Ухвала
від 12.04.2011 по справі 3/402-4712
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"12" квітня 2011 р. м. Київ К-2253/08 до К-3191/08

Вищий адміністративний су д України у складі колегії су ддів:

головуючого судді-допов ідача Федорова М.О.

суддів: Го лубєвої Г.К.

Карася О.В.

Маринчак Н.Є.

Шипуліної Т.М .

в порядку письмового пров адження розглянувши касацій ну скаргу Тернопільської об' єднаної державної подат кової інспекції, товариства з обмеженою відповідальніст ю „Укра-пол” на постанову Льв івського апеляційного госпо дарського суду від 05.11.2007

у справі № 3/402-4712

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „Укра-пол”

до Тернопільсь кої об' єднаної державної по даткової інспекції

про скасування п одаткових повідомлень - ріш ень.

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обме женою відповідальністю „Укр а-пол” звернулось до господа рського суду Тернопільської області з позовом до Тернопі льської об' єднаної державн ої податкової інспекції про визнання протиправними пода ткових повідомлень-рішень №0 000962304 від 30.05.2006 яким визначено сум у податкового зобов' язання з податку на додану вартість в розмірі 67920 грн., №0000952304 від 30.05.2006 як им визначено суму податковог о зобов' язання з податку на прибуток в розмірі 82012 грн.

Постановою господарс ького суду Тернопільської об ласті від 01.02.2007 позовні вимоги з адоволено у повному обсязі.

Постановою Львівського а пеляційного господарського суду від 05.11.2007 постанову господ арського суду Тернопільсько ї області від 01.02.2007 скасовано, п рийнято нову, якою позовні ви моги задоволено частково, ск асоване податкове повідомле ння-рішення за № 0000952304/0/32486 від 30.05.2006 в частині донарахованого пода тку на прибуток в сумі 18225 грн. т а 8191, 90 грн. штрафних санкцій, ска соване податкове повідомлен ня-рішення за № 0000962304/0/32487 від 30.05.2006 в частині донарахованого пода тку на додану вартість в сумі 10125 грн. та 5062,50 грн. штрафних санк цій, в решті задоволення позо вних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з зазначен им рішенням апеляційної інст анції позивач звернувся до В ищого адміністративного суд у України з касаційною скарг ою в якій просить скасувати п останову Львівського апеляц ійного господарського суду в ід 05.11.2007 та залишити в силі пост анову господарського суду Те рнопільської області від 01.02.200 7.

Не погоджуючись з зазначен ими рішеннями суду першої та апеляційної інстанції відп овідач звернувся до Вищого а дміністративного суду Украї ни з касаційною скаргою в які й просить скасувати постанов у Львівського апеляційного г осподарського суду від 05.11.2007, пр ийняти нове рішення яким в за доволенні позовних вимог від мовити.

Касаційні скарги вмотивов ана тим, що судом апеляційної інстанції при вирішенні спо ру по даній справі порушено н орми матеріального права.

Сторони в судове засідання не з' явились, про дату, час і місце судового засідання бу ли повідомлені належним чино м. Відповідно до п. 2 ч.1 ст. 222 КАС У країни справа розглядається в порядку письмового провад ження.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши правильність застосування судами поперед ніх інстанцій норм матеріаль ного та процесуального права , юридичної оцінки обставин с прави, розглянувши надані пи сьмові докази в їх сукупност і, Вищий адміністративний су д України вважає, що касаційн і скарги підлягають частково му задоволенню з таких підст ав.

Судами попередніх інстан цій встановлено та вбачаєтьс я з матеріалів справи, відпов ідачем проведено позапланов у виїзну перевірку позивача та складено акт № 23-420/24638536 від 24.05.2006.

За результатами перевірки відповідачем прийнято прий нято податкові повідомлення -рішення № 0000962304/0 від 30.05.2006, № 0000952304/0 від 30.05.2006.

Перевіркою встановлено по рушення позивачем п.п. 7.4.1 п.7.4, п.п . 7.7.1 п. 7.7, п.п. 7.2.3, п. 7.2 ст. 7 Закону Укра їни „Про податок на додану ва ртість”, донараховано подато к на додану вартість на суму 67 920 грн. та п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону Укр аїни „Про оподаткування приб утку підприємств”, донарахов ано податок на прибуток на су му 82012 грн.

Відповідно до п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 За кону України „Про податок на додану вартість” податковий кредит звітного періоду виз начається виходячи із догові рної (контрактної) вартості т оварів (послуг), але не вище рі вня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товар и (послуги) відрізняється біл ьше ніж на 20 відсотків від зви чайної ціни на такі товари (по слуги), та складається із сум п одатків, нарахованих (сплаче них) платником податку за ста вкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Зак ону, протягом такого звітног о періоду у зв' язку з, зокрем а, придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку.

В силу ж вимог п.п. 7.4.4 п. 7.4 цієї ж статті Закону, якщо платник п одатку придбаває (виготовляє ) матеріальні та нематеріаль ні активи (послуги), які не при значаються для їх використан ня в господарській діяльност і такого платника, то сума под атку, сплаченого у зв' язку з таким придбанням (виготовле нням), не включається до склад у податкового кредиту.

Підставою для зменшення пл атником об' єкта оподаткува ння (податкових зобов'язань), з окрема, на суму податку на дод ану вартість, нараховану на в артість отриманих послуг, є ф акт реального надання послуг та безпосередній зв' язок в итрат на оплату цих послуг з г осподарською діяльністю пла тника податків, що передбача є використання у власній гос подарській діяльності придб аних (послуг) або ж призначенн я останніх для такого викори стання.

Колегія суддів касаційної інстанції не погоджується з висновком суду апеляційної інстанції стосовно того, що п раво на відшкодування виника є лише при наявності доказів сплати зазначеної суми конт рагентами позивача до Держав ного бюджету України.

Таким чином, за даних обстав ин слід погодитися з висновк ом місцевого суду про пов' я заність витрат позивача на в артість товарно-матеріальни х цінностей, одержаних від ко нтрагентів з його господарсь кою діяльністю та про обґрун тованість віднесення сплаче ного у складі вартості цих по слуг ПДВ до податкового кред иту позивача.

З огляду на установлені п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість” правила формування податков ого кредиту та обмеження, пер едбачені підпунктом 7.4.5 пункт у 7.4 статті 7 цього ж Закону, зді йснення господарських опера цій з придбання товарів (робі т, послуг), які в подальшому ви користовуються у межах госпо дарської діяльності платник а податку, при наявності нале жним чином оформлених податк ових накладних на підтвердже ння факту сплати платником в ідповідних сум ПДВ у складі в артості придбаних товарів (р обіт, послуг) є визначальною у мовою для виникнення у платн ика податку права на формува ння податкового кредиту.

Товарність операцій з пост авки позивачу товару не оспо рюється, надані документи є п ідставою для висновку про сп лату ним сум податку в ціні пр идбання товару безпосереднь ому постачальнику товару, су ма податкового кредиту з ПДВ підтверджена належним чином оформленими податковими нак ладними та сплачена.

Чинне законодавство Украї ни не ставить в залежність ви никнення у платника ПДВ прав а на податковий кредит від до тримання вимог податкового з аконодавства іншим суб' єкт ом господарювання, зокрема, т им, який не був постачальнико м товарів (послуг), на вартість яких нарахований ПДВ, що вклю чений платником податку до п одаткового кредиту.

Вимога п. 1.8 ст. 1 Закону Україн и „Про податок на додану варт ість” щодо надмірної сплати ПДВ як необхідної умови пове рнення з бюджету сум цього по датку його платникові стосує ться саме цього платника і сп лати ним податку у ціні придб ання товарів (послуг) їх поста чальникам.

Віднесення позивачем до ск ладу валових витрат вартість товарно-матеріальних ціннос тей, одержаних позивачем від контрагентів: ТОВ „Західене рго”, ПП „Транстехмаш”.

Спростовуючи наведений ви сновок суду першої інстанції , апеляційний суд, в свою чергу , послався на відсутність тов арно-транспортних накладних , які б підтверджували трансп ортування феросплавів.

Пунктом 5.1 ст. 5 Закону Україн и „Про оподаткування прибутк у підприємства” встановлено , що валові витрати виробницт ва та обігу (далі - валові витр ати) - сума будь-яких витрат пл атника податку у грошовій, ма теріальній або нематеріальн ій формі, здійснюваних як ком пенсація вартості товарів (р обіт, послуг), які придбавають ся (виготовляються) таким пла тником податку для їх подаль шого використання у власній господарській діяльності.

Відповідно до пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 вк азаного Закону до складу вал ових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (н арахованих) протягом звітног о періоду у зв'язку з підготов кою, організацією, веденням в иробництва, продажем продукц ії (робіт, послуг) і охороною п раці, у тому числі витрати з пр идбання електричної енергії (включаючи реактивну), з ураху ванням обмежень, установлени х пунктами 5.3 - 5.8 цієї статті.

Згідно з абз. 4 пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Зак ону не належать до складу вал ових витрат будь-які витрати , не підтверджені відповідни ми розрахунковими, платіжним и та іншими документами, обов 'язковість ведення і зберіга ння яких передбачена правила ми ведення податкового облік у.

За своїм змістом наведені н орми Закону України „Про опо даткування прибутку підприє мств” передбачають як підста ву для невключення до валови х витрат лише випадок повної відсутності будь-яких розра хункових, платіжних та інших документів, а тому і неможлив ість віднесення до складу ва лових витрат підприємства су м, непідтверджених будь-яким и документами взагалі.

Натомість, судом першої інс танції встановлено, що всі не обхідні первинні бухгалтерс ькі документи є в наявності у позивача.

З огляду на вищевикл адене, Вищий адміністративни й суд України дійшов висновк у про те, що касаційні скарги Т ернопільської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії, товариства з обмеженою ві дповідальністю „Укра-пол” на постанову Львівського апеля ційного господарського суду від 05.11.2007 у справі № 24/184/07-АП задово льнити частково, постанову с уду апеляційної інстанції ск асувати, а постанову суду пер шої інстанції залишити в сил і.

Керуючись ст.ст. 210 - 232 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційні скарги Терн опільської об' єднаної держ авної податкової інспекції, товариства з обмеженою відпо відальністю „Укра-пол” задов ольнити частково.

Постанову Львівсь кого апеляційного господарс ького суду від 05.11.2007 у справі № 24/ 184/07-АП скасувати, а постанову г осподарського суду Тернопіл ьської області від 01.02.2007 залиши ти в силі.

Ухвала набирає законно ї сили з моменту проголошенн я, але можу бути переглянута В ерховним Судом України з під став та порядку, передбачени х статтями 236-2392 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни.

Головуючий М.О. Федоров

Судді Г.К. Голубєва

О.В. Карась

Н.Є. Маринчак

Т.М. Шипуліна

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення12.04.2011
Оприлюднено20.07.2011
Номер документу17071833
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3/402-4712

Ухвала від 12.04.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 08.03.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Постанова від 05.11.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 08.10.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 16.08.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 30.07.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 31.05.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Постанова від 01.02.2007

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Ухвала від 23.04.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 19.03.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні