порядку, виз наченому Кабінетом Міністрі в України.

Відповідно до п. 2 Положення про порядок накладення штра фів за правопорушення у сфер і містобудування, затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України № 244 від 06.04.1995р. штр афи накладаються інспекціям и державного архітектурно-бу дівельного контролю на підп риємства, їх об'єднання, устан ови та організації, що допуст или правопорушення у сфері м істобудування, за результата ми контрольних перевірок, а т акож перевірок, проведених з а зверненнями заінтересован их юридичних або фізичних ос іб.

Рішення посадової особи ін спекції про накладення штраф у оформляється постановою пр о накладення на підприємство штрафу за правопорушення у с фері містобудування. У поста нові зазначається розмір штр афу, який зараховується до де ржавного бюджету (п. 7 Положенн я про порядок накладення штр афів за правопорушення у сфе рі містобудування).

Згідно ч. 7 ст. 3 Закону Україн и «Про відповідальність підп риємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопору шення у сфері містобудування »п. п. та п. п. 10, 11 Положення про по рядок накладення штрафів за правопорушення у сфері місто будування штраф підлягає спл аті підприємством у п'ятнадц ятиденний термін з дня його н акладення. У разі несплати шт рафу у зазначений термін він стягується у судовому поряд ку.

Проте, всупереч згаданих пр иписів закону відповідач не виконав своїх зобов' язань щ одо сплати штрафу за допущен і правопорушення у сфері міс тобудування в загальному роз мірі 210000,00 грн.

З огляду на зазначене та вра ховуючи, що відповідач штраф накладений позивачем постан овами від 24.03.2009р. № П-17 та № П-18 не сп латив, суд дійшов висновку, що позовна вимога про стягненн я з відповідача 210000,00 грн. штрафу за допущені правопорушення у сфері містобудування є дов еденою, обґрунтованою, відпо відачем не спростованою, а ві дтак підлягає задоволенню

Щодо заперечень відповіда ча, викладених вище та які зво дяться до пропуску позивачем строку позовної давності дл я звернення з даним позовом д о суду, порушенням порядку на рахування позивачем розміру штрафу та те, що відповідач є неприбутковою організацією суд зазначає наступне.

Факт законності та правомі рності винесення позивачем п останов від 24.03.2009р. № П-17 та № П-18, як ими до відповідача застосова но штрафні санкції в загальн ому розмірі 210000,00 грн. за правопо рушення у сфері містобудуван ня, та обґрунтованість нарах ування їх розміру встановлен і під час розгляду Київським окружним адміністративним с удом у справі № 2-а-2846/10/1070.

Преамбулою Закону України «Про відповідальність підпр иємств, їх об'єднань, установ т а організацій за правопоруше ння у сфері містобудування»в изначено, що цей Закон встано влює відповідальність підпр иємств, їх об'єднань, установ т а організацій всіх форм влас ності за правопорушення у сф ері містобудування і спрямов аний на посилення державного контролю за забудовою терит орій, розміщенням і будівниц твом об'єктів архітектури, до держанням суб'єктами архітек турної діяльності затвердже ної містобудівної та іншої п роектної документації, місце вих правил забудови населени х пунктів, вимог вихідних дан их, а також на захист державою прав споживачів будівельної продукції. Жодних виключень для організацій, які є неприб утковими вказаним Законом не передбачено.

До вимог про стягнення штра фу як адміністративно-господ арської санкції положення п. 1 ч. 2 ст. 258 Цивільного кодексу Ук раїни, яким встановлено річн ий строк позовної давності д ля вимог про стягнення неуст ойки (штрафу, пені) як санкції за порушення зобов'язання, зо крема, господарського зобов' язання, не поширюються. За гальним строком, впродовж як ого порушене право підлягає судовому захисту, є строк у тр и роки (ст. 257 Цивільного кодекс у України).

З огляду на зазначене, запер ечення відповідача проти поз ову спростовуються наявними матеріалами справи та не при ймаються до уваги при виріше нні спору у даній справі та в ідхиляються судом, як недове дені та необґрунтовані.

Відшкодування витрат по сп латі державного мита та витр ат за інформаційно-технічне забезпечення судового проце су відповідно до ст. 49 Господа рського процесуального коде ксу України покладається суд ом на відповідача, оскіль ки спір виник внаслідок його неправильних дій. Доказів пр отилежного відповідач суду н е надав.

Керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст. 43, 33, 44, 49, 77, 82-85 Господ арського процесуального код ексу України, суд -

вирішив:

1. Позов задовольнити по вністю.

2. Стягнути з Київського обл асного ліцею-інтернату фізич ної культури і спорту (09100, Київ ська обл., м. Біла Церква, вул. Ле ваневського, 52/4, код ЄДРПОУ 23568329) 210000,00 грн. штрафу на розрахунков ий рахунок головного управлі ння державного казначейства у Київський області № 31115106700001 МФ О 821018 ЗКПО 24074109, код платежу 21081100.

3. Стягнути з Київського обл асного ліцею-інтернату фізич ної культури і спорту (09100, Київ ська обл., м. Біла Церква, вул. Ле ваневського, 52/4, код ЄДРПОУ 23568329) в доход Державного бюджету У країни 2100 (дві тисячі сто) грн. 00 коп. витрат по сплаті державн ого мита та 236 (двісті тридцять шість) грн. 00 коп. витрат на інф ормаційно-технічне забезпеч ення судового процесу.

Видати накази після набран ня судовим рішенням законної сили.

Дане рішення господарсько го суду Київської області на бирає законної сили після за кінчення десятиденного стро ку з дня його належного оформ лення і підписання та може бу ти оскаржено в апеляційному порядку.

Суддя Подоляк Ю.В.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення02.06.2011
Оприлюднено20.07.2011
Номер документу17067402
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/047-11

Ухвала від 02.04.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Постанова від 12.01.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Першиков Є.В.

Постанова від 17.10.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Мартюк А.І.

Рішення від 02.06.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Ухвала від 08.04.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні